abonnement Unibet Coolblue
pi_47234263
De 1e verjaardag van mijn zoontje komt al bijna in zicht en ik ben me alvast aan het oriënteren op de speelgoedmarkt voor 1-jarigen. Omdat ik wat speelgoed betreft erg kieskeurig ben, is dat geen makkelijke opgave!

Ik heb een hekel aan dat prullaria spul wat cadeau wordt gegeven om maar niet met lege handen te komen, vandaar dat ik een verlanglijsjte wil opstellen. Zelf dacht ik aan speelgoed wat uit te breiden is, zoals Duplo, Smartville of Little People. Het moet degelijk zijn en aansporen tot het ontdekken van het speelgoed.

Nu is mijn vraag: met welk speelgoed hebben jullie (kinderen van 1+) goede ervaringen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:31:22 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_47234693
wij hebben toen een blokkenwagen gegeven waar Liam ook achter kon leren lopen. verder zijn het houten blokken en daar wordt nu nog mee gespeeld
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:39:12 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47234937
de muziekstoel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47235020
Hout is inderdaad goed smijt bestendig! Hij heeft hier een klein houten vrachtwagentje met wat blokjes, en dat houdt wel even de concentratie vast inderdaad.

Evenstar, ik weet niet wat een muziekstoel is?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_47235174
Een stevig loopautootje.
pi_47235296
Duplo is ALTIJD goed....

en later Lego...
pi_47235485
Een loopauto heeft ie al.. verwend nest

Ik zag op Marktplaats Lego van Primo. Met nog grotere noppen dan Duplo. We hebben hier Baby Lego wat er hetzelfde uit ziet. Weet iemand of die Primo Lego nog te krijgen is, nieuw? Heb het in de winkel niet gezien dacht ik..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:36:32 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47236955


niet smijt bestendig maar wel educatief verantwoord hier was het echt een hit
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47237338
Merlijn hier heeft veel van Smartville, hij begint nu eigenlijk goed in de gaten te krijgen hoe het werkt. Vond het erg leuk om te vragen voor hem, alleen is hij er nogal baldadig mee en gooit hiij het regelmatig hardhandig om.

Op het moment zijn eenvoudige dingen als een serviesje en vrachtauto's van Wader favoriet, naast de Smartville boomhut. De vrachtauto's had hij voor zijn verjaardag en sinterklaas gekregen, hij heeft dan ook alle modellen die in de winkel te krijgen zijn. Beide zijn trouwens van stevig plastic. Kunnen wat hebben.

Ik kijk trouwens ook een beetje naar het oei ik groei boek wat ze vertellen dat bij de leeftijd past, vaak klopt het ook wel.
pi_47237600
Duplo!
Gaat nooit stuk, kan uitgebreid worden (dus elke verjaardag weet je wat je kan vragen) en er wordt hier eindeloos mee gespeeld.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47237686
megabloks! is degelijk en erg grappig, niet zo heel erg duur als duplo. Mijn zoontje wordt in juli 3 en speelt er nu nog mee. Hij heeft autootjes ervan en daar kunnen de wielen er niet van af, zoals hij dat bij andere auto's wel kan. Duplo is inderdaad ook erg leuk, en net als megabloks kan dit uitgebreid worden.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:05:46 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_47237917
Little People is hier nog steeds wel een succes. Job (nu 3 jaar) speelt er nog heel veel mee. Ik weet niet meer helemaal zeker of hij er met 1 jaar ook al mee speelde.

Verder was hier de ballenbaan wel een heel groot succes voor lange tijd

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:27:53 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_47238834
ja die ballenbaan was hier ook populair
stormy waters...
sailin'
pi_47239373
Hier ook Duplo, de gewone grootte. In het begin speelde ze vooral met de dieren/poppetjes, later begon het torens bouwen ed. Enig nadeel is dat je van kennissen/familie soms andere merken "duplo" krijgt, en dat lijkt er wel op maar past er niet op.
Little People was ze veel sneller op uitgekeken maar is idd wel smijtbestendig.
En misschien is iets als een stoffen 30cm pop leuk (ook voor jongens)?
pi_47240733
Merlijn al weer bijna een jaar
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:38:08 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47241790
Hier ook Duplo. Little people is leuk, maar er wordt hier weinig mee gespeeld.

Verdere favorieten: houten trein + baan, loopwagentje (later om te vormen tot kinderwagen, ook leuk voor jongens!), auto's. Verder blokken, zeer simpele puzzels, eenvoudige poppen, theeserviesje (plastic!), badverf, potloden voor kleine kinderen (niet giftig en goed hanteerbaar), een bobbycar....

Ook altijd goed: een bal en muziek instrumenten als trommel en sambaballen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47242568
Een pop dacht ik inderdaad ook al aan. Eentje die natuurgetrouw is Ik had 'm laatst een Monchichi laten zien waar ikzelf vroeger mee speelde. Hij vond de voetjes, handjes en ogen heel interessant! Denk dat het goed is voor het leren kennen van z'n eigen lichaam.

Persoonlijk vind ik dat 'grote' speelgoed niet zo leuk. Neemt me iets teveel ruimte in beslag

Goede tip, het Oei ik Groei boek! Ik ben nu op de helft met lezen (en sprongetjes).. even wat doorbladeren
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_47262042
Waar letten jullie eigenlijk ook bij het kopen (en vragen) van speelgoed voor deze leeftijd?
Ik zal toch niet de enige zijn die verantwoord speelgoed zo belangrijk vindt..?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_47262344
dat hangt er van af tot welke leeftijd je het wilt volhouden want Merlijn is het later vast niet meer met je eens
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:19:25 #21
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47262869


There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:19:38 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47262885
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:53 schreef lcicle het volgende:
Waar letten jullie eigenlijk ook bij het kopen (en vragen) van speelgoed voor deze leeftijd?
Ik zal toch niet de enige zijn die verantwoord speelgoed zo belangrijk vindt..?
Wat is voor jou verantwoord? Ik geef mijn kinderen een bobbycar omdat ze het leuk vinden én omdat het goed is voor de grove motoriek. Puzzels zijn leuk én leerzaam én goed voor de fijne motoriek. Zelfde met badkrijt en potloden.
Theeserviesje is leuk en leerzaam. Etc, etc.

Wat voor onverantwoord speelgoed kan je dan kopen? Kan me er weinig bij voorstellen namelijk.

Wij letten er overigens wel altijd op dat het speelgoed kinderproof is (dus geen kleine deeltjes en giftig etc) en dat het bij de leeftijd past.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47263176
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is voor jou verantwoord?
Nou.. dit bijvoorbeeld:
quote:
Ik geef mijn kinderen een bobbycar omdat ze het leuk vinden én omdat het goed is voor de grove motoriek. Puzzels zijn leuk én leerzaam én goed voor de fijne motoriek. Zelfde met badkrijt en potloden.
Theeserviesje is leuk en leerzaam. Etc, etc.
quote:
Wat voor onverantwoord speelgoed kan je dan kopen? Kan me er weinig bij voorstellen namelijk.
De zoveelste knuffel van Oma vind ik niet 'verantwoord'. Leuk om naar te kijken, maar een kind speelt meestal niet met 10 verschillende knuffels. Verder geef je het antwoord hieronder zelf al
quote:
Wij letten er overigens wel altijd op dat het speelgoed kinderproof is (dus geen kleine deeltjes en giftig etc) en dat het bij de leeftijd past.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_47263491
Ik vind het dubbel hoor. Aan de ene kant is een lijst met cadeautjes die gewenst zijn erg handig. Als mensen dan toch wat kopen kan het beter meteen goed zijn.
Aan de andere kant heeft Ronja nu een paar in mijn ogen vreselijke dingen, gekregen van kraamvisite, waar ze helemaal gek van is.
Mijn ouders waren redelijk van het verantwoorde speelgoed en ik heb dat soms best wel als vervelend ervaren omdat ik ook zo heel af en toe wel eens iets van felgekleurd lawaaispeelgoed wilde.
Hopelijk lukt het bij Ronja om er een beetje een balans in te vinden.

Edit: dit hoort eigenlijk niet echt hier thuis omdat het niet echt van toepassing is op een jongetje dat zijn eerste verjaadag viert en nog niet echt een eigen verlanglijst zal hebben!

Ik zou voor de duplo gaan. Dat blijft nog zo lang leuk, zelfs later in combinatie met gewone lego en het is de komende jaren ook mooi uit te breiden met verjaardagen en 05/12.

[ Bericht 12% gewijzigd door owlet op 14-03-2007 14:40:07 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:54:29 #25
167723 sanni
Acima de seu
pi_47264036
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:18 schreef lcicle het volgende:
De 1e verjaardag van mijn zoontje komt al bijna in zicht en ik ben me alvast aan het oriënteren op de speelgoedmarkt voor 1-jarigen. Omdat ik wat speelgoed betreft erg kieskeurig ben, is dat geen makkelijke opgave!

Ik heb een hekel aan dat prullaria spul wat cadeau wordt gegeven om maar niet met lege handen te komen, vandaar dat ik een verlanglijsjte wil opstellen. Zelf dacht ik aan speelgoed wat uit te breiden is, zoals Duplo, Smartville of Little People. Het moet degelijk zijn en aansporen tot het ontdekken van het speelgoed.

Nu is mijn vraag: met welk speelgoed hebben jullie (kinderen van 1+) goede ervaringen?
Ik nam 1 jarigen altijd mee naar buiten en liet hem met aarde spelen.. Lol dat we hadden
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:58:14 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47270251
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:39 schreef owlet het volgende:
Ik vind het dubbel hoor. Aan de ene kant is een lijst met cadeautjes die gewenst zijn erg handig. Als mensen dan toch wat kopen kan het beter meteen goed zijn.
Aan de andere kant heeft Ronja nu een paar in mijn ogen vreselijke dingen, gekregen van kraamvisite, waar ze helemaal gek van is.
Mijn ouders waren redelijk van het verantwoorde speelgoed en ik heb dat soms best wel als vervelend ervaren omdat ik ook zo heel af en toe wel eens iets van felgekleurd lawaaispeelgoed wilde.
Oh, wij hebben ook best veel felgekleurd lawaaispeelgoed. Maar wel verantwoord felgekleurd lawaaispeelgoed
Verantwoord is niet per definitie kindonvriendelijk. Ik denk bijvoorbeeld aan een zo'n ding: een Ark van Noach (aanleiding om over het geloof te praten), met veel dieren (dierenkennis), die geluidjes maken met knopjes waarop je kunt drukken (goed voor de fijne motoriek) en met een soort pianotje (goed voor de fijne motoriek en het muziekgevoel). En we hebben er ook nog heel lang mee gespeeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47270404
De muziekstoel deed (en doet) het hier erg goed. De blokkendoos ook, evenals de duplo trein en de tractor met plastic beestjes en geluidjes. Vtech dieren draaitol is ook erg leuk...
pi_47270479
Oh, over het verantwoord. Ik ben van mening dat alles wat stimuleert om te spelen goed is, ookal is het maar knopjes drukken en er komt geluid/lichjtjes... Het is toch ontdekken, het is toch oorzaak/gevolg en het is toch een beetje een zelfvertrouwen booost dat je dingen kunt laten gebeuren.
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:09:22 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_47276582
Groot voorleesboek. Deze (In de Maneschijn) is hier echt DE hit geweest. Elke avond voor het slapen, het liefste ook overdag uit voorlezen en zelf mogen kiezen. hebben we hier echt vanaf een jaar of een gedaan. Herstel... doen we al vanaf dat Jonne rond de 1 was

Houten loopfiets
Duplo (of megabloks, daar heeft Jonne het eerste jaar veel meer mee gespeeld)
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:11:44 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47276663
De houten loopfiets is hier inderdaad ook al een aantal jaar een groot succes!
Die hebben wij Indy trouwens gegeven voor haar tweede verjaardag en nu rijdt Tommie erop.

Voor een kindje van net 1 is het nog net wat te ver gegrepen denk ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:18:14 #31
103793 kozakken
Living the life
pi_47276890
Heb je gelijk in Tinkepink, maar ik vond het zelf prettig om iets 'op de groei' te geven. Want het gaat toch behoorlijk snel vond ik zelf.
Jonne kreeg op zijn eerste verjaardag een loopfiets met zo'n randje omheen. (voor de steun) Was helemaal geslaagd. Heeft hij ook veel opzeten (en het liefste nog )
En van ons heeft Jonne voor zijn eerste verjaardag een houten tafeltje met stoeltjes en een opbergkist gekregen met zijn naam erop geschilderd.

-edit: link aangepast -

[ Bericht 17% gewijzigd door kozakken op 14-03-2007 21:49:28 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:28:59 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47277294
Een eigen tafeltje met stoeltjes is/was hier ook een groot succes!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:55:59 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47278357
kozakken, ik ben erg benieuwd naar dat tafeltje met stoeltjes enzo, maar ik zie alleen een boek
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:50:08 #34
103793 kozakken
Living the life
pi_47280571
Heb de link nu aangepast
Ben er zelf nog steeds helemaal blij mee
pi_48660905
Marianne de Valck heeft 'het Speelgoedboek' geschreven.


Zijn er misschien mensen die dit boek kennen/hebben? Het lijkt me erg interessant!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:20:26 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48667375
knopjes en geluidjes zijn hier favoriet. ik houd er zelf niet zo van maarja, als ik zou geven wat ikz elf mooi zou vinden zou max er waarschijnlijk niet veel mee doen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_48668350
in de serie 'loopauto's' zou ik toch zeker een een big bobby car aanraden. dat ding is hier echt nog steeds enorm in trek.

maar een wheelybug schijnt ook erg leuk te zijn.

nog wat leuke dingetjes:
een variant op de ouderwetse knikkerbaan

een zacht kegelspel

badspeeltjes

een simpel serviesje van de hema doet 't hier ook enorm goed, en met een stel dikke kleurpotloden kon anna zich ook al erg vroeg geweldig vermaken.

zo'n gevarieerd 'activity center' levert volgens mij ook uren 'verantwoord' speelplezier op.

verder is een abonnement op een spelotheek misschien ook een leuk kado om te vragen, daar kun je echt van alles lenen met als grote voordeel dat het die ruimte maar tijdelijk in beslag neemt.

oja en ik heb geen idee of 't je smaak is maar er zijn tegenwoordig ook van die hele leuke retro-kinderfauteuils te koop. is wel geen speelgoed maar wel een leuk kado voor zo'n dreumes: z'n eigen stoel!

[ Bericht 4% gewijzigd door bixister op 24-04-2007 14:51:50 ]
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:18:02 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48669514
die stoelen zijn wel leuk voor een dreumes, maar zijn ze ook leuk voor mama haar portemonnee?


Over duur gesproken Wij gaan waarschijnlijk een handgemaakt keukentje voor de verjaardag van de dames kopen. Hij wordt gemaakt door lichamelijk gehandicapten. Het wordt wel een dubbel keukentje zeg maar. (2 dingen naast elkaar) Een kant een kastje met he gasfornuisje erboven en en daarnaast gewoon een stukje aanrechtblad en daaronderdan zo een geruit gordijntje
Misschien willen we ook no zo een achterwandje erbij doen.
Alles bij elkaar wrs. 100,- euro. Maar het is een degelijk keukentje.

Dit is het standaard keukentje wat ze maken:


en ze hebben ook andere leuke dingen:
commode met kasten aan weerszijden: alleen een beetje duur

klik hier voor een kleurenfoto van de commode

maar goed, ik dwaal af
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:36:48 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48672873
O Bix, die stoel is wel erg leuk zeg!

Icicle, ik ken het boek niet, misschien eerst op de bieb eens kijken of het iets is?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48672942
ladyS, omdat ie vrij prijzig is (80 euro) misschien juist leuk om kado te vragen, als verschillende mensen hun kado combineren kom je er toch wel een keer aan lijkt me. ze hebben daar nog meer varianten overigens, erg leuk.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:01:28 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_48682021
Oeh wat een leuke dingen in dit topic. Even onthouden voor Jet's eerste verjaardag. Ik had dat zachte kegelspel al op mijn lijstje staan, die is zo schattig!
Lekker douchen!
pi_48683855
Tinka heeft op haar 1e verjaardag o.a. een teletubby-speelbal met geluidjes gekregen. Een zachte stoffen bal die iedere keer als je het aanraakt echte teletubby geluiden maakt. Nodigt erg uit om er mee te spelen. Niet educatief (hoewel volgens mij ALLES educatief is als je 1 wordt) maar wel smijt verantwoord.
Voor het educatieve (en prijziger) gedeelte hebben wij zelf een spelenderwijs-leren-huis van fisher price voor haar gekocht. Buitengewoon leerzaam en erg leuk. Ze hebben er ook echt heel lang wat aan omdat sommige activiteiten op dat ding op 1-jarigen aansluiten en andere voor de iets ouderen. En de herhaling van woorden en (tel- en abc) liedjes maken niet alleen de ouders gek maar blijven ook bij de kids vanzelf hangen! Nog een voordeel: de volumeknop kan op 2 standen!
pi_48698487
fijn topic, was ook al op zoek naar leuke en educatieve verjaardagskadootjes!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 25 april 2007 @ 13:36:45 #44
156412 hestria
erg gastvrij
pi_48703330
michelle had voor haar eerste verjaardag van ons een driewieler gekregen, erg groot sucses, verder heeft ze van opa en oma centjes(vanaf haar geboorte 1 euro per week!) en een zachte pop gekregen, een blokken kar waar belana het over had, nog steeds erg in trek. Van opa en oma een fietsstoeltje voor op mama's fiets van ooms en tantes een heleboel kleding waar ze heel de zomer en winter in gelopen heeft, Van het geld hebben wij trouwens een buggy aangeschaft. Vond de kadootjes erg leuk en ze had er ook veel aan. En natuurlijk veel boeken! ook altijd erg welkom.

voor haar 2de verjaardag heb ik een lijstje gemaakt, en waren alle spulletjes die ze kreeg (peuterbedje, popenwagen, pop, kleurboek enz, dus precies wat mama wilde)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_48706879
Wat een grote en dure dingen allemaal. Ik heb voor mijn nichtje van bijna 1 een kartonnen boekje met plaatjes en glittertjes erin gehaald voor een paar euro.
pi_48707087
ik zoek ook wat goedkopere dingen, ik ga geen dure dingen voor haar verjaardag vragen. Die kopen we evt zelf wel
dus het worden hier ook boekjes, opblaasbaar badje, speelgoed voor in de auto en op vakantie (emmertje enz)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48707246
Speelgoed voor in bad of onder de douche Ooit ook eens badboekjes gehaald!
  woensdag 25 april 2007 @ 16:41:28 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48709418
Ik ga ook geen dure dingen vragen hoor! ik zou niet durven
Als we dat dure keukentje kopen is dat helemaal onze eigen schuld
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48709611
oh ik weet juist dat opa's en oma's hier vaak graag iets 'groots' willen geven, dus daar dacht ik vooral aan.

maar er zijn toch ook leuke kleinere dingen genoemd heaven7?
pi_48712899
Waaw! Bedankt voor alle tips! Vooral die van jou bixister zijn erg leuk

De uitnodiging mét verlanglijstje is onlangs de (digitale) deur uit gegaan en ik moet zeggen dat er een hoop dingen op staan die ik hier voorbij heb zien komen Een bal, knikkerbaan, boekjes en spulletjes van SmartVille.
Het heeft me wat energie gekost om een mooi lijstje te maken, maar ik ben er wel tevreden over. Jeez, misschien neem ik het wel té serieus haha!

Ik weet het budget van de genodigden ongeveer, dus waarom geen duur speelgoed vragen? Ik heb liever dat ze iets geven wat we voor Merlijn ook echt graag willen hebben, dan speelgoed waarvan ik denk: tja..
Zelf geven we een heel goedkoop zelfgemaakt cadeautje
Beschilderde speelgoedkist van Ikea. Pssst niet zeggen he!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49086008
Vandaag was het dan D-Day..
Fijn hoor, verlanglijstjes. Komen ze nóg met allerlei ander spul aanzetten Ik begrijp dat niet.

Maargoed, Opa en Oma hebben de Trein van SmartVille gegeven en het was meteen een succes! Heel de avond heeft hij ermee gespeeld.

Hij heeft ook nog een klein Duplo treintje gekregen. Zag dat er een ander topic geopend was over Duplo wat een mooie aanvulling op dit topic zou zijn geweest, vandaar even een linkje Duplo, Primo, Megabloks, ...?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49086112
(alvast) gefeliciteerd Merlijn! (en icicle natuurlijk ook!)

maar hihi denk je echt dat iedereen zich strikt aan verlanglijstjes houdt? vind ik eigenlijk ook wel wat erg veel gevraagd. ik zie het zelf meer als richtlijn voor mensen die 't zelf niet zo goed weten. ruimte voor eigen ideeën mag er toch wel zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 07-05-2007 01:17:00 ]
pi_49090303
Dankje
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49090359
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:24 schreef bixister het volgende:
... ruimte voor eigen ideeën mag er toch wel zijn?
Het leukste vind ik de dingen die erg leuk zijn en niet uitgezocht door jezelf. Maar de kans daarop is natuurlijk niet erg groot. Hoewel ik denk dat mensen door een verlanglijstje te lezen misschien dingen geven waar ze anders niet meteen aan zouden denken.
pi_49090400
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:04 schreef Bass-Miss het volgende:
Het leukste vind ik de dingen die erg leuk zijn en niet uitgezocht door jezelf. Maar de kans daarop is natuurlijk niet erg groot.
waarom is dat zo natuurlijk? ik vind 't maar een pessimistisch uitgangspunt.
pi_49090453
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:07 schreef bixister het volgende:

[..]

waarom is dat zo natuurlijk? ik vind 't maar een pessimistisch uitgangspunt.
Ervaring. Waarschijnlijk heb ik een vreemde smaak.
Eigenlijk vind ik verlanglijstjes stom, maar het voelt nog veel stommer om iets te krijgen waar je liever niets mee doet. Dat voelt niet echt leuk tov de mensen die dat uitgezocht hebben.
pi_49090480
Omgekeerd ook hoor. Ik vind het niet makkelijk om iets uit te zoeken waarvan ik zeker ben dat iemand dat echt heel leuk gaat vinden. Maar als dat dan lukt, kan ik daar erg van genieten.
'tIs dan wel handig als je weet in welke richting je moet zoeken.
  maandag 7 mei 2007 @ 09:45:09 #58
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49091157
Bij Emma heeft iedereen zich keurig aan het lijstje gehouden, we hadden er ook wat minder specifieke tips op staan zoals speelgoed uit een bepaalde winkel en boekjes.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:28:35 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49092184
Ik moet zeggen dat ik het nogal vervelend vind als er een verlanglijstje bij de uitnodiging komt. Dan vind ik het meteen geen vrijblijvend iets meer, het hele verjaardagsgebeuren. Wij kopen vaak cadeautjes als we ergens wat leuks zien dat bij iemand past. En als ik voor iemand niets weet of als het voor een kind is en nog gekocht moet worden, dan vraag ik het wel. Maar laatst kregen inderdaad een uitnodiging van een vriendinnetje van Jolie met lijstje erbij. Er stond ook iets bij wat er niet gegeven mocht worden, boeken in dit geval. Wij hadden al een boekje gekocht voor het meisje maar die heb ik niet gegeven. Dat geven we wel een keer aan een ander kindje maar ik heb er wel wat van gezegd
pi_49092838
Als iemand vraagt wat vind diegene leuk voor zijn verjaardag ok. Dan noem je wat dingen op. Maar een verlanglijstje erbij zetten, echt belachelijk vind ik.
Een verjaardag vier je nog steeds omdat je kind verjaart. En een kadootje is maar bijzaak. Zo zal ik dat altijd blijven zien. En ik hoop ook dat ik dat mijn kinderen kan bijbrengen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_49093373
Een verlanglijstje bij een uitnodiging vind ik ook niet echt leuk. Maar als mensen mij vragen wat Morris wil hebben voor bijvoorbeeld zijn verjaardag, dan is het wel handig een lijstje achter de hand te hebben.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49093980
Ik zie het verschil niet tussen zeggen wat je (kind) wilt krijgen voor z'n verjaardag als ernaar gevraagd wordt of op de uitnodiging schrijven dat er een verlanglijstje is voor nuttige ideetjes. De genodigden kunnen zo lezen wat ik ook zou antwoorden op die vraag.

Ik zou willen dat een verlanglijstje niet eens nodig was. Ik hou niet van zo'n berg cadeautjes.. Vind het bezoek en de verjaardag op zich al gezellig en leuk genoeg! Als het aan mij lag bleef het daarbij, maar mensen geven nu eenmaal graag een cadeautje.

Niets erger dan een kinderfeestje waar de jarig job de deur open doet, meteen kijkt of je een cadeautje bij je hebt, het pakpapier eraf scheurt en het vervolgens op de grote hoop gooit.

Wat leert een kind ervan om elke verjaardag kerst en sinterklaas overstroomd te worden met het ene nutteloze cadeau na het andere!? Een kast vol speelgoed wat gegeven werd om-niet-met-lege-handen-te-komen en waar niemand naar omkijkt maakt niet gelukkig. Ik hoop dat ik míjn kind kan leren gelukkig te zijn met de kleine dingen in het leven! Met de aandacht en liefde van de mensen die om hem geven.
Die opmerking had je wat mij betreft niet hoeven maken jessie.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_49094203
Die opmerking maakte ik omdat ik dit zo zie.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_49094692
Ik vind een verlanglijstje echt geen probleem, mits het een verlanglijstje is en geen opdracht. Ik hou me er bijna nooit aan omdat ik de illusie heb dat ik zelf leuke en persoonlijke dingen kan bedenken maar als ik tijd of inspiratie te kort kom vind ik het makkelijk en prettig dat ik zo iets kan kopen waarvan ik weet dat het wel in de smaak valt. Ik heb dit jaar voor het eerst voor mezelf een lijstje tips bij de uitnodigingen voor mijn verjaardag gedaan en was heerlijk om niet constant aan mensen via de telefoon het lijstje door te hoeven geven
Wat is er mis met aangeven waar je interesses naar uit gaan, je bent toch niet verplicht om iets te kopen van het lijstje? Het valt voor mij echt in de categorie dat het zo vervelend is als je je er zelf druk om maakt.
Daarnaast geloof ik niet dat een kind de betekenis van een vrolijke, fijne verjaardag mist als hij/zij duidelijk weet dat het een suggestielijstje is en geen garantie op die cadeaus.
pi_49094796
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:38 schreef jessie het volgende:
Die opmerking maakte ik omdat ik dit zo zie.
Dat las ik al ja.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 12:05:23 #66
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49094992
Ik heb thuis altijd een lijstje achter de hand.

Ik heb één keer een lijstje rond laten gaan (was op verzoek) voor Sinterklaas.
Daar kwam toen meteen weer het volgende commentaar op: "Ja maar, straks koopt iedereen precies één hetzelfde specifieke ding wat op dat lijstje staat?"

Tja, daar hadden ze wél een punt. En daar ga je dan met je lijstje.
Of is het dan juist de bedoeling dat je iedereen een apart lijstje moet sturen?
Dan heb ik liever het lijstje thuis waarvan ik dan dingen af kan strepen welke ik al aan familie als suggestie heb gegeven.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_49096053
Ik zet gewoon leuke dingen op Fons zijn site, als me iets te binnen schiet. En idd ook niet met de bedoeling van dat er iets MOET gekocht worden. Gewoon om een idee te geven voor het geval dat...
Als hij groter is is het de bedoeling dat hij er zelf dingen gaat opzetten die hij wel leuk zou vinden.
En dat gaat over kleine gekke dingen tot dingen die eigenlijk te duur zijn, of moeilijk te vinden, maar gewoon leuk om bij te dromen. En je weet nooit, he.
En ook ik vind het zonde om zomaar een geschenkje te krijgen om het geschenkje. Liever een leuk bezoek met lege handen.
pi_49096611
B-M, ik heb even het lijstje van Fons bekeken. Maar wat moet ik me hier bij voorstellen:
Een ouwe peten klak
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49096652
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:49 schreef snoopy het volgende:
B-M, ik heb even het lijstje van Fons bekeken. Maar wat moet ik me hier bij voorstellen:
Een ouwe peten klak


Een oude mannen pet lijkt me een goede vertaling...
pi_49097027
aha
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 7 mei 2007 @ 13:10:01 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49097339
Ik vraag eigenlijk nooit naar verlanglijstjes en koop eigenlijk meestal boekjes omdat mijn ervaring is dat kinderen voornamelijk speelgoed krijgen dus met een boekje zit je bijna nooit fout qua dubbel enzo.
***
  maandag 7 mei 2007 @ 14:35:49 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49100729
Ik had op dat bewuste lijstje o.a. boekjes, Little people, puzzles en Duplo staan. Het andere was een Nijntje serviesje (omdat die van kunstof is ipv porcelein), een poppebedje/wiegje (ikea?), een koffertje (voor beiden) en eventueel kleertjes. En met nadruk: liever géén auto's want die hebben we hier al zóveel.

Leek me dat ze hier niet zo heel snel hetzelfde konden kopen toch of ben ik nou ? En ze konden dat zo duur doen als ze zelf wilden, behalve dat Nijntje serviesje dan die is gemiddeld 14 euro.

En wat kregen ze? Een Peter Pan boekje met puzzles erin. Leuk idee, maar de puzzles gingen of niet uit de bladzijdes, of ze waren meteen stuk. Een porceleinen thee serviesje... Hanne was toen 1(! ! !)
( "Ja, ik vond 'm zoooooo schattig" Ik moest me inhouden om niet: "Nou dan hou jij 'm toch? Je tantezegger kan er niks mee." te sissen) en natuurlijk een auto die nog geen vijf minuten later stuk was.
(Volgens mij allemaal bij Action gekocht.)

Vraag dan niet om een lijstje! Kijk daar gewoon even verder, koop een steviger gewoon boekje en om mijn part een stel sokken.

Denk iig even na.. Hier hadden beide kinderen niks aan..

Het porceleinen serviesje is de zolder op verdwenen en zal later -vrees ik- linea recta naar het grof vuil gaan ofzo (of ik bewaar het voor de eventuele kinderen van schoonzusje later )
Ik heb zelf mijn oude theeserviesje namelijk ook nog die is mooier, iets groter en vooral fijner om mee te spelen.

Omdat ze (vooral Wilyan) de volgende dagen na díe sinterklaasviering zo sneu waren dat ze daar geen cadeautjes meer van hadden hebben we later zelf bij de Mazzelshop goedkoop nog een tonnetje LEGO voor Wilyan en het Nijntje servies voor Hanne gehaald. Waar ze beiden nu nog steeds plezier hebben.
Zelf hadden we het al twee weken eerder (op sinterklaasavond) gevierd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Noli. op 07-05-2007 14:41:44 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_49100884
Heb flink wat gehuild en slecht geslapen, maar inmiddels ben ik een beetje afgekoeld.. Zo'n eerste verjaardag hakt er wat emoties betreft aardig in! Omdat ik er zo lang en (te?) druk mee bezig was, geeft het veel spanning als het niet loopt zoals je hoopte.
Ik wilde het zo goed mogelijk voorbereiden en heb alleen maar goede bedoelingen gehad met een verlanglijstje. Aan sommige reacties op mijn bericht zie ik dat die goede bedoelingen ook hier niet zomaar overkomen. Ik krijg het gevoel alsof sommigen me een haaibaai vinden die op veel en grote cadeau's uit is.. Enkele reacties vond ik écht niet nodig en raakten mij diep, dit topic gaat immers niet over verlanglijstjes maar speelgoed tips.

Volgend jaar doen we het anders!

ONTOPIC:
Brighteyes, boekjes vind ik ook erg leuk! Merlijn krijgt woensdag (als hij écht jarig is) nog een paar leuke boekjes die ik bij het Kruidvat vond. 'Mijn eerste woordenboek' heten ze. Vierkante boekjes met grote duidelijke tekeningen van dieren en dingen, of een cijfers om te leren tellen.
Hij heeft laatst ook een bad boekje gekregen van Dikkie Dik dik, vind hij schitterend! Het is een plastic boekje met een washandje erbij. Telkens als hij het boekje ziet brabbelt hij iets wat waarschijnlijk 'Dikkie Dik' betekend..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 14:52:16 #74
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49101348
Ik vind die lijstjes idd niet heel raar hoor.
Zolang het maar als suggestie aangeboden word. (dat dat er dan ook bijstaat zeg maar)

In mijn geval vroegen ze er zelf om, en kregen de kinderen alsnog rommel.

Vaak kun je met close family-members en vriendinnen ook wel dingen overleggen. Zodat je daarvan iig al wel weet dat je kind iets (wat jij ook leuk vind) gaat krijgen.


Ontopic!
Dat Dikkie Dik boekje had ik ook in een foldertje zien staan en in combinatie met dat washandje vond ik het zo leuk!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 7 mei 2007 @ 14:58:10 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49101595
Waarom toch zo hard tegenover cadeautjes die gegeven worden? Waarom zou dat theeserviesje later linea recta naar het groot vuil gaan? Misschien wordt het over een paar jaar wel Hannes lievelingsspeelgoed. Je kunt toch moeilijk voorspellen waar kinderen uiteindelijk mee gaan spelen of niet.

Die wraakzuchtige reacties heb ik nou echt nooit als iemand de moeite neemt om voor mijn kind een cadeautje te kopen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben altijd heel lang bezig met het zoeken naar een geschikt cadeautje en misschien sla ik ook wel eens de plank mis, maar dat daar zo boos op wordt gereageerd kan ik dan niet begrijpen. Het is niet alleen nu dat ik dat lees, maar ook al in een eerder topic over kraamcadeautjes. Het wordt zo persoonlijk opgevat, alsof iemand expres om jou en je kinderen te pesten een 'verkeerd' cadeautje koopt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49101905
Dat gevoel heb ik niet hoor.
Ik vind het juist gewoon erg zonde als het ergens op zolder terecht komt (terwijl die persoon misschien dat lichtroze truitje speciaal uitgezocht had...)
  maandag 7 mei 2007 @ 15:07:22 #77
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49101954
Livelink
Helemaal mee eens.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 7 mei 2007 @ 15:15:25 #78
102760 Igraine
Headache
pi_49102323
Daar ben ik het idd mee eens livelink. Ik kan me iets dergelijks ook nog herinneren uit een kraamkado topic weet niet meer welke users daarbij betrokken waren hoor overigens Toen heb ik ook gezegd dat in principe alles toch leuk is wat je krijgt.

Van mij hoeven mensen helemaal geen kadootjes mee te nemen, als ze die moeite toch nemen om iets uit te zoeken en te kopen, vind ik dat gewoon hartstikke leuk. Idem dito voor mijn eigen verjaardag trouwens.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_49102502
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:58 schreef livelink het volgende:
Waarom toch zo hard tegenover cadeautjes die gegeven worden? Waarom zou dat theeserviesje later linea recta naar het groot vuil gaan? Misschien wordt het over een paar jaar wel Hannes lievelingsspeelgoed. Je kunt toch moeilijk voorspellen waar kinderen uiteindelijk mee gaan spelen of niet.

Die wraakzuchtige reacties heb ik nou echt nooit als iemand de moeite neemt om voor mijn kind een cadeautje te kopen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben altijd heel lang bezig met het zoeken naar een geschikt cadeautje en misschien sla ik ook wel eens de plank mis, maar dat daar zo boos op wordt gereageerd kan ik dan niet begrijpen. Het is niet alleen nu dat ik dat lees, maar ook al in een eerder topic over kraamcadeautjes. Het wordt zo persoonlijk opgevat, alsof iemand expres om jou en je kinderen te pesten een 'verkeerd' cadeautje koopt.
Als het niet veilig is, okay. Maar voor de rest zou het me echt een zorg zijn wat mensen geven, als Ronja er blij mee is dan werken we er wel omheen. En na een tijdje kan het vast achter in de kast
Ik vond het trouwens als kind ontzetten leuk als ik een keer iets vreselijk "fouts" kreeg. Dat voelde nog exclusiever omdat het niet het soort speelgoed was waar me normaal gesproken mee speelden.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:29:33 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49102935
Ha! Dat herken ik ook, Owlet, dingen die onverantwoord waren, heerlijk!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49103076
1 jarigen weten niet of iets al dan niet 'fout' is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 15:33:42 #82
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49103099
onverantwoord? Luuke heeft vorig weekend goudkleurige ballerina's van mijn zus gekregen die zou ze van mij nooit mogen! (Maar ze is er zo blij mee!)Of valt dit onder de noemer spuuglelijk prinsessenspul.
Ik sluit me aan bij livelink, je verwoord het goed vind ik.

Icicle, ik snap je emotionele berichtje, maar als jij een lijstje makkelijk vind, is dat je goed recht. Ik hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben gisteren! (En nu niet meer druk maken hierom, echt, ik denk dat je het veel negatiever leest dan dat het bedoelt is.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_49103201
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:33 schreef lcicle het volgende:
1 jarigen weten niet of iets al dan niet 'fout' is.
oh ik bedoelde het echt niet rot joh! natuurlijk snappen ze dat niet en ik vind het maken van een lijstje ook heel normaal. Ronja is over drie maanden jarig en ik denk dat ik geen lijstje ga uitdelen maar wel wat dingen op schrijf voor als mensen specifiek naar een tip vragen.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:46:10 #84
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49103662
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:39 schreef lcicle het volgende:
Heb flink wat gehuild en slecht geslapen, maar inmiddels ben ik een beetje afgekoeld.. Zo'n eerste verjaardag hakt er wat emoties betreft aardig in! Omdat ik er zo lang en (te?) druk mee bezig was, geeft het veel spanning als het niet loopt zoals je hoopte.
Ik wilde het zo goed mogelijk voorbereiden en heb alleen maar goede bedoelingen gehad met een verlanglijstje. Aan sommige reacties op mijn bericht zie ik dat die goede bedoelingen ook hier niet zomaar overkomen. Ik krijg het gevoel alsof sommigen me een haaibaai vinden die op veel en grote cadeau's uit is.. Enkele reacties vond ik écht niet nodig en raakten mij diep, dit topic gaat immers niet over verlanglijstjes maar speelgoed tips.
Icicle, ik vind iemand die een lijstje met de uitnodiging meestuurt niet iemand die uit is op veel en grote cadeaus. Ik zei dat het op mij overkomt alsof er wat dan van mij verwacht. Ik vind het leuker om iets dat ik bij het kind dat jarig is uit te zoeken of als we iets gevonden hebben, dat mee te brengen. Ik reageerde op jouw reactie over de gegeven cadeautjes, ik wist niet dat het zo hoog zat bij je.

Ontopic: Ik gaf Maria een theerserviesje van euh weet ik niet aardewerk geloof ik, voor d'r eerste verjaardag.
pi_49104419
anna heeft ook al heel vroeg een aardewerken inimini theeserviesje gekregen en er is inmiddels al wel het een en ander gesneuveld maar dat komt ook doordat er zo ontzéttend veel mee gespeeld is. ze is er nog steeds dol op.
  maandag 7 mei 2007 @ 16:22:22 #86
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49105007
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:58 schreef livelink het volgende:
Waarom toch zo hard tegenover cadeautjes die gegeven worden? Waarom zou dat theeserviesje later linea recta naar het groot vuil gaan? Misschien wordt het over een paar jaar wel Hannes lievelingsspeelgoed. Je kunt toch moeilijk voorspellen waar kinderen uiteindelijk mee gaan spelen of niet.

Die wraakzuchtige reacties heb ik nou echt nooit als iemand de moeite neemt om voor mijn kind een cadeautje te kopen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben altijd heel lang bezig met het zoeken naar een geschikt cadeautje en misschien sla ik ook wel eens de plank mis, maar dat daar zo boos op wordt gereageerd kan ik dan niet begrijpen. Het is niet alleen nu dat ik dat lees, maar ook al in een eerder topic over kraamcadeautjes. Het wordt zo persoonlijk opgevat, alsof iemand expres om jou en je kinderen te pesten een 'verkeerd' cadeautje koopt.
1. Omdat dát het enige was wat zíj kreeg.
2. Er was expliciet gevraagd om géén porcelein. (omdat ze daar nog te klein was en ik zelf ook nog een serviesje heb staan)
3. Als het dan toch iets is wat voor de toekomst is, doe er dan iets bij waar ze op dát moment wel iets had.
4 Er was op dat moment echt volledig geen tijd aan besteed (alle cadeautjes waren één dag van te voren snel even gekocht, werd ook letterlijk gezegd), NIET aan de leeftijd van de kinderen en zeker niet aan of het verantwoord of veilig speelgoed was gedacht.

Wij kiezen cadeautjes ook zorgvuldig uit. Hier was gewoon een winkel in gelopen en "Ow, die vind ik leuk, die koop ik." Zonder verder na te denken. Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt en het zal ook niet de laatste zijn, maar op dat moment was het gewoon zó fout.
Ze vragen zelf om een lijstje! En kopen dan toch iets waarvan dan hapklaar op dat lijstje uitgelegd staat waarom liever iets niet van een bepaald materiaal gewenst is.

Als jouw kinderen maar één ding krijgen, wat ze ook nog eens (nog) niet mogen hebben óf meteen zo stuk is en in de vuilnis kan..
Zou jij dat niet rot vinden?

Als het nou prullaria was waar ze ook nog een tijdje plezier van hadden, ja.. Maar je verwacht toch minstens dat er een beetje over nagedacht word, zoals dit was gewoon niet leuk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Noli. op 07-05-2007 16:28:59 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 7 mei 2007 @ 16:32:06 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49105345
Eerlijk gezegd ben ik er nooit zo mee bezig. Je gaf aan dat je het hebt opgelost door zelf alsnog het gewenste cadeautje te kopen. Dat zou ik misschien ook doen, ik weet het echt niet.
Het ging er mij om dat uit je hele post (ook die van nu) blijkt dat je zo ontzettend boos bent op die tantezegger en die boosheid begrijp ik gewoon niet, ook met bovenstaande uitleg niet. Zelfs al is het maar een dag van tevoren, iemand heeft toch de moeite genomen een winkel in te lopen en iets te kopen. Het is verkeerd uitgepakt, dat kan gebeuren en is heel jammer voor alle betrokkenen. Maar dat is toch niet expres gebeurd?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 mei 2007 @ 16:51:37 #88
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49106173
Bij Emma haar lijst stond ook nogde opmerking: Mocht je zelf nog een geniaal idee hebben overleg dan even met mijn papa en mama.
En er is niets dubbel gekocht (nouja ze kreeg 3 poppen ) iedereen heeft gebeld om te vragen wat er nog over was van de lijst.
Volgend jaar en de jaren daarna doen we het weer zo. Ik heb graag in de hand wat voor spullen Emma krijgt. Liever een klein cadeautje dat past bij wat ze al heeft of past bij onze opvoedkundige ideën dan een groot prulding dat na een week in de vuilnisbak ligt omdat het kapot is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 7 mei 2007 @ 16:57:19 #89
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49106408
Ja maar, ik snap dan werkrelijk niet waarom ze om een lijstje moesten vragen.

Zíj wilden een lijstje, zij kregen een hapklaarlijstje..
En dan word er gewoon iets gekocht waarvan op het lijstje notabene uitgelegd staat waarom het liever niet als cadeautje gewenst is.
Het toont gewoon aan alle kanten van desinterresse. Naar mij, maar (wat ik erger vind) ook naar de kinderen toe.

Vraag dan niet om het lijstje!

Als er nou alleen een Nijntje theeservies op het lijstje had gestaan en ze waren met dit aangekomen dan had ik het lang niet zo erg gevonden als nu. Dan was het míjn fout geweest omdat ik niet duidelijk genoeg aan gegeven had dat we liever geen porcelein wensten. Maar het stond duidelijk vermeld.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 7 mei 2007 @ 16:58:13 #90
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49106448
Oeps!
Een keer is genoeg.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2007 @ 19:15:32 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49111958
dus als ze niet om een lijstje hadden gevraagd en met hetzelfde serviesje aangekomen waren, was het wel goed geweest?
  maandag 7 mei 2007 @ 19:49:22 #92
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49113555
Nee dan was het nog niet "goed" geweest, misschien wel minder erg, maar nog steeds onbruikbaar voor Hanne.

ZIJ vroegen ZELF om het lijstje.
ZIJ wilden graag een lijstje zodat ze wisten wat ze WEL en/of NIET konden kopen.
Dan koop je IMHO geen dingen waarvan notabene op het lijstje staat dat we het liever niet willen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 7 mei 2007 @ 20:23:04 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49115097
Maar los van de schuldvraag (alsof schuld bij het geven van een cadeautje van toepassing kán zijn), waarom maakt dat je zo boos? En waarom is een cadeau van de Action niet oké? Ik vind je eerlijk gezegd behoorlijk ondankbaar. We hebben het over een verjaardagscadeautje! Ik begrijp er niks van.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 7 mei 2007 @ 20:26:07 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49115247
Volgens mij is het meer de verbazing dat iemand om een lijstje vraagt en dan alsnog besluit dat lijstje niet te volgen.
Een kwestie van teleurstelling nav verwachtingspatronen. Kan gebeuren.
Voor sommige mensen liggen die verwachtingen vrij hoog (bijvoorbeeld bij Icicle en bij noli) en die tillen er dus ook zwaarder aan dan anderen.
***
  maandag 7 mei 2007 @ 20:29:10 #95
102760 Igraine
Headache
pi_49115374
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:49 schreef Noli. het volgende:
Nee dan was het nog niet "goed" geweest, misschien wel minder erg, maar nog steeds onbruikbaar voor Hanne.

ZIJ vroegen ZELF om het lijstje.
ZIJ wilden graag een lijstje zodat ze wisten wat ze WEL en/of NIET konden kopen.
Dan koop je IMHO geen dingen waarvan notabene op het lijstje staat dat we het liever niet willen.
Ik vind dat je er nogal een punt van maakt. Het gaat 'maar' om een cadeautje, toch?
Ik begrijp wel dat het voor jou waarschijnlijk onlogisch lijkt dat ze met een dergelijk cadeautje aankwamen, en misschien is het dat ook wel. Maar het is meer de toon van je berichten waardoor ik er een beetje naar gevoel bij krijg.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2007 @ 20:48:59 #96
43556 miss_dynastie
pi_49116286
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:57 schreef Noli. het volgende:
Als er nou alleen een Nijntje theeservies op het lijstje had gestaan en ze waren met dit aangekomen dan had ik het lang niet zo erg gevonden als nu. Dan was het míjn fout geweest omdat ik niet duidelijk genoeg aan gegeven had dat we liever geen porcelein wensten. Maar het stond duidelijk vermeld.
Ik kan me ook voorstellen dat dat misschien niet zo goed bij mensen is blijven hangen? Dat je zo'n lijstje doorleest en in de winkel alleen maar 'serviesje' is blijven hangen. Ik weet het niet hoor, maar ik kan het me voorstellen. Al kan ik ook begrijpen dat het voor jou misschien even slikken was.

Als er een lijstje meegestuurd wordt vind ik dat wel handig (al ligt dat ook aan de manier waarop het gebracht wordt, soms is het echt heel arrogant: niet dit, wel dat, niet zus, maar zo, beetje wat Luchtbel zegt), maar ik zie dat niet als lijst waar ik me aan moet houden. Ook niet als ik er zelf om vraag, het is meer een indicatie. Misschien staan er dingen op die ver mijn budget te boven gaan (ook al eens meegemaakt), dan voel ik me niet verplicht. Ik geef trouwens ook weleens cadeautjes die niet helemaal bij de leeftijd passen, maar waar het kind later dat jaar wel wat aan heeft (18+ maanden of zo). Gewoon omdat ik tussendoor niet zo gauw cadeautjes geef en zeker niet van 'verjaardagswaarde'.
pi_49118654
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:18 schreef lcicle het volgende:
De 1e verjaardag van mijn zoontje komt al bijna in zicht en ik ben me alvast aan het oriënteren op de speelgoedmarkt voor 1-jarigen. Omdat ik wat speelgoed betreft erg kieskeurig ben, is dat geen makkelijke opgave!

Ik heb een hekel aan dat prullaria spul wat cadeau wordt gegeven om maar niet met lege handen te komen, vandaar dat ik een verlanglijsjte wil opstellen. Zelf dacht ik aan speelgoed wat uit te breiden is, zoals Duplo, Smartville of Little People. Het moet degelijk zijn en aansporen tot het ontdekken van het speelgoed.

Nu is mijn vraag: met welk speelgoed hebben jullie (kinderen van 1+) goede ervaringen?
Ik zal het maar even herhalen waarom ik dit topic (voor mij en wellicht ook anderen) geopend heb, voor de mensen die maar door blijven zeiken over verlanglijstjes.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 7 mei 2007 @ 21:51:25 #98
593 sjak
Juffie Bloem
pi_49119600
Icicle, nog gefeliciteerd met je zoon

Ik vind een verlanglijstje een goed idee en zal ook zeker van te voren gaan bedenken wat voor cadeautjes mij leuk lijken voor Jet. Ik vraag zelf ook eigenlijk altijd aan ouders of ze nog bepaalde wensen hebben, het is toch fijn als je met je cadeau kunt aansluiten bij de spullen die een kind al heeft of dingen die een kind leuk vind.
En ik baal ook als ik flutcadeaus krijg waar niet over nagedacht is, kom dan gewoon lekker met niets aan, dat is mij om het even.

On topic:
little people, lego, duplo allemaal leuk. Ik zoek ook nog een zachte pop, iemand een leuk idee?
Lekker douchen!
  maandag 7 mei 2007 @ 21:55:24 #99
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49119829
Ik denk (maar wie weet praat ik voor mijn beurt), dat Noli het erg vond omdat het om een sinterklaasfeestje ging.
En dan zijn teleurgestelde kindertjes wel heel naar, vind ik. Omdat het enige kadootje dat ze kregen niet bruikbaar was.

Dat is tenminste zoals ik het lees hoor .

Ontopic, ik heb meestal wel een lijstje achter de hand, over het algemeen vragen vrienden en familie wel of ik een idee heb voor een kadootje, en als ze zelf iets uitzoeken vind ik dat ook hartstikke prima .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49120185
Woensdag is hij pas jarig sjak, nog een paar nachtjes slapen
Toch bedankt voor je felicitatie!!

Die trein van SmartVille vindt Merlijn echt geweldig! Er zitten zoveel verschillende leer-dingetjes op.. Hij raakt er niet mee uitgespeeld. Echt een aanrader!

Alle poppetjes zeggen hoe ze heten als je ze op een bepaalde plek neer zet, er zit muziek in, je kunt een deuntje spelen op de toetsen en het alfabet oefenen op de rails.
Het heeft niet voor niets de prijs 'speelgoed van het jaar' gekregen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')