Of, zoals een poosje geleden, dit overheidsspotje op de radio:quote:Op zondag 11 maart 2007 22:17 schreef Meki het volgende: Wilders is een monster die niet alleen gif produceert maar haat en kwaad
Inderdaad, met een post over Wildersquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:15 schreef Frollo het volgende:
"een willekeurige Fok-user" en dan met Meki op de proppen komen
Landelijke actie. Die-Meldpunt. Er *moet* iets gebeurenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:58 schreef Frollo het volgende:
Ik ben het op zich wel met je eens, dVTB. Maar wat kunnen wij er verder nog aan doen als het onderwijs het laat afweten?
Het goede voorbeeld geven hier op Fok, dat sowieso!![]()
'Bedrijven die betalen'. Correct heur, dat 'bedrijf' onzijdig is maakt niet uit, gezien het feit dat het hier om een meervoudsvorm gaat. 'Die' dus.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:10 schreef Echo99 het volgende:
Een overzich van grammaticaal correcte alternatieven had die informatie in de OP wel beter gefundeerd gemaakt
Nog zo'n stuk uitstchot ------> bedrijven die betalen voor reclame op je auto/kleren..
Ik zeg ook 'de sap', hoewel als ik erover nadenk 'het sap' wel beter klinkt. Maar 'het appelsap' klinkt dan weer nergens naar.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:50 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe zit het trouwens met het omwisselen van "de" en "het"?
Voorbeeldje, de Van Dale zegt het volgende:
ap·pel·sap (het ~)
1 vruchtensap, uit appels bereid
Het appelsap dus. Maar als ik om een pak appelsap vraag, dan zeg ik toch echt altijd " mag ik DE appelsap even?"
Sterker nog, ik vermoed dat ik raar aangekeken word als ik zou vragen naar "het appelsap"
iemand?
Oh, bedoel je dat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:14 schreef dVTB het volgende:
Heel simpel Echo99: naar onzijdige woorden verwijs je met DAT...
Het registratieformulier DAT op de deurmat valt
Het boekwerk DAT ook wel een vogelbijbel wordt genoemd.
Ga er maar eens op letten hoe vaak mensen tegenwoordig te pas en te onpas 'die' gebruiken. Het loopt dusdanig de spuigaten uit dat ik de benaming 'Ziekte van Die' op zijn plaats vind.
Het is dat bedrijf, maar die bedrijven. Ik zie de fout niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:10 schreef Echo99 het volgende:
Een overzich van grammaticaal correcte alternatieven had die informatie in de OP wel beter gefundeerd gemaakt
Nog zo'n stuk uitstchot ------> bedrijven die betalen voor reclame op je auto/kleren..
Ja, dat was in 2007 ook al geconstateerd. Schiet lekker op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:40 schreef Csbs het volgende:
[..]
Het is dat bedrijf, maar die bedrijven. Ik zie de fout niet.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat was in 2007 ook al geconstateerd. Schiet lekker op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |