wel als de automaat koppeling weg is en het oude blok 50mm speling heeft op de krukasquote:
remmen zijn schijven van porschequote:Op donderdag 10 april 2008 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als JIJ een ongeluk maakt en/of iemand anders waar jij bij betrokken raakt, en heel toevallig (eigenlijk kans 1 op 10.000.000) checken ze welk blokkie dr in zit, en ze zien van: ahaa!! Hij had een 1.6 ipv 1.3!! Remmen e.d. niet voor aangepast niks, geen keuring
Of overschrijving (want is er in geleverd destijds)..
Snapje![]()
Ik vind dat het die 70 euri wel waard is (mss voor een oldtimer zelfs minder!!)
Kans is nihil, maar het zit wel altijd in een hele-hele-helekleine hoekje Net zoals hoe ik werd opgepakt toen met de pliesie.. heb jaren gereden, stap net in.. niks aan de hand, 5 meter gereden.. dacht leuk te zijn om ietsjes meer gas te geven en daar stak een pliesieman over om mij te laten stoppen![]()
alhoewel, het was wel lachen als ik er nu zo aan denk![]()
paar vraagjes dan,quote:Op donderdag 10 april 2008 14:48 schreef T42 het volgende:
[..]
remmen zijn schijven van porscheen berekent tot 150/200pk motor. maar de orginele trommels kunne 1600 ook af want dat was ook een standaard motor in een kever. (en een automaat was leverbaar in 1.3 en 1.6)
motor inhoud staat NIET op kenteken en is NIET bekent bij RDW. alleen 4 cillinders. (daarom rijden er zoveel met oude porsche/subaru/golf en alfa blokken) je mag je vermogen opvoeren tot ??% maar dat haal ik tog nog langer niet
normale kever 1300 heeft 34pk mijne had al 44pk vanwegen automaatbak en IRS achterbrug.
1200cc, 1300cc, 1500cc, 1600cc zijn orgineel motoren van kever
eind 2006:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 geen 1 golf maar die blokken kunne ook in een kever (4cilinder lijn) van golf1 en golf 2 (dus ook diesel, vr6 en GTI enz)quote:Op donderdag 10 april 2008 15:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
paar vraagjes dan,
1. Welk golf had een boxxer blokkie?![]()
![]()
2. Staat de motortype ook niet op je kenteken/RDW/papieren oid![]()
3.Waarom schijven van porsche? Alsof je iets hebt aan remmetjes die 150/200PK aan kunnen
![]()
En waarom geen ander automaatbak? Kan je weer wat schnellerEn ietsjes opfokken (heb gehoord dat het heul erg simpel is?)..
en hoeveel extra koppel heb je nu?
quote:Op donderdag 10 april 2008 14:48 schreef T42 het volgende:
[..]
remmen zijn schijven van porscheen berekent tot 150/200pk motor. maar de orginele trommels kunne 1600 ook af want dat was ook een standaard motor in een kever. (en een automaat was leverbaar in 1.3 en 1.6)
motor inhoud staat NIET op kenteken en is NIET bekent bij RDW. alleen 4 cillinders. (daarom rijden er zoveel met oude porsche/subaru/golf en alfa blokken) je mag je vermogen opvoeren tot 30%maar dat haal ik tog nog langer niet (2.64% winst)
quote:
Tuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 20:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dat er nu ook al een max. vermogen is voor een auto????
Genoeg civicjes gezien op Youtube met maar een 1.5/6 die 500PK hadden, mag dat niet?
Civicje no. 1# (Kijken!!)quote:
quote:Op donderdag 10 april 2008 20:37 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, er is geen max vermogen voor een auto, er is een max vermogen dat je zonder herkeuring mag hebben...
Zo te zien wel hequote:
Die eerste is echt vet met zn 1.4 achteropquote:
1600 was standaard toen en auto werd dan nog als 1300 opgeschreven dat was het type.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Herkeuring moet altijd.. Maar als je meer dan 40% vermogenwinst hebt dan pas moet je weggedragtest laten afleggen en geluidstest... Als de motor uit een ander merk/type komt..
Komt ie uit het zelfde type auto, moet je hem laten omschrijven, volgens mij gaan ze ook na of de remmen die vermogen kunnen hebben..![]()
En je moet kunnen aantonen dat je voertuig vroeger werd uitgerust met die type blok wat je er in lepelt..![]()
Hoop dat ik het duidelijk heb kunnen vertellen en dat het ook klopt zoals ik het heb geleerd.. correct me if im wrong![]()
kenteken is niet moeilijk dat hebben eigelijk alle auto''s tochquote:
wat was er dan mee?quote:Op zondag 13 april 2008 22:28 schreef T42 het volgende:
nieuwe koppeling is niet goed
die word nu aangepast.
en kan de oude de koppel v.d. nieuwe blok aan?quote:Op zondag 13 april 2008 23:20 schreef T42 het volgende:
[..]
het binneste is compleet anders nu word de oude daarvoor overgezet
1600 is standaard geleverdquote:Op zondag 13 april 2008 23:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en kan de oude de koppel v.d. nieuwe blok aan?
Ik had het over de koppelingquote:Op zondag 13 april 2008 23:56 schreef T42 het volgende:
[..]
1600 is standaard geleverden max voor bak. net ofze voor alle types kever motoren andere bakken gaan maken
alles schakelbakken kunnen ook 1600 aan btw
16v of 8v is enorm meer vermogenquote:Op maandag 14 april 2008 12:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik had het over de koppeling![]()
Vriend van me had een Calibra 2.0 16v bijv. maar reed met een koppeling van een 8v.. die ging wel lekker lang mee terwijl de slopel dealer zei dat het niet lang zou mee ging
quote:Op maandag 14 april 2008 15:39 schreef T42 het volgende:
[..]
16v of 8v is enorm meer vermogen(v= kleppen)
kever heeft niet zoveel verschillende koppelingenpas om de zoveel jaar heb je verschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op maandag 14 april 2008 16:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
v=geen kleppen.. v=valves=kleppen
ik hou nie van die tusse stapjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |