wtfquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:37 schreef Camplo het volgende:
Na het zien van het volgende nieuws werd ik nieuwsgierig naar meer van dit soort uiterst zeldzame aandoeningen en syndromen.
[afbeelding]
Alleen is het volgens mij van het spul waar ook je nagels van gemaakt zijn; vrij hard dus.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Lijkt wel een schaap.
Volgens mij heeft die moeder iets op te biechten aan de vader![]()
Soort hoornhuid maar dan heelveel en wildgroei ofzo iets.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:46 schreef hardromacore het volgende:
Aandoening: duivel?
Uhm ik wil dat plaatje van dichtbij bekijken
lijken wel handschoen, maar wat zijn het, paddestoelen..?
Daar wil je geen klap mee krijgen dan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Alleen is het volgens mij van het spul waar ook je nagels van gemaakt zijn; vrij hard dus.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Lijkt wel een schaap.
Volgens mij heeft die moeder iets op te biechten aan de vader![]()
Dat is geen progeria maar een alienquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:58 schreef babba het volgende:
Progeria is ook zoiets onleuks:
[afbeelding]
Ah daaaamnquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:59 schreef cityofdelusion het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Harlequin_type_ichthyosis
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:58 schreef babba het volgende:
[afbeelding]
lk zou liever dood zijn dan er zo uitzienquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:05 schreef denka het volgende:
Ziekte van Von Recklinghausen (Neurofibromatosis)
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JOHNNY HEITINGA
Denk je dan wel anders over.. sowieso je kan nooit voelen wat deze man/vrouw voelt..quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:06 schreef Camplo het volgende:
@ denka
Serieus als ik er zo uit zou zien, dan klinkt het misschien hard maar had ik liever dat ze me gisteren doodgeschoten hadden dan vandaag.
True vanuit het perspectief dat ik nu vanmezelf heb kan ik me moeilijk verplaatsen in het perspectief van zo'n persoon.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:17 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Denk je dan wel anders over.. sowieso je kan nooit voelen wat deze man/vrouw voelt..![]()
Maar dat gebeurd niet..quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:19 schreef Camplo het volgende:
Zou ik van vandaag op morgen er echter zo uitzien dan nam ik 'figuurlijk' de pil van Drion.
Gelukkig wel..quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd niet..![]()
Zoals er al stond, dit begint vroeg..
Schrap die vraag maar en hou het gewoon ontopic. Waarom? omdat die discussie het topic gaat verneuken..quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:22 schreef Camplo het volgende:
[..]
Gelukkig wel..
brrr een reden om geen kids te nemen.
Ook een dubieuze vraag.... als je als ouders weet dat je kind 1 van zo'n afwijkingen ZAL krijgen, zou je het dan op de wereld zetten of toch abortus overwegen?
(als men antwoord geeft laat het topic dan geen morele bash discussie worden svp)
Toen ik geneeskunde studeerde hing er bij ons op de HuisPlee een plaat van een Pygmee met z'n opgezette zak in een kinderkruiwagentje. Onbekommerde jeugdtijdenquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:13 schreef denka het volgende:
elephantiasis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In mijn optiek is antwoord geven op deze vraag hetzelfde als antwoord geven op de vraagquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:27 schreef hardromacore het volgende:
Uhm.. lastig, net zoals alle andere aandoeningen.. ene ouder zou het doen ander ouder voor passen..
Maarja dan krijg je het verhaal weer... kun je een kind dit aandoen..
Ik vind je moet het nemen.. en als het kind later aangeeft.. dood te willen, toelaten..
Ho stop, dalijk krijgt het topic een verkeerde wendingquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:34 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In mijn optiek is antwoord geven op deze vraag hetzelfde als antwoord geven op de vraag
wat je zou doen bij een brand op 12 hoog, naar beneden springen of levend verbranden?
Dat weet je pas echt als je daadwerkelijk voor de keuze gesteld wordt.
Wat je wel vaak hoort van mensen die in gestelde situatie een "ongelukkig" kind ter wereld
laten komen is dat zowel de ouders als het kind gewoon gelukkig zijn, ondanks het feit
dat het leven vele malen zwaarder voor de ouders en het kind is en er, in veel gevallen,
geen uitzicht is op een lang leven. Ze genieten dan van de tijd die zo'n kind gegeven is.
Moeilijk.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:35 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ho stop, dalijk krijgt het topic een verkeerde wending
Ik moet er niet aan denken voor de keuze te staan om over leven en dood te beslissen.quote:
Beste QB,quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Arme mensen.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:47 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Beste QB,
Ik heb je nu al 3 keer achter elkaar serieus zien posten. Kun je nu niet effe normaal gaan doen ofzo?
Groetjes,
Echo99
Hoi Echo,quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:47 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Beste QB,
Ik heb je nu al 3 keer achter elkaar serieus zien posten. Kun je nu niet effe normaal gaan doen ofzo?
Groetjes,
Echo99
Zijn ogen zijn op de foto afgeplakt, om herkenning te voorkomen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:05 schreef denka het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Zijn ogen zijn op de foto afgeplakt, om herkenning te voorkomen..
Daar moest ik inderdaad ook om:quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Zijn ogen zijn op de foto afgeplakt, om herkenning te voorkomen..
quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Weet niet of het hier past, maar er zijn wel rare fobiën, zoals
# Chromatophobia: Fear of colors
# Chronophobia: Fear of time
Hier nog een gevariëerd aantal anderen.
Al weet ik niet zeker of het bestaande fobiën zijn, of dat men gewoon wat Latijnse/Griekse termen heeft gepakt en daar het woordje phobia achter heeft geplakt. (lijkt me bijna van wel)
quote:Hippopotomonstrosesquippedaliophobia: Fear of long words
quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:56 schreef Berkery het volgende:
Anatidaephobia - The Fear that somewhere, somehow, a duck is watching you
![]()
omgquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:56 schreef Frappelsien het volgende:
Dit is toch wel het meest smerige dat ik ooit gezien heb...![]()
Een andere ernstige aandoening.. heb eens een docu gezien over een jonge man die een huidziekte had. Zijn huidlagen wilde niet hechten, zijn hele lichaam bestond uit 1 grote open wond. Snachts werd hij wakker, vastgeplakt aan zijn beddengoed/pyama.
Ik heb echt zitten huilen bij het zien van die docu..
Wat had die man een verschrikkelijk leven!
Maar toch, zijn humor en goedheid... dat ontroerde me nog het meeste![]()
Ik heb die documentaire ook gezien. De aandoening heet dystrophic epidermolysis bullosa en de documentaire was getiteld The Boy Who's Skin Fell Off. Dit zou je je ergste vijand nog niet aandoenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
omg![]()
![]()
heb je nog enig idee hoe de ziekte heet?
Sickquote:
quote:Proteus syndrome causes an overgrowth of skin, bones, muscles, fatty tissues, and blood and lymphatic vessels.
Proteus syndrome is a progressive condition, wherein children are usually born without any obvious deformities. As they age, tumours as well as skin and bone growths appear. The severity and locations of these various asymetrical growths vary greatly but typically the skull, one or more limbs and soles of the feet will be affected. (
Ja dat is hem, Jonny Kennedyquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik heb die documentaire ook gezien. De aandoening heet dystrophic epidermolysis bullosa en de documentaire was getiteld The Boy Who's Skin Fell Off. Dit zou je je ergste vijand nog niet aandoen![]()
Ik wil net zeggenquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:02 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Sick.
Sommige foto's mogen denk ik wel achter een linkje blijven
een vroegere vriend van mij had ook zoiets, niet zo'n extreme vorm als die persoon, maar als hij viel dan kreeg hij al een flink bloedende wond terwijl wij zegmaar een schaafwondje zouden hebben, en als hij te veel draaide in z'n slaap trok hij z'n vel ook helemaal open vertelde hij me eens. Wel enorm gaaf om te zien hoe goed zo iemand er mee om kan gaanquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:56 schreef Frappelsien het volgende:
Dit is toch wel het meest smerige dat ik ooit gezien heb...![]()
Een andere ernstige aandoening.. heb eens een docu gezien over een jonge man die een huidziekte had. Zijn huidlagen wilde niet hechten, zijn hele lichaam bestond uit 1 grote open wond. Snachts werd hij wakker, vastgeplakt aan zijn beddengoed/pyama.
Ik heb echt zitten huilen bij het zien van die docu..
Wat had die man een verschrikkelijk leven!
Maar toch, zijn humor en goedheid... dat ontroerde me nog het meeste![]()
GoogleIt: "http://www.kumc.edu/gec/support/"quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:16 schreef cityofdelusion het volgende:
voor meer, kijk ff hier: http://www.kumc.edu/gec/support/
en google image dan die namen, je komt echt freakish dingen tegen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:56 schreef Berkery het volgende:
Anatidaephobia - The Fear that somewhere, somehow, a duck is watching you
"Zoals je kan zien ben ik overleden. Mijn moeder en broer zijn heel verdrietig, maar ik heb hen gerustgesteld. Het is beter zo. En hier lig ik in mijn doodskist. Mijn lichaam heb ik nu achtergelaten, ik ga jullie het verhaal vertellen van mijn leven en mijn dood". Aan het woord is Jonny Kennedy, die de kijker toespreekt wanneer hij al overleden is. Tijdens die laatste 4 maanden tot aan zijn dood laat Jonny zich filmen door een Britse cameraploeg. Wat volgt is een onvergetelijk menselijk document, vol pijn en verdriet maar ook humor en hoop.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:57 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik heb die documentaire ook gezien. De aandoening heet dystrophic epidermolysis bullosa en de documentaire was getiteld The Boy Who's Skin Fell Off. Dit zou je je ergste vijand nog niet aandoen![]()
OMG, dit is echt gruwelijk. Wat vreselijk zielig voor dat kind. Misschien een retorische vraag, maar leeft 'ie nog?quote:
Dat vroeg ik me ook al af. Heeft iemand een naam voor deze toestand? Ik bedoel, het zal wel een albino zijn, met de rode ogen, maar wat is de conditie van de huid?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:59 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
OMG, dit is echt gruwelijk. Wat vreselijk zielig voor dat kind. Misschien een retorische vraag, maar leeft 'ie nog?
Wat The_Ed zei: een soort nageels. In het artikel staat "keratin-like matter growing out of the skin".quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:45 schreef Noodly het volgende:
Die reacties![]()
![]()
![]()
Maar ze weten dus niet wat die dingen precies zijn? Lijkt me behoorlijk klote![]()
in het engels heet het "Ichthyosis fetalis, also known as harlequin ichthyosis (HI)"quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:08 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Heeft iemand een naam voor deze toestand? Ik bedoel, het zal wel een albino zijn, met de rode ogen, maar wat is de conditie van de huid?
Hier heb ik al diverse docu's over gezien. Echt vreselijk. Je lichaam wordt veel sneller oud dan jijzelf, vandaar het uiterlijk. Je wordt er dus ook niet heel erg oud mee. In de hele wereld zijn er ongeveer 45 kinderen bekend die deze ziekte hebben. In België wonen de enige broer en zus ter wereld die het beide hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:58 schreef babba het volgende:
[afbeelding]
Dat balkjevoor de ogen doet het 'mquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:05 schreef denka het volgende:
[afbeelding]
Ik heb even gezocht:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:59 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
OMG, dit is echt gruwelijk. Wat vreselijk zielig voor dat kind. Misschien een retorische vraag, maar leeft 'ie nog?
bronquote:Twenty-one days after admission he had a cardiorespiratory arrest. A post-mortem examination could not be conducted.
vaag, is vast een keer bijna in gestikt ofzo...quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef ivetje het volgende:
Heb ooit op tv iemand gezien die bang was voor witte bonen in tomatensaus
Nee, dat was het rare. Was er nooit in gestikt ofzo, helemaal nix mee meegemaakt. Hij vond alleen de blikken al eng om te zien...en zo op een bord was het helemaal griezeligquote:Op maandag 19 maart 2007 15:19 schreef restafval het volgende:
[..]
vaag, is vast een keer bijna in gestikt ofzo...
Euhm, was dat niet op discovery -channel?quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef ivetje het volgende:
Heb ooit op tv iemand gezien die bang was voor witte bonen in tomatensaus
Nee, volgens mij bij reportage op sbs6...ging over fobiën iig en zat ook een vrouw bij die bang was voor katten. Al wel lang geleden hoor, jaar of 1,5 denk ikquote:Op maandag 19 maart 2007 15:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Euhm, was dat niet op discovery -channel?
En die kerel die bang was voor pindakaas en bijna een hartstilstand kreeg.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:41 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, volgens mij bij reportage op sbs6...ging over fobiën iig en zat ook een vrouw bij die bang was voor katten. Al wel lang geleden hoor, jaar of 1,5 denk ik
hahahahaha geweldige link; angst voor meningen, angst om te koken, angst voor sex met dode mensen... DOE HET dan gewoon NIET!quote:Op maandag 19 maart 2007 14:54 schreef restafval het volgende:
''Hippopotomonstrosesquippedaliofobie is de angst voor het lezen of uitspreken van lange woorden. ''
!!!
bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_fobie%C3%ABn
Ja iddquote:Op maandag 19 maart 2007 15:58 schreef Camplo het volgende:
[..]
En die kerel die bang was voor pindakaas en bijna een hartstilstand kreeg.
Bah wat een vervelend gezicht, die huid barst gewoon helemaal open.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:59 schreef cityofdelusion het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Harlequin_type_ichthyosis
IEEEEEEEEEWquote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bah wat een vervelend gezicht, die huid barst gewoon helemaal open.![]()
Die kinderen leven over het algemeen dan ook niet erg lang.quote:
damn..Hoezo toeval. net begonnen: die docu op RTL4 23:00 uurquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:05 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Ja dat is hem, Jonny Kennedy![]()
Zo'n schat.. echt verschrikkelijk![]()
Vond het zo erg toen zijn moeder hem aan het helpen was om zijn verband te verschonen.
Ze trok een stukje iets te snel.. hij schreeuwde aauw!!! Meteen daarna.. sorry sorry...
Godsklere, zoiets gun je niemand.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef Poeke het volgende:
damn..Hoezo toeval. net begonnen: die docu op RTL4 23:00 uur
gruwlijk...quote:
Ik kan me voorstellen dat hij een behoorlijke innerlijke kracht moet hebben gehad, om het meer dan 36 jaar vol te houden, en elke dag opnieuw zo'n zware fysieke en mentale strijd aan te gaan. Ik denk niet dat ik het op zou kunnen brengen.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:31 schreef Poeke het volgende:
maar wel hulde voor de manier hoe hij er mee om gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |