abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47371448
When it rains, it pours...

Na een krappe vijf jaar heeft mijn vriendin me afgelopen week laten weten dat ze definitief een punt zet achter onze relatie. Voor mij kwam deze mededeling aan de ene kant niet als iets wat ik niet aan heb zien komen, maar aan de andere kant ben ik er echt door uit het veld geslagen. Het ging al een tijdje wat minder goed tussen ons; we hadden alletwee dingen waar we niet blij mee waren bij de ander, maar vooral de laatste paar maanden merkte ik dat mijn vriendin bewust bezig was om afstand te nemen van mij en van onze relatie.
Ze investeerde steeds meer tijd in haar werk, kwam vrij laat thuis en ook thuis was ze voornamelijk bezig met haar werk. Weken waarin ze 60 tot 70 uur spendeerde aan haar werk begonnen steeds vaker voor te komen.
Ik heb haar laten weten dat ik het niet fijn vond dat ze zoveel tijd in haar werk investeerde, maar dit had niet het gewenste effect. Er speelde natuurlijk veel meer mee in onze situatie, maar ik geef nu alleen een superbeknopte versie van het hele verhaal. Deze week hadden we een vrij moeilijk gesprek waarbij we alletwee lieten weten dat we niet echt tevreden waren met hoe we met elkaar omgingen.

Mijn insteek van het gesprek was om toch te kijken of we samen tot een oplossing konden komen, misschien door een keer te gaan praten met een therapeut of iemand anders die ons kon helpen wat beter met elkaar om te gaan.
Het bleek echter dat mijn vriendin zich had voorgenomen om ermee te stoppen en dat vertelde ze me ook.
Ze had het gevoel dat we in de afgelopen periode steeds verder uit elkaar waren gegroeid en dat zij zich op dit moment vooral op haar loopbaan wilde concentreren. Dit was namelijk het deel van haar leven wat succesvol was, en met veel andere dingen was ze gewoon niet gelukkig.

Het is overigens wel zo dat mijn loopbaan-geschiedienis van de afgelopen jaren niet het grootste succesverhaal ooit kan worden genoemd. Ik heb bij verschillende werkgevers gewerkt, maar voordat ik terecht kwam waar ik nu zit heb ik me eigenlijk niet echt op mijn plek gevoeld op mijn werk.
Extra vervelend is dat ik waarschijnlijk vanaf 1 april niet meer bij mijn huidige baan kan doorwerken, want het kantoor waar ik nu zit gaat op zeer korte termijn verdwijnen. Dit wist ik al iets langer, dus ik heb redelijk wat sollicitaties rondgestuurd. Helaas heb ik op nog geen enkele sollicitatie een positief antwoord gekregen.
Grote kans dus dat ik vanaf 1 april ook geen werk meer heb. Er bestaat een héél klein kansje dat ik nog één maand langer kan blijven werken, maar ik reken daar eerlijk gezegd niet op.
Het nieuws van mijn werk wist ik al iets langer en ook het vooruitzicht dat ik vanaf 1 april zonder werk zou komen te zitten stemde me redelijk somber in de afgelopen periode.

Het huis waar we nu wonen is van haar, dus het spreekt voor zich dat ik moet vertrekken. Mijn vriendin heeft gezegd dat ik niet per direct weg hoef, maar ze ziet wel graag dat ik op redelijk korte termijn iets voor mezelf zoek. Op dit moment slaapt ze zelf ergens anders, omdat ze niet meer met mij samen wil slapen. Daar ben ik op zich wel blij om, dat ze me niet meteen eruit zet. Ik heb echt geen flauw idee waar ik naartoe moet. De meeste vrienden die ik heb ken ik niet goed genoeg om bij ze aan te kloppen om mijn verdriet bij ze neer te leggen.

Het is zo moeilijk om dit objectief op te schrijven, want alles wat hier wordt geschreven is natuurlijk gekleurd door mijn eigen mening over wat er is gebeurd. Ik weet ook niet of ik haar iets kwalijk kan nemen, maar feit is wel dat ik me op dit moment intens verdrietig en eenzaam voel. De afgelopen dagen heb ik bijna alleen maar gehuild en ik voel me kut... zo ontzettend waardeloos en leeg. Het doet pijn in mijn buik en ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Tot overmaat van ramp belde de vriend van mijn moeder me vandaag om te zeggen dat hij zich ernstig zorgen maakt om mijn moeder. (mijn moeder heeft een spierziekte en kan erg moeilijk vooruit) Hij zei dat het de laatste tijd redelijk slecht met haar gaat en dat hij zich zorgen maakt dat er iets ernstigs gebeurt als hij niet thuis is.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik me in mijn hele leven nog nooit zo ongelukkig heb gevoeld als nu.

Ik post dit onder een kloon. Ik heb eerder nooit het nut van een kloon ingezien, maar ik vind het niet nodig om mijn persoonlijke sores hier online te flikkeren onder mijn eigen naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alonely op 17-03-2007 17:31:19 ]
pi_47371698
Tsja. Kut voor je.
pi_47371990
Sterkte makker . Dit is helaas de harde realiteit, maar zorg ervoor dat je niet te ver in het diepe zakt, zodat het heel moeilijk wordt om eruit te komen .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:10:39 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372145
Heel vervelend voor je, maar helaas dagelijkse realiteit...

Zeg ik iets heel geks als ik het een optie vind om naar je moeder te gaan. Dan heb jij een plek en de vriend van je moeder misschien iets meer rust...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_47372288
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Zeg ik iets heel geks als ik het een optie vind om naar je moeder te gaan. Dan heb jij een plek en de vriend van je moeder misschien iets meer rust...
Zou jij het doen? Weer thuis gaan wonen? Nu zijn de omstandigheden wel anders, maar ik zou het toch niet doen. Lastig om dan na een paar weken (als je alles weer op de rails hebt, kan ook langer duren) weer weg te gaan.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:21:17 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372452
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:14 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Zou jij het doen? Weer thuis gaan wonen? Nu zijn de omstandigheden wel anders, maar ik zou het toch niet doen. Lastig om dan na een paar weken (als je alles weer op de rails hebt, kan ook langer duren) weer weg te gaan.
Als ik tijdelijk echt geen andere mogelijkheid heb? Ik denk het wel...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:24:40 #7
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47372549
Vervelend dat het net nu ook slecht gaat met je moeder. Mede omdat je dan ook niet echt je verhaal bij haar kwijt kan.
Ik kan je helaas niet helpen maar wil je veel sterkte wensen, 't zal niet makkelijk zijn de aankomende tijd. Ik hoop dat je snel een plekkie voor jezelf vindt zodat je wat zaken op orde kan maken.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47372684
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Heel vervelend voor je, maar helaas dagelijkse realiteit...

Dit heeft mijn moeder me ook aangeboden, schat die ze is.
Maar het is een beetje een raar idee om weer bij je moeder te gaan wonen op je 34ste.
Daarbij woont mijn moeder in het zuiden van het land en de meeste bedrijven waar ik terecht zou kunnen zitten toch in de randstad.
Er is wel een mogelijkheid dat ik een tijdje in een appartementje ga wonen wat van de familie van mijn vriendin is, maar dat is natuurlijk ook maar een heel tijdelijke oplossing.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:30:39 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47372763
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:28 schreef Alonely het volgende:

[..]

Dit heeft mijn moeder me ook aangeboden, schat die ze is.
Maar het is een beetje een raar idee om weer bij je moeder te gaan wonen op je 34ste.
Daarbij woont mijn moeder in het zuiden van het land en de meeste bedrijven waar ik terecht zou kunnen zitten toch in de randstad.
Er is wel een mogelijkheid dat ik een tijdje in een appartementje ga wonen wat van de familie van mijn vriendin is, maar dat is natuurlijk ook maar een heel tijdelijke oplossing.
Wel heel netjes en ookal is het tijdelijk, het geeft jer wel de mogelijkheid om verder te zoeken..
pi_47372951
Ik zie er alleen zo ontzettend tegenop om daar in mijn eentje te gaan zitten.
Juist nu wil ik liever niet op mezelf aangewezen zijn. Ik ben alle perspectief kwijt, weet absoluut niet wat ik met mezelf aan moet en ik loop hier continu rond door het huis terwijl ik alleen maar kan janken.
Godverdomme, wat een miserabele kutsituatie. Ik wil dit niet meer. Echt niet.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 maart 2007 @ 17:39:04 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47373048
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:36 schreef Alonely het volgende:
Juist nu wil ik liever niet op mezelf aangewezen zijn. Ik ben alle perspectief kwijt, weet absoluut niet wat ik met mezelf aan moet en ik loop hier continu rond door het huis terwijl ik alleen maar kan janken.
Dat is logisch gezien de situatie en ook tijdelijk... Geloof me, het gaat over
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:45:35 #12
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47373261
quote:
Het enigste wat ik kan zeggen en waar je mss wat troost uit kan halen is dat dat verdriet toch echt minder gaat worden.
Thinking about thinking of you.
pi_47373584
Da's inderdaad het enige positieve waar ik me op kan richten, maar op dit moment lukt me dat echt niet. De pijn in mijn hoofd en het immense verdriet zijn de enige dingen die ik nu voel.
Ik heb vaak genoeg verdriet gehad om mensen of situaties, maar ik wist niet dat het zo'n allesomvattend en verpletterend gevoel kon zijn. Ik ben gebroken en voel me angstiger en eenzamer dan ik ooit had kunnen denken.
En ook de vraag "waarom NU pas?" houdt me continu bezig.
Al die jaren samen met haar heb ik om de één of andere reden nooit willen of durven te tonen dat ik echt verdriet om mijn vriendin kon hebben.
Het is een soort handrem die ik op mijn emoties heb gezet: vooral niet laten merken wat ik echt voel, alleen laten zien wat ik wil prijsgeven. Mijn frustraties kenbaar maken, dat deed ik wel ja.
Maar om een of andere reden heb ik er altijd moeite mee gehad om mijn allerdiepste en meest eerlijke gevoelens te tonen. En daar is deze situatie denk ik het resultaat van.
Ik vind het alleen zo erg dat JUIST dit heeft moeten gebeuren alvorens ik tot dit inzicht kwam.
Al die tijd ben ik ervan overtuigd geweest dat ik haar echt liet weten hoe ik over ons en over haar dacht.
Maar nu ik erop terug kijk heb ik haar zelden echt laten weten hoeveel ze voor me betekende.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 17:58:07 #14
43556 miss_dynastie
pi_47373690
quote:
Maar ik zou het wel doen. Jullie wegen scheiden zich nu eenmaal, ik zou zo snel mogelijk proberen weg te zijn uit haar huis. En op jezelf is dan een beter idee dan bij je ouder(s).
pi_47373865
Ik kom eigenlijk niet verder dan dat ik het kut voor je vindt. En hoe rot als het klinkt, dit hoort er allemaal gewoon bij. Kijk er niet vreemd van op dat je vriendin er sneller bovenop komt dan jij en binnen twee dagen met een ander ligt te neuken.

Probeer weer je eigen leven op te pakken en te zoeken naar een bescheiden flatje, ergens. Als dat niets is kun je ook weer tijdelijk thuis wonen, hoe vervelend en 'mislukt' dat ook klinkt. Mijn ouders zouden er wel begrip voor hebben.
pi_47374266
Zorg er in elk geval voor dat de ellende niet nog groter wordt, door toch vooral wel op zoek te blijven naar werk en een nieuwe woning. Dan heb je ook een doel om je op te richten, en dat is nooit verkeerd. Als je je nu laat verdrinken in je eigen verdriet, dan zit je straks zeker zonder werk, zonder woning, en met een nog rotter gevoel (al denk je nu misschien dat het niet nog erger kan).
Verder heeft een situatie als deze toch gewoon tijd nodig om te verwerken. Je zult je nog wel een tijd niet zo goed voelen. Laat dit echter niet je leven verpesten. Vergeet bijvoorbeeld ook je vrienden niet, juist nu heb je die nodig. Ook al ken je ze dan niet zo goed dat je dit probleem met ze wilt delen, ze kunnen op zijn minst voor afleiding zorgen. Uiteindelijk zal het best weer goed komen allemaal, houd die gedachte vast.
Je vriendin kun je toch het beste uit je hoofd zetten voor nu. Ook zal zouden jullie later toch goede vrienden zijn of zelfs weer bij elkaar komen, nu moet je daar niet aan denken. Ze zal nu toch geen boodschap hebben aan wat je ook probeert. Als ze toch van gedachten verandert dan zal dat pas zijn wanneer je een tijd uit haar leven bent verdwenen en ze je misschien toch gaat missen (denk trouwens dat de kans daarop bijzonder klein is, niet vanuit gaan dus).

Succes ermee.
And now for something completely different.
pi_47374569
Ik blijf ook zeker op zoek naar werk. Op dit moment ben ik ook een sollicitatie aan het schrijven voor een functie in Amsterdam. Ik ga zeker niet ophouden met het zoeken naar werk. Het is me een keer eerder gebeurd dat ik een aantal maanden zonder werk zat en dat beviel me helemaal niets.
Het is denk ik ook wel een goed idee dat ik toch contact opneem met wat mensen bij wie ik eventueel mijn verhaal kwijt kan en bij wie ik gewoon kan uithuilen.
Want ik voel er echt helemaal niets voor om deze kloteperiode in mijn eentje door te moeten.
En tja, over mijn vriendin, ik weet het niet. Je hebt waarschijnlijk gelijk Netram, maar ik ben op dit moment zo ontzettend in de war van de ellende dat ik echt niet meer weet wat ik moet.
Aan de ene kant wil ik niets liever dan haar terug en aan de andere kant wil ik haar ook laten zien dat ik wel op mijn eigen benen kan staan. Met welk doel? Tja.... misschien wil ik haar op die manier laten zien dat ik wel een onafhankelijk leven kan leiden zonder haar het gevoel te geven dat ik teveel aan haar hang.
Ik weet het niet meer. Ik ga op bed liggen
pi_47374783
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:27 schreef Alonely het volgende:
Ik ga op bed liggen
Puik plan.
quote:
En tja, over mijn vriendin, ik weet het niet. Je hebt waarschijnlijk gelijk Netram, maar ik ben op dit moment zo ontzettend in de war van de ellende dat ik echt niet meer weet wat ik moet.
Aan de ene kant wil ik niets liever dan haar terug en aan de andere kant wil ik haar ook laten zien dat ik wel op mijn eigen benen kan staan. Met welk doel? Tja.... misschien wil ik haar op die manier laten zien dat ik wel een onafhankelijk leven kan leiden zonder haar het gevoel te geven dat ik teveel aan haar hang.
Je kunt haar duidelijk zeggen wat je er van denkt, dus iets als 'Ik zou liever proberen er samen toch wat van te maken, maar als jij dat niet wilt dan is het inderdaad beter dat ik vertrek.' Oftewel: zeg wat je er zelf over voelt, maar geef ook aan dat je inderdaad een onafhankelijk leven kunt leiden en niet uit alle macht gaat proberen haar terug te krijgen, want daar wordt ze toch niet blij van.
pi_47375078
quote:
Het is denk ik ook wel een goed idee dat ik toch contact opneem met wat mensen bij wie ik eventueel mijn verhaal kwijt kan en bij wie ik gewoon kan uithuilen.
Goed plan.
Al eindigt het in ordinair geschreeuw over 'kuthoeren', even tijdelijke afleiding en wat ontlading is heel prettig. Beter dat dan lethargisch op bed hangen, want dan verstik je jezelf alleen maar met alle nare toekomstvisoenen, en paniekerige 'ik weet ook niet wat ik ermee aanmoet'-gedachten.
quote:
Zij probeert het ook te bewijzen, dus het minste wat je kunt doen is alles inderdaad oppikken, jezelf afstoffen, en doorgaan. Anders eindig je daarna in een zwart gat, zonder duidelijke motivatie om wel iets ervan te maken. Ex hangt liever de workaholic uit, slechte geschiedenis op werkgebied, en persoonlijk vlot het allemaal ook niet, dus dan is het verleidelijk om nergens meer aan te beginnen.

Een baan, hoe simpel ook, is dan een goed uitgangspunt om aan de rest te werken. Kun je er ook veel meer zijn voor de mensen die je nodig (gaan) hebben, want die hebben nu eenmaal niet veel aan iemand die zelf ook waardeloos in zijn vel zit.

Sterkte iig.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47375982

sterkte
Lambo of Rekt
pi_47377487
Wat rot voor je dat je vriendin het heeft uigemaakt. Je voelde de bui al een tijdje hangen, maar het komt toch als een schok als het eenmaal zover is. Praten met vrienden is goed, je moet je verdriet lekker uiten.
Het komt uiteindelijk allemaal weer goed met je ook al voelt dat nu niet zo. Heel veel sterkte hiermee.
pi_47377763
tja ..het leven is hard... ...hou de eer aan je zelf.... ...sterkte...
pi_47380064
Veel sterkte. Soms kom je in een diep dal en dan zul je weer moeten klauteren. Vergeet niet dat verwerken en klauteren werkwoorden zijn. Je zal het actief op moeten pakken als je niet depressief bent.
Probeer voor jezelf eens een voorstelling te maken van jezelf zoals je wil zijn. Niet vriendin terug en niet baan behouden maar gewoon kijken wat je nou diep in hart zou willen zijn los van die dingen. Nu heb je namelijk een redelijk unieke kans om opnieuw je leven in te richten. Zo heb ik ooit de stap gezet om voor mijzelf te gaan werken omdat alle normale verplichtingen en stramientjes waren weggevallen. Achteraf gezien een gouden greep waar ik toen pas klaar voor was.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_47380320
Het beste wat je kan doen is eens goed toegeven aan je gevoel en alles eruit gooien. Dan voel je je een tijdje heel erg kut en dan kun je hopelijk weer verder.
Als je direct begint, gaat alles verkeerd. Als je eerst een week besluit om je lekker de tering te zuipen en daarna thuis in een hoekje te gaan zitten janken, kun je er daarna ongetwijfeld beter tegen, met wat vernieuwde energie.
Communisme is okay.
pi_47387380
We hebben vanavond nog even gepraat en ze heeft me heel duidelijk uitgelegd waarom ik geen hoop moet hebben dat wij nog bij elkaar komen. Ze heeft in de afgelopen jaren een groei doorgemaakt op het persoonlijke vlak waarbij ze niet merkte dat ik met haar meeging. Ze vertelde dat ze sinds het moment dat ze het uitmaakte zichzelf helemaal niet meer vermoeid voelde, iets wat ze daarvoor juist heel erg had. Ze voelde zich vaak alsof ze een soort moederrol voor mij moest vervullen en dat ze niet het gevoel had dat ze op mij kon leunen wanneer dat nodig was. Nu ze niet meer met mij samen is voelt ze zich gewoon veel rustiger en heeft ze niet meer het idee dat ze mij moet meetrekken. Ze was erg duidelijk toen ze zei dat er geen kans op een 'ons' meer is. Wat we hadden was goed, maar het is iin de loop van de jaren gewoon minder goed geworden. Tot we bij een punt kwamen waarbij ze zich realiseerde dat ze gewoon niet gelukkig meer was met 'ons'.

Ik op mijn beurt ben erachter gekomen dat ik haar vaak op een bepaalde manier heb benaderd waarbij ik vooral dacht aan wat ikzelf op dat moment belangrijk vond of wilde. Niet kijken naar wat goed voor ons samen was, maar vooral concentreren op mijn eigen wil doorzetten en mijn eigen manier van doen onderstrepen. Waarschijnlijk is dit er ook de reden van dat ze zich de afgelopen tijd van me heeft afgezonderd.

Nu ik dit hier neerzet weet ik niet of ik er goed aan doe om dit allemaal zo openhartig te delen met mensen die ik niet of nauwelijks ken, maar ik wil de dingen ook gewoon een keer opschrijven. Om terug te lezen en om erover na te denken.

Ik ben in ieder geval (een beetje) blij dat jullie de moeite willen nemen om mijn verhaal te lezen en er ook serieus op willen reageren. Daarvoor mijn dank, ik stel het op prijs.
Morgen ga ik toch maar even bij mijn moeder langs, al was het alleen maar om even bij haar en haar vriend te zijn.
  zondag 18 maart 2007 @ 01:02:22 #26
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_47387644
Als je dingen opschrijft, denk je er over na en zet je ze letterlijk op een rijtje. Dat kan al helpen, al is het misschien een druppel op de gloeiende plaat van je verdriet. Ik weet helaas precies hoe het voelt, het kutgevoel dat je beheerst, overneemt en het idee dat het gewoon niet erger meer kan worden en ook nooit meer weg zal gaan.

Gelukkig gaat het wel weg. Je moet er soms aan werken, en het kan lang duren, maar net zoals de meeste mensen hier er objectief en van een afstand naar kunnen kijken (sommigen zelfs iets te nuchter), zul jij dat ook kunnen. Je hebt hiervan geleerd, je zit nu in een kutsituatie maar je hebt concrete punten waar je iets mee kunt. Je weet waar het mis is gelopen (zoveel mensen weten het niet, ook al willen ze het zo graag kunnen uitleggen), je weet wat punten voor jezelf zijn om aan te werken (niet zozeer omdat je ex vriendin dat vindt maar omdat jij inziet dat bepaalde dingen misschien niet gaan zoals ze moeten gaan) en je moeder kan je hulp op dit moment waarschijnlijk wel gebruiken. Ik denk dat je best bij haar terecht kunt met een beetje van je verdriet, het is en blijft je moeder!

Heel veel sterkte.
pi_47390832
Ik sluit me aan bij hierboven. Je bent goed bezig, houd dat vast
pi_47515289
Update: voel me nog steeds leeg, verdrietig en eenzaam. Geen schokkend nieuws op dat gebied dus.
Eergisteren ben ik bij een goede vriendin van me langsgegaan en het deed me ontzettend goed om gewoon even bij haar te hangen en met haar over de hele bak ellende te praten.
Ik ben wat inzichten rijker geworden, niet alleen over het voormalige 'ons', maar ook over mezelf en de reden dat ik soms bepaalde dingen wel of niet heb gezegd of gedaan.
Ik ben bij haar blijven slapen en het was de eerste nacht sinds de uitbraak van alle ellende dat ik een nacht meer dan twee uur heb kunnen slapen. Dat had natuurlijk ook te maken met de hoeveelheid wijn die we naar binnen hebben gegoten.
Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden redelijk. Ik ga d'r nu even bellen, vindt ze vast fijn. (en ikzelf ook)
pi_47519739
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:38 schreef Alonely het volgende:
Update: voel me nog steeds leeg, verdrietig en eenzaam. Geen schokkend nieuws op dat gebied dus.
Dat is inderdaad niet vreemd, geeft ook niks.
quote:
Eergisteren ben ik bij een goede vriendin van me langsgegaan en het deed me ontzettend goed om gewoon even bij haar te hangen en met haar over de hele bak ellende te praten.
Ik ben wat inzichten rijker geworden, niet alleen over het voormalige 'ons', maar ook over mezelf en de reden dat ik soms bepaalde dingen wel of niet heb gezegd of gedaan.
Ik ben bij haar blijven slapen en het was de eerste nacht sinds de uitbraak van alle ellende dat ik een nacht meer dan twee uur heb kunnen slapen. Dat had natuurlijk ook te maken met de hoeveelheid wijn die we naar binnen hebben gegoten.
Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden redelijk. Ik ga d'r nu even bellen, vindt ze vast fijn. (en ikzelf ook)
Goede actie
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:48:17 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47520619
Waardeloos...

Twee dingen heel goed onthouden:
1. Het gaat over
2. Je hebt nu meer dan ooit je vrienden nodig

Natuurlijk was dat al gezegd, maar het is echt heel erg waar. Een paar maanden geleden zat ik zelf ook een beetje in een diep "gat" en als ik daar achteraf op terugkijk is het heel gek: Hoe rot die periode ook was, ik heb een heel goed gevoel over gehouden aan mijn sociale vangnet, hoe luisterend en begaan en meelevend iedereen was. Echt heel mooi!
Het is misschien een schrale troost, of misschien zie je het niet op dit moment, maar zeker weten dat er mooie dingen uit voortkomen! [insert aai-over-bol-smiley]
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_47702328
Ik kan hier nu een heel verhaal neer gaan zetten, maar ik zie het nut er niet van in. Nu niet in ieder geval.
Mijn verdriet is er nog steeds, en ook niet minder hevig.
Maar die pijn wordt bijna overschaduwd door een intens gevoel van woede en het besef dat ik ontzettend besodemieterd en voorgelogen ben. Je raadt het al: dit gaat gewoon om een andere kerel.
pi_47703542
Aha... dat is mooi extreem kut. Nu heb je in elk geval een prima reden om haar niet terug te willen. Tegen de woede kun je even gaan squashen of zo
pi_47703611
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:52 schreef Alonely het volgende:
Ik kan hier nu een heel verhaal neer gaan zetten, maar ik zie het nut er niet van in. Nu niet in ieder geval.
Maar die pijn wordt bijna overschaduwd door een intens gevoel van woede en het besef dat ik ontzettend besodemieterd en voorgelogen ben. Je raadt het al: dit gaat gewoon om een andere kerel.
Saw that one comming.....

De persoonlijke groei is wel een dingetje en zal ze naar waarheid vertelt hebben. Alleen had ze er imo eerder mee mogen komen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47703621
Dat is erg kut voor je, sterkte ermee.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:19:32 #35
11102 knep
Mountainfreak
pi_47704980
Lekker is dat, de extra 'werkuren' waren dus van een ander kaliber?
pi_47705243
Hier is maar 1 oplossing: AFLEIDING

En dan bedoel ik niet meteen andere vrouwen, maar ook al klinkt het afgezaagd: ga sporten, ga die hobby doen die je altijd al had willen doen, doe een nieuwe opleiding (kan ook korte cursus zijn bijv.) enz.
Vooral door veel te sporten zul je je beter gaan voelen, omdat dat er voor zorgt dat je humeur beter wordt en je depri-gevoelens (het "ik voel me zo ellendig en het komt noooooit meer goed etc, etc-gevoel" )er stukken minder van worden, het is net een happy-drug.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:49:53 #37
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47706101
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:28 schreef Nooruna het volgende:
Hier is maar 1 oplossing: AFLEIDING

En dan bedoel ik niet meteen andere vrouwen, maar ook al klinkt het afgezaagd: ga sporten, ga die hobby doen die je altijd al had willen doen, doe een nieuwe opleiding (kan ook korte cursus zijn bijv.) enz.
Vooral door veel te sporten zul je je beter gaan voelen, omdat dat er voor zorgt dat je humeur beter wordt en je depri-gevoelens (het "ik voel me zo ellendig en het komt noooooit meer goed etc, etc-gevoel" )er stukken minder van worden, het is net een happy-drug.
Een happy drug als xtc hoef je alleen maar te slikken, veel minder moeite imho
Thinking about thinking of you.
pi_47706384
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:49 schreef shifto het volgende:

[..]

Een happy drug als xtc hoef je alleen maar te slikken, veel minder moeite imho
ach ja
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:31:12 #39
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47709895
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:52 schreef Alonely het volgende:
Tja, het is kut voor je, maar dat viel te verwachten. Opnieuw verliefd worden is vaak net die druppel die iemand nodig heeft om een relatie af te kappen. Neemt niet weg dat ze overduidelijk niet lekker in d'r vel zat in die relatie, en dat kun je d'r niet kwalijk nemen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_47710856
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:31 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, het is kut voor je, maar dat viel te verwachten. Opnieuw verliefd worden is vaak net die druppel die iemand nodig heeft om een relatie af te kappen. Neemt niet weg dat ze overduidelijk niet lekker in d'r vel zat in die relatie, en dat kun je d'r niet kwalijk nemen.
Nee, dat is ook niet wat ik haar kwaliijk neem.
Ik vind het vooral verrot om te merken dat ze me (hoogstwaarschijnlijk) al een tijdje heeft voorgelogen om niet te laten merken dat ze met een ander bezig was. Het is iemand die altijd heeft laten weten dat trouw en eerlijkheid ongeveer de belangrijkste dingen voor haar zijn. En het gemak waarmee ze me de laatste tijd heeft voorgelogen, dat steekt wel zo ontzettend.
Ik voel me niet alleen gekwetst en besodemieterd, maar voor mij is het ook verdomd moeilijk te verteren dat ze de afgelopen vierenenhalf jaar zo makkelijk wegflikkert. Het resultaat van deze ellendige puinbak is dat we elkaar waarschijnlijk nooit meer zien, wat me ook verdrietig stemt. Maar ik weiger om als 1 of andere goedgelovige lamlul alles wat ze me vertelt te slikken.
Ze heeft me laten weten dat ze heel erg hoopt dat we dit samen nog op een redelijke en nette manier kunnen afsluiten, maar ik merk aan zoveel dingen dat hetgene wat ze me vertelt gewoon niet klopt.
En natuurlijk, nu heb ik er eigenlijk niets meer over te zeggen, want het is per slot van rekening 'uit' tussen ons.
Maar ik heb niet het idee dat ik dit ergens aan heb verdiend. Gevoelens zijn gevoelens en daar kun je niets aan doen. Maar het is niet nodig om iemand op deze manier extra te kwetsen.
Ze claimt eerlijk te zijn terwijl ze me harder op mijn hart trapt dan iemand ooit in mijn leven heeft gedaan.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:31:36 #41
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47711949
Sterkte gast, het komt allemaal goed maar je moet nu eerst door het diepe dal heen
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
pi_47712058
Meer dan jouw opgestoken middelvinger verdient ze niet. Laat haar lekker een eind opdonderen met haar 'redelijke en nette manier'.
pi_47712795
Hoe weet je zo zeker dat ze met een andere kerel bezig is?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:02:55 #44
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_47713068
Dude. Jeweet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_47713699
Zo, die andere kerel miste ik al in de OP.
'persoonlijke groei' en 'het gaat niet meer zo goed tussen ons beiden'. En ondertussen werkweken van 70 uur maken waarvan 35 op kantoor, jaja.

Nou ja, je gaat natuurlijk ook niet bij de eerste kriebel voor iemand anders meteen je huidige relatie beëidigen. Dus je bent wel besodemieterd, maar als iedereen dat soort 'eerlijkheid' had duurden de meeste relaties niet langer dan een halve dag. Voor zowel mannen als vrouwen geldt dat het een klein gevoel is, dan moet het groeien, en dan ga je wachten op de druppel. Het is gewoon een onderwerp waarvan je je partner niet van dag tot dag op de hoogte kunt houden.

Tipje Van mij: Stapel niet alles op elkaar: Je baan, je moeder, je relatie, het Bedrog, geen vrienden, de accu van je telefoon leeg... Pak de problemen aan waar je iets aan kunt doen: moeder en vooral een baan natuurlijk.
Als je thuis gaat zitten kniezen ga je alles alleen maar donkerder inzien!
pi_47903490
Update.
Het besef dat het definitief over is begint nu pas echt goed tot me door te dringen.
De dagen nadat ze het me had verteld koesterde ik nog de hoop dat er misschien een heel klein kansje was dat we er nog samen uit konden komen, maar ik weet nu zeker dat dat echt niet meer gaat gebeuren. Zij gaat door met haar leven en daar hoort een 'ons' of een 'wij' gewoon niet meer bij. Ze is zoveel mogelijk weg van huis omdat het voor haar erg moeilijk is om mij alleen maar huilend thuis te zien zitten. Ik kan het gewoon niet tegenhouden. Toen ik vandaag naar buiten was gegaan (want het was toch mooi weer) liep ik gewoon over straat met de tranen die over mijn wangen stroomden. Het houdt niet op, het lijkt alsof de pijn en het verdriet blijven alleen maar groter worden.
Ik heb nooit geweten dat een mens zoveel emotionele pijn kon voelen. Het is niet eens te omschrijven, ik kan alleen maar janken en ik wil zo ontzettend graag dat dit afschuwelijke gevoel stopt.

Ik voel me zo ontzettend stom, ik heb de afgelopen jaren zo hard geprobeerd om mezelf en andere mensen voor de gek te houden. Hoe kun je jezelf zo ontzettend lang voorhouden dat alles goed gaat? Dat alles wel in orde komt, als je maar lang genoeg doet alsof er niets aan de hand is en dat je controle hebt over je emoties en de manier waarop je ze uit.
Het is zo pijnlijk om te realiseren dat ik al die jaren nooit mijn ware gevoelens heb durven tonen, juist omdat ik als de dood was dat ik om die reden zou worden afgewezen.

Afwijzing door iemand die dichtbij me staat is zo'n beetje mijn grootste angst geweest en juist door me zo moeilijk bloot te geven heb ik er grotendeels zelf voor gezorgd dat het wel is gebeurd.
Ik heb het wel zo ontzettend verkloot...
  zondag 1 april 2007 @ 20:50:12 #47
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47903580
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:47 schreef Alonely het volgende:
Update.
Het besef dat het definitief over is begint nu pas echt goed tot me door te dringen.
De dagen nadat ze het me had verteld koesterde ik nog de hoop dat er misschien een heel klein kansje was dat we er nog samen uit konden komen, maar ik weet nu zeker dat dat echt niet meer gaat gebeuren. Zij gaat door met haar leven en daar hoort een 'ons' of een 'wij' gewoon niet meer bij. Ze is zoveel mogelijk weg van huis omdat het voor haar erg moeilijk is om mij alleen maar huilend thuis te zien zitten. Ik kan het gewoon niet tegenhouden. Toen ik vandaag naar buiten was gegaan (want het was toch mooi weer) liep ik gewoon over straat met de tranen die over mijn wangen stroomden. Het houdt niet op, het lijkt alsof de pijn en het verdriet blijven alleen maar groter worden.
Ik heb nooit geweten dat een mens zoveel emotionele pijn kon voelen. Het is niet eens te omschrijven, ik kan alleen maar janken en ik wil zo ontzettend graag dat dit afschuwelijke gevoel stopt.

Ik voel me zo ontzettend stom, ik heb de afgelopen jaren zo hard geprobeerd om mezelf en andere mensen voor de gek te houden. Hoe kun je jezelf zo ontzettend lang voorhouden dat alles goed gaat? Dat alles wel in orde komt, als je maar lang genoeg doet alsof er niets aan de hand is en dat je controle hebt over je emoties en de manier waarop je ze uit.
Het is zo pijnlijk om te realiseren dat ik al die jaren nooit mijn ware gevoelens heb durven tonen, juist omdat ik als de dood was dat ik om die reden zou worden afgewezen.

Afwijzing door iemand die dichtbij me staat is zo'n beetje mijn grootste angst geweest en juist door me zo moeilijk bloot te geven heb ik er grotendeels zelf voor gezorgd dat het wel is gebeurd.
Enige wat rest is leren van je fouten en je komt vast nog wel een ander leuk meisje tegen. En dan je best doen om niet in dezelfde valkuil te belanden!
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
pi_47903745
quote:

Ik ken je niet, maar denk je werkelijk dat het jouw schuld is dat ze op iemand anders verliefd is geworden? Volgens mij niet namelijk, en als je dat jezelf blijft wijsmaken zit je straks met een last op je schouders die helemaal niet nodig is.

Verder sterkte ermee, want kut is het wel. Ik zou zo snel mogelijk wegwezen daar, desnoods naar je moeder.
pi_47907849
quote:
Een relatie is altijd 'wij', en dit soort dingen gebeurt ook wanneer je 'alles goed doet'. Er zijn nu eenmaal dingen waar je niks aan kunt doen. Dat zij op een ander verliefd is geworden is jou totaal niet aan te rekenen. Als er hier iemand verkeerd bezig is geweest, dan is zij het, door het jou niet eerder te zeggen.

Je verdriet en pijn zullen misschien nog wel een tijdje blijven of zelfs nog groter worden, maar je komt er echt weer overheen. Deze dingen hebben nu eenmaal tijd nodig om te verwerken. Je komt er heus weer bovenop
pi_47910156
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:54 schreef hummus het volgende:

[..]

Ik ken je niet, maar denk je werkelijk dat het jouw schuld is dat ze op iemand anders verliefd is geworden? Volgens mij niet namelijk, en als je dat jezelf blijft wijsmaken zit je straks met een last op je schouders die helemaal niet nodig is.
Ik geef mezelf er niet de schuld van dat ze verliefd is geworden op iemand anders. Los daarvan kan ik alleen maar gissen naar wat voor contact ze met die andere man heeft. En natuurlijk weet ik dat het ook wel erg naïef is om te denken dat ze gewoon alleen maar 'gezellig' met 'm kan kletsen.
Het punt is niet dat ik mezelf er de schuld van geef dat ze op de avances van een ander in is gegaan, maar dat ik zo lang niet wilde zien wat er tussen ons allemaal misging en dat ik me vooral concentreerde op mijn eigen ding, mijn eigen belevingswereld. Het is fucking wrang om het toe te geven, maar ik heb mijn gevoel van eigenwaarde op een bepaald moment grotendeels ontleend aan het feit dat ik een relatie met haar had. Het klinkt misschien stom, maar ik besef dat ik mezelf in de laatste paar jaar heb laten veranderen in iemand waar ik zelf niet blij mee ben.
Ik heb mezelf en de mensen om me heen op een rare manier voor de gek proberen te houden door altijd te doen alsof niets me kon deren.
quote:
Verder sterkte ermee, want kut is het wel. Ik zou zo snel mogelijk wegwezen daar, desnoods naar je moeder.
Ik verhuis over iets minder dan twee weekjes. Dan heb ik tijdelijk een plek voor mezelf alleen. Nu zie ik er enorm tegenop om daar alleen te zitten, maar ik zie wel wat ervan terecht komt.
pi_47910743
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:33 schreef Netram het volgende:

[..]

Een relatie is altijd 'wij', en dit soort dingen gebeurt ook wanneer je 'alles goed doet'. Er zijn nu eenmaal dingen waar je niks aan kunt doen.
Dat is het 'm nou juist. Ik ben ervan overtuigd dat het een heel stuk beter tussen ons was uitgepakt als ik deze pijnlijke realisatie een hele tijd eerder had gehad. Voor mij voelt het gewoon alsof ik de relatie tussen haar en mijzelf nooit echt helemaal de kans heb gegeven.
quote:
Dat zij op een ander verliefd is geworden is jou totaal niet aan te rekenen. Als er hier iemand verkeerd bezig is geweest, dan is zij het, door het jou niet eerder te zeggen.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Ik vind het ook moeilijk om te merken dat zij de afgelopen periode heeft gebruikt om het hoofdstuk 'wij samen' voor zichzelf af te sluiten. Het kwetst me om te zien dat zij er eigenlijk al helemaal klaar mee is terwijl deze situatie mij op dit moment gewoon teveel is.
quote:
Je verdriet en pijn zullen misschien nog wel een tijdje blijven of zelfs nog groter worden, maar je komt er echt weer overheen. Deze dingen hebben nu eenmaal tijd nodig om te verwerken. Je komt er heus weer bovenop
Ik hoop het maar. Op dit doet het me meer pijn dan ik aankan.
Het is volgens mij geen slecht idee om morgen mijn huisarts te bellen om een afspraak te maken met een psycholoog.
Ik denk niet dat ik deze enorme hoeveelheid misère in mijn eentje kan en wil verwerken. En ik besef ook dat als ik hiermee blijf aankloten dat ik er vroeg of laat weer tegenaan loop.
En dit gevoel wil ik nooit, maar dan ook echt nooit meer meemaken.
pi_47918464
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:40 schreef Alonely het volgende:
Dat is het 'm nou juist. Ik ben ervan overtuigd dat het een heel stuk beter tussen ons was uitgepakt als ik deze pijnlijke realisatie een hele tijd eerder had gehad. Voor mij voelt het gewoon alsof ik de relatie tussen haar en mijzelf nooit echt helemaal de kans heb gegeven.
Dat is achteraf gepraat, dan kun je altijd wel zeggen dat je nog meer had kunnen doen, maar daar heeft niemand wat aan.
quote:
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Ik vind het ook moeilijk om te merken dat zij de afgelopen periode heeft gebruikt om het hoofdstuk 'wij samen' voor zichzelf af te sluiten. Het kwetst me om te zien dat zij er eigenlijk al helemaal klaar mee is terwijl deze situatie mij op dit moment gewoon teveel is.
Begrijpelijk, en gemeen van haar, maar ook daar is niks meer aan te doen.
quote:
Ik hoop het maar. Op dit doet het me meer pijn dan ik aankan.
Het is volgens mij geen slecht idee om morgen mijn huisarts te bellen om een afspraak te maken met een psycholoog.
Ik denk niet dat ik deze enorme hoeveelheid misère in mijn eentje kan en wil verwerken. En ik besef ook dat als ik hiermee blijf aankloten dat ik er vroeg of laat weer tegenaan loop.
En dit gevoel wil ik nooit, maar dan ook echt nooit meer meemaken.
Praat eerst eens met een paar vrienden en zie het nog een weekje aan. Dit zal je echt nog wel langer dwars zitten dan een week, maar over het algemeen lijkt mij 'gedumpt worden' niet direct een reden om een pycholoog op te zoeken, zonder dat ik nu jouw gevoelens wil kleineren of zo.
pi_47925885
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:01 schreef Netram het volgende:
Praat eerst eens met een paar vrienden en zie het nog een weekje aan. Dit zal je echt nog wel langer dwars zitten dan een week, maar over het algemeen lijkt mij 'gedumpt worden' niet direct een reden om een pycholoog op te zoeken, zonder dat ik nu jouw gevoelens wil kleineren of zo.
Ik doe dit niet alleen omdat ik gedumpt ben, maar ook omdat ik eigenlijk donders goed weet dat er heel wat meer mis is dan alleen een relatie die naar de kloten is.
Als dit een kwestie van "Kut, mijn relatie is voorbij!" was, dan zou ik dat ook vervelend vinden, maar ik merk dat er zoveel meer pijn en verdriet omhoog is gekomen dat dit om meer gaat dan enkel het einde van mijn relatie.
Dit gaat erover dat ik de laatste jaren er hard aan heb gewerkt om mezelf emotioneel in een ontzettend moeilijke positie te manouvreren.
En de situatie nu is daar één van de enorm pijnlijke gevolgen van.
Ook het feit dat ik heel lang heel erg heb geprobeerd om vooral maar NIET na te hoeven denken wat ik nou eigenlijk met mijn leven wil.
Het was gewoon mijn manier om verantwoordelijkheid uit de weg te gaan, de weg van de minste weerstand te kiezen en lekker mijn leventje in te richten zoals ik dat zelf het makkelijkst vond.
En als er dan iets mis ging hoefde ik in ieder geval geen spijt te hebben van gedane moeite, want die moeite wilde ik mezelf zoveel mogeliijk besparen.
pi_47927224
Tja, dat is een ander verhaal, dan is een praatje met een psycholoog misschien wel niet zo'n slecht idee.
pi_47935728
Zo te lezen voel je je diep rampzalig.
Ik ben geen helderziende en ook geen psycholoog, maar volgens mij doe je het beste wat een mens in dit soort situaties kan doen: je jankt je de ogen uit de kop, je rouwt je gek, maarondertussen hou je je hersens bij elkaar. Je weet precies wat er mis is gegaan en je bent niet van plan dit nog een keer te laten gebeuren. En daar wil je zelfs hulp bij.
Je zit dan wel op de bodem van de put, maar wat je daar doet, doe je goed.
Sterkte. En onderschat je eigen kracht niet.
pi_47949176
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:48 schreef Alonely het volgende:

drama
I know it isnt true
Love is just a lie,
Made to make you blue
Love hurts, ooh,ooh love hurts
Ooh,ooh love hurts

heb het verhaal niet gelezen
pi_47972316
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:26 schreef Bladergroen het volgende:

Zo te lezen voel je je diep rampzalig.
Da's een redelijk goede omschrijving, ja. Maar 'intens kut' mag ook.
quote:
Ik ben geen helderziende en ook geen psycholoog, maar volgens mij doe je het beste wat een mens in dit soort situaties kan doen: je jankt je de ogen uit de kop, je rouwt je gek, maarondertussen hou je je hersens bij elkaar.
Misschien wel, maar het afgrijselijke gevoel wordt maar niet minder. Ik heb nooit geweten dat ik uberhaupt in staat was om weken achter elkaar het grootste gedeelte van de dag te zitten janken. Zelfs toen ik vandaag naar de kapper ging heb ik het grootste gedeelte van de tijd moeten vechten tegen mijn tranen. Ik had geen zin om daar in de kapperszaak in tranen uit te barsten. Dat lukte me gelukkig tot ik weer naar huis fietste. Best gevaarlijk om door het verkeer te fietsen terwijl je bijna niets ziet door de tranen.
quote:
Je weet precies wat er mis is gegaan en je bent niet van plan dit nog een keer te laten gebeuren. En daar wil je zelfs hulp bij.
Sterker nog; bij het verwerken van deze puinbak MOET ik wel hulp inschakelen. Alleen gaat dit me nooit lukken.
quote:
Je zit dan wel op de bodem van de put, maar wat je daar doet, doe je goed.
Tja, wat ik op de bodem van die put doe, daar heb ik de afgelopen weken heel goed in kunnen oefenen.
Ik kan ondertussen huilen als een professional. flauw grapje, ik weet het
Het zal ook wel kloppen wat je zegt en hoogstwaarschijnlijk kijk ik over een maandje of zes, zeven, acht(entwintig) een keer terug in dit topic en dan denk ik: "sodeju, wat ging het toen slecht met me, zeg!"
Of misschien ook niet en ga ik volledig onderdoor aan deze situatie.
Maar hoe intens verdrietig ik ook ben en hoe pijn me dit alles doet, ik zou nooit zover kunnen gaan om mezelf iets aan te doen. Denk ik.
quote:
Sterkte. En onderschat je eigen kracht niet.
Dank je, voor ik 'm kan onderschatten zal ik er eerst heel hard naar op zoek moeten gaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door Alonely op 03-04-2007 18:14:00 ]
pi_47972827
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:26 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

I know it isnt true
Love is just a lie,
Made to make you blue
Love hurts, ooh,ooh love hurts
Ooh,ooh love hurts

heb het verhaal niet gelezen
Dit gaat om meer dan het feit dat 'love hurts'.
Op dit moment zou 'life hurts' toepasselijker zijn.

Verhaal niet gelezen? Toch eens doen als je zin hebt.
Misschien heb je er iets aan, al was het alleen maar de realisatie dat hoe slecht het ook met je kan gaan, er is altijd iemand met wie het NOG slechter gaat.

Dat heb ik dit weekend zelf ook ondervonden.
Afgelopen zaterdagavond zat ik thuis, mezelf ontzettend zielig te vinden.
Ik dacht: 'Kom, ik bel een vriend van me op, om effe bij 'm langs te gaan".
Toen ik 'm aan de lijn kreeg deed hij heel raar en een beetje afstandelijk (hij weet overigens wel van het hele gedoe af), en hij zei dat 'ie eigenlijk met zijn vriendinnetje naar de film wilde gaan.
Nou ja, ik wilde zijn plannen niet in de war sturen en ik heb toen die avond gewoon met iemand anders afgesproken.

De maandag erop sprak ik 'm op MSN en toen zei hij dat hij toch wel even wat wilde toelichten.
Het bleek dat hij de vrijdag voordat ik 'm belde een telefoontje van zijn broer had gekregen: zijn broer had hun vader gevonden, die was overleden aan een hartstilstand in het portiekje voor zijn huis.
Tja, op zo'n moment dan weet ik het ook effe niet meer.
Ik heb 'm gecondoleerd en sterkte gewenst, gevraagd of ik iets voor 'm kon doen.
En ik heb me toen ook beseft dat mijn eigen stomme sores wel effe van een andere orde is dan zijn immense verlies.
Eigenlijk hè, eigenlijk is het leven best moeilijk.
pi_47973697
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:22 schreef Alonely het volgende:
Tja, of eigenlijk heel simpel, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:56:00 #60
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47974098
Edit: sorry, had de 2e pagina nog niet gezien. eerst eens lezen
joyridin' with police cars
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:04:55 #61
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47974421
Het leven is best complex en moeilijk, maar je komt er wel uit. Hoe zit het met je werk? Dat wist je toch rond deze dagen? Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Je bent je baan en je relatie kwijt? Klinkt simpel, is het niet. Maar kan je jezelf er niet even grotendeels overheen zetten? Het is niet jouw schuld. Hou jezelf aan de andere kant niet té veel vast aan het idee 'je vader verliezen is erger', tuurlijk, het is zo MAAR dat is op dit moment niet jouw probleem. Probeer eventueel een nieuwe relatie aan te gaan, ook al ben je 34, er loopt nog zat vrouwvolk rond. Ga eens diep nadenken over wat je nou echt wilt, ooit eens voor jezelf willen beginnen en kriebelt dat nog steeds? Reizen? En ga zo maar door.
pi_47994614
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:04 schreef InProduction het volgende:
Het leven is best complex en moeilijk, maar je komt er wel uit. Hoe zit het met je werk? Dat wist je toch rond deze dagen?
Mijn werk loopt definitief af halverwege april. Over iets meer dan een week dus. Ik ben me ondertussen een slag in de rondte aan het solliciteren, maar er is nog niets concreets uit gekomen. Vandaar dat ik me ook heb ingeschreven bij het CWI en UWV. Ik zie er helemaal niet naar uit om straks een tijd werkloos thuis te zitten, dus vandaar dat ik op zoveel vacatures reageer.
quote:
Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Je bent je baan en je relatie kwijt? Klinkt simpel, is het niet. Maar kan je jezelf er niet even grotendeels overheen zetten?
Ik zou niets liever willen, maar het lukt me gewoon niet om te ontsnappen aan de pijn en het verdriet. Het enige wat ik kan doen om mezelf niet continu waardeloos te voelen is mezelf gewoon bezig houden.
quote:
Het is niet jouw schuld. Hou jezelf aan de andere kant niet té veel vast aan het idee 'je vader verliezen is erger', tuurlijk, het is zo MAAR dat is op dit moment niet jouw probleem.
Nee, maar het zorgt wel dat ik e.e.a. wil proberen te relativeren. Ook al is het gevoel wat ik nu heb het aller-allerslechtste gevoel wat ik in mijn leven heb ervaren, toch besef ik dat het eigenlijk allemaal relatief is. Ik ben iemand kwijtgeraakt die heel dicht bij me stond (misschien zelfs te dicht), maar desondanks is het niet zo dat er iemand is overleden die me dierbaar is.
quote:
Probeer eventueel een nieuwe relatie aan te gaan, ook al ben je 34, er loopt nog zat vrouwvolk rond. Ga eens diep nadenken over wat je nou echt wilt, ooit eens voor jezelf willen beginnen en kriebelt dat nog steeds? Reizen? En ga zo maar door.
Die relatie, ach... misschien komt dat over een tijdje wel weer. Ik zie wel. Op dit moment heb ik er echt geen behoefte aan. En dat nadenken, daar ben ik wel mee bezig, ja. En dat laat ik op dit moment ook meetellen in mijn zoektocht naar ander werk.
Ga ik door met wat ik altijd heb gedaan of sla ik een keer een compleet andere weg in?
Hoeveel moeite het me ook kost, ik weet stiekem wel dat ik deze situatie maar het beste kan zien als een kans om dingen aan te pakken en om een frisse start te maken.
Was geboren worden ook niet een heel pijnlijk proces?
pi_47994792
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:45 schreef Netram het volgende:

[..]

Tja, of eigenlijk heel simpel, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
ik heb mezelf jarenlang voorgehouden dat het leven zo simpel is als je het zelf maakt.
En dat wilde ik ook het liefst: gewoon alles zo simpel en vooral zo makkelijk mogelijk houden.
Als er een weg van de minste weerstand kon worden gekozen, dan koos ik die steevast.
Vooral zo weinig mogelijk moeite doen, want dan hoefde je ook geen spijt te hebben van eventueel verspilde moeite als er iets misging.
Ja, makkelijk is voor mij jarenlang het sleutelwoord geweest. Als de dingen voor mijzelf maar makkelijk kwamen aanwaaien, dan was ik tevreden.
Ik ben echter verdomd weinig opgeschoten met mijn "Easy peasy, lemon squeezy" instelling.
pi_47998589
Het kiezen van de makkelijkste weg was ook niet wat ik bedoelde. Ik doel meer op een manier waarop je tegen het leven aankijkt, dus tegen de makkelijke, maar ook de moeilijke dingen. Uiteindelijk komen beide neer op: 'ik leef, ik moet een keuze maken', en dat ongeveer continu. Zo'n keuze is vaak heel moeilijk, maar het idee van het maken van een keuze en dan weer verder met je leven is heel simpel. Meestal zul je toch niet in staat zijn te beredeneren wat nou de meest perfecte keuze zou zijn op een bepaald moment, dus kun je net zo goed naar je gevoel luisteren, de knoop doorhakken, en verder leven. Het resultaat van je keuze zie je dan later wel weer. Je kunt altijd weer nieuwe keuzes maken.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:33:56 #65
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48002248
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:38 schreef Alonely het volgende:

[..]

Ik zou niets liever willen, maar het lukt me gewoon niet om te ontsnappen aan de pijn en het verdriet. Het enige wat ik kan doen om mezelf niet continu waardeloos te voelen is mezelf gewoon bezig houden.

[..]

Nee, maar het zorgt wel dat ik e.e.a. wil proberen te relativeren. Ook al is het gevoel wat ik nu heb het aller-allerslechtste gevoel wat ik in mijn leven heb ervaren, toch besef ik dat het eigenlijk allemaal relatief is. Ik ben iemand kwijtgeraakt die heel dicht bij me stond (misschien zelfs te dicht), maar desondanks is het niet zo dat er iemand is overleden die me dierbaar is.
[..]

Die relatie, ach... misschien komt dat over een tijdje wel weer. Ik zie wel. Op dit moment heb ik er echt geen behoefte aan. En dat nadenken, daar ben ik wel mee bezig, ja.

Ga ik door met wat ik altijd heb gedaan of sla ik een keer een compleet andere weg in?
Hoeveel moeite het me ook kost, ik weet stiekem wel dat ik deze situatie maar het beste kan zien als een kans om dingen aan te pakken en om een frisse start te maken.
Was geboren worden ook niet een heel pijnlijk proces?
Herkenbaar. Sinds een week.
Note to me: topic om in de gaten te houden dus
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:32:22 #66
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_48004321
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:45 schreef Alonely het volgende:

[..]

ik heb mezelf jarenlang voorgehouden dat het leven zo simpel is als je het zelf maakt.
En dat wilde ik ook het liefst: gewoon alles zo simpel en vooral zo makkelijk mogelijk houden.
Als er een weg van de minste weerstand kon worden gekozen, dan koos ik die steevast.
Vooral zo weinig mogelijk moeite doen, want dan hoefde je ook geen spijt te hebben van eventueel verspilde moeite als er iets misging.
Ja, makkelijk is voor mij jarenlang het sleutelwoord geweest. Als de dingen voor mijzelf maar makkelijk kwamen aanwaaien, dan was ik tevreden.
Ik ben echter verdomd weinig opgeschoten met mijn "Easy peasy, lemon squeezy" instelling.
Zoek de songtext eens op van een nummer van Queen. Het staat volgens mij op het album "Miracle". Het heet "Rain Must Fall."

Je klinkt heel erg als mij, maar dit is juist het moment dat je er even aan moet trekken. Even doorbijten en je vastbijten in de dingen die echt belangrijk zijn. Het zoeken van werk, het inrichten avn je nieuwe stulpje. Zoek desnoods een One Night Stand ergens. Het klinkt hard, maar wat bij mij heel goed geholpen heeft, is even iemand zo hard misbruiken als die hoer van je dat bij jou gedaan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door avotar op 04-04-2007 14:39:37 ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Vis een optie? woensdag 4 april 2007 @ 14:52:00 #67
70532 loveli
N
pi_48005090
Je bent een flink stuk verder dan de meeste mensen van wie de relatie net is afgelopen. Met huilbuien verwerk je naast je relatiebreuk, ook alle shit die al jaren dwars ligt. Over een jaar zal je hierop terugkijken met heel andere ogen. Je zult je het komende jaar veel meer ontwikkelen dan de afgelopen 10 jaar. Dat kost heel wat pijn en moeite, maar geloof mij, na die tijd ben je een completer mens.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 april 2007 @ 14:54:41 #68
70532 loveli
N
pi_48005179
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:32 schreef avotar het volgende:
Zoek desnoods een One Night Stand ergens. Het klinkt hard, maar wat bij mij heel goed geholpen heeft, is even iemand zo hard misbruiken als die hoer van je dat bij jou gedaan heeft.
Dat is echt je reinste bullshit. Iemand die zich daardoor beter voelt, heeft echt helemaal niets van het leven begrepen. Als je wraak neemt, dan niet op een buitenstaander die er niets mee te maken heeft.
crap in = crap out
  woensdag 4 april 2007 @ 14:57:26 #69
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_48005279
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is echt je reinste bullshit. Iemand die zich daardoor beter voelt, heeft echt helemaal niets van het leven begrepen. Als je wraak neemt, dan niet op een buitenstaander die er niets mee te maken heeft.
hoezo.. omdat het niet etisch verantwoord is....?
Beide kanten van het verhaal werken beter om iets te verwerken.

Maar ik merk aan je reactie dat je vanuit een gevoel praat en niet vanuit een ervaring.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 4 april 2007 @ 15:06:45 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48005581
Het eerste wat ik dacht bij de OP was; andere vent!
Dat was het dus ook..laag dat dat nu pas uitkomt.

Ik weet heeel goed hoe het is om op zo'n klotespoor te zitten. ( werk, liefde..alles naar de klote )
Maar dat is wel een periode geweest, die voor mij heel veel goeds heeft gedaan. Echt.
Ik dacht dat het oneerlijk, verschrikkelijk en vooral oneerlijk was..maar besef nu dat het het beste was wat me kon overkomen.
Dat zal voor jou ook wel opgaan. En verder rest mij slechts een: Good riddance!

Begin lekker met een schone lei; nieuw huis, nieuw werk en een nieuwe liefde.
Je hebt zoveel om naar uit te kijken en het wordt altijd beter!
  woensdag 4 april 2007 @ 15:09:27 #71
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48005682
Oh ja, en mijn ervaring is dat wanneer er veel tegelijkertijd crashed in je leven, het een heel groot teken is dat je een andere weg moet inslaan.
Vaak heb je al kleine signalen gehad, maar die niet gezien.
Ik ben er nu van overtuigd dat het het Universum's manier is om je te zeggen dat je aan het klootzakken bent en beter kan dan dat.

Zonder kut, geen super
Zonder pijn, geen vreugde
  woensdag 4 april 2007 @ 16:38:56 #72
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48009172
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:52 schreef loveli het volgende:
Je bent een flink stuk verder dan de meeste mensen van wie de relatie net is afgelopen. Met huilbuien verwerk je naast je relatiebreuk, ook alle shit die al jaren dwars ligt. Over een jaar zal je hierop terugkijken met heel andere ogen. Je zult je het komende jaar veel meer ontwikkelen dan de afgelopen 10 jaar. Dat kost heel wat pijn en moeite, maar geloof mij, na die tijd ben je een completer mens.
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:06 schreef SHE het volgende:
Het eerste wat ik dacht bij de OP was; andere vent!
Dat was het dus ook..laag dat dat nu pas uitkomt.

Ik weet heeel goed hoe het is om op zo'n klotespoor te zitten. ( werk, liefde..alles naar de klote )
Maar dat is wel een periode geweest, die voor mij heel veel goeds heeft gedaan. Echt.
Ik dacht dat het oneerlijk, verschrikkelijk en vooral oneerlijk was..maar besef nu dat het het beste was wat me kon overkomen.

Dat zal voor jou ook wel opgaan. En verder rest mij slechts een: Good riddance!

Begin lekker met een schone lei; nieuw huis, nieuw werk en een nieuwe liefde.
Je hebt zoveel om naar uit te kijken en het wordt altijd beter!
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:09 schreef SHE het volgende:
Oh ja, en mijn ervaring is dat wanneer er veel tegelijkertijd crashed in je leven, het een heel groot teken is dat je een andere weg moet inslaan.
Vaak heb je al kleine signalen gehad, maar die niet gezien.
Ik ben er nu van overtuigd dat het het Universum's manier is om je te zeggen dat je aan het klootzakken bent en beter kan dan dat.

Zonder kut, geen super
Zonder pijn, geen vreugde
/meelezen doet
Ga ook door een kut tijd slechtste tijd ooit (oke vorige week was erger) maar als ik dit zo zie is het de opmaat naar iets supers ofzo.
LET'S HOPE SO. Als de mooiste dagen uit mijn verleden de slechtste uit mijn toekomst worden... dat zou geweldig zijn

Nu voelt het nog steeds niet fijn though. helemaal niet eigenlijk.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_48033622
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:32 schreef avotar het volgende:

[..]
Zoek desnoods een One Night Stand ergens. Het klinkt hard, maar wat bij mij heel goed geholpen heeft, is even iemand zo hard misbruiken als die hoer van je dat bij jou gedaan heeft.
Ik weet zeker dat ik me daar alleen maar nog vervelender door zou gaan voelen, dus dat lijkt me geen goed idee.
Dan zou ik me voor mijn gevoel toch richten op een destructieve manier van dingen verwerken.
pi_48034393
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:52 schreef loveli het volgende:
Je bent een flink stuk verder dan de meeste mensen van wie de relatie net is afgelopen. Met huilbuien verwerk je naast je relatiebreuk, ook alle shit die al jaren dwars ligt. Over een jaar zal je hierop terugkijken met heel andere ogen.
Waarschijnlijk wel, maar op dit moment is het gewoon zo ontzettend slopend om de hele dag te moeten vechten tegen mijn tranen. Als ik thuis ben of alleen dan hoeft het niet, maar toen ik gisteren in de trein zat vond ik het niet jofel dat het me niet lukte om ze tegen te houden.
quote:
Je zult je het komende jaar veel meer ontwikkelen dan de afgelopen 10 jaar. Dat kost heel wat pijn en moeite, maar geloof mij, na die tijd ben je een completer mens.
Nou, die pijn die is er al. Méér dan genoeg.
Het ironische aan deze hele situatie is het feit dat uitgerekend mijn vriendin ex me heel vaak heeft proberen te wijzen op het feit dat ik met nogal wat onverwerkte shit in mijn hoofd rondliep. Zij heeft me hier heel oprecht en met alleen de beste bedoeling bij willen helpen. Maar ja, als ik er zelf niet aan wil dan kan zij helpen en stimuleren wat ze wil, maar dan gebeurt er helemaal geen zak.
pi_48034506
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:22 schreef Alonely het volgende:
Dat heb ik dit weekend zelf ook ondervonden.
Afgelopen zaterdagavond zat ik thuis, mezelf ontzettend zielig te vinden.
quote:
Nu mag je wel weer stoppen met je zelf zielig vinden hoor. Gewoon domme pech dat je relatie er mee ophoudt, maar ik word langzamerhand een beetje misselijk van je negatieve aandacht trekkerij. Je roept alá Geer dat "je er de kracht niet voor hebt", dat je blijft vechten tegen de tranen en hoe zielig je wel niet bent.

Ik geloof dat ik weinig posts zie hier die zo vol zelfmedelijden staan als dit hele topic. Erg jammer voor je dat je je kut voelt, maar je wil dit ook. Als je jezelf alleen maar zielig gaat zitten vinden, blijf je dat ook. Als je verder wil gaan met je zielige leven, gebeurt dat ook. Maar je posts wijzen alleen maar uit dat je zwelgt in je zelfmedelijden en dat je niet wil vooruit komen. Best triest eigenlijk...

Ja ik heb er ook ervaring mee, met het uitgaan van relaties wat je niet ziet aankomen, met samenwonen en al ja. En ja, je mag jezelf wel even zielig vinden, maar dit depressieve gedoe van je brengt geen zoden aan de dijk.

toevoeging: Ik lees net dat je werk ook stopt. Evengoed is dat ranzig kut, je krijgt alles tegelijk op je dak. Erg vervelend, naar, akelig, volkomen kut, etc etc. Maar nog steeds zie ik alleen maar een wat-ben-ik-ontzettend-zielig-posts van je afkomen...

[ Bericht 8% gewijzigd door zwaaibaai op 05-04-2007 10:49:28 (toevoeging) ]
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_48034997
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:39 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]
toevoeging: Ik lees net dat je werk ook stopt. Evengoed is dat ranzig kut, je krijgt alles tegelijk op je dak. Erg vervelend, naar, akelig, volkomen kut, etc etc. Maar nog steeds zie ik alleen maar een wat-ben-ik-ontzettend-zielig-posts van je afkomen...
Die indruk wordt misschien gewekt doordat ik dit topic inderdaad vooral gebruik om mijn shit kwijt te raken.
Maar ik ben heus wel bezig met mijn zaken weer op orde te krijgen.
Gisteren ben ik naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog en ik heb een intake-gesprek gehad bij een recruitmentbureau en een goed gesprek met de baas van een PR-bureau waar ik evt. zou kunnen gaan werken.
Dus ook al wordt de indruk misschien gewekt dat ik een full-time zwelgbaan heb bij distributiebedrijf Medelijden & Zelfkwelling, ik ben heus wel bezig met wat constructievere dingen.
pi_48035616
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:55 schreef Alonely het volgende:
Dus ook al wordt de indruk misschien gewekt dat ik een full-time zwelgbaan heb bij distributiebedrijf Medelijden & Zelfkwelling, ik ben heus wel bezig met wat constructievere dingen.
Je gevoel voor humor leeft in elk geval nog
  donderdag 5 april 2007 @ 11:45:00 #78
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48036480
herkenbaar verhaal. Ik heb zelf zowat heel 2006 in jouw toestand rondgelopen. Ook veel van zulke opmerkingen gehoord als je in dit topic leest: hou eens op met zwelgen, zie het eens positief, zoek afleiding... yadayada. Het is allemaal goedbedoeld, en zeker ook waar, maar je gaat dat toch pas doen als je er ook echt aan toe bent, heb ik gemerkt. Tot die tijd lijken al je pogingen om positief te worden vruchteloos te verdampen, lijk je geen stap verder te komen, lijkt de misère eeuwig door te duren. Maar weet je wat? je moet er toch stoicijns mee door blijven gaan, jezelf opleggen om wat te ondernemen, je niet op te sluiten, dingen doen. Het lijkt lange tijd nergens op te slaan, tot het ineens wel aanslaat en dan zie je dat je pogingen niet voor nix waren.

Ook het van je afschrijven werkt goed. Ik deed dat ook heel veel, alleen niet in een openbaar topic. Merkte dat het bevrijdend en confronterend werkt - je gedachten op papier/scherm te zien. Maakt ook ruimte in je hoofd voor nieuwe gedachten die volgen op wat je geschreven hebt; zodoende blijf je niet in dezelfde cirkeltjes ronddraaien.

Deze ellende is nu een week of drie gaande, toch? je hebt ongetwijfeld nog een lange weg te gaan en nu loop je nog enorm met jezelf onder de arm, dus ik vind het niet gek dat je posts erg van de depressieve toon zijn. Daar moet ook plaats voor zijn, als je maar zorgt dat je jezelf ertoe zet (desnoods dwingt) om het ook eens anders te bekijken, afleiding te zoeken. Ook al voelt het belachelijk en denk je dat je hypocriet bent naar je eigen gevoel, het is wel belangrijk.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_48038079
Ik heb in 2003 in zijn situatie gezeten, ik weet dondersgoed waar ik het over heb. Toen ging mijn relatie over, ik ben verhuisd, mijn baan werd op gezegd en belandde in de WW. Wat mijn indruk van de TS is, is dat hij alleen maar kijkt over hoe kut zijn leven is, niet naar hoe het anders kan en moet. Ik vond de situatie toen ook niet leuk en had ik regelmatig een dip. Maar zo ontzettend mijzelf zielig vinden heb ik niet gedaan.
burgerweeshuis
pi_48071981
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik heb in 2003 in zijn situatie gezeten, ik weet dondersgoed waar ik het over heb. Toen ging mijn relatie over, ik ben verhuisd, mijn baan werd op gezegd en belandde in de WW. Wat mijn indruk van de TS is, is dat hij alleen maar kijkt over hoe kut zijn leven is, niet naar hoe het anders kan en moet. Ik vond de situatie toen ook niet leuk en had ik regelmatig een dip. Maar zo ontzettend mijzelf zielig vinden heb ik niet gedaan.
Je weet waarschijnlijk ook wel waarover je het hebt, maar iedereen gaat anders met zo'n situatie als deze om.
Wat je in 2003 is overkomen zal ook wel overeenkomsten vertonen met wat er nu bij mij aan de hand is, maar op dit moment voelt dit voor mij als de enige manier om ermee om te gaan. Of het ook daadwerkelijk de juiste manier is, dat weet ik niet.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:59:07 #81
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_48072246
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik vond de situatie toen ook niet leuk en had ik regelmatig een dip. Maar zo ontzettend mijzelf zielig vinden heb ik niet gedaan.
Gefeliciteerd. Goed van je! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_48165768
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:59 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Goed van je! .
.

Sterkte TS !
pi_48170976
ik heb een afspraak met een psycholoog gemaakt van de GGD, maar die hebben een aantal weken wachttijd. Vervelend, maar niets aan te doen.
pi_48213404
Klein pluspuntje: er was volgende week plek, dus ik kan dinsdag langsgaan.
Ik ga dit weekend overhuizen naar het tijdelijke appartement waar ik geen internetaansluiting heb.
Dus na dit weekend zal ik I.I.G. een tijdje niet meer online zijn.
pi_48222063
Mocht iemand het desondanks toch willen weten; ik voel me nog steeds intens ellendig. Buiten schijnt de zon, maar in mijn hoofd is alles nog steeds grauw.
Het doet me nog steeds heel veel pijn om mijn ex te zien komen en gaan hier thuis.
Dat is na dit weekend ook afgelopen als ik in het andere appartement zit.
Maar ik weet niet wat erger is: haar alleen zien als ze hier even komt om wat kleren te pakken om meteen weer weg te gaan of haar helemaal niet meer zien als ik straks daar zit. Ik weet niet, ik merk het vanzelf wel.
pi_48225423
Ik wil het nog wel weten hoor. Die pijn die je voelt als je ex dan wel alleen iets komt halen of helemaal niet komt is ook heel begrijpelijk, dat heeft gewoon 'even' tijd nodig. Ik hoop in elk geval dat het gesprek met de psycholoog iets op gaat leveren. Dat zonnetje komt ook wel weer bij jou binnen op den duur.
  woensdag 11 april 2007 @ 18:56:59 #87
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48225756
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:08 schreef Alonely het volgende:
Mocht iemand het desondanks toch willen weten; ik voel me nog steeds intens ellendig. Buiten schijnt de zon, maar in mijn hoofd is alles nog steeds grauw.
Het doet me nog steeds heel veel pijn om mijn ex te zien komen en gaan hier thuis.
Dat is na dit weekend ook afgelopen als ik in het andere appartement zit.
Maar ik weet niet wat erger is: haar alleen zien als ze hier even komt om wat kleren te pakken om meteen weer weg te gaan of haar helemaal niet meer zien als ik straks daar zit. Ik weet niet, ik merk het vanzelf wel.
Je geeft zelf aan dat het gigantisch veel pijn doet om haar te zien komen en gaan, die pijn is straks weg. Het is over tussen jullie, ze wil jou waarschijnlijk niet meer zien. Ga in dat appartement zitten, richt het in zoals je het ZELF zou willen, niet zoals zij het zou willen. Zoek werk, zoek een leuke hobby en gaan....
pi_48283356
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:56 schreef InProduction het volgende:

[..]

Je geeft zelf aan dat het gigantisch veel pijn doet om haar te zien komen en gaan, die pijn is straks weg. Het is over tussen jullie, ze wil jou waarschijnlijk niet meer zien. Ga in dat appartement zitten, richt het in zoals je het ZELF zou willen, niet zoals zij het zou willen. Zoek werk, zoek een leuke hobby en gaan....
ik heb haar vanochtend een sms'je gestuurd:
"Je hoeft geen moeite meer te doen om dit anders voor te stellen dan het is. Ik weet nu hoe het ervoor staat en wat ik moet doen. Dag lief, ik hoop dat je mij net zo zal missen als ik jou."
Dit ging over een gesprek eerder die nacht waarin ik haar vroeg hoe serieus ze was met die andere man en wat het voor haar betekende. Ze bleef nogal cryptisch en ze zei dat hij gewoon een heel bijzondere man is. Ik heb haar ook gevraagd of zij met hem naar bed was geweest en het antwoord was ja. (Gee, what a surprise) Ik weet een beetje hoe zij in elkaar steekt en dat ze absoluut niet met de eerste de beste vent het bed induikt, dus voor mij was het duidelijk: dit is serieus. Meer dan zomaar een scharrel.

Ze smste me terug:
"Lieve ....Ik ben altijd oprecht naar je geweest en heb intens met je geleefd en van je gehouden. Je bent bijzonder voor mij. Dat verandert nooit. Ik wens je heel veel sterkte. Vergeet niet dat ik echt heel erg veel om je geef. Dikke knuffel, ...."
Nou ja, dat dus. Ze geeft nog wel om me, maar ze wil haar leven verder invullen zoals ze dat zelf wil. En daar pas ik niet meer in. Tenminste, niet zoals ik het zelf graag zou willen. En ik heb dus geen andere keus dan daarmee te leren om te gaan. Hoe moeilijk dat ook is en hoeveel verdriet het me ook doet.
pi_48546154
[update vanuit de gratis internet-terminal van de lokale bibiliotheek]
En net wanneer je dacht dat het ècht niet erger kon.....
Afgelopen weekend is het tot een enorme uitbarsting gekomen. Ik ga niet in details treden, daarvoor is het hele verhaal echt veel te lang en veel te pijnlijk.
Hou het er maar op dat de min of meer redelijke verstandhouding die er nog was tussen haar en mij nu echt volledig naar de kloten is.
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:24:54 #90
11102 knep
Mountainfreak
pi_48546448
Misschien helpt dat je dan om er overheen te komen.
pi_48546551
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:13 schreef Alonely het volgende:
[update vanuit de gratis internet-terminal van de lokale bibiliotheek]
En net wanneer je dacht dat het ècht niet erger kon.....
Afgelopen weekend is het tot een enorme uitbarsting gekomen. Ik ga niet in details treden, daarvoor is het hele verhaal echt veel te lang en veel te pijnlijk.
Hou het er maar op dat de min of meer redelijke verstandhouding die er nog was tussen haar en mij nu echt volledig naar de kloten is.
Tja, jammer dan. Was ook wel een beetje te verwachten eigenlijk. Ik weet ook niet of dit wel zo erg is, het schept wel enige duidelijkheid en bepaalde verwachtingen die het je later moeilijk zouden kunnen maken hoef je nu in elk geval niet meer te hebben. Het blijft jammer natuurlijk, maar het is niet anders. Succes ermee.
pi_48612417
She's just not that in to you!

Wees jezelf, en het zal niet de laatste keer zijn dat je iemand ontmoet,
ga genieten van je eigen leventje!!
En suc7
pi_48929759
Al mijn spullen zijn een week of 2 geleden uit haar huis gehaald, alles wat van mij is staat nu in een opslagruimte en ik kan nog een krappe 2 weken in het appartement blijven zitten. Ik heb een redelijk goede kans om in een woonruimte in een andere stad terecht te komen, maar dat is nog heel even afwachten. Mocht dat niet doorgaan, dan moet ik als de sodemieter op zoek gaan naar iets anders....
Het contact met mijn ex is zo goed als over, we zien elkaar waarschijnlijk nog wel als we alletwee tegelijk gaan sporten in het weekend, maar afgezien daarvan is het echt afgelopen. Toch een rare gewaarwording, dat je na zoveel jaar samen te hebben geleefd in een keer helemaal niets meer met elkaar te maken hebt.
pi_48930014
Dat kan ik me voorstellen ja... lijkt er toch op dat je bezig bent er overheen te komen, en dat is mooi
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:08:43 #95
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48930068
goed weer eens een update te lezen.
Het is een rare situatie, maar zo te zien is alles zo ver dat je vooruit kunt kijken en een nieuwe toekomst kunt gaan opbouwen, qua woonruimte en zo.
succes iig!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_48930116
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:07 schreef Netram het volgende:
Dat kan ik me voorstellen ja... lijkt er toch op dat je bezig bent er overheen te komen, en dat is mooi
Ach... ik loop op dit moment vooral rond met mijn ziel onder mijn arm, zoals men dat noemt.
pi_48930956
Het 'ach...' stadium hoort er ook bij
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 mei 2007 @ 16:32:57 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48931038
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:10 schreef Alonely het volgende:

[..]

Ach... ik loop op dit moment vooral rond met mijn ziel onder mijn arm, zoals men dat noemt.
Zoals Netram al zegt, dat stadium hoort er ook bij... bevordert de verwerking. Veel sterkte ermee...
pi_49130535
Hey ik was benieuwd hoe het inmiddels met je gaat?
En met de woonruimte en hoe je je voelde toen je haar zag tijdens het sporten...
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_49230718
Ik voel me nog steeds absoluut niet jofel. Gisteren heb ik even mijn ex aan de telefoon gehad om e.e.a. af te handelen, maar ik merk dat ik het gewoon heel moeilijk vind om zelfs maar telefonisch contact met haar te hebben. Het 'samen sporten' is wat mij betreft ook echt geen optie meer. De laatste keer dat we samen in de fitnessclub stonden vond ik het een erg vervelende ervaring. Ik vind het gewoon te pijnlijk om nog met haar om te gaan, dus wat mij betreft is dat dus ook afgelopen. Ik vind het sowieso te confronterend om nog contact met haar te hebben zolang zij iets heeft met die andere man. Als deze beslissing inhoudt dat wij elkaar vanaf nu nooit meer zien, (het zou zomaar kunnen dat ze voor een hele lange tijd samen blijven) dan moet dat maar.
En wie weet kunnen we over een aantal maanden(of een aantal jaar....) wel weer gewoon met elkaar omgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')