abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47371448
When it rains, it pours...

Na een krappe vijf jaar heeft mijn vriendin me afgelopen week laten weten dat ze definitief een punt zet achter onze relatie. Voor mij kwam deze mededeling aan de ene kant niet als iets wat ik niet aan heb zien komen, maar aan de andere kant ben ik er echt door uit het veld geslagen. Het ging al een tijdje wat minder goed tussen ons; we hadden alletwee dingen waar we niet blij mee waren bij de ander, maar vooral de laatste paar maanden merkte ik dat mijn vriendin bewust bezig was om afstand te nemen van mij en van onze relatie.
Ze investeerde steeds meer tijd in haar werk, kwam vrij laat thuis en ook thuis was ze voornamelijk bezig met haar werk. Weken waarin ze 60 tot 70 uur spendeerde aan haar werk begonnen steeds vaker voor te komen.
Ik heb haar laten weten dat ik het niet fijn vond dat ze zoveel tijd in haar werk investeerde, maar dit had niet het gewenste effect. Er speelde natuurlijk veel meer mee in onze situatie, maar ik geef nu alleen een superbeknopte versie van het hele verhaal. Deze week hadden we een vrij moeilijk gesprek waarbij we alletwee lieten weten dat we niet echt tevreden waren met hoe we met elkaar omgingen.

Mijn insteek van het gesprek was om toch te kijken of we samen tot een oplossing konden komen, misschien door een keer te gaan praten met een therapeut of iemand anders die ons kon helpen wat beter met elkaar om te gaan.
Het bleek echter dat mijn vriendin zich had voorgenomen om ermee te stoppen en dat vertelde ze me ook.
Ze had het gevoel dat we in de afgelopen periode steeds verder uit elkaar waren gegroeid en dat zij zich op dit moment vooral op haar loopbaan wilde concentreren. Dit was namelijk het deel van haar leven wat succesvol was, en met veel andere dingen was ze gewoon niet gelukkig.

Het is overigens wel zo dat mijn loopbaan-geschiedienis van de afgelopen jaren niet het grootste succesverhaal ooit kan worden genoemd. Ik heb bij verschillende werkgevers gewerkt, maar voordat ik terecht kwam waar ik nu zit heb ik me eigenlijk niet echt op mijn plek gevoeld op mijn werk.
Extra vervelend is dat ik waarschijnlijk vanaf 1 april niet meer bij mijn huidige baan kan doorwerken, want het kantoor waar ik nu zit gaat op zeer korte termijn verdwijnen. Dit wist ik al iets langer, dus ik heb redelijk wat sollicitaties rondgestuurd. Helaas heb ik op nog geen enkele sollicitatie een positief antwoord gekregen.
Grote kans dus dat ik vanaf 1 april ook geen werk meer heb. Er bestaat een héél klein kansje dat ik nog één maand langer kan blijven werken, maar ik reken daar eerlijk gezegd niet op.
Het nieuws van mijn werk wist ik al iets langer en ook het vooruitzicht dat ik vanaf 1 april zonder werk zou komen te zitten stemde me redelijk somber in de afgelopen periode.

Het huis waar we nu wonen is van haar, dus het spreekt voor zich dat ik moet vertrekken. Mijn vriendin heeft gezegd dat ik niet per direct weg hoef, maar ze ziet wel graag dat ik op redelijk korte termijn iets voor mezelf zoek. Op dit moment slaapt ze zelf ergens anders, omdat ze niet meer met mij samen wil slapen. Daar ben ik op zich wel blij om, dat ze me niet meteen eruit zet. Ik heb echt geen flauw idee waar ik naartoe moet. De meeste vrienden die ik heb ken ik niet goed genoeg om bij ze aan te kloppen om mijn verdriet bij ze neer te leggen.

Het is zo moeilijk om dit objectief op te schrijven, want alles wat hier wordt geschreven is natuurlijk gekleurd door mijn eigen mening over wat er is gebeurd. Ik weet ook niet of ik haar iets kwalijk kan nemen, maar feit is wel dat ik me op dit moment intens verdrietig en eenzaam voel. De afgelopen dagen heb ik bijna alleen maar gehuild en ik voel me kut... zo ontzettend waardeloos en leeg. Het doet pijn in mijn buik en ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Tot overmaat van ramp belde de vriend van mijn moeder me vandaag om te zeggen dat hij zich ernstig zorgen maakt om mijn moeder. (mijn moeder heeft een spierziekte en kan erg moeilijk vooruit) Hij zei dat het de laatste tijd redelijk slecht met haar gaat en dat hij zich zorgen maakt dat er iets ernstigs gebeurt als hij niet thuis is.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik me in mijn hele leven nog nooit zo ongelukkig heb gevoeld als nu.

Ik post dit onder een kloon. Ik heb eerder nooit het nut van een kloon ingezien, maar ik vind het niet nodig om mijn persoonlijke sores hier online te flikkeren onder mijn eigen naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alonely op 17-03-2007 17:31:19 ]
pi_47371698
Tsja. Kut voor je.
pi_47371990
Sterkte makker . Dit is helaas de harde realiteit, maar zorg ervoor dat je niet te ver in het diepe zakt, zodat het heel moeilijk wordt om eruit te komen .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:10:39 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372145
Heel vervelend voor je, maar helaas dagelijkse realiteit...

Zeg ik iets heel geks als ik het een optie vind om naar je moeder te gaan. Dan heb jij een plek en de vriend van je moeder misschien iets meer rust...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_47372288
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Zeg ik iets heel geks als ik het een optie vind om naar je moeder te gaan. Dan heb jij een plek en de vriend van je moeder misschien iets meer rust...
Zou jij het doen? Weer thuis gaan wonen? Nu zijn de omstandigheden wel anders, maar ik zou het toch niet doen. Lastig om dan na een paar weken (als je alles weer op de rails hebt, kan ook langer duren) weer weg te gaan.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:21:17 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372452
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:14 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Zou jij het doen? Weer thuis gaan wonen? Nu zijn de omstandigheden wel anders, maar ik zou het toch niet doen. Lastig om dan na een paar weken (als je alles weer op de rails hebt, kan ook langer duren) weer weg te gaan.
Als ik tijdelijk echt geen andere mogelijkheid heb? Ik denk het wel...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:24:40 #7
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47372549
Vervelend dat het net nu ook slecht gaat met je moeder. Mede omdat je dan ook niet echt je verhaal bij haar kwijt kan.
Ik kan je helaas niet helpen maar wil je veel sterkte wensen, 't zal niet makkelijk zijn de aankomende tijd. Ik hoop dat je snel een plekkie voor jezelf vindt zodat je wat zaken op orde kan maken.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47372684
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Heel vervelend voor je, maar helaas dagelijkse realiteit...

Dit heeft mijn moeder me ook aangeboden, schat die ze is.
Maar het is een beetje een raar idee om weer bij je moeder te gaan wonen op je 34ste.
Daarbij woont mijn moeder in het zuiden van het land en de meeste bedrijven waar ik terecht zou kunnen zitten toch in de randstad.
Er is wel een mogelijkheid dat ik een tijdje in een appartementje ga wonen wat van de familie van mijn vriendin is, maar dat is natuurlijk ook maar een heel tijdelijke oplossing.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:30:39 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372763
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:28 schreef Alonely het volgende:

[..]

Dit heeft mijn moeder me ook aangeboden, schat die ze is.
Maar het is een beetje een raar idee om weer bij je moeder te gaan wonen op je 34ste.
Daarbij woont mijn moeder in het zuiden van het land en de meeste bedrijven waar ik terecht zou kunnen zitten toch in de randstad.
Er is wel een mogelijkheid dat ik een tijdje in een appartementje ga wonen wat van de familie van mijn vriendin is, maar dat is natuurlijk ook maar een heel tijdelijke oplossing.
Wel heel netjes en ookal is het tijdelijk, het geeft jer wel de mogelijkheid om verder te zoeken..
pi_47372951
Ik zie er alleen zo ontzettend tegenop om daar in mijn eentje te gaan zitten.
Juist nu wil ik liever niet op mezelf aangewezen zijn. Ik ben alle perspectief kwijt, weet absoluut niet wat ik met mezelf aan moet en ik loop hier continu rond door het huis terwijl ik alleen maar kan janken.
Godverdomme, wat een miserabele kutsituatie. Ik wil dit niet meer. Echt niet.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:39:04 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47373048
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:36 schreef Alonely het volgende:
Juist nu wil ik liever niet op mezelf aangewezen zijn. Ik ben alle perspectief kwijt, weet absoluut niet wat ik met mezelf aan moet en ik loop hier continu rond door het huis terwijl ik alleen maar kan janken.
Dat is logisch gezien de situatie en ook tijdelijk... Geloof me, het gaat over
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:45:35 #12
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47373261
quote:
Het enigste wat ik kan zeggen en waar je mss wat troost uit kan halen is dat dat verdriet toch echt minder gaat worden.
Thinking about thinking of you.
pi_47373584
Da's inderdaad het enige positieve waar ik me op kan richten, maar op dit moment lukt me dat echt niet. De pijn in mijn hoofd en het immense verdriet zijn de enige dingen die ik nu voel.
Ik heb vaak genoeg verdriet gehad om mensen of situaties, maar ik wist niet dat het zo'n allesomvattend en verpletterend gevoel kon zijn. Ik ben gebroken en voel me angstiger en eenzamer dan ik ooit had kunnen denken.
En ook de vraag "waarom NU pas?" houdt me continu bezig.
Al die jaren samen met haar heb ik om de één of andere reden nooit willen of durven te tonen dat ik echt verdriet om mijn vriendin kon hebben.
Het is een soort handrem die ik op mijn emoties heb gezet: vooral niet laten merken wat ik echt voel, alleen laten zien wat ik wil prijsgeven. Mijn frustraties kenbaar maken, dat deed ik wel ja.
Maar om een of andere reden heb ik er altijd moeite mee gehad om mijn allerdiepste en meest eerlijke gevoelens te tonen. En daar is deze situatie denk ik het resultaat van.
Ik vind het alleen zo erg dat JUIST dit heeft moeten gebeuren alvorens ik tot dit inzicht kwam.
Al die tijd ben ik ervan overtuigd geweest dat ik haar echt liet weten hoe ik over ons en over haar dacht.
Maar nu ik erop terug kijk heb ik haar zelden echt laten weten hoeveel ze voor me betekende.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 17:58:07 #14
43556 miss_dynastie
pi_47373690
quote:
Maar ik zou het wel doen. Jullie wegen scheiden zich nu eenmaal, ik zou zo snel mogelijk proberen weg te zijn uit haar huis. En op jezelf is dan een beter idee dan bij je ouder(s).
pi_47373865
Ik kom eigenlijk niet verder dan dat ik het kut voor je vindt. En hoe rot als het klinkt, dit hoort er allemaal gewoon bij. Kijk er niet vreemd van op dat je vriendin er sneller bovenop komt dan jij en binnen twee dagen met een ander ligt te neuken.

Probeer weer je eigen leven op te pakken en te zoeken naar een bescheiden flatje, ergens. Als dat niets is kun je ook weer tijdelijk thuis wonen, hoe vervelend en 'mislukt' dat ook klinkt. Mijn ouders zouden er wel begrip voor hebben.
pi_47374266
Zorg er in elk geval voor dat de ellende niet nog groter wordt, door toch vooral wel op zoek te blijven naar werk en een nieuwe woning. Dan heb je ook een doel om je op te richten, en dat is nooit verkeerd. Als je je nu laat verdrinken in je eigen verdriet, dan zit je straks zeker zonder werk, zonder woning, en met een nog rotter gevoel (al denk je nu misschien dat het niet nog erger kan).
Verder heeft een situatie als deze toch gewoon tijd nodig om te verwerken. Je zult je nog wel een tijd niet zo goed voelen. Laat dit echter niet je leven verpesten. Vergeet bijvoorbeeld ook je vrienden niet, juist nu heb je die nodig. Ook al ken je ze dan niet zo goed dat je dit probleem met ze wilt delen, ze kunnen op zijn minst voor afleiding zorgen. Uiteindelijk zal het best weer goed komen allemaal, houd die gedachte vast.
Je vriendin kun je toch het beste uit je hoofd zetten voor nu. Ook zal zouden jullie later toch goede vrienden zijn of zelfs weer bij elkaar komen, nu moet je daar niet aan denken. Ze zal nu toch geen boodschap hebben aan wat je ook probeert. Als ze toch van gedachten verandert dan zal dat pas zijn wanneer je een tijd uit haar leven bent verdwenen en ze je misschien toch gaat missen (denk trouwens dat de kans daarop bijzonder klein is, niet vanuit gaan dus).

Succes ermee.
And now for something completely different.
pi_47374569
Ik blijf ook zeker op zoek naar werk. Op dit moment ben ik ook een sollicitatie aan het schrijven voor een functie in Amsterdam. Ik ga zeker niet ophouden met het zoeken naar werk. Het is me een keer eerder gebeurd dat ik een aantal maanden zonder werk zat en dat beviel me helemaal niets.
Het is denk ik ook wel een goed idee dat ik toch contact opneem met wat mensen bij wie ik eventueel mijn verhaal kwijt kan en bij wie ik gewoon kan uithuilen.
Want ik voel er echt helemaal niets voor om deze kloteperiode in mijn eentje door te moeten.
En tja, over mijn vriendin, ik weet het niet. Je hebt waarschijnlijk gelijk Netram, maar ik ben op dit moment zo ontzettend in de war van de ellende dat ik echt niet meer weet wat ik moet.
Aan de ene kant wil ik niets liever dan haar terug en aan de andere kant wil ik haar ook laten zien dat ik wel op mijn eigen benen kan staan. Met welk doel? Tja.... misschien wil ik haar op die manier laten zien dat ik wel een onafhankelijk leven kan leiden zonder haar het gevoel te geven dat ik teveel aan haar hang.
Ik weet het niet meer. Ik ga op bed liggen
pi_47374783
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:27 schreef Alonely het volgende:
Ik ga op bed liggen
Puik plan.
quote:
En tja, over mijn vriendin, ik weet het niet. Je hebt waarschijnlijk gelijk Netram, maar ik ben op dit moment zo ontzettend in de war van de ellende dat ik echt niet meer weet wat ik moet.
Aan de ene kant wil ik niets liever dan haar terug en aan de andere kant wil ik haar ook laten zien dat ik wel op mijn eigen benen kan staan. Met welk doel? Tja.... misschien wil ik haar op die manier laten zien dat ik wel een onafhankelijk leven kan leiden zonder haar het gevoel te geven dat ik teveel aan haar hang.
Je kunt haar duidelijk zeggen wat je er van denkt, dus iets als 'Ik zou liever proberen er samen toch wat van te maken, maar als jij dat niet wilt dan is het inderdaad beter dat ik vertrek.' Oftewel: zeg wat je er zelf over voelt, maar geef ook aan dat je inderdaad een onafhankelijk leven kunt leiden en niet uit alle macht gaat proberen haar terug te krijgen, want daar wordt ze toch niet blij van.
And now for something completely different.
pi_47375078
quote:
Het is denk ik ook wel een goed idee dat ik toch contact opneem met wat mensen bij wie ik eventueel mijn verhaal kwijt kan en bij wie ik gewoon kan uithuilen.
Goed plan.
Al eindigt het in ordinair geschreeuw over 'kuthoeren', even tijdelijke afleiding en wat ontlading is heel prettig. Beter dat dan lethargisch op bed hangen, want dan verstik je jezelf alleen maar met alle nare toekomstvisoenen, en paniekerige 'ik weet ook niet wat ik ermee aanmoet'-gedachten.
quote:
Zij probeert het ook te bewijzen, dus het minste wat je kunt doen is alles inderdaad oppikken, jezelf afstoffen, en doorgaan. Anders eindig je daarna in een zwart gat, zonder duidelijke motivatie om wel iets ervan te maken. Ex hangt liever de workaholic uit, slechte geschiedenis op werkgebied, en persoonlijk vlot het allemaal ook niet, dus dan is het verleidelijk om nergens meer aan te beginnen.

Een baan, hoe simpel ook, is dan een goed uitgangspunt om aan de rest te werken. Kun je er ook veel meer zijn voor de mensen die je nodig (gaan) hebben, want die hebben nu eenmaal niet veel aan iemand die zelf ook waardeloos in zijn vel zit.

Sterkte iig.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47375982

sterkte
Lambo of Rekt
pi_47377487
Wat rot voor je dat je vriendin het heeft uigemaakt. Je voelde de bui al een tijdje hangen, maar het komt toch als een schok als het eenmaal zover is. Praten met vrienden is goed, je moet je verdriet lekker uiten.
Het komt uiteindelijk allemaal weer goed met je ook al voelt dat nu niet zo. Heel veel sterkte hiermee.
pi_47377763
tja ..het leven is hard... ...hou de eer aan je zelf.... ...sterkte...
pi_47380064
Veel sterkte. Soms kom je in een diep dal en dan zul je weer moeten klauteren. Vergeet niet dat verwerken en klauteren werkwoorden zijn. Je zal het actief op moeten pakken als je niet depressief bent.
Probeer voor jezelf eens een voorstelling te maken van jezelf zoals je wil zijn. Niet vriendin terug en niet baan behouden maar gewoon kijken wat je nou diep in hart zou willen zijn los van die dingen. Nu heb je namelijk een redelijk unieke kans om opnieuw je leven in te richten. Zo heb ik ooit de stap gezet om voor mijzelf te gaan werken omdat alle normale verplichtingen en stramientjes waren weggevallen. Achteraf gezien een gouden greep waar ik toen pas klaar voor was.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_47380320
Het beste wat je kan doen is eens goed toegeven aan je gevoel en alles eruit gooien. Dan voel je je een tijdje heel erg kut en dan kun je hopelijk weer verder.
Als je direct begint, gaat alles verkeerd. Als je eerst een week besluit om je lekker de tering te zuipen en daarna thuis in een hoekje te gaan zitten janken, kun je er daarna ongetwijfeld beter tegen, met wat vernieuwde energie.
Communisme is okay.
pi_47387380
We hebben vanavond nog even gepraat en ze heeft me heel duidelijk uitgelegd waarom ik geen hoop moet hebben dat wij nog bij elkaar komen. Ze heeft in de afgelopen jaren een groei doorgemaakt op het persoonlijke vlak waarbij ze niet merkte dat ik met haar meeging. Ze vertelde dat ze sinds het moment dat ze het uitmaakte zichzelf helemaal niet meer vermoeid voelde, iets wat ze daarvoor juist heel erg had. Ze voelde zich vaak alsof ze een soort moederrol voor mij moest vervullen en dat ze niet het gevoel had dat ze op mij kon leunen wanneer dat nodig was. Nu ze niet meer met mij samen is voelt ze zich gewoon veel rustiger en heeft ze niet meer het idee dat ze mij moet meetrekken. Ze was erg duidelijk toen ze zei dat er geen kans op een 'ons' meer is. Wat we hadden was goed, maar het is iin de loop van de jaren gewoon minder goed geworden. Tot we bij een punt kwamen waarbij ze zich realiseerde dat ze gewoon niet gelukkig meer was met 'ons'.

Ik op mijn beurt ben erachter gekomen dat ik haar vaak op een bepaalde manier heb benaderd waarbij ik vooral dacht aan wat ikzelf op dat moment belangrijk vond of wilde. Niet kijken naar wat goed voor ons samen was, maar vooral concentreren op mijn eigen wil doorzetten en mijn eigen manier van doen onderstrepen. Waarschijnlijk is dit er ook de reden van dat ze zich de afgelopen tijd van me heeft afgezonderd.

Nu ik dit hier neerzet weet ik niet of ik er goed aan doe om dit allemaal zo openhartig te delen met mensen die ik niet of nauwelijks ken, maar ik wil de dingen ook gewoon een keer opschrijven. Om terug te lezen en om erover na te denken.

Ik ben in ieder geval (een beetje) blij dat jullie de moeite willen nemen om mijn verhaal te lezen en er ook serieus op willen reageren. Daarvoor mijn dank, ik stel het op prijs.
Morgen ga ik toch maar even bij mijn moeder langs, al was het alleen maar om even bij haar en haar vriend te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')