abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 20:23:33 #1
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49074590
Vanmiddag waren we op de eerste verjaardag van nichtje. Omdat m'n schoonzusje verschillende mensen hetzelfde cadeau-idee had gegeven, kreeg ze verschillende cadeautjes dubbel. Dat wil ik voorkomen, dus ik was aan het denken wat leuk is voor Anna's verjaardag.

Iets om te bouwen vind ik wel leuk, helemaal als je er tegelijk mee kunt gooien. Ik vind het een pre als het wat langer mee kan, dus stevig is en dat je het eventueel uit kunt breiden als het goed bevalt.

'Vroeger' hadden wij thuis duplo toen we te jong waren voor lego. Nu zag ik in winkels ook megabloks en lego primo. Het leek me alledrie voor ongeveer dezelfde leeftijdsgroep. Je kunt het zo te zien niet door elkaar gebruiken dus ik ben nu aan het kijken welk 'systeem' leuk zou zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met 'bouw-series' voor de kleintjes? Welke is stevig (op duplo kun je gaan staan en springen, dat weet ik nog), is het kleurvast, blijft het leuk om mee te spelen of het interessante er snel af?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49074749
Ik heb voor Morris ook altijd Duplo gevraagd als mensen een kadootje voor hem wilden kopen. Hij heeft nu een bak vol en het is nog steeds een hit. Hij heeft er al heel veel plezier van gehad. Het is mooi sterk materiaal en er is hier nog niks stuk gegaan.
De andere soorten die je noemt ken ik niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:28:17 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49074811
primo is wel aardig voor in het eerste jaar vind ik. daarna werd er hier niet meer naar omgekeken.
met duplo is hier heel veel gespeeld. ik heb het pas vlak voor dat we gingen verhuizen opgeruimd.
ik zou voor duplo gaan. daar is gewoon het meeste van.
pi_49074889
Volgens mij is Duplo het meest veelzijdig omdat het ook nog later tot op zekere hoogte te combineren is met gewone lego. Prima is nog een stapje lager en ik vraag me af of Duplo niet al heel snel net zo leuk is maar wel langer leuk blijft.
Megabloks vind ik het net niet. Duplo lijkt me stabieler bouwen.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:33:06 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49075045
Wij hebben Megablocks en Duplo. Megablocks is oke, maar ik heb persoonlijk ook liever Duplo, ook omdat je dat overal kunt kopen. Daarnaast blijft Duplo langer mooi, kan je het beter uitbreiden, en kan je het eventeel naderhand weer goed doorverkopen. Dat hoef je met Megablocks niet te proberen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:33:39 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49075072
bij primo zitten ook blokjes die rammelen, blokjes met een spiegeltje en ook hele dingen (vliegtuigje, bootje, rups enzo) dat zijn wel dingen waar later ook nog mee gespeeld wordt, maar de losse blokken bleven al snel liggen.
ik heb er een doos vol van staan. het meeste overigens gekregen en ook was er een tijd dat het gratis ergens bij zat.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:34:02 #7
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49075095
O ja, je hebt ook nog Nopper en veel soorten merkloos spul dat regelmatig goedkoop in de aanbieding is.

Nopper

Duplo

Megabloks

Lego Primo
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:37:36 #8
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 6 mei 2007 @ 20:40:23 #9
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49075453
Dan zal ik maar niet zeggen wat ik voor 1 euro meegenomen heb van de vrijmarkt met Koninginnedag.
*OUD heilige*
pi_49075457
MegaBlocks (LEGO kloon) is rotzooi... Duplo is er ook nog gewoon, als ze 1 is zou ik dat gewoon nemen...
  zondag 6 mei 2007 @ 20:42:31 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49075569
Lego Primo is leuk voor baby's maar blijft lang niet zo lang leuk als Duplo. Noah vond de Primo leuk om torentjes mee te bouwen enzow. De trein die we ervan hadden wordt ook nog regelmatig mee gespeeld. Maar nu ie groter wordt en meer kan is de Duplo vele malen populairder En heeft uiteraard ook veel meer mogelijkheden.

Volgens mij is Duplo meestal vanaf 2 jaar en is de Lego Primo vanaf 6 maanden (de paar dingen die wij ervan hadden tenminste wel). Als je kijkt voor de lange termijn zou ik dus voor de Duplo gaan. Al is Anna er dan misschien nog iets te klein voor om er echt wat mee te kunnen. Maar vaak krijg je op de 1e verjaardag toch al zoveel dat het geen kwaad kan wat dingen te hebben die je even kan laten liggen

De Megablocks ken ik niet.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:44:30 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49075674
Oh en nopper is ook leuk Hebben mijn zus en ik vroeger ook veel mee gespeeld, en bij mijn moeder ligt er ook nog wat van en daar speelt Noah ook mee.

Maar niet in plaats van duplo doen, als ik moet kiezen zou ik dan Duplo kiezen, omdat dat veel meer mogelijkheden heeft volgens mij, en stukken makkelijker te krijgen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:48:59 #13
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49075985
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Dan zal ik maar niet zeggen wat ik voor 1 euro meegenomen heb van de vrijmarkt met Koninginnedag.
Is ook best leuk spul hoor! Als je er aardig wat van hebt vinden ze het leuk om er dingen mee te bouwen. Verschillende mensen, verschillende meningen ...

Megablocks vind ik ook best leuk spul, maar gaat idd niet zo lang mee in de zin van... printjes vervagen na een tijdje. De kwaliteit plastic is wel goed vind ik, heel stevig.

Maar natuurlijk gaan wij hier ook voor duplo, dat gaat héél lang (lees 20 jaar en langer) mee...
pi_49076143
Als mensen mij straks gaan vragen voor Mika's verjaardag dan wil ik voor hem ook graag duplo of Noppers
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 mei 2007 @ 20:52:07 #15
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49076226
Ik vind de Megablocks leuk, de kasteeltjes enzo. Luuke heeft er wat klein spul van maar speelt daar lang niet zoveel mee als met de Duplo. Ik vind de Duplo ook meer prikkelen. Wij hebben de dierentuin maar die doet dienst als kasteel, huisje, boot, dierentuin enz.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 6 mei 2007 @ 20:55:15 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49076470
Ik heb ook eens Lego Quattro gezien. Dat is weer 2x zo groot als Duplo.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  FOK!fossiel zondag 6 mei 2007 @ 21:10:04 #17
2628 Karin
pi_49077524
Ik zou ook voor Duplo gaan. Bram is nu 4 jaar en 2 maanden en speelt nog bijna dagelijks met de bakken duplo die wij hebben. Er is van alles van te koop en alles is te combineren, erg leuk!
Little People spullen vind ik ook erg leuk voor een eerste verjaardag.
pi_49078389
Wij hebben megablocks en ik heb nog niets anders dan voordelen gezien. Een stuk goedkoper dan lego of duplo en je hebt veel uitbreidingsmogelijkheden (klein, groot en ook seksegericht voor eventueel volgende kindjes) en kan het overal krijgen.
Hier is het begonnen met een grote tas vol met 'gewone' blokjes met een poppetje erbij.
Inmiddels hebben we ook een boerderij (met geluiden), een alfabettrein, wat losse dierfiguren en poppetjes, een boot en een vrachtwagen met kleine auto's (die je los kan halen en anders op kunt bouwen) erop. Eigenlijk blijft hij ook met alles dagelijks spelen, alleen de boot was een iets minder groot succes.
Om toch een nadeel te noemen: het geeft zo'n troep, al die blokjes!
pi_49078877
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:27 schreef Mammietje het volgende:

Om toch een nadeel te noemen: het geeft zo'n troep, al die blokjes!
En je breekt er je nek over

Ik heb tot nu toe megablocks en primo. Groot succes allebei.

Oh ja en little people spul is ook succes hier.
Variety is the spice of life
pi_49081570
Duplo, houten blokken, abricks hebben we hier, maar eigenlijk speelt Merlijn daar nog niet echt mee. Duplo heeft de voorkeur, maar de abricks gebruiken we bijvoorbeeld boven en de duplo beneden.
pi_49082051
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:34 schreef YPPY het volgende:
O ja, je hebt ook nog Nopper en veel soorten merkloos spul dat regelmatig goedkoop in de aanbieding is.

[afbeelding]
Nopper

[afbeelding]
Duplo

[afbeelding]
Megabloks

[afbeelding]
Lego Primo
Nopper! Waar kom je dat tegen, nieuw? Waar ik gezocht heb, zegt men dat het niet meer gemaakt wordt . Gelukkig was daar de vrijmarkt , maar zou er nog wel wat meer van willen kopen.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:40:09 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49082084
Abrick hebben wij ook een doosje van en het is best leuk spul, Noah speelt veel met de auto of maakt wat torentjes enzow. Maar de duplo vindt ie veel leuker, maar daar hebben we dan ook veel meer van. Abrick is ook echt veel minder stevig, je kan het indeuken met je vingers bijv. En ipv plaatjes op de stenen moet je er zelf stickertjes op plakken. Lijkt me toch minder lang meegaan, stel dat het nat wordt bijv blijft er van een stickertje al snel niet veel meer over. We hebben er ook wat poppetjes en dieren bij, en persoonlijk vind ik die er veel minder mooi uitzien dan de duplo figuurtjes, en ze kunnen ook niet bewegen bijv wat bij duplo vaak wel kan.
©Dumbo
pi_49082670
Abrick waren ook vooral cadeautjes, zelf kopen we liever duplo. de lego van pappa staat al klaar als vervolg hierop.
  Milf zondag 6 mei 2007 @ 23:36:35 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49084369
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:23 schreef YPPY het volgende:
Vanmiddag waren we op de eerste verjaardag van nichtje. Omdat m'n schoonzusje verschillende mensen hetzelfde cadeau-idee had gegeven, kreeg ze verschillende cadeautjes dubbel. Dat wil ik voorkomen, dus ik was aan het denken wat leuk is voor Anna's verjaardag.

Iets om te bouwen vind ik wel leuk, helemaal als je er tegelijk mee kunt gooien. Ik vind het een pre als het wat langer mee kan, dus stevig is en dat je het eventueel uit kunt breiden als het goed bevalt.

'Vroeger' hadden wij thuis duplo toen we te jong waren voor lego. Nu zag ik in winkels ook megabloks en lego primo. Het leek me alledrie voor ongeveer dezelfde leeftijdsgroep. Je kunt het zo te zien niet door elkaar gebruiken dus ik ben nu aan het kijken welk 'systeem' leuk zou zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met 'bouw-series' voor de kleintjes? Welke is stevig (op duplo kun je gaan staan en springen, dat weet ik nog), is het kleurvast, blijft het leuk om mee te spelen of het interessante er snel af?
Duplo gaat levenslang mee + die van de kleinkinderen. Dat is onverwoestbaar spul . Het is slijtvast en kleurvast. Je betaald ervoor maar kwaliteit heb je wel degelijk . En Duplo kan later op Lego System worden gebruikt. Als je bijvoorbeeld nu een grondplaat zou kopen zou ik de grijze van System kopen en niet de groene van Duplo. Ze zijn al duur genoeg,
Duplo Primo en duplo Baby worden volgens mij al een aantal jaar niet meer gefabriceerd (baby weet ik 100% zeker dat dat niet meer word gemaakt ) wat ik overigens erg jammer vind. Was leuk spul.

Megabloks vond ik vroeger echt helemaal niets. Echt een ripoff van Duplo maar tegenwoordig heb je heel erg veel leuk spul en is Megabloks echt een kwaliteitsmerk geworden met allerlei leuke thema's.

Dan is er ook nog Abrick en daar ben ik niet zo kapot van. Ze hebben soms leuk spul maar te weinig om leuk te kunnen uitbouwen met meerdere dozen. Snel verveeld dus.

Nopper ( sorry ) mijn oma had dat vroeger voor ons als we kwamen spelen. Wat een rotspul, daar waren we heel snel op uitgekeken. We namen dus zelf wel een tas met lego mee .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:40:10 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49084502
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:37 schreef nebelung het volgende:

[..]

En je breekt er je nek over
Ik heb er idd onlangs een bijna dood smak mee gemaakt .
Maar 't is wel stevig spul (Duplo dus, in mijn geval)
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')