abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:03:51 #181
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_47342210
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:56 schreef kabouter.muts het volgende:

[..]

oooh haha wat dacht je nou, dat ik dacht dat Piet het uitgevonden had
Het moest alleen toch iets met t topic hebben, dus vandaar.
Sporten is vooral lekker als je ermee klaar bent.
Nou die indruk kreeg ik wel ja.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:16:42 #182
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47346704
@Piet. Bestaan er ook voedingsmiddelen met weinig voedingstoffen maar die wel geweldig vullen?

Zo dat je die kunt eten als je nog honger mocht hebben?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47351598
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
@Piet. Bestaan er ook voedingsmiddelen met weinig voedingstoffen maar die wel geweldig vullen?

Wat ik dan altijd at in de periode dat ik af moest vallen: Tomaten
  zondag 18 maart 2007 @ 18:43:23 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_47407433
ik weeg 125 kilo en ik heb geen disipline om af te vallen.
btw die stackers, krijg je het aan je lever van. erg slecht die dingen!
  zondag 18 maart 2007 @ 18:46:18 #185
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47407550
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:43 schreef THEFXR het volgende:
ik weeg 125 kilo en ik heb geen disipline om af te vallen.
btw die stackers, krijg je het aan je lever van. erg slecht die dingen!
en met die 125 kilo nog steeds niet gemotiveerd?
ik ben ook te zwaar, en ben nu bezig gezonder en bewusterte eten, het is genoeg zo, bovendien maak ik me zorgen over mijn gezondheid op de langere termijn
een x aantal jaren langer in goede gezondheid leven motiveert me wel om die zak chips te laten staan hoor!

hoe lang ben je..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 18 maart 2007 @ 18:58:16 #186
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47407988
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:

Alles waar eiwit in zit.
eiwit is calorie-arm en vult beter dan koolhydraten of vet.
( kwark, kip etc )

en veel groenten die een lage GL hebben, zoals bonen ( sperzie, bruine ) , knollen, aubergine, tomaten, wortel ( alleen rauw )
Boordevol vezels en goed voor je bloedsuikerspiegel
  zondag 18 maart 2007 @ 20:31:03 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_47411555
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:46 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

en met die 125 kilo nog steeds niet gemotiveerd?
ik ben ook te zwaar, en ben nu bezig gezonder en bewusterte eten, het is genoeg zo, bovendien maak ik me zorgen over mijn gezondheid op de langere termijn
een x aantal jaren langer in goede gezondheid leven motiveert me wel om die zak chips te laten staan hoor!

hoe lang ben je..?
ik ben 1.83m BMI van 37, ik weet alles van voeding en afvallen. de afslankindustrie verdienen er miljarden mee. ik eet wel gezonde dingen als fruit groenten en melk, maar ook frisdrank en snoep,niet sporten en weinig beweging. weet wel dat er veel fout is, maar geen disipline, zoals ik al zei, de doktor bood ook geen hulp, moet je lekker zelf doen, zei hij.
(die stackers hebben mijn lever aangetast)
  zondag 18 maart 2007 @ 20:34:13 #188
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47411680
Die huisarts heeft gelijk.
YOU LACK DISCIPLIN ( zei een wijs man ooit )

Als je 125 kg weegt, dan moet common sense je vertellen dat je zowel teveel als verkeerd eet.
Iemand die wil afvallen eet NOOIT snoep, drinkt NOOIT frisdrank en blijft de hell away van alles wat schadelijke suikers en vetten bevat en commiteert zich tot een zuivere voeding en strict bewegings regime.
Maar erover zeuren is natuurlijk makkelijker; en precies daarom zijn veel mensen te zwaar.

Wees nou gewoon een ebetje hard voor jezelf, kick your own ass en ga serieus ermee aan de slag.
De overwinning is zoeter dan welke snoep dan ook
pi_47411831
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ben 1.83m BMI van 37, ik weet alles van voeding en afvallen. de afslankindustrie verdienen er miljarden mee. ik eet wel gezonde dingen als fruit groenten en melk, maar ook frisdrank en snoep,niet sporten en weinig beweging. weet wel dat er veel fout is, maar geen disipline, zoals ik al zei, de doktor bood ook geen hulp, moet je lekker zelf doen, zei hij.
Wat wil je dan dat de huisarts doet? Alles wat jij naar binnen werkt er weer uit pompen?
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:47:02 #190
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47412196
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je verwacht dat de huisarts 3 keer met zijn hand boven je hoofd zwaait, en dat je dan genezen bent?
je ineens 40 kilo afvalt?

je kan er wel lekker makkelijk over doen, maar je bent echt gevaarlijk veel te zwaar
lekker makkelijk om door te blijven (vr)eten, 'want het lukt toch niet'
nee, als je het niet probeert, lukt het niet nee.

lekker makkelijk ook, naar pillen grijpen, wat je eraangegeten hebt, maken de pillen wel weer kwijt?
nee hoor, je zal het toch écht zelf moeten doen.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:48:28 #191
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47412253
oh, en dat stukje over dat de afslankindustrie er miljoenen mee verdient?
wat een bullshit is dat zeg.
gezond eten omvat niet meer, en niet minder, dan verstandig eten. geen pillen, drnakjes, poedertjes of vervangers.
groenten, fruit, vezels, dat soort dingen. beetje bewegen (want dat doe je ook niet!)
daar verdient de 'afslankindustrie' geen hol mee.
zij hebben jou toch niet zo dik gemaakt?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:50:32 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_47412341
he, bedankt voor alle steun, he, ga nu weer verder eten
  zondag 18 maart 2007 @ 20:51:09 #193
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47412368
Wil je alleen steun of wil je jezelf helpen?

you pick
  zondag 18 maart 2007 @ 20:51:51 #194
81237 releaze
best of both worlds
pi_47412404
mwah, er kan een psychisch element aan het niet kunnen beginnen met afvallen zitten, zodat het op de een of andere manier veiliger is lekker door te blijven kanen dan dat het is om te gaan bewegen. dat klinkt maf, maar ik vind dat dat niet onderschat moet worden.

in dat geval zijn mensen beter af met het vinden en volgen van een motivatiecursus, voordat ze naar de sportschool kunnen gaan. of een afvalmaatje oid. het is best een grote opgave, 40kg eraf, en ik kan me voorstellen dat mensen daardoor bijvoorbaat al de handdoek in de ring werpen. dat is een psychische barricade die niet zomaar even op te lossen is, - die gewoon echt een volledige shift in attitude moet bewerkstelligen.
pi_47412445
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:50 schreef THEFXR het volgende:
he, bedankt voor alle steun, he, ga nu weer verder eten
Niemand steunt jou door je geweten voor je te sussen zodat je ongestoord verder kunt gaan zoals je nu bezig bent. Uiteindelijk ben je meer geholpen met een goede schop onder je kont.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:59:46 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_47412757
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie, als ik hem om hulp vraag? doorverwijziging naar dieetiste of anders? en geloof me, heb zelf ook aan weightwatchers en andere hulpgroepen gedaan, maar weinig resultaat. (40 kilo eraf lijkt me geen realistische doelstelling)
  zondag 18 maart 2007 @ 21:01:09 #197
81237 releaze
best of both worlds
pi_47412815
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:52 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Niemand steunt jou door je geweten voor je te sussen zodat je ongestoord verder kunt gaan zoals je nu bezig bent. Uiteindelijk ben je meer geholpen met een goede schop onder je kont.
of de motivatie zakt nog meer weg onder het mom 'zie je wel'. of 'ik hoef niet naar hen te luisteren! *weerstand mode aan*
Straffen helpt mensen die al weinig om presteren geven niet bepaald.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:02:39 #198
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47412879
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef THEFXR het volgende:
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie,
Oh, je huisarts is nu ook je moeder?
Confidence through competence
pi_47413031
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef THEFXR het volgende:
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie, als ik hem om hulp vraag? doorverwijziging naar dieetiste of anders? en geloof me, heb zelf ook aan weightwatchers en andere hulpgroepen gedaan, maar weinig resultaat. (40 kilo eraf lijkt me geen realistische doelstelling)
Heb je gevraagd om een doorverwijzing? Als je dat doet zal hij je die wel geven, als hij gelooft dat jij er echt serieus aan wilt werken. Wat hier gezegd wordt is waar, afvallen kan niemand anders voor je doen. Anderen kunnen je hooguit helpen met tips en sociale controle.
Ik kan me voorstellen dat je als een berg opziet tegen het idee dat je 40 kilo moet afvallen, maar met elke kilo die je afvalt word je gezonder. Zelfs al val je maar 5 kilo af, dat is al beter dan het gewicht dat je nu hebt, of nog erger: verder aankomen. Een gewicht onder de 100 kilo zou helemaal fantastisch zijn, dat zou jaren aan je leven toevoegen.
pi_47413062
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:34 schreef SHE het volgende:
Die huisarts heeft gelijk.
YOU LACK DISCIPLIN ( zei een wijs man ooit )

Als je 125 kg weegt, dan moet common sense je vertellen dat je zowel teveel als verkeerd eet.
Iemand die wil afvallen eet NOOIT snoep, drinkt NOOIT frisdrank en blijft de hell away van alles wat schadelijke suikers en vetten bevat en commiteert zich tot een zuivere voeding en strict bewegings regime.
Maar erover zeuren is natuurlijk makkelijker; en precies daarom zijn veel mensen te zwaar.

Wees nou gewoon een ebetje hard voor jezelf, kick your own ass en ga serieus ermee aan de slag.
De overwinning is zoeter dan welke snoep dan ook
Wat een onzin. Iemand die wil afvallen moet vooral serieus naar zijn eigen eetpatroon kijken en zo te lezen weet hij wel waar het mis gaat. Langzaam veranderen, langzaam afvallen is het beste. Nooit snoepen en nooit frisdrank zijn natuurlijk onzin. Niet elke dag, dan ben je al een heel eind. En een sport zoeken waar je plezier in hebt en wat je voor je lol kunt doen. En met discipline heeft het niet echt veel te maken. Meer met ingeslopen slechte gewoontes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47413176
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:01 schreef releaze het volgende:

[..]

of de motivatie zakt nog meer weg onder het mom 'zie je wel'. of 'ik hoef niet naar hen te luisteren! *weerstand mode aan*
Straffen helpt mensen die al weinig om presteren geven niet bepaald.
Vertel mij wat. Mijn vader is net zo, veel te zwaar en hij heeft altijd geroepen dat hij zou gaan lijnen als het zijn gezondheid ging beïnvloeden maar nu heeft hij allerlei klachten (o.a. suikerziekte en hoge bloeddruk) en doet hij nog steeds niks. Hij reageert ontzettend kinderachtig als wij er iets van zeggen, steekt alleen maar zijn kop in het zand. De vader van mijn beste vriendin was net zo en die is vorig jaar ineens omgekiept.
Ik kan gewoon niet meer zwijgen als ik zo iemand tegenkom, dat is dan mijn fout.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:09:23 #202
55709 Stereotomy
pi_47413199
Volgens mij zegt het Pietverdriet Afvalplan dat je moet snoepen met mate

Verbrand meer dan je inneemt; ik wou dat ik daar miljarden winst op maakte in de dieetindustrie
  zondag 18 maart 2007 @ 21:10:04 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47413233
Onzin?

Leg mij eens uit waarom fris en snoep MOET?
Niks moet.
Wie het niet kan weerstaan is een zwakkeling.
Als je af wil vallen, moet je afzien. Niet jezelf voor de gek houden met smoesjes. Snoepen doe je maar als je op gewicht bent..of is een jaartje kuis leven zo'n opgave?
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen fris drinken en snoepen, maar goed, dat is een persoonlijke kwestie.
pi_47413304
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:10 schreef SHE het volgende:
Onzin?

Niks moet.
Als je af wil vallen, moet je afzien. Niet jezelf voor de gek houden met smoesjes. Snoepen doe je maar als je op gewicht bent..of is een jaartje kuis leven zo'n opgave?
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen fris drinken en snoepen, maar goed, dat is een persoonlijke kwestie.
Veertig kilo verlies je niet in een jaartje.
Bovendien vinden sommige mensen het belangrijk om te genieten van lekker eten, en leven ze liever iets korter dan dat ze dat hun hele leven moeten laten staan. Dat mag iedereen voor zichzelf beslissen en het is niet jouw plaats om de keuzes van anderen te veroordelen.
pi_47413376
quote:
Onzin?

Niks moet.
Je maakt nu weer een denkfout: "doe je maar als je op gewicht bent". Je moet je een leefwijze eigen maken voor de rest van je leven en niet nà het afvallen gewoon weer gaan leven in het patroon waar je te dik van werd. Dus af en toe frisdrank moet rustig kunnen, iemand dat pas weer laten drinken na een dieet werkt niet. Dat jij niet begrijpt waarom mensen snoepen en frisdrank drinken is niet zijn probleem. Je hoeft jouw dogma's niet op te leggen aan een ander.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47413445
En THEFXR, 10% gewichtsverlies is al goed voor je gezondheid. Focus je niet direct op 40 kilo. Focus je op gezond gaan leven.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:15:04 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47413460
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Veertig kilo verlies je niet in een jaartje.
Bovendien vinden sommige mensen het belangrijk om te genieten van lekker eten, en leven ze liever iets korter dan dat ze dat hun hele leven moeten laten staan. Dat mag iedereen voor zichzelf beslissen en het is niet jouw plaats om de keuzes van anderen te veroordelen.

en of je dat in een jaar kan verliezen! Met doorzetten, strikt zijn en streng zijn.
Maar de papperds onder ons verschuilen zich liever achter 'je moet jezelf niets ontzeggen'
Hell yeah dat je dat moet als je reet niet meer door de deuren van de V&D gewrongen kunnen worden.
Dat genieten, kan prima en met mate als je op gewicht bent.

Ik begrijp dat niet..altijd maar de easy way out zoeken
Liever 1 jaar regime en daarna met een schoon en slank lijf verder kunnen genieten, dan jaren strubbelen met verwaarloosbare kilo's, die er bij elke 'vandaag zondig ik-dag'zo weer aan zitten.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:16:08 #208
55709 Stereotomy
pi_47413503
quote:
Onzin?

Niks moet.
Afvallen is niet afzien!! Als je zwaar af moet zien wanneer je bezig bent de kilo's vet eraf te krijgen, ben je gewoon verkeerd bezig: dat betekent dat je het niet gaat volhouden, en dat je aan het doorschieten bent.

Als je een liter vruchtensap per dag dronk, betekent het niet dat je geen vruchtensap meer mag drinken: verminder het dan naar 1 of 2 glaasjes per dag. 100 kcal, waar praten we over zeg, jezus.
pi_47413555
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:15 schreef SHE het volgende:

en of je dat in een jaar kan verliezen! Met doorzetten, strikt zijn en streng zijn.
Lees de openingspost eens Dit topic gaat juist niet over zo snel mogelijk zoveel mogelijk afvallen.
Als het allemaal zo simpel was bestonden er geen mensen met overgewicht.

Je praat hem een crashdieet aan en hij zal daarmee alleen maar zwaarder worden op termijn.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:17:14 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_47413557
ik vind van mijzelf dat ik wel gezond eet, alleen daarnaast eet ik nog veel lekkere dingen. ik eet idd dus veel meer aan energie, dan ik verbrand, verder (wat ik vergeten was) heb ik een knieblessurre waardoor ik niet kan sporten of very low impact iig niet de sporten die ik graag zou willen doen.
mijn vraag is dus, hoe krijg ik nu de motivatie/disipline of wat af te vallen? of iig een goed begin er mee maaken, ben alleeenstaand dus er is niemand die er wat op kan letten/steunen.

Het is 125 kilo geworden door het jojo effect, elke keer maar aan een dieet beginnen en daarna dus meer aankomen dan wat je ervoor woog. dus dieeten heb ik niet meer zo vertrouwen in, meot het over een andere boeg gooien

[ Bericht 9% gewijzigd door THEFXR op 18-03-2007 21:23:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')