Purrr, mijn pubertje is zwanger. En hoe.
Purrrpuss is nu even een plofpoes. Dat kleine kopje op dat ronde uitpuilende lijfje
![]()
Het was een slank poesje van 9 maanden. Ik had besloten dat ze eerst wel een keer krols kon worden voor ik haar zou latenhelpen. Ze was immers een binnenpoesje. Het kattenluik was eenzijdig geopend voor de oudere dames hier die wel af en toe de achtertuin in gaan.
Tegen de tijd dat ik dacht dat ze onderhand wel krols zou worden begonnen de buurtkaters binnen te komen en dus werd het kattenluik gebarricadeerd.
Een van de twee kater bleef het proberen en na een paar dagen kreeg ik een telefoontje op mijn werk. Mijn zoon: mam.... de kater is binnen en ze paren de hele tijd. Moet ik hem nu buiten zetten?
Op de achtergrond klonk: MIEEEEOOOOWWWWW.
Behoorlijk woest... nou... schat... wat denk je? Durf je het aan? Nee dus.
Bij thuiskomst de knappe tijgerachtige onverlaat de deur uit gezet na zijn gedane arbeid.
Ik herinner me nog dat ik dankbaar was dat het een klein formaat tijger was. Geen reus van een kater.
Tot op de dag van vandaag staat die kerel trouwen schreeuwend aan mijn deur. Gilt door het kattenluik dat nog steeds gebarricadeerd is, nu iets beter. Hoewel het al te laat is willen mijn dames niets van hem weten.
Hij is best aardig maar hij stinkt nogal. Na zijn bezoekjes moest mijn huis weken lang ontstinken, wat ik ook deed aan poetswerk.
Dat was allemaal op 25 januari.
Een dracht duurt ongeveer 9 weken. Een week of 2 geleden begon Purr ineens echt uit te puilen en sinds bijna een week kan ik de kittens van buitenaf voelen bewegen als ze lekker op de bank ligt en ik mijn hand op haar buikje leg.
Volgens de berekening zou ze rond 28 maart moeten bevallen. Ik verwacht het dus ieder moment binnen nu en 10 dagen.
Purrr kwam zelf uit de kitten opvang. Haar moeder kon haar niet voeden en ze is met de hand grootgebracht door onze engel van Het Wijze Weeskitten.
Ik hoop dat ze ondanks dat zelf wel in staat zal zijn om haar kittens te voeden.
Gelukkig heb ik een behoorlijk flexibele baan en komen we er wel uit als dat niet het geval zou zijn.
Volgens de DA zou haar leeftijd of achtergrond niet perse een verschil moeten uitmaken en kunnen we ervanuit gaan dat alles op de natuurlijke manier zal gaan.
Zo ziet mijn vlammetjeshoofd/plofpoesje er nu uit
![]()
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl