abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47344660
Wie kent Sellaband? www.sellaband.com

Een redelijk nieuw (youtube achtig) concept waar de muziek-industrie in grote mate omzeilt wordt. Als deelnemer kun je believer worden (investeren in een band) vanaf een dollar. Zo bouwt een band een spaarpot op en als de 50.000 bereikt is gaat de band naar een professionele studio in Londen in om een plaat op te nemen. Je bent uiteraard aandeelhouder van de band in de mate waarin je geparticipeert hebt en deelt vanaf dan ook in de opbrengsten.

Wordt dit een succes of niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door Hor op 16-03-2007 18:26:39 ]
pi_47344817
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:16 schreef Hor het volgende:
Ik, al een tijdje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:30:29 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_47345109
Ik heb al een tijdje een account maar nog geen geld op iemand ingezet, maarja ik heb ook geen geld
Bernie en ik zijn tof.
pi_47345366
Fantastisch concept, hoop dat het succes zich voortzet. Dit soort business models breken hopelijk binnen nu en een aantal jaar de dikke nek van het muziekkartel. Nu nog iemand die een goed idee heeft om terrein van Mojo & Ticketmaster af te knabbelen en het wordt weer leuk.
pi_47350427
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:37 schreef Zpottr het volgende:
Fantastisch concept, hoop dat het succes zich voortzet. Dit soort business models breken hopelijk binnen nu en een aantal jaar de dikke nek van het muziekkartel. Nu nog iemand die een goed idee heeft om terrein van Mojo & Ticketmaster af te knabbelen en het wordt weer leuk.
Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!
pi_47368745
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:55 schreef Hor het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me moeilijker, maar je hebt wel gelijk!
Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.

Er is een hoop aversie tegen die lui, vergis je niet. Als de goed bezochte podia (Effenaar, Doornroosje, Vera, etc) al eens de handen ineen zouden slaan om zo'n service uit de grond te stampen zij we een heel end. Vier Euro per kaartje, voor al die bezoekers, is echt een sloot geld!
pi_47379519
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:02 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo zeker. Ticketservice bv. is groot geworden omdat het vroegah lastig was kaartjes te kopen voor een podium 100 km verderop; alles wat ze eigenlijk bieden is dat netwerk. Internet kan een perfecte vervanger zijn, en met laagdrempelige betaalmethoden als iDeal en de trend naar printbare / GSM tickets zou het wel eens snel kunnen gaan als iemand onder de 4 Euro nog wat vvk gaat zitten.

Er is een hoop aversie tegen die lui, vergis je niet. Als de goed bezochte podia (Effenaar, Doornroosje, Vera, etc) al eens de handen ineen zouden slaan om zo'n service uit de grond te stampen zij we een heel end. Vier Euro per kaartje, voor al die bezoekers, is echt een sloot geld!

Wie weet, en wellicht dat de komst van download-tickets die via mobieltjes werken daar een bijdrage aan gaan leveren. Duidelijk is wel dat het platen-kartel op haar retour is.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:49:13 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47379898
Leuke site. Binnenkort eens wat uitvoeriger naar kijken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47397017
*meldt*

Heb inmiddels 7 bands gesponsord waarvan er al 2 de 50.000 hebben gehaald (Second Person en Clémence). Ben wel benieuwd wat ik er uiteindelijk van terug zie, maar vind het concept geweldig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_47397075
oew interessant
pi_47397144
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_47402984
Ik heb aandelen in Clemence Vanacht is ze door de magische grens van 50K gegaan

Vegas Dragon Mandy Leigh Elleanore en The Fakes

[ Bericht 12% gewijzigd door postmortum op 18-03-2007 16:44:47 ]
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 18 maart 2007 @ 22:09:42 #14
167723 sanni
Acima de seu
pi_47415787
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:16 schreef Hor het volgende:

Wordt dit een succes of niet?
pi_47439953
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:09 schreef sanni het volgende:

[..]

Denk dat het redelijk aan kan slaan, maar geloof niet dat we ineens gruwelijk alternatieve of vernieuwende bands eruit zullen zien komen. Het gros van de mensen die erin zit luisterd toch vooral de mainstream muzieksoorten en dat zie je ook weer terug in de top 20 van bands.
pi_47602058
Ik heb ook aandelen Clemence.
pi_47605260
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:33 schreef Dhr het volgende:
Ik heb ook aandelen Clemence.
ik vind haar lief Stuur mij gewoon pm 's als ik haar iets vraag
pi_47607326
Vegas Dragons zijn ook cool, heb al een afspraak met de zanger om een pilsje te gaan pakken als ie in Mei in Amsterdam is
pi_47610888
www.engineofpain.com // www.myspace.com/engineofpain
pi_47613864
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vegas Dragons zijn ook cool, heb al een afspraak met de zanger om een pilsje te gaan pakken als ie in Mei in Amsterdam is
cool ik heb ook aandelen van hun
pi_47615948
Voorheen Prep2Fight
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:18:38 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_50748906
Ik heb me vandaag ook aangemeld. Handig die lage dollar, voor 32 euro krijg je 40 dollar = 4 aandelen. Vindt het een erg goed initiatief, makkelijke zoekmogelijkheden.
Natuurlijk is het wel een risico om geld in te leggen, stel dat een band die je steunt nooit genoeg geld haalt om een cd op te nemen, ben je wel 10 dollar kwijt. Hoewel je die geloof ik wel kunt terugclaimen of verplaatsen naar een andere band. Nou ja, maakt het ook wel weer spannend, beetje speculeren

Mijn profiel: http://www.sellaband.com/believer/ranja/
pi_50749283
Hoorde via 3voor12 dat de 5000 eerste exemplaren die direct naar de believers worden gestuurd niet mee gaan tellen voor de hitlijsten. Dat lijkt me wel balen voor de muzikanten.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:38:53 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_50749424
Ook de rest zal niet meetellen vanwege de te goedkope inkoopprijs voor de winkels, maar dat kan nog gaan veranderen (in Nederland gaat het hier dan over). Overigens worden de cd's toch over de hele wereld of heel Europa verspreid.... meeste bands hebben supporters uit verschillende landen.
pi_51061752
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:18 schreef ranja het volgende:
Ik heb me vandaag ook aangemeld. Handig die lage dollar, voor 32 euro krijg je 40 dollar = 4 aandelen. Vindt het een erg goed initiatief, makkelijke zoekmogelijkheden.
Natuurlijk is het wel een risico om geld in te leggen, stel dat een band die je steunt nooit genoeg geld haalt om een cd op te nemen, ben je wel 10 dollar kwijt. Hoewel je die geloof ik wel kunt terugclaimen of verplaatsen naar een andere band. Nou ja, maakt het ook wel weer spannend, beetje speculeren

Mijn profiel: http://www.sellaband.com/believer/ranja/
Die kun je zeker terugclaimen of verplaatsen. Ik had 6 aandelen in elleanore tot ze besloten de zangeres eruit te kicken. Nu heb ik er nog maar 1 in.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')