abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2007 @ 22:35:26 #151
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_48651100
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

Is in ieder geval duidelijk dat hedgefundsen niet te stoppen zijn, zelf als de vakbonden dat zouden willen.
Vraag, ik ben geen kenner namelijk, hoeveel macht hebben de vakbonden nu daadwerkelijk nog ?
  maandag 23 april 2007 @ 23:39:56 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48653121
Vakbonden zitten in de pensioenfondsen (50% werknemers, 50% werkgevers), die pensioenfondsen zitten weer in de hedgefundsen.

Of vakbonden nog macht hebben is een andere vraag. Ik denk persoonlijk wel dat ze op de langere termijn misschien nog een revive gaan doormaken.

Net was Pauw&Witteman. Wat blijkt? Rijkman Groenink krijgt geen 14 mijoen euro, die krijg 20 miljoen euro :S Ik begrijp er helemaal niks van. Zo zie je maar weer wat voor perverse prikkels van optieregelingen uit gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48653225
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, dat was mij al bekend maar voor hoeveel zitten onze eigen pensioenfondsen daarin?

Bekend is dat onze pensioenfondsen totaal zo'n 600-700 miljard in kas hebben. Vraag is hoeveel van dat geld in de hedgefundsen zit.
11 miljard volgens een bericht uit NRC van september vorig jaar.

En van ABP
quote:
In totaal belegt het ABP in New York in veertig verschillende strategieen. Eind 2006 had het ABP in totaal EUR 6,7 miljard belegd in hedgefondsen. Dat is 3,2% van het totale belegde vermogen van EUR 209 miljard per eind 2006.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 24 april 2007 @ 07:56:14 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48656426
Is dat NRC artikel online beschikbaar? Of alleen met een webabbonement?

Wat ik me btw af vraag is wat deze overname voor de belastingen gaat betekenen. Bekend is dat grote bedrijven meestal afspraken daarover maken met de belastingdienst (wat ik erg krom vind, dat werkt willekeur in de hand), zal dat nu veranderen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48658446
gewoon google op abp en hedgefund dan kom je wel eea tegen.
pi_48658708
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Vraag, ik ben geen kenner namelijk, hoeveel macht hebben de vakbonden nu daadwerkelijk nog ?
#

en das het mooiste
Bijna niets meer.
Engels recht !
In Engeland bestaan geen onderneminsraden wat de macht van een vakbond enorm beperkt.
De vakbond heeft geen voet meer binnen het bedrijf.
Heeft nog iemand vragen waarom het die Britse bedrijven zoveel beter doen ?

TUI Is ook een Brits bedrijf geworden en dat zal niet de laatste Europeese olifant zijn die naar London gaat.
pi_48658772
Het hoofdkantoor blijft in Nederland meen ik. Voor een bedrijf op Nederland gelden toch Nederlandse regels?

En zo veel beter doen veel engelse bedrijven het niet dan hun Europese concurenten.
pi_48658872
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef du_ke het volgende:
Het hoofdkantoor blijft in Nederland meen ik. Voor een bedrijf op Nederland gelden toch Nederlandse regels?

En zo veel beter doen veel engelse bedrijven het niet dan hun Europese concurenten.
Nee het wordt een bedrijf naar Engfels recht. Een PLC
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:51:41 #159
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_48660150
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:04 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee het wordt een bedrijf naar Engfels recht. Een PLC
Wat niet wegneemt dat de bankactiviteiten en contracten met consumenten binnen Nederland (in de hoofdregel) gewoon onder Nederlands recht vallen en dat bepaalde werknemersrechten ook gelden voor iedereen die in Nederland werkt. Wat betreft de zeggenschapsverhoudingen binnen de nieuwe bank geldt wel voornamelijk Engels recht.
pi_48660243
Was ABN Amro niet bezig met een groot kantoor in Zwolle...
pi_48660303
Wat een glibber is die Groenink trouwens:

Ik snap wel waarom ie van oor tot oor lacht
pi_48660482
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Was ABN Amro niet bezig met een groot kantoor in Zwolle...
Ja en daar zal niet veel aan veranderen , daar komt gewoon gecentraliseerd het kantoorvolk voor de Nederlandse tak te zitten.
pi_48662148
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ja en daar zal niet veel aan veranderen , daar komt gewoon gecentraliseerd het kantoorvolk voor de Nederlandse tak te zitten.
Ze hebben toch al wat torens staan in Amsterdam?

Als het uiteindelijk Fortis wordt dan zullen er wel wat torens leeg/leger staan denk ik.
pi_48672254
Nu we toch bezig zijn, wanneer doet Inbev een overnamebod op Heineken?
pi_48673304
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Frederic het volgende:
Daar zou iedereen beter van worden. Zit er niet in dus .
pi_48673477
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Frederic het volgende:
Andersom zou ik me voor kunnen stellen, het gaat namelijk niet echt goed met Inbev, bovendien zijn de merken van Heineken veel sterker dan die van Inbev.
Heineken zal niet zo snel overgenomen worden zolang de dochter van Freddy de heft van het stemrecht heeft
pi_48673974
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
Is in ieder geval duidelijk dat hedgefundsen niet te stoppen zijn, zelf als de vakbonden dat zouden willen.
Jawel hoor: "Just say NO"

Uit het Forumbank-arrest blijkt dat het bestuur belast is het met besturen van de onderneming en dat zij de strategie van de onderneming bepalen. Hedge funds kunnen in de ava wel aangeven welke strategie zij graag willen zien, maar daar hoeft het bestuur niet op in te gaan.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:14:48 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48674356
Oké, eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit wie of wat een bedrijf bezit, als het zo goed(koop) mogelijk is en het de belastingdienst centjes oplevert vind ik het best. Weet iemand dat? Waar nu belastingen betaald gaat worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48674748
Dat ligt eraan waar de feitelijke zetel van de onderneming komt te liggen, dus de locatie waar het beleid bepaald word.

De statutaire zetel zal waarschijnlijk in Engeland komen te liggen, maar als het hoofdkantoor in Amsterdam komt zijn ze in Nederland vennootschapsbelastingplichtig
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:48:28 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48679158
Hehe, vreemd. Dan neem je een Engelse bestuursvorm en dan nog moet je in Nederland belasting betalen. Slim gedaan Prachtig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48679409
Over de vennootschapsbelasting zijn met de Nederlandse fiscus goede afspraken te maken daar zal het wel mee te maken hebben.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:56:17 #172
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48679476
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:54 schreef du_ke het volgende:
Over de vennootschapsbelasting zijn met de Nederlandse fiscus goede afspraken te maken daar zal het wel mee te maken hebben.
Ja, Shell is niet voor niets in Den Haag gevestigd. .
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:03:12 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48679795
Wel nep opzich dat grote bedrijven voordelige percentages kunnen krijgen in tegenstelling tot de kleinere. Maar goed, dan loopt Nederland tenminste nog ergens in voor
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 25 april 2007 @ 09:07:12 #174
141482 Q.
JurassiQ
pi_48694685
Soap!
quote:
Bankentrio doet tegenbod op ABN Amro

Uitgegeven: 25 april 2007 08:50
Laatst gewijzigd: 25 april 2007 09:02

LONDEN - Het bankentrio Royal Bank of Scotland (RBS), Fortis en het Spaanse Banco Santander heeft een tegenbod uitgebracht op ABN Amro. Dat maakten de drie financiële concerns woensdag bekend.

Het trio biedt 39 euro per aandeel, terwijl de Britse bank Barclays eerder deze week 36,25 euro per aandeel bood.

Boeken

Het indicatieve bod vertegenwoordigt een waarde van 72 miljard euro. Voordat een definitieve bieding wordt gedaan, willen de banken eerst in de boeken kijken bij ABN Amro. Wel beloven ze aandeelhouders van ABN Amro dat een definitief bod voor zo'n 70 procent in contanten zal zijn. Het restant wordt betaald in aandelen RBS.

RBS dringt er bij ABN Amro op aan om de Amerikaanse dochter LaSalle Bank binnen boord te houden. Afgelopen maandag liet ABN Amro weten dit onderdeel te verkopen aan Bank of America, voor een bedrag van 21 miljard dollar, ofwel zo'n 15,5 miljard euro.
For great justice!
  woensdag 25 april 2007 @ 09:27:31 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48695161
Wie nu nog geloofd in de immers heilzame werking van het kapitalisme heeft een gaatje in z'n hoofd. Barclays had al het plan om de aangeboden diensten duurder te maken (om zo de investeringen gedeeltelijk terug te verdienen) maar dat wordt nu natuurlijk alleen maar erger.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')