ingeslePen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:02 schreef T42 het volgende:
heb nu de koppen uitelkaar gehaald en die moeten gereviseerd worden ofjah nieuwe kleppen en die moeten ingesleTen worden.
voor 1600 hoef ik nix aan het blok aan te passenquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:55 schreef Boswachter het volgende:
Waarom maak je er zelf geen 1800 van?
das onoverzichtelijk vind ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:55 schreef sanger het volgende:
zet even [[url= ]afbeelding[/url]] om je foto's heen!
P verbeterdquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
ingeslePen.
En dit kun je zelf.
Er is pasta te koop die je tussen de klep en de klepzitting doet.
Je zet een zuignap op de klep en terwijl je een lichte druk uitoefent draai je de klep rond.
Als de pasta rondom een egale kleur heeft ben je klaar met die klep.
Nummer em wel of leg em in een genummerd bakje of monteer em direkt, die klep is dus alleen bedoeld voor de zitting waarop je'm geslepen hebt.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:40 schreef fs180 het volgende:
ach blokkie kotteren is toch ook zo te laten doengewoon die 1800 erin
Die zuignap is te halen bij de betere automaterialenzaak.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:07 schreef T42 het volgende:
[..]
P verbeterd
die zuignap waar kan ik die halenen moet dat draaien met de hand of met boormachine?
als je goed leest het is een automaatquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:22 schreef claudius013 het volgende:
Hou je er wel rekening mee, dat als je een korte bak (snel schakelen, vlot optrekken) ook even andere steekassen gebruikt. Bij een beetje sprint torderen ze, waarna ze na een paar keer afbreken (de orginele vw, imitatie is nog sneller door...)
das te zwaar voor de automaat bak een opgefokte 1600 is eigelijk de grens ander moet ik die 1800 terug voerenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Als we dan toch bezig zijn ... vast nog wel ergens een leuk 3.6 liter boxermotortje te vinden, luchtgekoeld
Iddquote:
Alfa Boxerquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Idd
Géén koppakking.
Géén waterkoeling.
Géén distributieriem / ketting.
Éénvoud
En een heerlijk boxergeluid (dat je ook wel terughoort bij de de waterboxers van Subaru en Alfa).
2 koppakkingen zul je bedoelen?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Idd
Géén koppakking.
Géén waterkoeling.
Éénvoud
En een heerlijk boxergeluid (dat je ook wel terughoort bij de de waterboxers van Subaru en Alfa).
jah moet wegens automaat bak die vacuum nodig heeft via spruitstuk.quote:
me oude 1300cc dubbelpoorts blok dus geluid op 10quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Idd
Géén koppakking.
Géén waterkoeling.
Éénvoud
Heb je een tekening van de motor?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:49 schreef T42 het volgende:
[..]
geen zul je bedoelen alleen 2 kleppendekselpakkingen
neej wel 8 gedemonteerde motoren? waar er nergens 1 in zat.quote:
das geen lekkage olie pomp is er uit en heeft in jaar tijd beetje zooi gemaakt (zolang ligt/lag hij al op de plank)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:17 schreef Hyperdude het volgende:
http://boxermotor.com/technik/technik.php
En doe ff wat aan die olielekkage.
niks dus.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:14 schreef daNpy het volgende:
En wat voor pakking zit er dan tussen de kop (met de kleppen) en de cilinder(s)?
Als je op de bovenstaande foto's kijkt zie je de cylinders en de kop.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:14 schreef daNpy het volgende:
En wat voor pakking zit er dan tussen de kop (met de kleppen) en de cilinder(s)?
gelukkig zit er al een test programma ingebouwdquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je dynamosnaar breekt bij je Kever moet je ook snél de auto stilzetten; deze drijft de koelfan aan en daar kan een luchtboxermotor niet zonder; hij loopt binnen minuten vast met véél schade tot gevolg.
Het is dus belangrijk om regelmatig te testen of het dynamo-fail lampje op je dashboard nog werkt. Eventueel vervangen door een duidelijker lampje
jah heb maar 1 kever mag maar 2 auto's zolang ik thuiswoonquote:Op zondag 6 januari 2008 17:36 schreef phuck het volgende:
Goed bezig!
Is dit de zelfde Kever als die met het 'rookgordijn'?
Is dat veel werk, want dat zou ik in de toekomst ook best willen doen met m'n Kever.
Hoef je geen ander carter?
Vreemde uitspraak...quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Alfa Boxer![]()
(subaru boxer komt bij Alfa vandaan
)
Een kever lekt geen olie, hij markeert alleen zijn territorium...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:17 schreef Hyperdude het volgende:
http://boxermotor.com/technik/technik.php
En doe ff wat aan die olielekkage.
hij word toch vies in de autoquote:Op zondag 6 januari 2008 23:06 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ontopic; maak dat blok ff schoon joh
quote:Op maandag 7 januari 2008 11:55 schreef T42 het volgende:
[..]
hij word toch vies in de autoen ik spuit em schoon als hij inelkaar zit want dan kan er geen water in het blok komen. (of niet zo veel)
uhm als hij volledig in elkaar zit en in de auto! zit de carter ontluchting in de luchtfilter dus die moet ik niet nat spuiten!quote:Op maandag 7 januari 2008 19:48 schreef Oosthoek het volgende:
Lekker hard in je carterontluchting spuiten dat spul, goed idee joh!
ben ik ook geweest met mn ouders en schoonvader. Heb mn vader nog een vaasje cadeau gedaan. En mn schoonvader gaat misschien een T2 Camper kopen nuquote:Op zondag 6 januari 2008 22:36 schreef T42 het volgende:
[..]
jah heb maar 1 kever mag maar 2 auto's zolang ik thuiswoon
maar dit was voor mij ook 1e keer dat ik aan motor sleutel zo
carter is 1300 waar gewoon 1641cc cilinders op passen.
wou er eerst een 1800 van maken maar dan moest hij uitgeslepen worden en dan moest hij te ver uitelkaar.
dat durfte ik nie
maar kever is zeer makkelijk onderhouden
gister en vandaag was kever winter festijn in het autotron
www.groenekever.nl staan de foto's
jep dat is zequote:Op maandag 7 januari 2008 23:30 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ben ik ook geweest met mn ouders en schoonvader. Heb mn vader nog een vaasje cadeau gedaan. En mn schoonvader gaat misschien een T2 Camper kopen nu
Is dat meisje met die leger jas je vriendin? Dan heb ik je wel zien lopen volgens mij
wasda?quote:
quote:Op donderdag 10 april 2008 10:25 schreef T42 het volgende:
[..]
wasda?ik heb dadelijk 6pk winst hoor
geen 100pk
blok heeft AB serie nr van een 1300 dus daar valt niks aan te zien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |