abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50101244
Goeie trainer voor DOVO!

Wat betreft A en B.

Omdat IJsselmeervogels de landstitel grijpt, kun je niet stellen dat B de sterkste afdeling is. Dat moet je los zien. IJsselmeervogels heeft de beste ploeg, dat is duidelijk. Als ze in C hadden gezeten, waren ze ook zaterdagkampioen geworden en dan had ook niemand gedacht dat C een sterke afdeling was. Wat niet inhoudt dat ze in A geen kampioen zouden zijn geworden. Dat geloof ik niet. Uiteindelijk ook wel denk ik, maar vermoedelijk wel met meer concurrentie.

Hoewel ik de meeste teams in B niet echt in actie heb gezien, zeg ik oordelend naar selecties dat B toch niet echt super was. Quick Boys deed vorig jaar anoniem mee in A en wordt nu tweede. Sparta Nijkerk is met recht een subtopper / middenmoter, worden nu derde. Net als GVVV, ook zo'n typische ploeg voor onderkant linkerrijtje. Nunspeet als promovendus lange tijd dé concurrent van de Vogels. Petje af voor Nunspeet, ken de ploeg niet goed, maar als afdankers van Spakenburg daar belangrijke krachten zijn, dan weet ik niet hoe ik de rest moet inschatten. Desondanks knap. Spakenburg op papier sterk, viel in praktijk weer tegen. Wel een club die meestal mee kan doen. Hoek, handhaaft zich simpel en eindigt in het linkerrijtje. Was in A een jaar eerder slechts gered door een P/D-tje.

Dan gaat ASWH van 2e in B naar 4e in A, degradeert Heerjansdam ondanks een sterke eerste seizoenshelft zelfs en doet SHO het ook minder. SHO-fans verzuchten al graag in B te komen, want "altijd snel veilig daar", terwijl het in A "strijden tegen degradatie is." Slechts Kozakken Boys gaat vooruit in de stand, maar die hadden vorig seizoen hoger moeten eindigen.

Natuurlijk zijn de selecties ook wel gewijzigd. Ik schat de ASWH-selectie van 05/06 sterker in dan die van afgelopen jaar. Dus wellicht was dit ASWH ook geen 2e geworden in B, terwijl het oude ASWH wellicht hoger had gespeeld dan 4e.

Desondanks denk ik dat over de gehele linie het niveau in A, met name door de aanwezigheid van de Bollenstreek, ASWH en DOTO toch hoger ligt. Ook een Capelle is niet slecht. Degradant Vitesse Delft had het in B vrijwel op zeker wel gered, zijn een pak beter dan Geinoord of VVOG.

Voor volgend seizoen krijgt B ook nog eens twee promovendi uit de zwak bezette eerste klasse C, dus dat is ook geen versterking. A krijgt Barendrecht, andere koek.

Hoewel het verschil niet overdreven moet worden, denk ik dat het basisniveau in A toch wel een stukje hoger ligt dan in B. Wat niet betekent dat IJsselmeervogels er geen kampioen zou kunnen worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_50103930
Mooi stukje tekst MM, ben het in grote lijnen met je eens, echter ken ik alleen KB en Noordwijk uit A, althans die heb ik dit seizoen zien spelen.

Toch kan het niet helemaal vergelijken. Kozakken Boys deed het vorig jaar in B vrij slecht(10e) en dit jaar in A speelden ze toch aardig in de subtop(inclusief periodetitel). Het zegt dus niet alles.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_50104011
Kozakken Boys was vorig seizoen bij de winterstop ook redelijk hoog, maar ging toen ten onder door interne onrust.

Dit jaar hadden ze die traditioneel weer, alleen nu kortstondiger en zat er een goede opening en goede eindserie omheen. Plus het feit dat Katwijk na de winterstop weinig meer haalde, die stonden er boven.
www.thuisuiteten.nl
pi_50104247
O ja, er schijnt de delegatie te zijn geweest van Cambuur voor Jeffrey, denk niet dat hij daar heen wilt.

Tijdens het kampioensfeest zei hij dat hij alleen wegging als hij 2 miljoen kreeg, al kwam dat denk ik door de alcohol
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 20:45:49 #230
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50104572
Wat vonden jullie van de samenvatting van ijsselmeervogels
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 4 juni 2007 @ 21:07:23 #231
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_50105513
Ik denk dat A gemiddeld sterker is, gezien de onderlinge (kleine) verschillen tussen kop - staart. In B zijn de onderlinge verschillen stukken groter denk ik, ook gezien de eindstand (in punten).
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_50105684
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:07 schreef uitje4life het volgende:
Ik denk dat A gemiddeld sterker is, gezien de onderlinge (kleine) verschillen tussen kop - staart. In B zijn de onderlinge verschillen stukken groter denk ik, ook gezien de eindstand (in punten).
Zou kunnen, denk dat wij in A ook kampioen zouden kunnen worden, alleen niet met 8 punten verschil.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:17:44 #233
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_50105964
Ik denk dat ze ongeveer gelijk aan elkaar staan. Ik heb de meerderheid van de clubs uit A de laatste jaren zien spelen (DOVO zat ook een jaar in A) en kan niet zeggen dat deze competitie beter is.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  maandag 4 juni 2007 @ 21:32:52 #234
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_50106637
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:17 schreef deejaylethal het volgende:
Ik denk dat ze ongeveer gelijk aan elkaar staan. Ik heb de meerderheid van de clubs uit A de laatste jaren zien spelen (DOVO zat ook een jaar in A).
Dat jaar zaten o.a. Capelle, Rijnsburgse Boys, quick boys en Katwijk in B.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:11:19 #235
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_50108474
Ja, clubs die ik ook ken, waardoor ik een redelijk goed beeld van de hoofdklasses heb.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
pi_50132626
Waarschijnlijk had DOVO toen gewoon een wat beter elftal.... Want ik merk toch echt wel een aardig verschil. Ook qua beleving.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:36:30 #237
47580 hoM3r
Our trip.
pi_50135079
Als ik Ton mag geloven heeft AFC het beste ingekocht van hoofdklasse A, is dat de belangrijkste titelkandidaat voor volgend jaar?
pi_50135538
Dat is zondag voetbal!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:11:04 #239
47580 hoM3r
Our trip.
pi_50136281
Oh sorry, mijn fout, verkeerde topic.
pi_50211220
Ik heb gehoord dat VVOG graag naar de hoofdklasse C wil, en Nunspeet in de hoofdklasse B wil blijven. Maar Nunspeet ligt geografisch dichter bij de hoofdklasse C.
Wat geeft voor de KNVB de doorslag?
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_50212946
Het is voor VVOG te hopen dat ze naar C gaan die is over het algemeen wat minder sterk
pi_50224131
Geef mij maar 2x VVOG, kan je mooi aan je doelsaldo werken
pi_50240962
quote:
Uit het LD:

'Quick Boys keert terug in hoofdklasse A'

Gepubliceerd op 08 juni 2007, 00:04
Laatst bijgewerkt op 08 juni 2007, 00:05

katwijk - Het heeft er alle schijn van dat Quick Boys volgend seizoen is herenigd met de andere voetbalclubs uit de Bollenstreek. Quick Boys had juist een verzoek ingediend om terug te keren naar de hoofdklasse A, maar stuitte op een blokkade van de vijf andere verenigingen. De KNVB geeft nu aan dat het vooral kijkt naar de wens van de Katwijkse club. De nieuwe competitie-indeling wordt volgende week bekend.
Zou het dan toch? Mij zal je niet horen klagen.
pi_50243074
Nunspeet en VVOG dus nog de vraag. Snap wel dat VVOG liever C wil, na twee bijna degradaties in B en daarvoor een prima seizoen in C.
www.thuisuiteten.nl
pi_50252609
Keeper en aanvoerder Wilfred Westerhuis stopt door blessures noodgedwongen met zn actieve loopbaan na 4 jaar onafgebroken in het eerste te hebben gespeeld. Erg jammer maar begrijpelijk. Wifred bedankt
www.vv-nunspeet.nl
pi_50263148
Ben je niet bang dat het succes van nunspeet een malig is? Dat ze het volgend seizoen erg zwaar krijgen?

Dit jaar misschien in het begin onder schat door de "grote" clubs?
pi_50270051
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:35 schreef Dennus-F het volgende:
Ben je niet bang dat het succes van nunspeet een malig is? Dat ze het volgend seizoen erg zwaar krijgen?

Dit jaar misschien in het begin onder schat door de "grote" clubs?
Misschien wordt het niet zon succes als dit jaar, maar ben niet bang dat ze het zwaar gaan krijgen. Er staat ook volgend seizoen weer een goed elftal naar mijn mening.
pi_50278301
Op de VVOG site staat te lezen dat VVOG een voorkeur heeft voor B!
pi_50278415
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:08 schreef Dennus-F het volgende:
Op de VVOG site staat te lezen dat VVOG een voorkeur heeft voor B!
Inderdaad ja.. Dat zou erg jammer zijn!!
pi_50278551
Zouden daar de kansen gaan oor nunspeet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')