Vraag, ik ben geen kenner namelijk, hoeveel macht hebben de vakbonden nu daadwerkelijk nog ?quote:Op maandag 23 april 2007 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
Top![]()
Is in ieder geval duidelijk dat hedgefundsen niet te stoppen zijn, zelf als de vakbonden dat zouden willen.
11 miljard volgens een bericht uit NRC van september vorig jaar.quote:Op maandag 23 april 2007 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, dat was mij al bekend maar voor hoeveel zitten onze eigen pensioenfondsen daarin?
Bekend is dat onze pensioenfondsen totaal zo'n 600-700 miljard in kas hebben. Vraag is hoeveel van dat geld in de hedgefundsen zit.
quote:In totaal belegt het ABP in New York in veertig verschillende strategieen. Eind 2006 had het ABP in totaal EUR 6,7 miljard belegd in hedgefondsen. Dat is 3,2% van het totale belegde vermogen van EUR 209 miljard per eind 2006.
#quote:Op maandag 23 april 2007 22:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Vraag, ik ben geen kenner namelijk, hoeveel macht hebben de vakbonden nu daadwerkelijk nog ?
Nee het wordt een bedrijf naar Engfels recht. Een PLCquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef du_ke het volgende:
Het hoofdkantoor blijft in Nederland meen ik. Voor een bedrijf op Nederland gelden toch Nederlandse regels?
En zo veel beter doen veel engelse bedrijven het niet dan hun Europese concurenten.
Wat niet wegneemt dat de bankactiviteiten en contracten met consumenten binnen Nederland (in de hoofdregel) gewoon onder Nederlands recht vallen en dat bepaalde werknemersrechten ook gelden voor iedereen die in Nederland werkt. Wat betreft de zeggenschapsverhoudingen binnen de nieuwe bank geldt wel voornamelijk Engels recht.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:04 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee het wordt een bedrijf naar Engfels recht. Een PLC
Ja en daar zal niet veel aan veranderen , daar komt gewoon gecentraliseerd het kantoorvolk voor de Nederlandse tak te zitten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Was ABN Amro niet bezig met een groot kantoor in Zwolle...
Ze hebben toch al wat torens staan in Amsterdam?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja en daar zal niet veel aan veranderen , daar komt gewoon gecentraliseerd het kantoorvolk voor de Nederlandse tak te zitten.
Daar zou iedereen beter van worden. Zit er niet in dusquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Frederic het volgende:
Nu we toch bezig zijn, wanneer doet Inbev een overnamebod op Heineken?![]()
Andersom zou ik me voor kunnen stellen, het gaat namelijk niet echt goed met Inbev, bovendien zijn de merken van Heineken veel sterker dan die van Inbev.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Frederic het volgende:
Nu we toch bezig zijn, wanneer doet Inbev een overnamebod op Heineken?![]()
Jawel hoor: "Just say NO"quote:Op maandag 23 april 2007 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
Is in ieder geval duidelijk dat hedgefundsen niet te stoppen zijn, zelf als de vakbonden dat zouden willen.
Ja, Shell is niet voor niets in Den Haag gevestigd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:54 schreef du_ke het volgende:
Over de vennootschapsbelasting zijn met de Nederlandse fiscus goede afspraken te maken daar zal het wel mee te maken hebben.
quote:Bankentrio doet tegenbod op ABN Amro
Uitgegeven: 25 april 2007 08:50
Laatst gewijzigd: 25 april 2007 09:02
LONDEN - Het bankentrio Royal Bank of Scotland (RBS), Fortis en het Spaanse Banco Santander heeft een tegenbod uitgebracht op ABN Amro. Dat maakten de drie financiële concerns woensdag bekend.
Het trio biedt 39 euro per aandeel, terwijl de Britse bank Barclays eerder deze week 36,25 euro per aandeel bood.
Boeken
Het indicatieve bod vertegenwoordigt een waarde van 72 miljard euro. Voordat een definitieve bieding wordt gedaan, willen de banken eerst in de boeken kijken bij ABN Amro. Wel beloven ze aandeelhouders van ABN Amro dat een definitief bod voor zo'n 70 procent in contanten zal zijn. Het restant wordt betaald in aandelen RBS.
RBS dringt er bij ABN Amro op aan om de Amerikaanse dochter LaSalle Bank binnen boord te houden. Afgelopen maandag liet ABN Amro weten dit onderdeel te verkopen aan Bank of America, voor een bedrag van 21 miljard dollar, ofwel zo'n 15,5 miljard euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |