abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47410039
Ok, heb al eens een topic geopend dat ik een plattere buik wilde maar merkte dat ik mezelf dat het een beetje chaotisch werd. Ik kom nu met iets concreters en algemeners.
Mijn vraag, wat heeft nu echt invloed op je gewicht?
Ik kwam bij deze vraag omdat ik begin januari gestopt ben met snoepen en ja dat heb ik best een tijdje goed volgehouden. Nu is het gekke, sinds die tijd ben ik wel mooi 3 kilo aangekomen! Terwijl ik juist gezonder eet, minder vaak een patatje haal (2 mnd niet) en zelden meer snoep (ok heel soms heb ik gezondigt).
Dus hoe kan dat?
Ik ga nu helemaal 'drastisch' aan mijn lijn werken want dit schiet geen hout op.
  zondag 18 maart 2007 @ 19:53:03 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47410084
Kom eens langs in 'slank de lente in' of 'dieetclub' in Lifestyle en post een gemiddeld eet- en beweegpatroon. We kunnen je vast wel verder helpen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 19:53:41 #3
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_47410116
Als je van dat "gezonde" eten juist meer gaat nuttigen om voldaan te geraken, heb je al een deel van de oorzaak te pakken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_47410123
Eten heeft invloed op je gewicht.
Je kan dus wel stoppen met snoepen en alleen maar "gezonde" dingen eten, als je teveel caloriën binnenkrijgt zul je aankomen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 18 maart 2007 @ 19:53:58 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47410128
The love you take is equal to the love you make.
pi_47410143
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:
Kom eens langs in 'slank de lente in' of 'dieetclub' in Lifestyle en post een gemiddeld eet- en beweegpatroon. We kunnen je vast wel verder helpen .
Ik heb dat topic wel zitten bekijken maar het gaf de indruk alsof het meer ging om mensen die echt veel willen afvallen of duidelijk wat steviger zijn. Mijn gewicht lijkt dan misschien zo suf/nietszeggend als ik dat daar noem. Ik ben niet speciaal dik maar wel beetje chubbie rond mijn middel.
  zondag 18 maart 2007 @ 19:58:26 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47410265
Je kan niet beïnvloeden waar je vet verbrandt. Dus als je rond je middel vet wil kwijtraken, zul je toch 'gewoon' moeten zien af te vallen.
  zondag 18 maart 2007 @ 19:58:48 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47410274
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb dat topic wel zitten bekijken maar het gaf de indruk alsof het meer ging om mensen die echt veel willen afvallen of duidelijk wat steviger zijn. Mijn gewicht lijkt dan misschien zo suf/nietszeggend als ik dat daar noem. Ik ben niet speciaal dik maar wel beetje chubbie rond mijn middel.
nou dat is echt niet waar, hoor . Er zitten idd mensen met een BMI van tussen de 25 en de 27, maar er zitten ook mensen met een heel normaal gewicht, maar die toch een buikje hebben en daar vanaf willen. Je bent dus van harte welkom.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 19:59:48 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47410300
Als je chubby bent rond je middel, moet je eerst zorgen dat je daar het vet kwijtraakt. Buikspieroefeningen hebben geen zin. Dus: hardlopen, fietsen, doe mee met groepslessen op je sportschool... etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_47410305
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou dat is echt niet waar, hoor . Er zitten idd mensen met een BMI van tussen de 25 en de 27, maar er zitten ook mensen met een heel normaal gewicht, maar die toch een buikje hebben en daar vanaf willen. Je bent dus van harte welkom.
Ok dan, kijk ik daar nog ff.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:00:57 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47410344
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:59 schreef Viking84 het volgende:
Als je chubby bent rond je middel, moet je eerst zorgen dat je daar het vet kwijtraakt. Buikspieroefeningen hebben geen zin. Dus: hardlopen, fietsen, doe mee met groepslessen op je sportschool... etc.
Buikspieroefeningen alleen hebben geen zin. Het is natuurlijk wel goed om je buikspieren goed te trainen.
pi_47410373
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:59 schreef Viking84 het volgende:
Sportschool trekt me dan niet zo. Heb wel vorige week de hele week (vanwege het prachtige weer) gelopen van het station naar mijn stagebedrijf. Normaal neem ik de bus waar ik 20 min op wacht. Met lopen doe ik een kwartier. Dat is wel fijn. Terugweg pak ik ook niet meer de bus.
Probeer bij goed weer 's avonds (dus geen regen of keiharde wind) een rondje te fietsen na het eten. Half uurtje ofzo.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:06:27 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47410497
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Sportschool trekt me dan niet zo. Heb wel vorige week de hele week (vanwege het prachtige weer) gelopen van het station naar mijn stagebedrijf. Normaal neem ik de bus waar ik 20 min op wacht. Met lopen doe ik een kwartier. Dat is wel fijn. Terugweg pak ik ook niet meer de bus.
Probeer bij goed weer 's avonds (dus geen regen of keiharde wind) een rondje te fietsen na het eten. Half uurtje ofzo.
nee, sportschool trekt mij ook niet . Ik ben twee weken geleden begonnen met naar stage te lopen en viel daar in 1 week ruim 2 kg van af (na een maand te hebben stilgestaan).
Toch wil ik meer gaan bewegen (steppen en wandelen is niet intensief genoeg meer voor mij), dus doe ik mee aan de groepslessen in de sportschool. Lijkt me veel leuker dan saai op een loopband te gaan hollen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 20:06:52 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47410510
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Buikspieroefeningen alleen hebben geen zin. Het is natuurlijk wel goed om je buikspieren goed te trainen.
niet als er een laag vet op zit, hoor. Eerst vet weg, dan buikspieren trainen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47410555
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Daarom zijn er twee verschillende topics. De Dieetclub is voor mensen met overgewicht, de Slank-topics zijn echt voor mensen die technisch gezien niet te zwaar zijn maar toch wat kwijt willen. Zou je prima tussen passen.
'Wij' merken inderdaad ook dat alleen het snoep weglaten niet genoeg is. Je hebt namelijk al een gezond gewicht, dus voor je lichaam hoef je niet zo nodig meer af te vallen. Dan moet je echt gaan letten op de gewone maaltijden die je eet, dus minder en gezondere dingen gaan eten. Veel water drinken helpt ook, net als een regelmatig eetritme. Maar goed, al die dingen worden ook al besproken in Slank de lente in.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47410600
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, sportschool trekt mij ook niet . Ik ben twee weken geleden begonnen met naar stage te lopen en viel daar in 1 week ruim 2 kg van af (na een maand te hebben stilgestaan).
Toch wil ik meer gaan bewegen (steppen en wandelen is niet intensief genoeg meer voor mij), dus doe ik mee aan de groepslessen in de sportschool. Lijkt me veel leuker dan saai op een loopband te gaan hollen.
Dan val je snel af. Wil dat ook.
Weeg nu 57,5 en wil minstens naar....52 ofzo. Vet van mijn buik/heupen moet gewoon weg.
Ik lijk verdorie wel 3 mnd zwanger, stadium waar je net een buikje gaat zien. Grrr.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:10:06 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47410626
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

niet als er een laag vet op zit, hoor. Eerst vet weg, dan buikspieren trainen .
Waarom niet en en?
pi_47410685
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Daarom zijn er twee verschillende topics. De Dieetclub is voor mensen met overgewicht, de Slank-topics zijn echt voor mensen die technisch gezien niet te zwaar zijn maar toch wat kwijt willen. Zou je prima tussen passen.
'Wij' merken inderdaad ook dat alleen het snoep weglaten niet genoeg is. Je hebt namelijk al een gezond gewicht, dus voor je lichaam hoef je niet zo nodig meer af te vallen. Dan moet je echt gaan letten op de gewone maaltijden die je eet, dus minder en gezondere dingen gaan eten. Veel water drinken helpt ook, net als een regelmatig eetritme. Maar goed, al die dingen worden ook al besproken in Slank de lente in.
Fijn dat er daar dan mensen zitten die snappen wat ik bedoel. Wil niet drastisch afvallen maar net dat beetje extra kwijt. Waterdrinken probeer ik ook meer. Dat went namelijk wel ondanks dat het niet echt lekker is. Wat dat laatste betreft, dan kunnen we misschien beter deze op slot gooien en 'verhuizen' naar dat andere topic.
Is maar een idee.
pi_47411000
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom niet en en?
Lijkt mij ook, het is nergens voor nodig om pas buikspieroefeningen te gaan doen als je vet weg is.
Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je gaat verbranden en hoe sneller je afvalt. En als je het dan kwijt bent, kun je meteen je spieren zien zitten.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:18:28 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47411025
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom niet en en?
want jij denkt dat die spieren dan zo tevoren komen als het buikje eraf is?
Niet meer actief op Fok!
pi_47411036
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Fijn dat er daar dan mensen zitten die snappen wat ik bedoel. Wil niet drastisch afvallen maar net dat beetje extra kwijt. Waterdrinken probeer ik ook meer. Dat went namelijk wel ondanks dat het niet echt lekker is. Wat dat laatste betreft, dan kunnen we misschien beter deze op slot gooien en 'verhuizen' naar dat andere topic.
Is maar een idee.
Het is jouw topic. Je bent daar in elk geval van harte welkom.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:19:08 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47411049
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, het is nergens voor nodig om pas buikspieroefeningen te gaan doen als je vet weg is.
Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je gaat verbranden en hoe sneller je afvalt. En als je het dan kwijt bent, kun je meteen je spieren zien zitten.
hm, dat is dan ook nieuw voor mij. Mij is altijd geleerd: eerst vet weg, dan pas spieren trainen.
Maar er zit iets in je woorden . Dan kan m'n fitnessmatje uit de kast .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 20:19:28 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47411064
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zo redeneer ik ook. Je wacht toch ook niet met je beenspieren (wandelen, fietsen, spinnen) trainen totdat je vet daar weg is?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:21:38 #24
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_47411157
tevepe
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  zondag 18 maart 2007 @ 20:24:21 #25
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47411291
Ik heb het 'gezonderen' iets van 2 weken volgehouden en ben nu alweer een week in m'n oude patroon terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')