abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47415583
Purrr, mijn pubertje is zwanger. En hoe.
Purrrpuss is nu even een plofpoes. Dat kleine kopje op dat ronde uitpuilende lijfje

Het was een slank poesje van 9 maanden. Ik had besloten dat ze eerst wel een keer krols kon worden voor ik haar zou latenhelpen. Ze was immers een binnenpoesje. Het kattenluik was eenzijdig geopend voor de oudere dames hier die wel af en toe de achtertuin in gaan.

Tegen de tijd dat ik dacht dat ze onderhand wel krols zou worden begonnen de buurtkaters binnen te komen en dus werd het kattenluik gebarricadeerd.

Een van de twee kater bleef het proberen en na een paar dagen kreeg ik een telefoontje op mijn werk. Mijn zoon: mam.... de kater is binnen en ze paren de hele tijd. Moet ik hem nu buiten zetten?
Op de achtergrond klonk: MIEEEEOOOOWWWWW.
Behoorlijk woest... nou... schat... wat denk je? Durf je het aan? Nee dus.
Bij thuiskomst de knappe tijgerachtige onverlaat de deur uit gezet na zijn gedane arbeid.

Ik herinner me nog dat ik dankbaar was dat het een klein formaat tijger was. Geen reus van een kater.
Tot op de dag van vandaag staat die kerel trouwen schreeuwend aan mijn deur. Gilt door het kattenluik dat nog steeds gebarricadeerd is, nu iets beter. Hoewel het al te laat is willen mijn dames niets van hem weten.
Hij is best aardig maar hij stinkt nogal. Na zijn bezoekjes moest mijn huis weken lang ontstinken, wat ik ook deed aan poetswerk.

Dat was allemaal op 25 januari.
Een dracht duurt ongeveer 9 weken. Een week of 2 geleden begon Purr ineens echt uit te puilen en sinds bijna een week kan ik de kittens van buitenaf voelen bewegen als ze lekker op de bank ligt en ik mijn hand op haar buikje leg.
Volgens de berekening zou ze rond 28 maart moeten bevallen. Ik verwacht het dus ieder moment binnen nu en 10 dagen.

Purrr kwam zelf uit de kitten opvang. Haar moeder kon haar niet voeden en ze is met de hand grootgebracht door onze engel van Het Wijze Weeskitten.
Ik hoop dat ze ondanks dat zelf wel in staat zal zijn om haar kittens te voeden.
Gelukkig heb ik een behoorlijk flexibele baan en komen we er wel uit als dat niet het geval zou zijn.

Volgens de DA zou haar leeftijd of achtergrond niet perse een verschil moeten uitmaken en kunnen we ervanuit gaan dat alles op de natuurlijke manier zal gaan.

Zo ziet mijn vlammetjeshoofd/plofpoesje er nu uit

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_47416893
oooh superlief. lieve naam ook
pi_47417151
yeah, she does it on purrrpuss
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_47417201
Spannend! En wat een liefde van die kater voor Purrrpuss .
pi_47417987
Wat ga je eigenlijk met de kittens doen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47418343
Spannend hoor! Even een tvptje. En ik ben ook wel nieuwsgierig wat je met de katjes gaat doen.
pi_47424223
Eerst maar eens zien wat eruit komt. Of het allemaal gezond en sterk is.
Een wil ik er zeker zelf houden. De rest kan naar andere blikopeners tussen de 10 en 13 weken.
Een bevriend stel wil er een of twee.
Mijn buurvrouw kwam me vragen of haar dochter er ook een mag als het zover is. Ook echt een poezenfamilie dus da's ook een goed huis.

Maar eerst maar eens zien. Ik hoef in ieder geval geen briefjes op te gaan hangen.
Het zullen wel superbeepjes worden. Purrr heeft een superkarakter en de paps is ook een aardig dier. Alleen wat lawaaiig en sterk ruikend, maar erg aanhankelijk en vriendelijk.

We hebben hier de taken nu redelijk verdeeld om de boel in de gaten te houden. Grote doos met dekentje staat klaar. Ruimtes waar het absoluut niet mag zijn afgesloten. Toevallig heeft zoonlief deze week een heel beperkt rooster en is veel thuis. Ik werk net 10 minuten van mijn huis af dus ik ben zo thuis als er iets is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 08:09:56 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47424351
Oeh spannend Nokwanda.
Op die eerste foto kun je wel duidelijk een flinke buik zien.
Wat merk je verder aan haar zelf tot nu toe?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47426963
Ze was als kitten heel erg aanhankelijk. Als pubertje trok ze zich erg terug. Werd veel minder aanhankelijk. Maar nu is ze weer helemaal vrij en schootpoesje. Ze zoekt mij heel erg op en wil zoveel mogelijk bij mij in de buurt zijn. Daarom mag ze nu ook 's nachts bij me slapen. Dat was eerder echt niet te doen want dan gebruikte ze me gewoon midden in de nacht als trampoline.

Verder was ze vreselijk speels. Dat zit erin maar ik merk dat ze minder relt. Ze springt minder op de andere poezen en leeft haar jachtinstinct minder uit dan voorheen. Zxe is helemaal veel voorzichtiger. Grote sprongen maken en over gevaarlijke randjes lopen zoals eerder doet ze nu niet meer.
Je ziet haar soms wel denken: zal ik... neu, toch maar niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 maart 2007 @ 10:49:05 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47427377
Zorg dat de baardoos in een afgesloten kamer staat. Serieus, anders ga je straks op de meest krankzinnige plekjes kittens terugvinden.

En gefeliciteerd! Ben benieuwd naar het resultaat
pi_47431961
Als je er toch nog 1 kwijt wil....dan is dit misschien wel het topic: kitten gezocht .
Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van de kleintjes!
  maandag 19 maart 2007 @ 13:20:39 #12
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_47432128
Oooh, wat leuk
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 19 maart 2007 @ 13:26:20 #13
167723 sanni
Acima de seu
pi_47432323
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef nokwanda het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
Niet om te katten hoor maar het best lijkt wel dood
pi_47436305
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:26 schreef sanni het volgende:

[..]

Niet om te katten hoor maar het best lijkt wel dood
Niet om te katten

Nou.... verre van. Deze heb ik net genomen van het vlammetjeshoofd in een van de 3 dozen die op rustige plekjes staan
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_47444136
nokwanda.... wat is ze snel gegroeid !!
Zo zit je nog te twijfelen en zo is ze tonnetjes rond.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 19 maart 2007 @ 18:43:00 #16
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_47444440
Oh ja, tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_47444644
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:35 schreef Mirage het volgende:
nokwanda.... wat is ze snel gegroeid !!
Zo zit je nog te twijfelen en zo is ze tonnetjes rond.

Was ook echt van de ene op de andere dag....POEF...
Dat kopje van haar was altijd al klein, verhoudingsgewijs. Nu is het nog kleiner.

Heb vandaag al wel voor de dames gekookt. Kippenhartjes. (Voor ons mensen nog niet )
Werd kotsmisselijk van die lucht trouwens. Doen we dus fijn niet meer
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 maart 2007 @ 19:55:42 #18
57434 Marloes
Digital Love
pi_47447343
tvp
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_47458443
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:49 schreef nokwanda het volgende:

Je moet ze ook niet koken, dan blijven alle vitamientjes erin én heb je geen lucht
pi_47459116
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:49 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Was ook echt van de ene op de andere dag....POEF...
Dat kopje van haar was altijd al klein, verhoudingsgewijs. Nu is het nog kleiner.

Heb vandaag al wel voor de dames gekookt. Kippenhartjes. (Voor ons mensen nog niet )
Ik heb vorige week donderdag kippenlevertjes gekookt voor een van onze katten
Volgende keer doet hij het zelf maar
pi_47470307
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:11 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

[..]

Je moet ze ook niet koken, dan blijven alle vitamientjes erin én heb je geen lucht
idd, doe ik ook niet.

Hier krijgt alles (kat en honden) af en toe gewoon rauw vlees (of ingewanden).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47471299
Voordeel van het koken is dat je er boullion van krijgt en die vinden ze ook erg lekker.
Gelukkig vindt Rosa, de ouwe poes die ooit blaasgruis had, het niet lekker. Ik las dat er veel magnesiumzouten in hartjes zitten die voor haar nou juist schadelijk zijn.

Purrr werd vandaag zowaar gewassen door Spicy, naast mij in bed.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_47484620
Wat een schatje: tvp
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_47492713
Dit is pa kat

en dit was het Plopje vandaag

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:57:19 #25
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_47493073
Terug Vind Poes

Wat een schatje!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')