quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pardon, het singel.
Pardon, vlammetjesquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is nog eens een nuttig beroep. Ik zit al 3 jaar 2 dagen per week achter een beeldscherm. Wel in een mooi grachtenpand aan de singel, en met gratis lunch en iedere week een bedrijfsborrel in Van Zuylen (vlammertjes!) maar toch is het niet echt bevredigend.
Inderdaad, ik vind het prima dat ze moslim blijven en naar de moskee gaan enzo, maar de christenen in ons land houden toch ook geen optochten ter ere van hun god en schreeuwen toch ook niet door luidsprekers dat Christus de grootste is en weet ik veel wat..quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:06 schreef kauwkikker het volgende:
Heeft iemand vandaag in oud-west/westerpark ook die islamitische optocht van auto`s en "muziek" gezien?? Ik moest gewoon 10 minuten wachten voor ik door kom fietsen!
Waar was dat goed voor?
Ze riepen door luidspeakers dat allah groot is en hun bevrijder en mohammed hun profeet.
Maar dat wist ik al hoor![]()
welk hondertal? dat is bij mij in de straat namelijkquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:07 schreef Setambre het volgende:
Maandag een kamertje bekijken op de Prinsengracht!
Het is de geboortedag van Mo misschien dat ze dat aan het vieren zijn met muziek en hapjes.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:06 schreef kauwkikker het volgende:
Heeft iemand vandaag in oud-west/westerpark ook die islamitische optocht van auto`s en "muziek" gezien?? Ik moest gewoon 10 minuten wachten voor ik door kom fietsen!
Waar was dat goed voor?
Ze riepen door luidspeakers dat allah groot is en hun bevrijder en mohammed hun profeet.
dan woon ik toch een stukje of 3km verderop, ik zit tegen de 1000 aanquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:06 schreef Setambre het volgende:
Nah hondertallen doen wij niet aan. Ik zit rond de nummer 50
Shit! Heb ik dat gemist dit jaarquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:06 schreef kauwkikker het volgende:
Waar was dat goed voor?
Dat is toch hun eigen keuze?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:32 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het prima dat ze moslim blijven en naar de moskee gaan enzo, maar de christenen in ons land houden toch ook geen optochten ter ere van hun god en schreeuwen toch ook niet door luidsprekers dat Christus de grootste is en weet ik veel wat..
Niks mazzel, Leidseplein here we comequote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:16 schreef Panick het volgende:
Met een beetje mazzel over een maand feest op het Leidsche.
Dan moet je dat zeggen en niet de vergelijking met Christenen gaan houdenquote:Op zondag 1 april 2007 12:44 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Maar ik hoef het niet te horen. En ik hoef er niet door worden opgehouden.
Jaaaa, ik moest echt lachen om je stukje! Klopt inderdaad van die vooroordelenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:07 schreef BL_Henkie het volgende:
[..]
Shit! Heb ik dat gemist dit jaar![]()
Ik doe bezorgingen in de stad en vorig jaar kwam ik de stoet tegen.![]()
Drie keer![]()
![]()
Binnen 40 minuten![]()
![]()
![]()
Eerst op de Hobbemakade.
Het licht stond op rood en bleef op rood terwijl de hele bonte stoet voorbij denderde compleet met pliesie bescherming.
(Hoe doen ze dat eigenlijk met die verkeerslichten? Zou zo'n politie busje een afstandsbediening hebben?)
Ik blij dat ze voorbij zijn en gelijk de Ring opgegaan om er af te gaan bij de Gooise weg na het Amstelstation.
Sprong het licht net op rood en kwam de bende weer voorbij richting de Bijlmer.
Ik d'r achteraan tuffen achter de laatste, slaan ze bij de eerste afslag af, ik denken YES!!
en meteen doorgescheurd richting Amsterdams Poort en voordat ik d'r in kon rijden wie komt daar weer aan?
Ja juist....
Zoiets moet je zelf hebben meegemaakt om het te geloven, maar ja, ik ben ook een soort Mr. Bean die ongewild in de meest gekste situaties terechtkomt.![]()
En de stoet zelf?
Alle vooroordelen die je had werd er in bevestigd o.a.:
- De voorste wagen had zijn megafoon met touw op het dak gebonden.
- Een open Toyota bus met achterop verscheiden bebaarde mannen die zwaaien met enorme vlaggen
- Een taxi (buiten dienst) gevuld met de gehele familie
- Een scooter
- Een met voor- en achterspoilers gepimpte racewagen
Als ik toen een camera of mobiel bij me had gehad zou ik vast wel een leuke topic over hebben kunnen openen hier op Fok....
Ja, hij zit +/- 800 meter van het Leidseplein - brug over,rechts en dan links aanhouden - naast Kelly Services en op de hoek van het Ramada Hotel(rode luifels) rechts als je van het Leidse komt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:37 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Suisse van 'Mijn tent is top' waar zit ie nu precies?
Brasserie Suisse, Overtoom 5 - 7, 1054 HA Amsterdam, 020 - 618 19 52
Daar dus
Ik woon aan een typische optochtroute, en op een bepaald moment werd ik er wel gek van. Had je net weer een optocht met NCPN-vlaggen gehad en kwam er weer het hindoestaanse nieuwjaar langs of zo. Maar goed, de laatste tijd zie ik eigenlijk nog maar heel weinig mensen. Straks ga ik ze nog missen.quote:
Wat is er gebeurd met de traditionele tolerantie van de Amsterdammers?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik woon aan een typische optochtroute, en op een bepaald moment werd ik er wel gek van. Had je net weer een optocht met NCPN-vlaggen gehad en kwam er weer het hindoestaanse nieuwjaar langs of zo. Maar goed, de laatste tijd zie ik eigenlijk nog maar heel weinig mensen. Straks ga ik ze nog missen.
ik vind t ook wel geinig, als ze t maar niet 's ochtends bij mij in de straat doenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef rameijer het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de traditionele tolerantie van de Amsterdammers?![]()
Is toch hardstikke leuk man, dat soort dingen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |