Ik ben niet zo van geweld, en wil hier graag nog een tijdje blijvenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:55 schreef RainofDeath het volgende:
Hem nog een klap verkopen, ben je ook van hem af!
Vanaf dit moment doet niemand meer wat in huis. De andere 3 (waaronder ik) zijn het zat, en blijven niet aan de gang. We proberen op deze manier hem te laten zien dat hij wel eens wat moet doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef Damzkieee het volgende:
Wat een stumpert. Kun je dit niet bij je huisbaas aankaarten? Of eventueel met andere huisgenoten?
Al gedaan, dan gaat het 1 dag goed, en daarna moet je weer als vader spelen en alles tegen hem zeggen/uitleggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef -skippybal- het volgende:
Met alle huisgenoten bij elkaar gaan zitten en zeggen dat 'ie eens wat moet doen en anders moet opjorissen ().
Dat van die bakjes eten is trouwens het trieste wat ik deze week heb gehoord...
Werktuigbouwkunde of iets dergelijksquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef El_Rolando het volgende:
Wat studeert 'ie?
Ga ik zeker deze week doen.quote:
Eten weggooien zal ik niet doen, maar ik zal het hem zeker moeilijk gaan maken nu. We zijn het gewoon echt spuugzat dat hij de luie flikker uithangt, en zich nog aan het gedragen is als een puber van 12 jaar. Vieze kut egoist is hetquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:02 schreef swollywood het volgende:
Flikker zijn bakjes vreten leeg in de vuilnisbak op maandag
TS is homo maar zijn huisgenoot heeft hem afgewezen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef postmortum het volgende:
kubn je niet met de samenvatting beginnen![]()
De was kan die altijd mee naar huis nemen 's weekends, want dat doet zijn mama allemaal voor hem. En zoveel was is het niet, want hij heeft in 7 maanden maar 10x gedouched in het huis, en kleren gebruikt die volgens mij voor één hele werkweek.quote:
Heb je een leuke subwoofer? Ga dan veel harde muziek draaien met vooral veel bass erin.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Volgens mij was ik het belangrijkste vergeten.
Hij zit in de kamer naast me en luistert naar fucking klassieke muziek!
![]()
Okay, dit had je in de OP moeten zettenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:09 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
De was kan die altijd mee naar huis nemen 's weekends, want dat doet zijn mama allemaal voor hem. En zoveel was is het niet, want hij heeft in 7 maanden maar 10x gedouched in het huis, en kleren gebruikt die volgens mij voor één hele werkweek.![]()
Dat was de reden niet eens, dat was omdat hij iets deed wat niet te maken heeft met zijn luiheid. Ik bedoelde er dus mee dat ik geen geweld kan gebruiken immers heb ik al een waarschuwing gehad voor een eerdere ruzie.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:09 schreef BrauN het volgende:
Nee jij bent lekker. Een gastje slaan omdat ie geen fuck uitvoert.
Triest figuur. Ze zouden JOU eens de oortjes moeten wassen jong!
Okee. Dan sla 'm maar in elkaar namens mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Dat was de reden niet eens, dat was omdat hij iets deed wat niet te maken heeft met zijn luiheid. Ik bedoelde er dus mee dat ik geen geweld kan gebruiken immers heb ik al een waarschuwing gehad voor een eerdere ruzie.
En nu jij weer BrauN![]()
Dan word jij het huis uitgezet!!!!!!!!11111111 ROFL!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef BrauN het volgende:
[..]
Okee. Dan sla 'm maar in elkaar namens mij.
Wel foto's/filmpjes maken he.
Post is amper 20 regels lang kneus. Val van een flat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef postmortum het volgende:
kubn je niet met de samenvatting beginnen![]()
Ik kan zo nog wel een langer lijstje maken, maar dat waren zo'n beetje de 1ste dingen die in me opkwamquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:11 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Okay, dit had je in de OP moeten zettenZo goor. Ik wil nog op geen 10 meter afstand van zulke mensen staan
Ik heb het gevoel dat dat hem niet gaat worden. Ik ga toch maar eens contact opnemen met de huisbaas. Eens kijken of er wat aan gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Isdatzo het volgende:
lol wat een kneus.
Idd, gewoon niks meer uitvoeren tot ie de hint snapt
Als er nog eens een leuke knokpartij plaatsvind, ben ik de 1ste die het gaat filmenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef BrauN het volgende:
[..]
Okee. Dan sla 'm maar in elkaar namens mij.
Wel foto's/filmpjes maken he.
En dan zelf in de zooi zitten? Kunnen jullie dat? Hier zijn ook mensen die niets uitvoeren en dan probeer ik dat ook, maar dan maar ik al gauw toch zelf schoon omdat het gewoonquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Isdatzo het volgende:
lol wat een kneus.
Idd, gewoon niks meer uitvoeren tot ie de hint snapt
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:09 schreef BrauN het volgende:
Ze zouden JOU eens de oortjes moeten wassen jong!
Ik zie geen andere optie.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:19 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En dan zelf in de zooi zitten? Kunnen jullie dat? Hier zijn ook mensen die niets uitvoeren en dan probeer ik dat ook, maar dan maar ik al gauw toch zelf schoon omdat het gewoonis
Dit is wel heel erg, ik wist niet dat dit soort figuren ook echt bestondenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:53 schreef MeneerMuis het volgende:
- Hij krijgt al zijn eten 's weekends in een bakje meegeleverd van zijn mama, omdat hij niet kan koken
maanden woont hij hier, voert geen flikker uit en als die wel iets doet is het binnen 2 minuten klaar en is het dus ook niet goed.
Ik ben ook nog steeds verbaasd erover. Maar blijkbaar bestaan er dus echt van die egoisten die alleen aan hunzelf denkenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:23 schreef Quippe het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg, ik wist niet dat dit soort figuren ook echt bestonden
Okayquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:22 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik zie geen andere optie.
Maar je mag wel hier komen wonen en zijn plekje innemen hoor, dan hebben we tenminste een schoon huis![]()
Maar om nou altijd voor ik naar de plee moet gaan een pleerol mee te nemen vanuit me eigen kamer, gaat wel beetje erg ver.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Gemeenschappelijke spullen buiten zijn bereik houden zolang hij er niet aan meewerkt?
Heb ooit ook zo'n figuur in mn huis gehad, vreselijk. Kookte hij eens, had hij de aardappelschillen in de krant van vandaag weggegooid, had welgeteld één glas en één vork in bezit, de rest jatte hij, kwam midden in de nacht krijsend en lallend binnen van de cocktails maar had zogenaamd geen geld om mee te betalen aan pleepapier.
Doe je niks aan, behalve het één en ander weg te houden bij hem, zoals voorgenoemde pleepapier en keukenspullen. Die lui hebben een bord voor hun kop gespijkerd gekregen door mamsie en kunnen of willen niet anders.
Wat was ik blij dat die lul opgerot was, zeg.
Ik herhaal mijn advies maar even. Serieus, dit helpt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:11 schreef Q. het volgende:
Bel zn ouders.
Heb geen telefoonnummer van zijn oudersquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn advies maar even. Serieus, dit helpt.
Als ie slim is stapt hij erover heen, belt hij de huisbaas en krijgen jullie een nieuwe waarschuwing.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:29 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Maar om nou altijd voor ik naar de plee moet gaan een pleerol mee te nemen vanuit me eigen kamer, gaat wel beetje erg ver.![]()
Ons besluit zal vaststaan. Wegens het niet buiten zetten van de grijze kliko afgelopen week, is besloten dat wij (ik en de andere 2 huisgenoten) alle vuilniszakken open te maken en voor zijn slaapkamerdeur open te gooien. Dit inclusief een brief waarop vermeld zal staan dat we het niet langer accepteren, en bij het vervolg gaan klagen bij de huisbaas.
Eens kijken hoe die morgenochtend zijn kamer uit zal gaan![]()
vraag het hem, praten kan hij wel neem ik aan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:30 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Heb geen telefoonnummer van zijn ouders![]()
echt?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn advies maar even. Serieus, dit helpt.
Daar valt altijd wel achter te komen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:30 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Heb geen telefoonnummer van zijn ouders![]()
Mwoah, als hij zo weinig douchet, heeft hij op zich wel een punt door te stellen dat hij de douche niet schooen hoeft te maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:09 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
De was kan die altijd mee naar huis nemen 's weekends, want dat doet zijn mama allemaal voor hem. En zoveel was is het niet, want hij heeft in 7 maanden maar 10x gedouched in het huis, en kleren gebruikt die volgens mij voor één hele werkweek.![]()
Dan maakt hij nog wel borden/bestek/bekers vies, en als hij per keer iets eten/drinken weer iets schoons pakt, gaat het behoorlijk snel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:32 schreef Adfundum het volgende:
Als hij niet kookt en doucht maakt hij toch ook niets vuil? Lijkt me er zo een die ook nog eens zittend plast dus de wc-bril blijft ook schoon.
en als hij zich gedraagt als een 12-jarige geef je hem gewoon een klachtenbriefje mee voor zijn moeder. "Denk eraan jongen, niet vergeten af te geven hoor!"
Gewoon je eigen bestek en pannen maar in je kamer houden, ook niet ideaalquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Dan maakt hij nog wel borden/bestek/bekers vies, en als hij per keer iets eten/drinken weer iets schoons pakt, gaat het behoorlijk snel.
Dat is de tip van de weekquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:32 schreef Adfundum het volgende:
en als hij zich gedraagt als een 12-jarige geef je hem gewoon een klachtenbriefje mee voor zijn moeder. "Denk eraan jongen, niet vergeten af te geven hoor!"
Ow je bedoeld Hardcore? Man die muziek is tof gast!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:35 schreef Cryonic het volgende:
Klinkt als mijn huisgenoot, ware het niet dat de mijne ook nog van die takke boem boem muziek draait, waardoor mijn kamer iets weg heeft van een mega trilplaat.
Oh hij had trouwens net ruzie met zijn moeder, kon het live volgen![]()
Ik hoop dat je dat niet meentquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:31 schreef Gekkes het volgende:
Waar maak je je druk om man, SCHIJT AAN MAN!
Een beetje onhygiënisch leven betekend relax leven zonder zorgen.
Je zou je zelf eens niet zo moeten druk maken om die rem sporen in de wc.
Of om die pis vlekken in de douche!![]()
Dat jij zo ranzig wilt leven moet je zelf weten, maar als jij met andere mensen onder één dak woont, dan moet je het fatsoen hebben om mee te helpen om alles schoon te houden. En nee, het hoeft niet absurt schoon te zijn, maar het moet er wel leefbaar uitzien.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:31 schreef Gekkes het volgende:
Waar maak je je druk om man, SCHIJT AAN MAN!
Een beetje onhygiënisch leven betekend relax leven zonder zorgen.
Je zou je zelf eens niet zo moeten druk maken om die rem sporen in de wc.
Of om die pis vlekken in de douche!![]()
We waren er in het begin over eens om gewoon uit onszelf de afwas te doen en de bijbehorende taken die per week wel gedaan moet worden. Na een aantal weken bleek dat hij niks deed en hebben we een rooster gemaakt voor de afwas/wekelijkse taken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:39 schreef ruud.nl het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie er eigenlijk wel afspraken over gemaakt?
Misschien dat hij iets gemotiveerder raakt als hij weet wanneer hij wat hoort te doen.
Het kan ook wel goed gaan, maar vooral als je alles zoveel mogelijk gescheiden houdt. Koken en afwas kun je makkelijk gescheiden houden, iedereen wast gewoon af wat 'ie heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:50 schreef descendent1 het volgende:
Huisgenoten... wat ben ik blij dat ik DAAR vanaf ben...![]()
Daar heb je volkomen gelijk in, maar om iemand nou een mep te geven? Weetje wat je moet doen, als die gast niks doet, gewoon zelf ook geen moer meer uitvoeren. Dan gaat ie vanzelf wel schoonmaken hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:35 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Dat jij zo ranzig wilt leven moet je zelf weten, maar als jij met andere mensen onder één dak woont, dan moet je het fatsoen hebben om mee te helpen om alles schoon te houden. En nee, het hoeft niet absurt schoon te zijn, maar het moet er wel leefbaar uitzien.
![]()
Zowel wc's / badkamer / woonkamer e.d worden 1x per week schoongemaakt. Lijkt me toch een redelijk acceptabel. Ik snap ook niet hoe jij erbij komt dat ik vind dat het 5x per week moet worden schoongemaakt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:00 schreef Dirktator het volgende:
TS is Mien Steriel. Kom op man, een beetje student is af en toe ranzig. Ik zeg niet dat ik het gedrag van je huisgenoot goedkeur, maar je hoeft ook niet 5 keer per week met de rubberen handschoenen en je Jif de bolusresten van anderen uit de WC te schrobben.
Dat is toch niet lui zolang het werkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:33 schreef MeneerMuis het volgende:
Het gaat hier voornamelijk om de luiheid van die kerel, hij is egoistisch want hij denkt van 'als ik het niet doe, dan doen de andere het wel'.
Als je niks in het huishouden wilt doen ben je zowel lui als egoistisch.quote:
Zolang jullie het huis schoonhouden en hem niet aan het werk krijgen vind ik hem slim en efficient.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:05 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Als je niks in het huishouden wilt doen ben je zowel lui als egoistisch.
![]()
WHAHHA volgens mij ben jij de grootste huilie hiero topic op fok klaagbank openen over je room mate. En over ouders inlichten is ook niks. Ik bedoel hij is oud genoeg dus niet via ouders gaan spelen. Als iemand het tegen me ouders zou zeggen zou ik de persoon ff voor zijn bek rammen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:05 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Als je niks in het huishouden wilt doen ben je zowel lui als egoistisch.
![]()
Oud genoeg om het niet via ouders te spelen??! Dat figuur krijgt elke week al z'n eten mee van z'n mammiequote:Op woensdag 14 maart 2007 00:11 schreef BonJovi het volgende:
[..]
WHAHHA volgens mij ben jij de grootste huilie hiero topic op fok klaagbank openen over je room mate. En over ouders inlichten is ook niks. Ik bedoel hij is oud genoeg dus niet via ouders gaan spelen. Als iemand het tegen me ouders zou zeggen zou ik de persoon ff voor zijn bek rammen.![]()
Ja maar als hij oud genoeg is kunnen de ouders ook weinig berekenenquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:16 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Oud genoeg om het niet via ouders te spelen??! Dat figuur krijgt elke week al z'n eten mee van z'n mammie
In dat geval lijkt het me wel geoorloofd.
Die knul is een held.quote:Op woensdag 14 maart 2007 00:16 schreef Adurothiel het volgende:
Dat figuur krijgt elke week al z'n eten mee van z'n mammie
Tuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:11 schreef BonJovi het volgende:
[..]
WHAHHA volgens mij ben jij de grootste huilie hiero topic op fok klaagbank openen over je room mate. En over ouders inlichten is ook niks. Ik bedoel hij is oud genoeg dus niet via ouders gaan spelen. Als iemand het tegen me ouders zou zeggen zou ik de persoon ff voor zijn bek rammen.![]()
Wellicht doet zn ma zn was en heb je dus pech met je planquote:
Kom maar eens met een briljant idee danquote:Op woensdag 14 maart 2007 08:46 schreef ach het volgende:
Zijn jij en je huisgenoten geen kneuzen als hij dit al 7 maanden lang kan doen?
Mijn fiets ongevraagd lenen en slopenquote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je em eigenlijk op zijn bek getimmerd?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:46 schreef ach het volgende:
Zijn jij en je huisgenoten geen kneuzen als hij dit al 7 maanden lang kan doen?
Het is NIET tof om 7.00 uur 's ochtends op zondag, neem dat van mij aan. Vooral niet tijdens de examenperiode.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:33 schreef Gekkes het volgende:
[..]
Ow je bedoeld Hardcore? Man die muziek is tof gast!
Niks takke-boem, een hoop inspiratie, talent, en werk zit erin! *dit meen ik serieus hé als liefhebber*![]()
Dat gebeurd in Rotterdam altijd dus mag ik nou Rotterdams gaan slaan??quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:23 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Mijn fiets ongevraagd lenen en slopen![]()
Wtf kerelquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat gebeurd in Rotterdam altijd dus mag ik nou Rotterdams gaan slaan??
Je moet hier echt alles tot op het laatste puntje uitleggen willen mensen het begrijpen. In ieder geval ging was de hoofdoorzaak de fiets, en bij de bijbehorende heissa eromheen heb ik hem een verdiende knal verkocht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat gebeurd in Rotterdam altijd dus mag ik nou Rotterdams gaan slaan??
schijt zijn hoofd onder als hij in bed ligt zul je bedoelen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:29 schreef Maikuuul het volgende:
Schijt zijn bed onder whehe !
Nee nee nee, je wilt gewoon dat hij dan wakker word en een keer aan die smerige reet liktquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:35 schreef B_BOY het volgende:
[..]
schijt zijn hoofd onder als hij in bed ligt zul je bedoelen.
12 toch?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Raar dat nog niemand dit gevraagd heeft..
Hoe oud is de kleuter in kwestie?
19quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Raar dat nog niemand dit gevraagd heeft..
Hoe oud is de kleuter in kwestie?
Bij de badkamer zit ook inbegrepen:quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:52 schreef Samson het volgende:
Eeeh, dan prik je toch een avond dat je met zn allen gaat samenzitten en t er ns goed over hebt. Dan wijs je nog een keer op alles wat ie niet doet, wat ie wel zou moeten doen en geef je de consequenties als ie zich er niet aan houdt..... Klinkt bijna een beetje alsof je jaloers op m bent. Hij heeft t slim bekeken. Als ie trouwens bijna nooit doucht kan ik me bij die badkamer niet veel schoonmaken wel wat voorstellen. En als ie al zn eten al meeheeft kookt ie toch niet bij jullie, waarom moet ie dan van alles gaan schoonmaken?
OK, duidelijk verhaal, tja, dan is dat het enige dat erop zit, en anders pest je m toch gewoon met zn allen weg? Als iedereen tegen m is moet dat toch niet zon opgave zijnquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:12 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Bij de badkamer zit ook inbegrepen:
o Wasbak
o Toilet
Bij de keuken zit ook inbegrepen
o Magnetron
o Kookstel wat die wel eens gebruikt
o Shit Load aan servies
o Vuilnisbak
o IJskast
Conclusie, dat gebruikt hij allemaal en hoort hij ook schoon te maken. Dat hij de douchecabine af en toe gebruikt is zijn keuze, maar dan had die maar niet op kamers moeten wonen. En jaloers? Oh please, ik moet jaloers zijn op iemand die een egoist is en zo lui als de pest. En we hebben het er al eens over gehad, dan gaat het 1 dag (max 2 dagen) goed en dan doet die weer niks.
Ik ben zijn vader niet, ik ben zijn begeleider niet en heb geen zin om MIJN tijd op te vullen aan zinloze gesprekjes wat geen resultaat boekt.
Hoogstens 1 á 2 uurtjes per week even het huis op orde brengen is voor hem teveel. Maar we (ik en de andere 2) zijn er al uitgekomen dat we het nogmaals tegen hem zullen zeggen met als sanctie dat we naar de huisbaas stappen.
Triest dat het zo moet![]()
We hebben met z'n allen geen zin in ruzie's/vechtpartijen of weet ik het wat. Het enige wat we willen is dat hij gewoon iets meer in huis doet. En dan hoeft die echt niet alles tot op het laatste puntje schoon te maken, maar zolang die maar laat zien dat die tenminste IETS uit zichzelf doet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef Samson het volgende:
[..]
OK, duidelijk verhaal, tja, dan is dat het enige dat erop zit, en anders pest je m toch gewoon met zn allen weg? Als iedereen tegen m is moet dat toch niet zon opgave zijn![]()
Richtlijnen werken bij dit soort mensen niet, ze hebben daar gewoon het lak aan. Ook al stel je bijvoorbeeld geld sancties op, dan nog zie ik het gebeuren dat hij gewoon weigert ze te betalen. Er zit volgens mij niets anders op dan naar de huisbaas te stappen, hoe zielig het ook eigenlijk is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:27 schreef LoggedIn het volgende:
jullie regelen het ook wel raar in huis.. iedereen heeft dingen die die graag en minder graag doet, verdeel het gewoon zo met duidelijke richtlijnen. Kan die jongen ook gewoon doen wat ie wel kan, en zit je niet met het gezeik dat mensen niet ruiken dat het opeens hun "beurt" is om iets te doen
Leuk om dit topic weer tegen te komen precies vandaag. Sta op het punt om weer bij de huisbaas aan te kloppen. Het werkt nog steeds niet, en na één jaar begint de ergenis me te groot te worden.quote:Op maandag 17 september 2007 17:54 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Richtlijnen werken bij dit soort mensen niet, ze hebben daar gewoon het lak aan. Ook al stel je bijvoorbeeld geld sancties op, dan nog zie ik het gebeuren dat hij gewoon weigert ze te betalen. Er zit volgens mij niets anders op dan naar de huisbaas te stappen, hoe zielig het ook eigenlijk is.
Heb zijn adres van de ouders niet, maar ga ook niet als een vader achter hem aanlopen. Hij heeft de keus gekregen om zich aan te passen, als die dat niet wilt dan moet die maar op zoek naar een andere woning.quote:Op maandag 17 september 2007 18:28 schreef Miksie het volgende:
Heb je al eens geprobeerd om een brief naar zijn ouders te schrijven? Ondertekend door alle huisgenoten eventueel.
Ik weet zeker dat mijn moeder zich kapot zou schamen, en me er flink van langs zou geven. En mijn vader ook trouwens
Dat doe je toch ook niet door een brief te schrijven, en naast alle moeite die je er nu al insteekt... En je kan hem er ook niet eigenhandig uitzetten. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor soort mensen zijn ouders zijn, dat wel.quote:Op maandag 17 september 2007 18:54 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Heb zijn adres van de ouders niet, maar ga ook niet als een vader achter hem aanlopen. Hij heeft de keus gekregen om zich aan te passen, als die dat niet wilt dan moet die maar op zoek naar een andere woning.![]()
Dus, nadat je 5 maanden geleden hier geklaagd heb, heb je er geen reet aangedaan?quote:Op maandag 17 september 2007 18:05 schreef MeneerMuis het volgende:
Leuk om dit topic weer tegen te komen precies vandaag. Sta op het punt om weer bij de huisbaas aan te kloppen. Het werkt nog steeds niet, en na één jaar begint de ergenis me te groot te worden.
Hopelijk krijgt hij nu geen kans meer en mag hij oprotten![]()
Wel erg raar inderdaad dat het nog niet is opgelost. Ik was al eerder naar de huisbaas gestapt.quote:Op maandag 17 september 2007 19:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus, nadat je 5 maanden geleden hier geklaagd heb, heb je er geen reet aangedaan?
Tjonge zeg, ik had echt alleen de vuilnis in z'n kamer leeg geflikkerd en al wat niet meer.
GRUMBL GRUMBL GRUMBLquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:56 schreef Yestuuur het volgende:
mijn huisgenoot en ik zijn precies je omschrijving
Je posts van vandaag/gisteren verschillen maar weinig met die van een half jaar terug, kwa klank en wat je over deze situatie meldt...quote:Op maandag 17 september 2007 18:54 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Heb zijn adres van de ouders niet, maar ga ook niet als een vader achter hem aanlopen. Hij heeft de keus gekregen om zich aan te passen, als die dat niet wilt dan moet die maar op zoek naar een andere woning.![]()
*proest*quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:05 schreef MeneerMuis het volgende:
En inderdaad, alles wordt voor hem betaald, inclusief zijn eten voor de hele week. Het enige wat die moet doen is zijn bakje in de magnetron flikkeren, en zelfs dat wil nog wel eens fout gaan![]()
Jawel heb de klacht neergelegd bij de huisbaas voor de zomervakantie. Vervolgens heeft hij een waarschuwing gehad, deed die 2 weken iets meer dan normaal en daarna ging die verder als vanouds. De hele zomer was hij afwezig, en nu heb ik er weer last van.quote:Op maandag 17 september 2007 19:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus, nadat je 5 maanden geleden hier geklaagd heb, heb je er geen reet aangedaan?
Tjonge zeg, ik had echt alleen de vuilnis in z'n kamer leeg geflikkerd en al wat niet meer.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:31 schreef D1 het volgende:
Verstop wat garnalen ergens in zijn kamer...
met jou kan ik praten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:39 schreef Jenkem het volgende:
Duidelijke zaak.
Stap 1. Vind uit waar zijn ouders wonen, zorg dat je wat info lospeutert over zijn studieresultaten. Isoleren van zijn vrienden hoeft waarschijnlijk niet, die heeft hij waarschijnlijk toch niet.
Stap 2. Grijp je andere huisgenoten bij elkaar en maak een plan: Ga met z'n alle bij zijn ouders langs en stel je voor als zijn beste "studievrienden". Druk jullie bezorgdheid uit over zijn drugsproblemen, dat hij zichzelf verhuurd voor sex om aan het benodigde geld te komen en dat het tijd is voor interventie. Belangrijk: Zorg voor details, maak het overtuigend en niet in lachen uitbarsten.
Stap 3. Je huisgenoot mag weer bij mammie wonen.
Ik zou m serieus slaan .quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:53 schreef MeneerMuis het volgende:
Laten we beginnen met een opsomming:
- Hij doet de afwas nooit, en als hij het wel eens doet is het een wonder maar doet hij het niet goed (stapelt borden bijv op mekaar op terwijl ze nog zeiknat zijn)
- Hij krijgt al zijn eten 's weekends in een bakje meegeleverd van zijn mama, omdat hij niet kan koken
- De douche schoonmaken is met zijn geheugen alleen alles rechtzetten, zodat het er 'netjes' uitziet.
- Stofzuigen hoeft in zijn ogen niet, want je ziet toch niet dat het vies is op de grond.
- Van een dweil heeft hij nooit gehoord, immers doet zijn mama alles thuis voor hem.
- Aantal gezamenlijke producten hoeven in zijn ogen niet aangeschaft te worden, dat doen de andere huisgenoten wel, zo gaat dat immers bij zijn mama thuis ook.
- Vuilnisbak hoeft niet buitengezet te worden, dat doen ook de andere huisgenoten wel.
- De wc's schoonmaken? 'Hoe moet dat dan?'
- De douchecabine schoonmaken? 'Waarom is dat nou nodig?'
- Deuren op slot doen? 'Maar thuis doet mijn mama dat altijd, waarom moet ik het hier dan wel doen?'
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Anyway, zowel aardig vragen als via een brief heeft geen resultaat. Al 7 maanden woont hij hier, voert geen flikker uit en als die wel iets doet is het binnen 2 minuten klaar en is het dus ook niet goed.
Één maal een klap verkocht, waarop ik een waarschuwing gehad heb van de huisbaas. Ik ben radeloos en wil wat bruikbare tips ontvangen![]()
Je hebt ervaring met dit soort zaken, of gewoon een rijke fantasie?quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:39 schreef Jenkem het volgende:
Duidelijke zaak.
Stap 1. Vind uit waar zijn ouders wonen, zorg dat je wat info lospeutert over zijn studieresultaten. Isoleren van zijn vrienden hoeft waarschijnlijk niet, die heeft hij waarschijnlijk toch niet.
Stap 2. Grijp je andere huisgenoten bij elkaar en maak een plan: Ga met z'n alle bij zijn ouders langs en stel je voor als zijn beste "studievrienden". Druk jullie bezorgdheid uit over zijn drugsproblemen, dat hij zichzelf verhuurd voor sex om aan het benodigde geld te komen en dat het tijd is voor interventie. Belangrijk: Zorg voor details, maak het overtuigend en niet in lachen uitbarsten.
Stap 3. Je huisgenoot mag weer bij mammie wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |