Is ook best leuk spul hoor! Als je er aardig wat van hebt vinden ze het leuk om er dingen mee te bouwen. Verschillende mensen, verschillende meningenquote:Op zondag 6 mei 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Dan zal ik maar niet zeggen wat ik voor 1 euro meegenomen heb van de vrijmarkt met Koninginnedag.
En je breekt er je nek overquote:Op zondag 6 mei 2007 21:27 schreef Mammietje het volgende:
Om toch een nadeel te noemen: het geeft zo'n troep, al die blokjes!![]()
![]()
Nopper! Waar kom je dat tegen, nieuw? Waar ik gezocht heb, zegt men dat het niet meer gemaakt wordtquote:Op zondag 6 mei 2007 20:34 schreef YPPY het volgende:
O ja, je hebt ook nog Nopper en veel soorten merkloos spul dat regelmatig goedkoop in de aanbieding is.
[afbeelding]
Nopper
[afbeelding]
Duplo
[afbeelding]
Megabloks
[afbeelding]
Lego Primo
Duplo gaat levenslang mee + die van de kleinkinderen. Dat is onverwoestbaar spulquote:Op zondag 6 mei 2007 20:23 schreef YPPY het volgende:
Vanmiddag waren we op de eerste verjaardag van nichtje. Omdat m'n schoonzusje verschillende mensen hetzelfde cadeau-idee had gegeven, kreeg ze verschillende cadeautjes dubbel. Dat wil ik voorkomen, dus ik was aan het denken wat leuk is voor Anna's verjaardag.
Iets om te bouwen vind ik wel leuk, helemaal als je er tegelijk mee kunt gooien.Ik vind het een pre als het wat langer mee kan, dus stevig is en dat je het eventueel uit kunt breiden als het goed bevalt.
'Vroeger' hadden wij thuis duplo toen we te jong waren voor lego. Nu zag ik in winkels ook megabloks en lego primo. Het leek me alledrie voor ongeveer dezelfde leeftijdsgroep. Je kunt het zo te zien niet door elkaar gebruiken dus ik ben nu aan het kijken welk 'systeem' leuk zou zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met 'bouw-series' voor de kleintjes? Welke is stevig (op duplo kun je gaan staan en springen, dat weet ik nog), is het kleurvast, blijft het leuk om mee te spelen of het interessante er snel af?
Ik heb er idd onlangs een bijna dood smak mee gemaaktquote:
maar niet alle legoquote:Op zondag 6 mei 2007 22:54 schreef Randa_v het volgende:
Abrick waren ook vooral cadeautjes, zelf kopen we liever duplo. de lego van pappa staat al klaar als vervolg hierop.
Bij mij zouden ze alleen Jack Stone en Bionicle voor zichzelf mogen hebbenquote:
kan tegenwoordig ook met accept giroquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:01 schreef uncle_sjohie het volgende:
M'n zwager en ikzelf zijn ook weer helemaal in contact op onze innerlijke kind, we hadden laatst bijna alles mee naar beneden genomen toen m'n neefje moest slapen, maar dat vonden we nog net wat te..![]()
Hier vonden we een rolletje met van dat sierlint voor boeketten, en dus hebben wij er maar een tuibrug van gemaakt..![]()
[afbeelding]
En uncle heeft inmiddels ook lego.com ontdekt, het enige wat je nodig hebt is een creditcard, en ze leveren het nog bij mijn neefje af ook!
Dit was een van mijn eerste grote technische sets, samen met de rode helicopterquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:35 schreef uncle_sjohie het volgende:
Maar deze blijft toch wel mijn favoriet..
En hier staat wederom het grote plaatje.
Maar mijn neefje van bijna 4 is er toch nog echt wel wat te jong voor, dat durf ik niet aan..![]()
Op de site van Lowlug [Afol-community], staat een stuk over het schoonmaken van Lego:quote:Op zondag 8 juli 2007 11:42 schreef Randa_v het volgende:
Op de verpakkingen staat ook echt dat het maar op 40 graden mag.Was ik daarstraks nog naar het kijken op de verpakkingen.
Grappig dat het ook echt slecht is warmer wassen.
Fantastisch spul, Nopper, heb er op de basisschool veel mee gespeeld vroeger.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Mone het volgende:
[..]
Nopper! Waar kom je dat tegen, nieuw? Waar ik gezocht heb, zegt men dat het niet meer gemaakt wordt. Gelukkig was daar de vrijmarkt
, maar zou er nog wel wat meer van willen kopen.
Toevallig afgelopen weekend de aanbieding van 10 euro gekocht bij de Toys R Us. Moet ook zeggen da ik hem eigenlijk daarvoor nog nooit ben tegengekomen in de winkel.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:59 schreef Ri-Klain het volgende:
Ik werk bij Toys R Us (Utrecht), en daar verkopen we ook nog NopperIk denk wel in alle filialen
![]()
deze:
[afbeelding]
Bart Smit heeft ook diezelfde emmer, ook voor 10 euroquote:Op maandag 9 juli 2007 18:32 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Toevallig afgelopen weekend de aanbieding van 10 euro gekocht bij de Toys R Us. Moet ook zeggen da ik hem eigenlijk daarvoor nog nooit ben tegengekomen in de winkel.Daarom maar snel meegenomen omdat Merlijn op het KDV er graag mee speelt.
Toch nog bedankt voor je reactie. Ik zag het laatst gewoon staan bij de speelgoedwinkel, maar dan heet het clippo.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef PrincessCake het volgende:
[..]
Fantastisch spul, Nopper, heb er op de basisschool veel mee gespeeld vroeger.
Late reactie, ik weet het, maar Nopper is nog leverbaar. Tijdens een stage in een KDV heb ik regelmatig besteld bij Heutink. Zij leveren ook aan particulieren maar kunnen je vast ook doorverwijzen naar de fabrikant voor eventuele winkels.
Ja, maar dat zo'n verkoopster dat niet weet vind ik irritantquote:Op maandag 16 juli 2007 07:17 schreef Magneet het volgende:
volgens mij was het merk eerst nopper want de naam clippo hoort er in mijn beleving altijd al bij.
Dat heb ik ook eens gekocht (toen we op vakantie waren, thuis hebben we duplo), maar al vrij snel zaten er in een paar blokken scheuren en dat is me toch scherp, kun je meteen weggooien. Ik koop het niet weer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |