quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:41 schreef suzannne het volgende:
Wie is de president van Egypte?
( misschien makkelijk vraag maar moet er nog even in komen)
Engeland en Frankrijk?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Tussen welke twee landen ging de 100-jarige oorlog en hoe lang heeft deze geduurd?
Suzanne +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:51 schreef suzannne het volgende:
Engeland en Frankrijk en hij duurde 117 jaar
wit geel groen oranje blauw bruin zwartquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:56 schreef suzannne het volgende:
Welke kleuren banden zijn er met judo? en wat is de goede volgorde?
Blauw <----> oranje?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:00 schreef suzannne het volgende:
wit geel groen oranje blauw bruin zwart
is dichtbij mara nog iets omgedraaid
Oranje en groen omdraaien?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:02 schreef suzannne het volgende:
nog een keer gokken
Verder dan washari en yuko kom ik niet!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:15 schreef Mark_V het volgende:
Oh ik had helemaal niet gezien dat ik opeens het punt had gekregen, sorry.....
Geef de 4 typen punten die binnen judo zijn te behalen van hoog naar laag
Als iemand anders de andere 2 weet en ze op goede volgorde zet, ben je er.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Verder dan washari en yuko kom ik niet!![]()
Oeh koka is er nog......., ik kom er wel, nog ff denken.....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Als iemand anders de andere 2 weet en ze op goede volgorde zet, ben je er.
Wel grappig dat je de volgens mij twee minst bekende typen punten noemt
koka washari yuko en nippon?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wasari en nippon
Washari koka yuko en ippon?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:21 schreef Mark_V het volgende:
ze moeten ook nog van hoog naar laag worden gezet.
Iedereen heeft 1 kans, ik heb geen zin in geraad
Als niemand het goed heeft, gaat het punt naar jojo voor het volmaken van de serie...
Ze moeten dus van hoog naar laag en kaaharin mag 2x omdat ze begon voordat ik de "nieuwe regel" aangaf.... het antwoord is fout
in wedstrijden die ik gejudoed heb:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:26 schreef Mark_V het volgende:
Helaas allemaal fout....
Een ippon (japans voor 1 punt) beeindigt de wedstrijd direct
Twee wasaris (japans voor half punt) ook
Yukos kunnen nooit een wedstrijd beindigen, maar wel de eindstand bepalen
Kokas idem, maar zijn lager dan yukos
Jojo +1
Score in AKQ 653:
DaviniaHR 1
Suzanne 1
Mark_V 1
Its-Jojo-4you 1
Tussen het AKQ-en door moet ook nog wel eens het werk worden bijgehouden...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
sorry, moest even iets werk achtigs doen
vraag is er zo
haha, zoietsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:18 schreef OA het volgende:
[..]
Tussen het AKQ-en door moet ook nog wel eens het werk worden bijgehouden...![]()
Tussen het werken door moet ook nog wel eens AKQ worden bijgehouden![]()
Ellen Mac(Mc)Arthur moet het dan zijn!quote:
Wat moet er op de plaats vanquote:Eenis een smalle, erg diepe kloof in de zeebodem, die ontstaat bij destructieve plaatranden. Hierbij duikt de ene tektonische plaat onder de andere (subductie). De zwaardere subducerende plaat verdwijnt in de aardmantel. Aan het oppervlak ontstaat een diepe langgerekte depressie die men een
noemt.
De laagste bekende punten in de wereld zijn diepzeemet de Marianen
als diepste
: 11.035 m onder zeeniveau.
Was ook niet zo lastig he?!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:58 schreef suzannne het volgende:
trog
Kip, lang leve discovery travel!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:05 schreef suzannne het volgende:
Wat is de munteenheid van Laos?
Nou, je krijgt toch een punt want dat bedoelde ik wel!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:14 schreef gday het volgende:
Niet met 'na zdorovje' heb ik geleerd tijdens mijn lessen Russisch op het VWO.
Oh, weer wat geleerd, ga je nog een vraag bedenken?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:19 schreef gday het volgende:
Ik weet zo gauw niet hoe ze dat wel doen, maar ik meen me nog wel vaag te herinneren dat er niet één uitspraak is daarvoor, zoals wij dat hebben. Maar goed, het is inmiddels vele jaren geleden dat ik Russisch heb gehad dus ik weet het allemaal niet zo goed meer.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:25 schreef OA het volgende:
kolossos van rhodos
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:33 schreef SaskiaR het volgende:
liggen midden tussen de oudheid en de renaissance
quote:De Middeleeuwen danken hun naam ("middel-eeuwen", tussentijd) aan het feit dat men deze periode tijdens de Renaissance als een tussenperiode beschouwde.
Heb je je 2e punt weer afgestaan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:36 schreef OA het volgende:
[..]
[..]
![]()
Saskia +1
Score in AKQ 653:
DaviniaHR 1
Suzanne 2
Mark_V 1
Its-Jojo-4you 1
OA 1
Kahaarin 1
gday 1
SaskiaR 1
Barack Obamaquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:38 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe heet de zwarte senator die zich kandidaat gesteld heeft voor de volgende presidentsverkiezingen in de VS?
Gij zijt snel!!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:51 schreef gday het volgende:
Sint-Servaasbrug in Maastricht?
Wow, erg snel, Saskia!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:58 schreef SaskiaR het volgende:
theremin?
Thereminquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:57 schreef gday het volgende:
Tja, ik woon in Limburg, hè.
Hoe heet het oudste (bekende) instrument dat bespeeld kan worden zónder aangeraakt te worden?
Sinn Fein?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:01 schreef SaskiaR het volgende:
Wist niet zeker dat dat het oudste was![]()
Hoe heet de Ierse politieke partij die wil dat Noord-Ierland bij Ierland gaat horen?
Sin fein?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:01 schreef SaskiaR het volgende:
Wist niet zeker dat dat het oudste was![]()
Hoe heet de Ierse politieke partij die wil dat Noord-Ierland bij Ierland gaat horen?
Ja ja, ikke kijken en jij en Saskia jullie 1-2tje afmaken zeker!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:03 schreef gday het volgende:
Voor diegenen die zich afvragen hoe een Theremin klinkt is dit een leuk filmpje trouwens
http://www.youtube.com/watch?v=e6bSRcRAhnc
Hahaha lolquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja ja, ikke kijken en jij en Saskia jullie 1-2tje afmaken zeker!![]()
Ulbrichtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:06 schreef gday het volgende:
Onder het bewind van welke bebaarde man is Die Mauer opgetrokken?
quote:
Die was toen burgemeester van West-Berlijn en ik doelde eigenlijk op het bewind van de DDR.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:07 schreef SaskiaR het volgende:
willy brandt?
Och, gaat lekker zo!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:08 schreef gday het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik wat moeilijkere vragen gaan bedenken.
Nee, wel goede werelddeel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:16 schreef SaskiaR het volgende:
amazone
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:20 schreef SaskiaR het volgende:
el salvador?
OA + 1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:25 schreef OA het volgende:
Orinoco
Dat heb ik nou de hele dag al... bijna alle vragen weet ik gewoon, maar ik kom er steeds niet opquote:
Waar gaat dit over?quote:Het apparaat heeft een extern waterreservoir waarvan het waterniveau wordt gepeild met een magnetische vlotter. Als de vlotter de bodem van het reservoir bereikt wordt dat gedetecteerd door een sensor
Jij en gday waren me net voor, dat is ook bestquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat heb ik nou de hele dag al... bijna alle vragen weet ik gewoon, maar ik kom er steeds niet op
Juistquote:
quote:
Zelfde idee toch?quote:
Senseoooo!quote:
steekbal + 1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:38 schreef steekbal het volgende:
Goethe ?
Toen Goethe voorbij kwam herinnerde ik me dit citaat, toen nam ik me voor dat dat mijn volgende vraag zou worden.quote:
Klopt, hij heeft het ook gedaan, helaas had steekbal een ander antwoord in gedachten en de vraagsteller kent het punt toe......quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:51 schreef ScottTracy het volgende:
Mijn antwoord is niet minder goed lijkt me.
Joop Zoetemelk?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:52 schreef SaskiaR het volgende:
Hehe
Wie werd het vaakst 2e in de Tour de France?
Het is hier 23 graden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:53 schreef ScottTracy het volgende:
Joop Zoetemelk
Ja, dat is wel zo, ik neem aan dat steekbal het niet expres heeft gedaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:54 schreef ScottTracy het volgende:
Ik vind legendarisch een subjectief begripBeter was geweest als hij had gevraagd naar de eerste presentator van 5 tegen 5, maar soit
Grunberg? Was daar toen niet zoveel om te doen, wie die Marek van der Jagt nou precies was?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:58 schreef ScottTracy het volgende:
Wie maakt weleens gebruik van zijn pseudoniem Marek van der Jagt?
Nu vis jij een keer niet achter het net.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Grunberg? Was daar toen niet zoveel om te doen, wie die Marek van der Jagt nou precies was?
SorrySaskia.....
Nee, ook niet, spanjaard.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef SaskiaR het volgende:
bernini dan?
Ja!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:08 schreef ScottTracy het volgende:
Gaudi?
Sagrada familia vragen was me iets te makkelijk!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:10 schreef ScottTracy het volgende:
Wilde gok nav die Spanjaard-hint maar goedEven nadenken over een vraag
Dan had je wel heul snel moeten zijn!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:11 schreef Mark_V het volgende:
Geeez, gewoon 10 vragen gemist die ik allemaal wel had geweten
Ik ook, dat ik minder weet dan hij bedoel ik dan!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:14 schreef SaskiaR het volgende:
ik weet zeker weten minder dan Mark V...
Ik weet dat ik niets weet, zei Sokrates alquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ook, dat ik minder weet dan hij bedoel ik dan!![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:18 schreef SaskiaR het volgende:
kluun?
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:19 schreef steekbal het volgende:
geert mak
Precies, en als hij het al niet weet......quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:16 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik weet dat ik niets weet, zei Sokrates al
En ik maar denken dat 't een moeilijke vraag wasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:33 schreef SaskiaR het volgende:
fiji
Joecheiquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:35 schreef ScottTracy het volgende:
Volgende keer zal ik wel een Beatles vraag stellen dan.
Evans.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:37 schreef SaskiaR het volgende:
Wie was road manager van de Beatles?
Mal Evans was roadmanager van De Beatles vanaf de zomer van 1963 totdat zij uit elkaar gingen n 1970. Malcolm Evans was 26 jaar toen hij in 1962 werkte als communicatie technicus voor het postkantoor en de Beatles ontdekte in The Cavern Club tijdens zijn lunch pauze. Hij was onmiddelijk onder de indruk. Mal begon steeds vaker de Cavern op te zoeken en raakte bevriend met George, die hem aanbeval als portier van de club. Na drie maanden aan de deur te hebben gestaan werd Mal Evans' hulp ingeroepen door Beatlesroadie Niel Aspinal en de Beatles zelf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:39 schreef MaJo het volgende:
Of wacht, bedoel je Mal Evans?
Van welk boek is dit de openingszin?quote:It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
Op de een of andere manier is Mal Evans bij mij beter blijven hangen dan Neill Aspinell (en geloof me, ik heb VEEL over de Beatles gelezenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mal Evans was roadmanager van De Beatles vanaf de zomer van 1963 totdat zij uit elkaar gingen n 1970. Malcolm Evans was 26 jaar toen hij in 1962 werkte als communicatie technicus voor het postkantoor en de Beatles ontdekte in The Cavern Club tijdens zijn lunch pauze. Hij was onmiddelijk onder de indruk. Mal begon steeds vaker de Cavern op te zoeken en raakte bevriend met George, die hem aanbeval als portier van de club. Na drie maanden aan de deur te hebben gestaan werd Mal Evans' hulp ingeroepen door Beatlesroadie Niel Aspinal en de Beatles zelf.
Evans stond mij ook bij, even nagekeken en Aspinel is roadie, ze hebben dus samen gewerkt?
Vraagsteller beslist en aspinel was de eerste!![]()
Gokje, hitchhikers guide to the galaxy?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Zijn die klasgenoten nog ergens goed voor.
[..]
Van welk boek is dit de openingszin?
MaJo +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:47 schreef MaJo het volgende:
1984?
Mal Evans was roadmanager van De Beatles vanaf de zomer van 1963 totdat zij uit elkaar gingen n 1970. Malcolm Evans was 26 jaar toen hij in 1962 werkte als communicatie technicus voor het postkantoor en de Beatles ontdekte in The Cavern Club tijdens zijn lunch pauze. Hij was onmiddelijk onder de indruk. Mal begon steeds vaker de Cavern op te zoeken en raakte bevriend met George, die hem aanbeval als portier van de club. Na drie maanden aan de deur te hebben gestaan werd Mal Evans' hulp ingeroepen door Beatlesroadie Niel Aspinal en de Beatles zelf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:48 schreef SaskiaR het volgende:
Ik bedoelde road manager als in roadie, en volgemns wiki was Neil Aspinall al in 1962 hun roadie?
http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Aspinall: In July 1962, after the Beatles returned from their second trip to Hamburg, Aspinall left his job to become their permanent road manager
Bad vibe.quote:
Niets, maar de vibe zelf was slecht.quote:
Nope dat is hem ook nietquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:00 schreef SaskiaR het volgende:
hm... het enige wat ik aldoor langs zie komen is battlestar galactica (moet ik trouwens ook nog zien).
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heroes?
That´s the onequote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heroes?
Rood kruisje!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[afbeelding]
Welk klassiek spel zien we hierboven?
Hey, waarom kan ik het plaatje niet zien?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:16 schreef SaskiaR het volgende:
bicycle race?
Bike is goed, thrill niet. Misschien dat het woord opwindend beter isquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef MaJo het volgende:
Thrill Bike?
We hebben een beller! TradeMarkie +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:37 schreef TradeMarkie het volgende:
excite bike
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:55 schreef Yestuuur het volgende:
een pontje
Noem de bootjes vlotten en je hebt een vlotbrugquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een drijvende brug die op bootjes was gemonteerd?
het antwoord was dus wel een brugquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef TradeMarkie het volgende:
en destijds was het technisch onmogelijk dit met een brug te overspannen.
maar een vlotbrug overspand dus nietsquote:
Ja, je hebt 2 vaste punten aan de wal als op-/afritten en daartussenin dus een ' los' drijvend stuk wegdek, er liggen er nog steeds een stuk of 4 trouwens tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:18 schreef Yestuuur het volgende:
en die draaide ze dan als er een boot langs moest?
Spannend!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:42 schreef Der_Michael het volgende:
Hmm de hersentjes kraken al
Daar staat me ook wel vaag iets van bij, maar is dat geen film, Ladder 69 o.i.d.?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:06 schreef Homdeck het volgende:
is het "ladder" met nog een getal erachter? zoiets staat me bij, alleen ik weet niet welk getal.
3rd watch danquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:12 schreef TradeMarkie het volgende:
3th watch
ok, ff denkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |