Of Rouvoet? Of Van der Vlies? Zou Marijnissen zo inhoudsloos peilingenpolitiek bedrijven?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:58 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoe zou Wilders zijn campagne hebben voorbereid? Ik kan me die "mercurius"-sessie of iets dergelijks helemaal niet voorstellen bij die man. Zou Wilders ooit twijfelen? Of 's avonds in zijn bed denken, "kut nou ben ik tever gegaan?".
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:01 schreef Toad het volgende:
PJO, de mercurius groep zijn niet de schrijvers van het verkiezingsprogramma hoor.
We weten inmiddels toch wel dat de verkiezingscampagnes in Nederland zich beperkt tot wat oneliners?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar die lui kwamen al helemaal niet aan het woord. Ja, ik zag Plasterk ergens in een zaaltje staan, zo ver was Bos af van inhoudelijkheid.
Ik dacht altijd dat de PvdA het graag over de inhoud wilde hebben. Ik heb me dus vergist. Moeten ze alleen niet gaan zeiken over het gebrek aan inhoud van anderen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:03 schreef Toad het volgende:
We weten inmiddels toch wel dat de verkiezingscampagnes in Nederland zich beperkt tot wat oneliners?
Dat reclamebureau van de SP was bij BNR, die gasten zijn ook heel ver gegaan en hebben de campagne tot op de mm uitgeschreven en uitgedacht.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:56 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat deze documentaire mij wel heel nieuwsgierig maakt naar de andere partijen. Hoe zag de sterkte/zwakte analyse eruit, die de SP van de PvdA gemaakt heeft? En hoe werden de thema's en antwoorden van Rutte bepaald?
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:04 schreef Hephaistos. het volgende:
![]()
Dit is net zoiets als bij een documentaire over een circus het verwijt maken dat ze helemaal niets aan de boekhouding deden daar!
Documentaire ging over campagne-strategieen, niet over de inhoud van de PvdA-politiek. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de PvdA het graag over de inhoud wilde hebben. Ik heb me dus vergist. Moeten ze alleen niet gaan zeiken over het gebrek aan inhoud van anderen.![]()
Misschien omdat ze het geen slecht plan vonden, maar zich op dat moment alleen bezighielden met de vraag hoe ze daar campagne op moesten voeren?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?
* ijsbrekertje kan het niet laten om even in de verdedigingsmodus te schietenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's niet bewezen. Dit is alleen maar image, image, image, zonder over de inhoud zelfs maar te twijfelen. En dan die derderangs figuren om hem heen, denkend in cliche's, zonder enig inzicht of originaliteit. Wat een waardeloze nitwits. Geen wonder dat de kiezers wegliepen: je praat maanden over image en je krijgt het nog verkeerd.
Een onverkoopbaar product moet je niet verkopen, om het even in PvdA-termen uit te leggen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Documentaire ging over campagne-strategieen, niet over de inhoud van de PvdA-politiek. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:09 schreef Toad het volgende:
Wouter heeft natuurlijk een hoop inhoud verkondigd op al die marktpleinen waar hij is geweest. Maar het journaal heeft daar geen seconde van uitgezonden. Het werkt gewoon niet. Media zijn tijdens campagnes gefocust op ruzies, wie met wie in coalitie straks enz.
Die zijn geinteresseerd in inhoud, volgens jou?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:10 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is wel triest voor de PvdA dat de vergelijking tussen Bos en Balkenende op de verschillende aspecten van leiderschap precies de punten zijn die in de beeldvorming zijn blijven hangen. Het CDA is zeer goed geslaagd in het vergroten en uitbuiten van de bekende zwakke punten van Bos. De PvdA wist waar de zwakke punten lagen en kon zich hier niet effectief tegen wapenen.
Zou dit in de zapservice van Pauw & Witteman komen vanavond?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:42 schreef Arcee het volgende:
"Je ziet de cynische blik van Witteman al".
"Ik vind het een kutantwoord".
Nee, kwestie van aantallen. En beeldvorming, ja. Met een zielig rood jasje op een kistje bij een nieuw winkelcentrum in Tifusvinex-Oost in de motregen staan is niet bepaald presidentieel. Maar goed, dat is allemaal nog niet op tv geweest.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:13 schreef Toad het volgende:
Die zijn geinteresseerd in inhoud, volgens jou?
Misschien omdat ze dat helemaal niet wilden en omdat dat zelfde plan nu ook grotendeels regeringsbeleid is en uitgevoerd gaat worden?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voorbeeldje: geklets over het verkopen van het AOW-plan. Niemand kwam op het idee om te zeggen: als dit zo'n slecht plan is, waarom kappen we hier niet mee?
Mjah.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:
Campagnes win je niet meer op markten, maar op tv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |