jah eeh, dat bedoelde ik dus ookquote:Op maandag 12 maart 2007 15:32 schreef BoNi het volgende:
Volgens mij moet een contract door beide partijen ondertekend zijn voordat deze geldig is. Het huidige contract lijkt me dus ook ongeldig aangezien de huisbaas niet getekend heeft.
Dat is inderdaad waar.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:37 schreef Megumi het volgende:
Als de makelaar gematigd is is het contract gewoon geldig.
Rotsvast had de sleutels blijkbaar, ze zullen heus niet een woning verhuren als de eigenaar niet accoord is, de huisbaas heeft rotsvast blijkbaar ingehuurd om te bemiddelen.quote:
KLOPT!, na het ondertekenen en het betalen heeft ze direct de sleutels van de makelaar gekregen en is ze begonnen met verhuizen en intrekken.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Rotsvast had de sleutels blijkbaar, ze zullen heus niet een woning verhuren als de eigenaar niet accoord is, de huisbaas heeft rotsvast blijkbaar ingehuurd om te bemiddelen.
Buiten dit alles is die vriendin te goeder trouw naar rotsvast gegaan voor een huurwoning en heeft voldaan aan alles wat er werd gevraagd.
Gemachtigd, inderdaad, ze hadden per slot van rekening de sleutel ook, de vriendin van TS heeft haar contract afgesloten met de gemachtigde dus in mijn optiek moet rotsvast deze rotzooi maar oplossen.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:37 schreef Megumi het volgende:
Als de makelaar gematigd is is het contract gewoon geldig.
Groot gelijk, ze moet ook niet in discussie gaan met de huisbaas maar alle telefoontjes en correspondentie die ze van hem krijgt direct doorsturen aan rotsvast, daar heeft ze tenslotte een contract getekend en zij zijn door de huisbaas gemachtigd.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:40 schreef Madshark het volgende:
[..]
KLOPT!, na het ondertekenen en het betalen heeft ze direct de sleutels van de makelaar gekregen en is ze begonnen met verhuizen en intrekken.
Dat klopt idd, met alle partijen om tafel is de beste oplossing, rotsvast, huurbaas en huurder.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef zure_apple het volgende:
Tja, als de huurbaas heeft getekend of een gemachtigde makelaar dan heeft de huurbaas heel erg veel pech. Maar... ruzie met je huurbaas is geen ideale situatie, dus wellicht moet je er een keer mee gaan praten (ook met de makelaar) over hoe dit op te lossen. Werkt dit niet, is dat erg jammer. Mijn inziens sta je in je recht.
Lijkt mij ook. Je zou als teken van goede wil kunnen afspreken om geen katten te nemen, maar de opzegtermijn en het aantal bewoners zou ik zo laten.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef zure_apple het volgende:
Tja, als de huurbaas heeft getekend of een gemachtigde makelaar dan heeft de huurbaas heel erg veel pech. Maar... ruzie met je huurbaas is geen ideale situatie, dus wellicht moet je er een keer mee gaan praten (ook met de makelaar) over hoe dit op te lossen. Werkt dit niet, is dat erg jammer. Mijn inziens sta je in je recht.
Tja, dat is eigenlijk het probleem, het contract is wel gemaakt en geprint door de makelaar, maar is op dit moment eenzijdig getekend (door mijn kennis). De huurbaas wil dus de getekende versie niet zelf ondertekenen.quote:Tja, als de huurbaas heeft getekend of een gemachtigde makelaar dan heeft de huurbaas heel erg veel pech.
Die poging is intussen al gedaan, de makelaar geeft opeens weinig thuis (medewerker die de zaak behandelde belt steeds niet meer terug, is niet aanwezig en is nu weer ziek)quote:Maar... ruzie met je huurbaas is geen ideale situatie, dus wellicht moet je er een keer mee gaan praten (ook met de makelaar) over hoe dit op te lossen.
Er is zeker heel veel goede wil van mijn kennis uit, want die wil eigenlijk zowieso geen gezeik, maar ze heeft dus een kat.quote:Lijkt mij ook. Je zou als teken van goede wil kunnen afspreken om geen katten te nemen, maar de opzegtermijn en het aantal bewoners zou ik zo laten.
Het is een boerderij waar de huiseigenaar(es) een stukje daarvan zelfstandig gemaakt heeft. Eigen woonkamer, slaapkamer, douche, keuken en ingang. Het is ook niet mogelijk om van de gehuurde woning naar de woning van de eigenaar te komen, een zelfstandige woning lijkt mij.quote:- Hoe hard heeft de huisbaas het geld nodig c.q. kan ze het missen?
- woont de huisbaas daar zelf in huis, en betreft het de hospita-regeling? Zo ja, dan heb je 9 maanden lang geen huurbescherming.
Jah maar dat wil ze eigenlijk niet, dan staat ze letterlijk op straat, bovendien is ze er van overtuigd dat dit gewoon de perfecte woning voor 'r is (qua lokatie)quote:De makelaar is dus ook niet zo best bezig geweest. Wellicht is die ovk van opdracht deels te ontbinden wegens wanprestatie.
Ze heeft woensdag weer een nieuwe afsrpaak met ze, ik moet erbij zijn want ze laat zichzelf snel 'overrompelen'. Ik blijf voor haar dan bij 'r standpunt dat het contract zoals zij het getekend is zo blijft en er niet vanaf geweken mag worden, niet mee eens, stap maar naar de rechter.quote:Als over de huurprijs wel overeensteming is en over de ruimte die in gebruik wordt gegeven, dan is aan de essentialia van een huurovereenkomst voldaan. Geen problemen verder dus. Gewoon de huur betalen en verder geen schriftelijke huurovereenkomst nastreven. De wettelijke regels zijn voor de huurder goed, daar kan in een overeenkomst vrijwel alleen maar negatief van worden afgeweken.
ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze meer en beter kan rellen dan een ouder 60+ stel (de eigenaars), lijkt me niet dat hun zoiets in 'r hoofd gaan halen. Ik kan 'r genoeg topics hier laten zien hoe je je buur tot wanhoop kan brengenquote:Dit even juridisch. Probleem als je samen met de verhuurder in een pand woont is uiteraard ook een goede verstandhouding. Een verhuurder heeft heel wat (niet juridische) mogelijkheden om de huurder te pesten.
Hier kreeg ik al kippevel.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:27 schreef Madshark het volgende:
Een kennis van mij zit met een vreemde situatie,
Via een makelaar (RotsVast) ...........
Ik bedoel alleen de ovk met de makelaar, dus de ovk waarvoor ze de vergoeding aan de makelaar (en dus niet aan de verhuurder) verschuldigd is.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:27 schreef Madshark het volgende:
[..]
Jah maar dat wil ze eigenlijk niet, dan staat ze letterlijk op straat, bovendien is ze er van overtuigd dat dit gewoon de perfecte woning voor 'r is (qua lokatie)
Ik denk dat jullie even contact op moeten nemen met je rechtsbijstandverzekering of even langs de rechtswinkel moeten gaan. De makelaar heeft fout gehandeld en zowel zij als de huisbaas is daar nu de dupe van. Het lijkt me dat de makelaar aansprakelijk is maar dat kunnen ze je daar precies vertellen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 01:59 schreef Madshark het volgende:
Weer even een updat van het verhaal. Wij zijn nogmaals in gesprek geweest met de huurbaas, deze wilde niet afwijken van haar standpunt, sterker nog er kwam nog een wijziging erbij.
In de kop van het huurcontract staat "Huurovereenkomst zelfstandige woning", deze wil ze gewijzigd hebben in "Huurovereenkomst woning". Ik heb geen idee waarom ze dit perse aangepast wil hebben, ik heb haar nog proberen uit te leggen dat een woning met eigen ingang, eigen oprit, eigen keuken, slaapkamer, woonkamer, toilet, doiuche etc.etc. toch wel degelijk als zelfstandige woonruimte gezien wordt.
De reden van de wijziging liet te niet weten.
En toen kwamen we op het volgende punt van discussie, ondanks de advertentie tekst, ondanks de mondelinge toezegging van de makelaar zou het niet gaan om een huur voor onbepaalde tijd.
In het huurcontract staat namelijk letterlijk dat de overeenkomst voor minimaal 1 jaar is en hierna met 1 maand opzegtermijn is op te zeggen, echter is de huurbasin stellig van mening dat dit ook voor geld, met andere woorden na het jaar zou ze eenvoudig eenzijdig de huur kunnen opzeggen en zodoende komt mijn kennis dan op straat te staan.
En tevens liet ze ook al doorschemeren dat dit zowieso altijd de bedoeling geweest was omdat misschien haar dochter de woning over 1.5jaar weer nodig kan hebben :S
Toen had ik dus echt even een WTF moment. Er staat -niets- over in het huurcontract dat de woning maar van tijdelijke aard zou zijn, mijn kennis was ook expleciet op zoek naar een vaste woning, niet iets tijdelijks. Enig wat in het huurcontract terug te vinden is dat het voor minimaal 1 jaar wordt aangegaan en dat het hierna met 1maand opzegtermijn op te zeggen is.
Voordat ze ging tekenen heeft ze nog duidelijk aan de makelaar gevraagd of dit een tijdelijke woning is, want daar was ze niet naar op zoek. Makelaar heeft duidelijk en letterlijk toegezegd dat deze
voor onbepaalde tijd is. (ben ik zelf getuigen van)
Uit eigen ervaring dacht ik zo dat met aangaan van een tijdelijke woning dat dit duidelijk in het huurcontract wordt medegedeeld. Ik heb zelf ooit eens een tijdelijke woning genomen, in dat huurcotnract stond op 3 verschillende plaatsen duidelijk aangegeven dat het om een tijdelijk aard ging en dat de contractant (ik dus) hier van op de hoogte is.
Dus ik vraag me weer sterk af of ze inderdaad makkelijk mijn kennis na 1 jaar en 1 maand buiten kunnen zetten.
De volgende stap wordt een gesprek met de 3 partijen aan tafel. Tja en dan weet ze het echt niet meer..
Of de huurbaas heeft geen duidelijke afspraken gemaakt met Rotsvast.quote:Op woensdag 21 maart 2007 02:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie even contact op moeten nemen met je rechtsbijstandverzekering of even langs de rechtswinkel moeten gaan. De makelaar heeft fout gehandeld en zowel zij als de huisbaas is daar nu de dupe van. Het lijkt me dat de makelaar aansprakelijk is maar dat kunnen ze je daar precies vertellen.
Eventueel zou je kunnen overwegen om, ondanks de meningsverschillen, je krachten te bundelen met de huisbaas. Zij zit ook niet op deze situatie te wachten en jullie zijn beide 'slachtoffer'.
Het zou kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:10 schreef paladin het volgende:
De vraag is natuurlijk - Als je wéét dat je dochter over anderhalf jaar een woning nodig heeft, is dat dan nog 'dringend' eigen gebruik?
Beetje erg late reactie.. Maargoed er zijn nog wat ontwikkelingen geweest.quote:Op maandag 16 april 2007 09:43 schreef Artbij het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
Het wordt inderdaad wel tijd voor rechtsbijstand. Iedere verhuurder heeft de plicht om zich als een 'goed verhuurder' te gedragen en dat lijkt hier niet het geval te zijn. Verder is de zaak te ingewikkeld en draait deze om teveel verschillende aspecten om dit via de huis-tuin-en-keuken-adviesjes op Fok! op te lossen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:28 schreef Chinless het volgende:
Zou ut anders niet gewoon tijd worden om een advocaat in armen te nemen? (dit kost wel wat, maar kan je weer vergoed krijgen zodra je in het gelijk gesteld wordt). Som daar al jullie problemen, contact, brieven, gezeik mee op en loop er mee naar de rechter. Je ben er dan voor eens en altijd mee klaar.
Zoals ik lees, is de huisbaas gewoon aan het kwallen en probeerd hij op alle mogelijke manieren te zieken, echter hebben jullie een rechtsgeldig contract waar hij zit niet aan houd. Ik zou hem dus gewoon net zo hard terugnaaien als hij jullie naait en dus laten voorkomen !
No Cure No Pay is in Nederland niet toegestaan.quote:Eventueel doe je het via een advocaat op basis van No Cure No Pay, oftewel je betaald alleen als hij iets voor je betekend heeft. Mocht het niet slagen, geen betaling. Dit kan je vooraf netjes afspreken met ze (google even).
Klopt, alleen ligt de bal nu bij haar, ik vraag me af of het enigzins mogelijk is om de bal gewoon weer terug te leggen, door bijv. de reedsaanwezige ISRA punt gewoon toe te eigenen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar ze zal als het aan die huisbaas ligt ook geen telefoon/internet krijgen, dus dat is geen beletsel een advocaat in de arm te nemen...? Die huisbaas zal echt niet ophouden tot hij zijn zin krijgt, als hij verder geen flinke tegengas krijgt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |