Waarom zou ze nu opeens rekening met hem moeten/willen houden. Dat heeft ze de afgelopen 2 jaar ook niet echt gedaanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan kan beter
Indien je een relatie wilt afbreken die is gebaseerd op een leugen EN je wilt rekening houden met die ander dan moet je die relatie afbouwen.
En op de vraag "hou je niet meer van me?" zeg je "ja" en niet "ik heb nooit van je gehouden".
Dan ga je dingen in je eentje doen. Je houdt je niet aan afspraken met die ander. Je zegt 'nee'.
Die ene leugen staat er toch al en er is geen enkele aanleiding om die te bekennen indien je serieus rekening wilt houden met de gevoelens van die ander.
Het klinkt alsof hij behoorlijk afhankelijk is van jou. Denk je dat hem daarmee helpt? Dit soort dingen werken vaak averechts. Je doet meer kwaad dan goed door hem te 'helpen'. Is het niet veel beter, zowel voor jou als hem, dat jullie jezelf zelfstandig kunnen redden en zelfstandig gelukkig zijn?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik heb niet het gevoel dat ik hem aan het lijntje hou ik heb het gevoel dat ik hem help.
Uh, toekomstplannen maak je niet in je eentje lijkt me. Daar heb je twee mensen voor nodig. Toen hij naar jouw mening daarover vroeg (het lijkt me dat hij dat heeft gedaan) heb je dan zijn plannen bevestigd?quote:Ik bedoel dus niet dat hij te oud is om iemand anders te vinden, maar dat hij heel weinig ervaring heeft met relaties op zijn leeftijd. Als je als 16 jarige gedumpt wordt kom je daar wel overheen, maar hij heeft al allemaal toekomstplannen gemaakt.
Je doet hem zo niet een gunst. Je helpt hem pas echt door hem zelf zijn geluk te laten vinden. En dan vindt hij misschien iemand die wel echt van hem houdt.quote:Daar heb je een punt, ik blijf bij hem om hem een gunst te doen....
Het zou je meevallen wat een mens allemaal aankan. In de praktijk valt dat vaak mee, ook al zal het wel zwaar zijn ja.quote:Hij chanteert me dus niet, hij zegt ook niet dat hij zichzelf van kant zou maken, ik weet gewoon van hem dat hij het emotioneel niet aankan.
heb je het nou over mijn reactie mbt het eerlijk vertellen van?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:05 schreef Slarioux het volgende:
Dat zou er toe kunnen leiden dat het alleen maar zwaarder wordt om het uit te maken.
Ze had er helemaal niet aan moeten beginnen. Verder ben ik het met je eens. Ik vind het echt walgelijk wat TS hier heeft geflikt. Als mijn partner zoiets zou doen zou ik dat erger vinden dan vreemdgaan. Totaal niet vergelijkbaar, maar het eerste zou veel meer impact op me hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Makkelijk? Sorry hoor,maar denk je dat het voor die vent van haar wel makkelijk is? Snap goed, ik vind dat ze niet bij hem moet blijven, maar fucking hell, 2 jaar je partner voor de gek houden is wel erg erg erg idioot : {
En hoezo niet opzettelijk. Wel opzettelijk dus. In de OP staat duidelijk dat ze vanaf het begin niet van hem heeft gehouden. Wat is er niet opzettelijk aan?.
Knap dat ze het 2 jaar volhoudt? Eerder laf IMHO. Ze had het beter gelijk na 4 maanden kunnen afkappen dan na 2 jaar![]()
Hmm dat druipt ervanaf ('zelfmoord' is al eens gevallen)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom zou ze nu opeens rekening met hem moeten/willen houden. Dat heeft ze de afgelopen 2 jaar ook niet echt gedaan
"Ik heb nooit van je gehouden"quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:09 schreef Geartsjuh het volgende:
Ze had er helemaal niet aan moeten beginnen. Verder ben ik het met je eens. Ik vind het echt walgelijk wat TS hier heeft geflikt. Als mijn partner zoiets zou doen zou ik dat erger vinden dan vreemdgaan. Totaal niet vergelijkbaar, maar het eerste zou veel meer impact op me hebben.
Eensch met Isabeau.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Ik heb nooit van je gehouden"
Mijn wereld zou instorten.
Zeg je wel eens "Ik hou van je" of als antwoord "Ik ook van jou" tegen je partner?
kijk, ik kan snappen dat als je je eerste relatie hebt zoals TS dat je niet weet wat verliefd zijn inhoudt. Dat is voor iedereen in het begin nieuw en andersquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:11 schreef wdn het volgende:
Hoolie2k6: ik vind het ook laf.
Qwea: 4 maanden? Nooit aan beginnen lijkt me. Een relatie begint met verliefd zijn op elkaar en daarna gaat dat over in 'houden van'. En tussen 'verliefd zijn' en 'houden van' kan een relatie nog goed afgekapt worden. 4 maanden om dat te realiseren vind ik al erg lang.
En als dat er al niet is geweest ben je iemand aan het misbruiken. Misbruiken ja.
Tuurlijk,mijn wereld zou ook instorten als ik dat te horen zou krijgen. Maar ik zou het zeker weten WILLEN weten. Ik heb liever dat ik het eerlijke antwoord weet dan dat ik afgescheept wordt met " ja de liefde is opeens weg " Nee,die liefde is er nooit geweest....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Ik heb nooit van je gehouden"
Mijn wereld zou instorten.
Zeg je wel eens "Ik hou van je" of als antwoord "Ik ook van jou" tegen je partner?
om nog even op je laatste Quote terug te komen : Zelfmoord, ja en? Of je nou zegt dat je nooit van hem hebt gehouden, of dat het uit is... als die jongen zo labiel en afhankelijk is als TS zegt maakt het toch niet uit waarom je de relatie verbreekt. Het verbreken van zal dan genoeg zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:11 schreef wdn het volgende:
Hoolie2k6: ik vind het ook laf.
Qwea: 4 maanden? Nooit aan beginnen lijkt me. Een relatie begint met verliefd zijn op elkaar en daarna gaat dat over in 'houden van'. En tussen 'verliefd zijn' en 'houden van' kan een relatie nog goed afgekapt worden. 4 maanden om dat te realiseren vind ik al erg lang.
En als dat er al niet is geweest ben je iemand aan het misbruiken. Misbruiken ja.
TS: afkappen die relatie. Liever nu dan morgen. Die jongen verdient iemand die VEEL beter is dan jij ooit zult kunnen worden (ik vind wat jij hebt gedaan dusdanig laag en vals dat ik ook niet zou weten hoe ik zou reageren).
Nogmaals: Indien je diep in je hart inderdaad vind dat je compleet fout zit en "jouw" "vriend" dit niet verdient moet je de lange weg nemen: afbouwen en niet afkappen. Jouw beslissing om dit 2 jaar vol te houden zul je moeten rekken en daarbij met elke handeling die je doet duidelijk moeten maken dat je niet van hem houdt.
[..]
Hmm dat druipt ervanaf ('zelfmoord' is al eens gevallen)
Ik kan dat hebben. Jij kunt dat hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk,mijn wereld zou ook instorten als ik dat te horen zou krijgen. Maar ik zou het zeker weten WILLEN weten. Ik heb liever dat ik het eerlijke antwoord weet dan dat ik afgescheept wordt met " ja de liefde is opeens weg " Nee,die liefde is er nooit geweest....
En bij een beetje ruzie gaat hij al huilen. Nee, ik zou het deze jongen zeker niet vertellen dat je nooit van hem hebt gehouden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:20 schreef wdn het volgende:
Ik kan dat hebben. Jij kunt dat hebben.
Maar indien die jongen in staat geacht wordt (volgens TS is dat het geval) om er een eind aan te maken dan doe je dat dus -niet-. Geloof me. Echt echt niet.
Andersomquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
heb je het nou over mijn reactie mbt het eerlijk vertellen van?
Indien ja ; Ja en? Uitmaken is sowieso geen makkie, maar die vent verdient wel IMHO een eerlijk antwoord en niet weeeer een leugen
Dat de liefde weg is kun je beter zeggen, anders geef je de ander het gevoel dat ie 2 jaar lang is gebruikt, nu zeg je gewoon "de koek op" wat gewoon heel acceptabel is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:18 schreef Qwea het volgende:
Ik heb liever dat ik het eerlijke antwoord weet dan dat ik afgescheept wordt met " ja de liefde is opeens weg " Nee,die liefde is er nooit geweest....
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik kan dat hebben. Jij kunt dat hebben.
Maar indien die jongen in staat geacht wordt (volgens TS is dat het geval) om er een eind aan te maken dan doe je dat dus -niet-. Geloof me. Echt echt niet.
quote:om nog even op je laatste Quote terug te komen : Zelfmoord, ja en? Of je nou zegt dat je nooit van hem hebt gehouden, of dat het uit is... als die jongen zo labiel en afhankelijk is als TS zegt maakt het toch niet uit waarom je de relatie verbreekt. Het verbreken van zal dan genoeg zijn
hij is toch ook 2 jaar gebruiktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat de liefde weg is kun je beter zeggen, anders geef je de ander het gevoel dat ie 2 jaar lang is gebruikt, nu is de koek op.
dus stel, jouw vriend/man heeft 2jaar lang niet van je gehouden. Echt gewoon NOOIT. Jullie slapen 2 jaar lang in hetzelfde bed, doen dingen samen, jij bent wel stapel op hem, jullie vrijen ect ect.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En bij een beetje ruzie gaat hij al huilen. Nee, ik zou het deze jongen zeker niet vertellen dat je nooit van hem hebt gehouden.
En ik hoef ook niet altijd de waarheid te weten als die keihard is. De waarheid is zwaar overschat.
Neemt niet weg dat verder leven in deze leugen me ook te ver gaat.
Niet mee eens. Er zijn tig manieren om een relatie te verbreken. Waarbij moord het ene uiterste is en samen beslissen uit elkaar te gaan de andere.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
om nog even op je laatste Quote terug te komen : Zelfmoord, ja en? Of je nou zegt dat je nooit van hem hebt gehouden, of dat het uit is... als die jongen zo labiel en afhankelijk is als TS zegt maakt het toch niet uit waarom je de relatie verbreekt. Het verbreken van zal dan genoeg zijn
Ja.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:26 schreef Qwea het volgende:
dus stel, jouw vriend/man heeft 2jaar lang niet van je gehouden. Echt gewoon NOOIT. Jullie slapen 2 jaar lang in hetzelfde bed, doen dingen samen, jij bent wel stapel op hem, jullie vrijen ect ect.
Zou jij dan echt afgescheept willen worden met " ja hoi de liefde is weg" ?
Nee IK niet. Jij ook niet zo te horenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
dus stel, jouw vriend/man heeft 2jaar lang niet van je gehouden. Echt gewoon NOOIT. Jullie slapen 2 jaar lang in hetzelfde bed, doen dingen samen, jij bent wel stapel op hem, jullie vrijen ect ect.
Het is toch te idioot voor woorden dat je in TS haar geval de relatie niet wil vebreken omdat hij wel eens zelfmoord zou kunnen plegen. Blaffende honden bijten niet hoorquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er zijn tig manieren om een relatie te verbreken. Waarbij moord het ene uiterste is en samen beslissen uit elkaar te gaan de andere.
Met haar gemanipuleer de afgelopen 2 jaar moet ze in staat zijn om een relatie te eindigen waarbij het meer naar het 2de scenario gaat.
zowquote:
Nee, absoluut niet. Ik zou het willen weten. Maar ik kan me voorstellen dat TS haar zorgen maakt om de gevolgen die de waarheid op haar vriend kunnen hebben. Vooral als hij emotioneel totaal niet stabiel is. Ik vind het lastig om zo via een forum in te schatten hoe hij er op zou reageren en of hij het aan zou kunnen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:26 schreef Qwea het volgende:
Dat zeg ik net, dan moet TS gaan bepalen waar de jongen meer waarde aan hecht. En als TS denkt dat ze hem beter kan voorliegen, wie ben ik dan om haar tegen te houden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:32 schreef wdn het volgende:
Isabeua:we waren het tot dusver goed met elkaar eens en dan zeg je "ja"
Qwea: punt is. Ik post wat ik denk dat het beste is voor die jongen. TS kan me worst wezen.
Ik weet dat ik zoiets aan kan. Jij wilt het weten. Maar zo zijn er tig mensen die het niet aankunnen,
TS zit 100000000000000000000% fout. Nu zal die jongen ook zijn fouten hebben maar HIJ heeft zeker niet 2 jaar gelogen. TS gelovende (dat ik dat nog doe) is die jongen niet al te stabiel. Dan lijkt me dat je die jongen best nog wel even kunt voorliegen (hij zal er zeker beter me af zijn...)
Ik vind het zout in een open wond strooien. Vals. En ik zou het ook niet willen weten.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:32 schreef wdn het volgende:
Isabeua:we waren het tot dusver goed met elkaar eens en dan zeg je "ja"
100% mee eensquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:35 schreef Qwea het volgende:
ik vind het trouwens echt tering zielig voor die jongen![]()
Ik hoef dat niet te horen hoor. Wat schiet ik er mee op? De relatie is toch al over en zoiets doet alleen maar meer pijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk,mijn wereld zou ook instorten als ik dat te horen zou krijgen. Maar ik zou het zeker weten WILLEN weten. Ik heb liever dat ik het eerlijke antwoord weet dan dat ik afgescheept wordt met " ja de liefde is opeens weg " Nee,die liefde is er nooit geweest....
ja hoor, veel liever dat dan te horen dat hij me nooit graag gezien heeftquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:26 schreef Qwea het volgende:
Dat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:35 schreef Qwea het volgende:
ik vind het trouwens echt tering zielig voor die jongen![]()
ik hecht veel waarde aan eerlijkheid. Ik heb toch lieverd dat het me wel vertelt wordt. Ik zal dan heel anders op de relatie terug kijken dan wanneer er gezegd wordt dat de liefde opeens weg is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te horen hoor. Wat schiet ik er mee op? De relatie is toch al over en zoiets doet alleen maar meer pijn.
Ik wel. Al was het maar dat ik dan ook wraak zal willen nemenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het zout in een open wond strooien. Vals. En ik zou het ook niet willen weten.
dat hij 26 is zegt niks hoorquote:Dat is dus juist het probleem glasbak, ik bén niet superongelukkig. Ik zou wel wat gelukkiger zijn als ik niet meer bij hem ben. Ik weet alleen niet of ik mijzelf wat gelukkiger wil maken door hem doodongelukkig te maken (klinkt beetje vaag, maar goed).
En ik denk echt niet dat hij een jaar daara weer zomaar een vriendin heeft, zo is hij echt niet. Nogmaals, ik ben zijn eerste vriendin en hij is al 26. Hij gaat er gewoon niet bepaald luchtig mee om.
JE MOET HELEMAAL NIET BIJ HEM BLIJVEN. Heb je hem gezegd dat je geen kids wil btw?quote:Die vlinders komen er niet. Ik kan wel bij hem blijven maar dan zit ik ook nog met het feit dat hij kinderen wil en ik absoluut niet.
En elke dag dat ze langer bij hem blijft ontneemt ze hem steeds meer de kans om wel kinderen te krijgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:44 schreef Qwea het volgende:
Heb je hem gezegd dat je geen kids wil btw?
niet alleen kinderen. Hij verdient een meid die wel van hem houdt, die wel gek op hem is, en die wel bij hem wil blijven en een echte toekomst met TS wil hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En elke dag dat ze langer bij hem blijft ontneemt ze hem steeds meer de kans om wel kinderen te krijgen.
en om echt gelukkig te zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En elke dag dat ze langer bij hem blijft ontneemt ze hem steeds meer de kans om wel kinderen te krijgen.
Nou, zou geweldig zijn, inderdaad.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:24 schreef Aventura het volgende:
Wat Isabeau zegt. Eerlijkheid is overrated. Natuurlijk tot op zekere hoogte, maar toch in ieder geval bij gevoelige situaties zoals het verbreken van een relatie. Soms is het beter de echte reden te verzwijgen, of het iig te sugarcoaten.
als ze de waarheid wil zeggen en zegt dat ze nooit van hem gehouden heeft, kan die jongen zich ook tot in de eeuwigheid afvragen of dat wel de echte reden wasquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:53 schreef Friek_ het volgende:
Nou, zou geweldig zijn, inderdaad.Stel je voor dat iedereen dat zou doen; dan zou diegene met wie de relatie verbroken wordt eeuwig blijven afvragen of dat wel de echte reden was. Dat lijkt mij nog veel ondraaglijker dan de harde waarheid in je gezicht. Liever de hele waarheid dan de halve om er makkelijker vanaf te komen.
Ja, IPV terugkijken op een mooie herinnering zou ik dan het gevoel hebben dat ik 2 jaar van mijn leven verknald heb. Doe mij maar het eerste.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik hecht veel waarde aan eerlijkheid. Ik heb toch lieverd dat het me wel vertelt wordt. Ik zal dan heel anders op de relatie terug kijken dan wanneer er gezegd wordt dat de liefde opeens weg is.
Ja en nee. Je hebt gelijk als het om een normale relatie gaat maar in dit geval vind ik dat je geen gelijk hebt. Elke situatie is anders. In -dit- geval zou ik dus niet de waarheid willen weten indien ik die jongen zou zijn (let wel: labiel, afhankelijk van haar en hondstrouw; 3 dingen die ik niet benquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou, zou geweldig zijn, inderdaad.Stel je voor dat iedereen dat zou doen; dan zou diegene met wie de relatie verbroken wordt eeuwig blijven afvragen of dat wel de echte reden was. Dat lijkt mij nog veel ondraaglijker dan de harde waarheid in je gezicht. Liever de hele waarheid dan de halve om er makkelijker vanaf te komen.
doe mij maar het laatste, dan weet ik iig waar ik aan toe ben/wasquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, IPV terugkijken op een mooie herinnering zou ik dan het gevoel hebben dat ik 2 jaar van mijn leven verknald heb. Doe mij maar het eerste.
Ieder zijn meug. Ik heb het idee dat ik daar niks mee opschiet, behalve dan dat ik me een stuk kutter zou voelen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
doe mij maar het laatste, dan weet ik iig waar ik aan toe ben/was
Ze schrijft toch dat ze ook niet ongelukkig is en dat het een aardige jongen is. Ik denk dat er genoeg relaties zijn waarbij mensen wel van elkaar houden, maar ze allebei doodongelukkig met elkaar zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:00 schreef nozem het volgende:
Sorry, maar ik vind je echt een enorme doos...
En tegelijkertijd: Hoe hou je dit in godsnaam vol?
Het gaat er meer om dat ze die jongen - die compleet gek van haar is - in feite al twee jaar belazert. Dat is voor haar kut, maar dat is voor die jongen al helemaal kut.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze schrijft toch dat ze ook niet ongelukkig is en dat het een aardige jongen is. Ik denk dat er genoeg relaties zijn waarbij mensen wel van elkaar houden, maar ze allebei doodongelukkig met elkaar zijn.
Ja, ik vraag me altijd af waarom mensen dat doen. Ik ben liever single dan dat ik mijn tijd moet slijten bij iemand die ik eigenlijk maar een zesje vind of zoquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze schrijft toch dat ze ook niet ongelukkig is en dat het een aardige jongen is. Ik denk dat er genoeg relaties zijn waarbij mensen wel van elkaar houden, maar ze allebei doodongelukkig met elkaar zijn.
ik denk dat veel mensen samen leven met iemand waar ze simpelweg genoegen mee hebben genomen hoor. Niet iedereen vindt de echte Romeo op het witte paard en de liefde waar de vonken tot in Tokyo spattenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:10 schreef thaleia het volgende:
Ongelooflijk![]()
Sorry, iets zinnigs weet ik niet te zeggen, maar ik moet even mijn opperste verbazing uiten. Dit is toch niet meer van deze tijd man
Nee, omdat ze met Henk op hun leen bakker bank blijven zitten naar GTST kijken omdat ze dan iig iemand hebbenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:13 schreef petitlapin2 het volgende:
Niet iedereen vindt de echte Romeo op het witte paard en de liefde waar de vonken tot in Tokyo spatten![]()
ja, kijk, het is nu eenmaal zoquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:15 schreef Ripley het volgende:
Nee, omdat ze met Henk op hun leen bakker bank blijven zitten naar GTST kijken omdat ze dan iig iemand hebben
Dat is prima. Als twee mensen dat allebei zo voelen. In dit geval is er toch enigszins sprake van een scheve verhouding...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:13 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik denk dat veel mensen samen leven met iemand waar ze simpelweg genoegen mee hebben genomen hoor. Niet iedereen vindt de echte Romeo op het witte paard en de liefde waar de vonken tot in Tokyo spatten![]()
Ik vraag het me af. Of ie eeuwigdurend is kun je je wel afvragen. Maar ik heb die persoonlijk toch al meer dan 1 keer meegemaakt. Dus waarom zou een ander dat dan nooit voelen? Ik denk dat veel mensen juist verstoken blijven van geile romantiek juist omdat ze te snel settelen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:17 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, kijk, het is nu eenmaal zo, ik vind het triestig voor die mensen maar de echte romantische geile liefde is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd...
haha, misschien was die jongen op zijn 26ste ook zo wanhopig dat hij de eerste de beste heeft genomen die wel toehapte, en hangt hij daar nu als een schoothondje aan zonder echt verliefd te zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:18 schreef nozem het volgende:
Dat is prima. Als twee mensen dat allebei zo voelen. In dit geval is er toch enigszins sprake van een scheve verhouding...
Maar dat ga je dan wel merken na een paar jaar lijkt me.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
haha, misschien was die jongen op zijn 26ste ook zo wanhopig dat hij de eerste de beste heeft genomen die wel toehapte, en hangt hij daar nu als een schoothondje aan zonder echt verliefd te zijn![]()
da's waar, maar op een bepaalde leeftijd WIL je je waarschijnlijk ook wel settelen, of ten minste al eens een vriendin gehad hebben ... ik kan me dat wel voorstellen rond je 26stequote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:19 schreef Ripley het volgende:
Ik vraag het me af. Of ie eeuwigdurend is kun je je wel afvragen. Maar ik heb die persoonlijk toch al meer dan 1 keer meegemaakt. Dus waarom zou een ander dat dan nooit voelen? Ik denk dat veel mensen juist verstoken blijven van geile romantiek juist omdat ze te snel settelen.
ja, dan zou je toch ook denken dat deze jongen dat ook al heeft gemerkt, de TS meent echter van nietquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:21 schreef nozem het volgende:
Maar dat ga je dan wel merken na een paar jaar lijkt me.
Lijkt me sterk, het is zowat de zwaarste reden om een relatie te verbreken. Als je dan gaat denken in de zin van "Hmm, volgens mij neukte ze gewoon iemand anders!" dan ga je wel erg ver.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als ze de waarheid wil zeggen en zegt dat ze nooit van hem gehouden heeft, kan die jongen zich ook tot in de eeuwigheid afvragen of dat wel de echte reden was![]()
Eens. Al lijkt het me niet echt verstandig dat TS zegt dat ze nooit enkele aantrekkingskracht heeft gevoeld.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:24 schreef Friek_ het volgende:
Hoe labiel die jongen ook is: tijd om schoon schip te maken.
Als ik haar laatste reactie zo las was ze niet blij met de eensgezindheid in dit topic. Ik weet ook niet precies wat ze wel had willen horen op haar openingspost.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:47 schreef Qwea het volgende:
nou TS, waar ben je?
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet ook niet precies wat ze wel had willen horen op haar openingspost.
Zoiets.quote:"TS, je bent een geweldige vrouw dat je jezelf zo opoffert voor je vriend! Hulde, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn. Tegenwoordig verlaat iedereen zijn/haar partner bij het eerste zuchtje tegenwind. Jij niet! Jij blijft uit puur altruïsme bij je vriend. Jij sterke vrouw, jij!
Ik ga nu een standbeeld voor je oprichten."
lolquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:55 schreef Copycat het volgende:
Zoiets.
ja doei,dan moet ze geen topic openenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik haar laatste reactie zo las was ze niet blij met de eensgezindheid in dit topic. Ik weet ook niet precies wat ze wel had willen horen op haar openingspost.
en ik denk er anders over zoals je hebt kunnen lezenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:56 schreef thaleia het volgende:
Qwea, Ik ben het eens met Isabeau. TS heeft die jongen al een gigantische naaistreek geleverd door hem twee jaar lang zo te gebruiken, als ze nu ook nog eerlijk gaat zeggen dat ze hem al die tijd heeft gebruikt geeft ze hem alleen maar nog een enorme trap na.
bij een labiel en afhankelijk persoon wil je misschien juist wel en superzware reden geven, zodat hij niet nog vijf jaar probeert je terug te winnen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:24 schreef Friek_ het volgende:
Lijkt me sterk, het is zowat de zwaarste reden om een relatie te verbreken. Als je dan gaat denken in de zin van "Hmm, volgens mij neukte ze gewoon iemand anders!" dan ga je wel erg ver.
je kan hoog of laag springen, maar je hebt geen 2 jaar nodig om erachter te komen dat je niet van je vent houdtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:49 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
"even zomaar een vraag die me te binnen schiet, je houdt niet van hem... vrij je wel met hem?"
ja...
"Er is niks moeilijker om iemand die je voor een groot deel ook "gewend" bent los te laten en zelf van los te "weken"."
Zo zie ik het dus ook. Het is niet dat ik bang ben alleen te zijn, of dat ik me eenzaam voel zonder hem. Ik ben gewoon een beetje 'vastgegroeid' aan hem.
"Snap goed, ik vind dat ze niet bij hem moet blijven, maar fucking hell, 2 jaar je partner voor de gek houden is wel erg erg erg idioot : {
En hoezo niet opzettelijk. Wel opzettelijk dus. In de OP staat duidelijk dat ze vanaf het begin niet van hem heeft gehouden. Wat is er niet opzettelijk aan? .
Knap dat ze het 2 jaar volhoudt? Eerder laf IMHO. Ze had het beter gelijk na 4 maanden kunnen afkappen dan na 2 jaar "
Nogmaals dit is mijn allereerste relatie. Ik heb hiervoor nog nooit een vriend gehad. Ik heb dus nog nooit van iemand gehouden, en tot voor een paar maanden geleden besefte ik niet echt dat ik ook niet van mijn vriend houd.
Het is idd wel laf dat ik het nu niet uit durf te maken, maar goed.
"Waarom zou ze nu opeens rekening met hem moeten/willen houden. Dat heeft ze de afgelopen 2 jaar ook niet echt gedaan ""
Ik vind dus wel dat ik rekening met hem houd, anders had ik het al uitgemaakt. Misschien niet de goede manier van rekening houden met hem, maar om mij nou egoistisch te noemen...
"Als ik jouw partner was zou ik me ontzettend gekwetst voelen door waar jij nu al twee jaar doet. Begin er dan uberhaupt niet aan ipv hem te gebruiken. "
Waar gebruik ik hem dan voor? Ik ben niet bang om alleen te zijn, of alleen achter te blijven.
"Uh, toekomstplannen maak je niet in je eentje lijkt me. Daar heb je twee mensen voor nodig. Toen hij naar jouw mening daarover vroeg (het lijkt me dat hij dat heeft gedaan) heb je dan zijn plannen bevestigd?"
Ik bevestig het niet, meestal ga ik er niet op in of begin ergens anders over.
"TS: afkappen die relatie. Liever nu dan morgen. Die jongen verdient iemand die VEEL beter is dan jij ooit zult kunnen worden (ik vind wat jij hebt gedaan dusdanig laag en vals dat ik ook niet zou weten hoe ik zou reageren)."
Waarom ben ik vals en laag als ik het lef gewoon niet heb om het uit te maken?
"kijk, ik kan snappen dat als je je eerste relatie hebt zoals TS dat je niet weet wat verliefd zijn inhoudt. Dat is voor iedereen in het begin nieuw en anders
Dus ik kan me voorstellen dat je een " ontdekkingsreis" moet houden. Maar na 4 maanden weet je wel of je van iemand houdt of niet. "
Bij mij duurde het dus wat langer...
"Dat de liefde weg is kun je beter zeggen, anders geef je de ander het gevoel dat ie 2 jaar lang is gebruikt, nu zeg je gewoon "de koek op" wat gewoon heel acceptabel is."
Áls ik het uit maak ga ik het inderdaad ook zo brengen.
"Met haar gemanipuleer de afgelopen 2 jaar moet ze in staat zijn om een relatie te eindigen waarbij het meer naar het 2de scenario gaat. "
Welk gemanipuleer?
"Maar TS ; ik wil nou wel eens weten, want ik zag al wat vragen voorbij komen : wonen jullie samen? Vrijen jullie? en die toekomst plannen, heb je daar bevestiging van/voor gegeven?"
We wonen officieel samen, maar hij woont praktisch nog bij zijn ouders. Alle spullen hier zijn van mij. En ja, we hebben seks. Ik geef hem geen bevestiging in zijn toekomstplannen.
"Ja het is eng om alleen door te gaan, maar er zijn miljoenen mensen die dat doen, dus jij kan dat ook wel."
Ik ben niet bang om alleen door te gaan. Ik ben notabene tot mijn 21ste altijd alleen geweest. Ik weet ook wel dat ik dat kan.
"Heb je hem gezegd dat je geen kids wil btw?"
Ja.
"Hey TS? Als hij zegt "ik hou van je" wat zeg jij dan"
Dan zeg ik gewoon 'ik ook', omdat hij anders verontwaardigd is...
"Sorry, maar ik vind je echt een enorme doos..."
Dank je
"Het gaat er meer om dat ze die jongen - die compleet gek van haar is - in feite al twee jaar belazert. Dat is voor haar kut, maar dat is voor die jongen al helemaal kut. "
Hij weet dat dus niet he..
"Ik ben trouwens benieuwd hoe de seks is. Misschien kan de TS daar wat licht op laten schijnen."
Ik sla de seks liever over, maar we doen het dus wel.
"Als ik haar laatste reactie zo las was ze niet blij met de eensgezindheid in dit topic. Ik weet ook niet precies wat ze wel had willen horen op haar openingspost."
Ik was verbaasd, dat is iets anders dan er niet blij mee zijn. Iedereen hier mag zeggen wat hij denkt, graag zelfs. Ik moet zeggen dat de reacties mijn ogen wel openen.
""TS, je bent een geweldige vrouw dat je jezelf zo opoffert voor je vriend! Hulde, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn. Tegenwoordig verlaat iedereen zijn/haar partner bij het eerste zuchtje tegenwind. Jij niet! Jij blijft uit puur altruïsme bij je vriend. Jij sterke vrouw, jij!
Ik ga nu een standbeeld voor je oprichten."
Okee nou weten we wel weer hoe grappig je bent.
ooh ja nee, dat is lekker einstein. Zn wijf bedondert hem 2 jaar door niks voor hem te voelen, en dan moet hij het maar op zn kop krijgen dat het uitgaat? Doe ff lekker normaal ofzo. De TS moet gewoon niet zo laf zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:03 schreef RoodWitBlauw het volgende:
haha.. sorry hoor!!
maar dat je het zover hebt laten komen!!!
Oplossing:
Zorg dat je een vriendin van je overhaalt om met hem te zoenen xtje in de kroeg oid.. of iets anders...
Dan kan je het met hem uitmaken onder het mom van: Jij bent vreemdgegaan perverse griezel!!!!
S6
Hey.. ik zeg alleen dat het een simpele oplossing is, omdat TS toch de ruggegraat heeft van smurfensnot....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
ooh ja nee, dat is lekker einstein. Zn wijf bedondert hem 2 jaar door niks voor hem te voelen, en dan moet hij het maar op zn kop krijgen dat het uitgaat? Doe ff lekker normaal ofzo. De TS moet gewoon niet zo laf zijn
Het is ook wel weer iets typisch vrouwelijks om uit de 4096 reacties alleen maar over die ene verder te gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Ik probeer niet nobel te doen, ik probeer uit dit probleem te komen.
Onder manipuleren versta ik nog altijd het 'bespelen' van iemand. Dat is iets anders dan iemand in de waan laten van diegene te houden omdat je het niet uit durft te maken.
Ik zie uberhaupt het probleem niet. Het lijkt mij bijzonder simpel dat je die jongen NU moet vertellen dat het afgelopen is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
quote:Onder manipuleren versta ik nog altijd het 'bespelen' van iemand. Dat is iets anders dan iemand in de waan laten van diegene te houden omdat je het niet uit durft te maken.
ma·ni·pu·le·ren (ov.ww., ook abs.)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Onder manipuleren versta ik nog altijd het 'bespelen' van iemand. Dat is iets anders dan iemand in de waan laten van diegene te houden omdat je het niet uit durft te maken.
Je houd hem in de waan dat je van hem houdt. Manipulatie of niet, dat alleen al is vreselijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
En wat dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Er is eigenlijk nooit een juiste manier van uitmaken als één van de twee wel heel veel van de ander houdt. Je doet hem hoe dan ook pijn, maar je moet door de zure appel bijten. Op de lange termijn is het beter voor hem en ook voor jezelf. Je geeft jezelf de kans wel verliefd te worden en te ontdekken wat liefde en passie is en datzelfde gun je hem dan ook. En hij wil graag kinderen, iets wat jij niet (met hem?0 wilt. Uiteindelijk een volkomen win-win situatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Dit topic is nog niet eens een dag geleden gestart! Liever nog even wachten met dat slotje svp.
Heel knap hoor Qwea! Heb je dat helemaal zelf opgezocht?
Geartsjuh: ik wil graag geloven dat hij uiteindelijk gelukkiger zal zijn maar nu zie ik dat nog niet zo. Hij zegt ook best vaak dat als hij mij niet meer heeft hij altijd alleen zal blijven...
Als ik het nu uit ga maken ga ik niet zomaar in een keer zeggen: ik ga bij je weg. Ik doe het toch echt liever wat subtieler. Vooral ook omdat we nooit ruzie hebben zou dat gewoon een hele grote klap zijn. Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
Nee. Quick and clean is de manier. Denk je nou echt dat hij zich beter voelt als jij hem eerst een paar weken bang maakt door afstand te nemen en het daarna uitmaakt omdat HIJ gaat vragen of je nog wel verder wil?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:45 schreef Repelsteeltje83 het volgende:
Misschien moet ik me gewoon eerst wat afzijdig houden van hem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |