Lees eerst de FAQ door voordat je wat vraagt! Er zijn al heel veel vragen beantwoord in vorige delen enquote:Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]
Deel 5: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 5 ]
Deel 6: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
Deel 7: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
Deel 8: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 8 ]
Deel 9: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 9 ]
Deel 10: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 10 ]
Deel 11:Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 11 ]
Deel 12: :Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 12 ] Nu met FF2!
Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?quote:Kijk eens in het topic Firefox gebruiken, waarom zou je?
Hierin vertellen Firefox gebruikers wat ze zo fijn vinden aan deze browser.
Wat zijn de systeemeisen?quote:Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloadenquote:Systeemvereisten hier te vinden.
Mijn profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?quote:Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?quote:Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleerquote:De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?quote:Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Hoe werken die 'quicksearches'?quote:Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vindenquote:Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches[/]
Hoe krijg ik mijn plugins aan de praat?
[q]
* Plugins
Nog niet genoeg extensions?quote:Nederlands Woordenboek: Nederlandse spellingcontrole.
Alle Woordenboek: Nog meer talen voor spellingcontrole.
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
AdblockPlus: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
Bugmenot: een database met inloggegevens voor verschillende websites.
Whoops' extensie speciaal voor Fok!: quick quoten, quick PI's en een in hoogte verstelbaar quick quote scherm
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
Super Drag&Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
########################################################################################quote:https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/
http://www.extensionsmirror.nl
http://extensionroom.mozdev.org/
http://www.google.com/tools/firefox/
[q]
Nog niet de goede extension gevonden, maak hem dan zelf!
[q]
http://roachfiend.com/arc(...)-firefox-extensions/
http://www.webmonkey.com/06/25/index3a.html
########################################################################################quote:Deze info is beschikbaar gesteld via mozBrowser.nl
* De installatie
* Tabbed browsing
* Popups blokkeren en sneltoetsen
* Extensies
* Geschiedenis (bezochte sites)
* Downloads beheren
* Pagina-instelling en afdrukken
* Bookmarks (bladwijzers)
* Macromedia Flash-plugin installeren
quote:* Firefox Roadmap
* MozillaZine Forum
* Spread Firefox
* MozBrowser.nl
* Firefox help
* getfirefox.com (korte url naar de Firefox website)
* Tips & tricks
* Uitleg over about:config
* switch2firefox.com: overschakelen van Internet Explorer naar Firefox
Wat is er nieuw in de laatste versie?quote:Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.
* Windows: Installer of Zip
* Linux: GTK2 + XFT (no installer)
* MacOS X: Compressed Disk Image
* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Mini FAQquote:* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.
* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.
* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Handige informatiequote:Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige linksquote:
quote:
Leef je uit. Is er geen centrale OP?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:32 schreef Jump het volgende:
Update Thunderbird dan ook even in die OPDie staat nog op versie 0.9
Als jij nou ff de OP van het vorige deel copiëert en in een Wiki zet?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:32 schreef Jump het volgende:
Update Thunderbird dan ook even in die OPDie staat nog op versie 0.9
Staat in de OP nu.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als jij nou ff de OP van het vorige deel copiëert en in een Wiki zet?
Nee, anders hadden we dat al lang gedaan en dat weet je zelf toch ook welquote:Op maandag 12 maart 2007 18:45 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Staat in de OP nu.
De Wiki kan iedereen.
Nu ga ik eten
Ik heb dat opeens ook, volgens mij is dat met 2.0.0.3 gekomen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:47 schreef crossover het volgende:
Waarom staat er bij mij in de titelbalk "(Build 2007030919)" en kan ik geen sites uit de history verwijderen? Wel alles tegelijk maar dat wil ik niet.
haha zo makkelijk thx menquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:19 schreef veldmuis het volgende:
tools / options / tabje main, 2e veld.
Breuls voor zijn kont schoppen dat hij die bug gaat fixxen. En tot die tijd de PI van de laatste post aanklikken voor je F5't.quote:Op zondag 1 april 2007 23:55 schreef Patton het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de scrollpositie op een pagina wordt onthouden als ik de back en forward knoppen gebruik (via de extra knoppen op m'n muis)? Soms wordt de scrollpositie wel onthouden en andere keren niet.....
Ik kan 'm niet editten, jij welquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:54 schreef Jump het volgende:
En de thunderbird in de OP is nog steeds 0.9
Er zijn wel oplossingen voor, ik heb hetzelfde probleem. Alleen keert het telkens bij mij terugquote:Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Haunter het volgende:
Ik heb een probleempje met Firefox, mijn download-scherm blijft leeghet is dus gokken wanneer een download klaar is (hij download dus gewoon wel, ik zie alleen niks)
Iemand oplossing?
Bij mij blijft het gewoon terugkomen, heb niks speciaal aangevinkt verder.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:54 schreef Jump het volgende:
Even een schopje! Ik heb die nieuwe Thunderbord 2 geïnstalleerd en zag deze middag zo'n popupje komen dat ik een nieuwe mail heb. Dat is wel handig, maar sindsdien heb ik dat niet meer gezien bij nieuwe mails, ook al staat de functie naar aangevinkt bij de opties. Of moet je dat nog ergens anders aanzetten?
Daarjuist zag ik het even, maar daarna ook weer niet meer. Het komt twee keer per dag tevoorschijn, terwijl ik wel elk half uur meerdere keren het 'new mail' geluidje hoor. Het zal wel iets te maken hebben met de "minimizeToTray' extensie.quote:Op maandag 23 april 2007 21:10 schreef Yoni het volgende:
[..]
Bij mij blijft het gewoon terugkomen, heb niks speciaal aangevinkt verder.
Gebruikt firefox bij jullie ook zoveel geheugen? Ik vind het echt opvallend veel af en toe...
Ah ja, dat zou wel goed kunnenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Daarjuist zag ik het even, maar daarna ook weer niet meer. Het komt twee keer per dag tevoorschijn, terwijl ik wel elk half uur meerdere keren het 'new mail' geluidje hoor. Het zal wel iets te maken hebben met de "minimizeToTray' extensie.
Het gebruikt inderdaad wel veel af en toe ja, Maar ik heb een gig, en doe er verder bijna niets mee dus opvallen doet het niet echt...quote:Op maandag 23 april 2007 21:10 schreef Yoni het volgende:
[..]
Gebruikt firefox bij jullie ook zoveel geheugen? Ik vind het echt opvallend veel af en toe...
Veel? Fx gebruikt hier 95 MB met 6 tabs open. Dat noem ik niet echt veel eigenlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 01:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het gebruikt inderdaad wel veel af en toe ja, Maar ik heb een gig, en doe er verder bijna niets mee dus opvallen doet het niet echt...
Hier ook idd, is dit verbeterd met 2.0?quote:Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Veel? Fx gebruikt hier 95 MB met 6 tabs open. Dat noem ik niet echt veel eigenlijk.
Zou ik ook niet weten, draai hier een machine met 4 gig geheugen dus die paar honderd MB kan ik me niet zo druk om makenquote:Op woensdag 25 april 2007 19:40 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hier ook idd, is dit verbeterd met 2.0?
quote:Ik weet dattie vroeger nog wel eens op 140 stond, met maar één of twee tabs. Heb er eigenlijk al een tijdje niet naar gekeken omdat het me toch niet echt uitmaakt.
Het heeft geen zin om ze IE View te laten installeren, want IE view laat je de website openen in internet explorer, mits deze aanwezig is op het systeem natuurlijk, en dat zal bij een Apple hooguit een zeer verouderde versie van Internet Explorer kunnen zijn, daar de nieuwere versies (na 5.5 o.i.d., voorzover ik weet iig) niet uitgebracht zijn voor het apple besturingssysteem.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:52 schreef livelink het volgende:
Ik beheer een programma dat draait op WebSTATISTICA. En WebSTATISTICA ondersteunt geen Firefox![]()
Zelf werk ik thuis ook met Firefox en ik heb inmiddels IEView geinstalleerd zodat ik thuis nog kan werken. Dat gaat prima en dat kan ik dan ook wel adviseren aan mijn klanten.
Nu heb ik echter ook een aantal klanten die met Apple werken in combinatie met Firefox. Nu zag ik wel dat er ook mogelijkheden zijn voor hen om dan IE View te installeren, maar dat wil ik liever niet zomaar adviseren. Zijn er hier gebruikers die hier ervaring mee hebben?
Inmiddels is het probleem met een nieuwe versie opgelost inderdaad, maar dat heeft wel een tijd geduurd.quote:
Ik zie op de website dat Microsoft zijn internet explorer niet eens langer beschikbaar stelt voor de apple gebruikers en hen zelfs adviseert om een recentere browser te gebruiken (safari). Het was trouwens versie 5 (ik weet niet of het 5.5 was, mogelijk niet).quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef livelink het volgende:
Ik zal in ieder geval die IE tab eens proberen, dank je wel! Ik had al begrepen van mijn Apple klanten dat ze inderdaad alleen maar gebruik kunnen maken van een verouderde IE-versie, maar WebSTATISTICA draait onder IE 5.5 en hoger, dus wie weet is hun IE versie nog net bruikbaar. Dan moet ik ze dat toch maar adviseren.
FF googlen volgende keerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:05 schreef Necrodeath het volgende:
Weet iemand wat ik in about:config moet veranderen om die tabscroll buttons weg te krijgen?
(Als je veel tabs opent, dan krijg je links en rechts zo'n scroll button, die wil ik weg hebben zodat mijn tabs gewoon kleiner worden ipv te moeten scrollen)
Ik heb vaak veel tabs open, en met dat tabscroll gedoe verlies je gemakkelijk het overzicht.
Heb zelf gekeken in about:config natuurlijk, maar kon het daar niet vinden.
Ook in MozillaZine kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk omdat ik de goeie naam ervoor niet weet![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:09 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
FF googlen volgende keer
http://lifehacker.com/sof(...)scrolling-208251.php
http://www.google.com/search?q=scroll+button+tabs+firefox
2e link google
ligt volgens mij aan de Logitech-drivers. Ik heb dit opgelost door in Setpoint de functie van de back/next-knoppen te mappen naar alt+left en alt+right.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:54 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Open ik net een nieuwe tab en druk per ongeluk de terug- en volgende-knop op m'n muis in:
resultaat voor vorige: ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ (allemaal ruitjes)
resultaat voor volgende: ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ (allemaal schoppen)
Vet man! HOAX!@!![]()
Dat lijkt me eerder aan de website liggen dan aan firefox, of begrijp ik je probleem niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef veldmuis het volgende:
Hoi ik heb FF3 en op foutgeparste pagina's na zie ik geen verschil met 2 ligt dat aan mij?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:25 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
![]()
Dankje, Hd was eerder vandaag gecrashed, dus was met nogal veel andere dingen bezig, was er met mijn domme kop niet bij denk ik...
Nouja, toch bedankt, kusje![]()
veranderingen van FF3 zijn waarschijnlijk veranderen onder de moterkapquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef veldmuis het volgende:
Hoi ik heb FF3 en op foutgeparste pagina's na zie ik geen verschil met 2 ligt dat aan mij?
FF3 slaagt in de Acid2-test btwquote:Gran Paradiso Alpha 4 is now available for testing. New features in this development milestone of Mozilla Firefox 3 include the FUEL JavaScript library for extension developers, a redesigned Page Info window, improvements to offline application support and Gecko 1.9 bug fixes.
Several Mac OS X additions have also been made, including support for Growl notifications, improvements to the Cocoa user interface and an initial version of the Breakpad crash reporting tool.
Gran Paradiso Alpha 4 is intended for Web developers and the Mozilla testing community only, with regular end users strongly advised to stick with the stable Firefox 2 for now. Alpha releases of Firefox 3 are branded using the Gran Paradiso codename in an effort to discourage regular end users from downloading them.
Gecko 1.9 Alpha 4 introduces several new features which can be tested by using Gran Paradiso Alpha 4:
* Inclusion of the FUEL Javascript library for extension developers. More details available on the FUEL Wiki
* New Page Info window
* Many Cocoa user interface improvements and bug fixes
* Improvements to offline application support. Enabled Listing of Offline Resources and implemented SQL device for the offline cache. See Marking Resources for Offline Use for further details on offline support.
* Miscellaneous Gecko 1.9 bug fixes
Some of the changes in Alpha versions of Gecko 1.9 affect the web and platform compatibility of Gran Paradiso Alpha 4. For detailed information about changes in Gecko 1.9 and Gran Paradiso, please read these pages:
* Gecko 1.9 Changes affecting websites
* Firefox 3 for developers
Known Issues
All Systems
o The Cairo graphics system has drastically changed the way all text and images are rendered from previous versions of Gecko, so occasional misrenderings of non-latin scripts and fonts may occur.
o The Phishing Protection notification bubble is hidden by the content area (see bug 341950.)
Windows
o Upscaling images can result in misrendering, causing the edges of the image to appear blurry.
Mac OS X
o The user's choice of a default font may not always be honored.
o Font decorations such as underline and strikethrough may be drawn incorrectly.
o Complex script (ex: Indic) may be misrendered.
Linux and Unix systems
o Loading any page with Chinese, Japanese or Korean text can hang the browser (see bug 357637).
o Performance on complex script (ex: Indic) may be slower than previous versions of Gecko.
o Compatibility issues have been reported when users are not running Xorg 7.0 or better.
o Users may experience problems when attempting to print complex pages.
Google er eens op...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:45 schreef Computerleek het volgende:
Is het mogelijk om de tabs onder in beeld te krijgen ipv boven zoals standaard?
Mozzbackup voor FireFoxquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:29 schreef zwambtenaar het volgende:
Trouwens, even een vraag ten aanzien van backup. Wat ik nu gebruik is:
- Firefox
- Thunderbird
- Lightning (kalender add-on voor Thunderbird)
Goed, soms wil je gewoon eens je gehele systeem opnieuw installeren of ben je daartoe om welke reden dan ook gedwongen. Het lastigste vind ik zelf dan altijd het overzetten van e-mail en browserinformatie (bookmarks) en dan nu ook de kalenderinformatie. Weet iemand zo een manier hoe je eenvoudig een backup kunt maken van deze Mozilla applicaties die dan ook probleemloos weer is terug te plaatsen in een nieuwe installatie?
Weet je het al? Ik heb er namelijk ook (weer) last van! Kan download.rtf alleen niet vinden op me computer!quote:Op zondag 22 april 2007 12:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Er zijn wel oplossingen voor, ik heb hetzelfde probleem. Alleen keert het telkens bij mij terug
Volgens mij moet je uit de map Application Data het bestandje download.rtf oid verwijderen. Ik zal het zo even opzoeken.
typ in je adresbalk: about:configquote:Op zondag 13 mei 2007 18:03 schreef VoreG het volgende:
Vroegah zat er een kruisje helemaal rechts in de balk, zodat je tabbladen kon afsluiten. Nu heb ik dat kruisje naast het tabblad zelf staan, maar ik wil weer dat het helemaal rechts komt te staan.
Weet iemand hoe ik dit weer zo krijg?
Bij mij sluit ie dan niet hoorquote:Op maandag 14 mei 2007 11:19 schreef mcDavid het volgende:
kruisje is voor watjes. Ctrl-klik op de tabbladen.
Top die zocht ik. Scheelt een muisarm als ik meerdere dingen moet sluitenquote:Op maandag 14 mei 2007 09:32 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
typ in je adresbalk: about:config
verander de waarde bij browser.tabs.closeButtons in 3
ja sorry dat bedoel ik. Bij de meeste dingen is dat het zelfdequote:Op maandag 14 mei 2007 11:26 schreef crossover het volgende:
[..]
Bij mij sluit ie dan niet hoor
Ik gebruik altijd de scroll knop om tabbladen te sluiten
http://whoops.ath.cx/fokrss/quote:Op maandag 14 mei 2007 13:34 schreef Autoreply het volgende:
Is het mogelijk je FokAT in een rss-feed te bekijken?
Flash installenquote:Op maandag 14 mei 2007 13:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vraagje aan FFkenners, het filmpje op deze site deed het bij m'n ouders computer (vista home premium) wel in IE en niet in FF. Het hele zwarte gedeelte kwam gewoon niet in beeld (alleen artikel & comments).
Ik probeer het op mijn laptop (ook vista home premium) doet ie 't wel. Iemand enig idee?
quote:Op maandag 14 mei 2007 13:55 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
http://whoops.ath.cx/fokrss/
Dankzij whoops is 't mogelijk
Das niet de whoops extensie maar die van Lynx666quote:Op maandag 14 mei 2007 18:44 schreef Autoreply het volgende:
Ik gebruik ook Whoops extensie, maar geregeld gebeurd er niets als ik op een blauw knopje klik. F5-en helpt dan. Wat is daar de reden van?
Die extensie zoek ik ook!quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:33 schreef WyriHaximus het volgende:
Weet iemand een extensie die al je extensies over verschillande computers beschikbar maakt. Dus als ik er 1 op me laptop installeer dat die ook op me workstation komt en op me server? (Note dat het allemaal verschillande platformen zijn.)
Zow, na een uurtje prutsen draait vrijwel alles. M'n mailbox "even" overgezet. 4000 mails duurde toch een half uurtje om te importerenquote:Op maandag 4 juni 2007 14:05 schreef Autoreply het volgende:
Ik ben alles aan het emigreren naar een USB-stick. Gaat an sich perfect, moet alleen de Fok! extensie nog ff installen. (En alle instellingen weer terug zetten :-( )
Je zou kunnen overwegen met FF portable te gaan werken. Maar das eigenlijk geen oplossing, maar het omzeilen van een probleem.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:03 schreef whoops het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om cache dir van Firefox op een andere plek neer te zetten dan waar hij standaard terecht komt? Standaard komt hij in een mapje Cache in je FF profile, die bij ons op het netwerk staat, maar ik wil hem graag op de lokale machine zetten (in een temp dir).
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:03 schreef whoops het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om cache dir van Firefox op een andere plek neer te zetten dan waar hij standaard terecht komt? Standaard komt hij in een mapje Cache in je FF profile, die bij ons op het netwerk staat, maar ik wil hem graag op de lokale machine zetten (in een temp dir).
in 1.5 in elk gevalquote:Move the disk cache to a faster or larger location:
Many Windows users like to locate their disk cachefiles on a separate hard drive from Windows. This can improve the performance of Windows or whatever program is using the cache, or it can free up space on a primary partition. (The disk cache should not be confused with the RAM cache described above.) To move Firefox’s disk cache, use about:config to create a new preference. (This is another hidden preference that doesn’t appear until you create it.)
Type browser.cache.disk.parent_directory into the dialog box that appears, then click OK. In the Value dialog box, enter c:folder, providing the foldername in which you wish the file to be located.
Thanks a bunch Godt, ik ga dit morgen meteen even proberen!quote:
Waar de fuck is dat topic gebleven?quote:Op maandag 14 mei 2007 18:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Das niet de whoops extensie maar die van Lynx666
En zie het extensie topic voor meer info
Dicht/deletedquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waar de fuck is dat topic gebleven?
Ja, ik kwam het net in de search al tegen. Aldus Slarioux:quote:
Wat een achterlijk verhaal, hij had ook kunnen verzoeken om die feature er uit te halen oid, maargoed, het is een dictatuur, geen fatsoenlijke forum zoals tweakers oidquote:De opzet die FOK! nu heeft is leuk op een forum met 2000 leden maar het geheel barst aan alle kanten uit zijn voegen. Dat er nog niks concreets gebeurt is verbaast me dan ook enorm, want als Danny een rare bui heeft drukt hij er de meest debiele beslissingen in een paar uur door. Dat hij zo aarzelt met het opruimen van FOK! snap ik niet.
Works like a charm, super...quote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 10:01 schreef Autoreply het volgende:
Ik gebruik thunderbird portable maar na een vastloper herkent hij m'n mail niet meer. Ik heb de map profile/mail, de files profile/abook.mab en profile/prefs.js al in een nieuwe geinstalleerde map gekopieerd maar niets. Bij importeren krijg je alleen outlook/outloop express.
Dit is toch absurd, de mails en bestanden staan er nog gewoon op, maar die mail willen lezen, ho maar![]()
Deze dus.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:17 schreef Werewolf het volgende:
Ik zag dat iemand ook al een Fok! search engine had gemaakt!
http://mycroft.mozdev.org/jsreq.html
Top!
Waar is m'n topic?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waar de fuck is dat topic gebleven?
ctrl-F5?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:16 schreef MakaveliTheDon het volgende:
HELP! Sinds vandaag kan ik Fok! niet meer bezoeken met Firefox. Krijg dit op mijn scherm:
[[url=[afbeelding,link]]afbeelding[/url]]
Any ideas?
Speciaal voor jou dan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik vind een "" wel op zijn plaats. [afbeelding]
http://reloadevery.mozdev.org/quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan je in FF2 een auto-F5 met een bepaalde tijd aanzetten (eventueel met plugin)? Dan wel per keer aan- / uitzetten anders wordt het irritant natuurlijk.
Bijvoorbeeld voor live verslagen die je niet via tv kan volgen (WSOP).
Thanx, het werkt wel alleen niet op FOK!quote:
Ik gebruik dat altijd alleen voor myAT. Kan je gewoon per tabblad instellen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Thanx, het werkt wel alleen niet op FOK!.
Zit ik een post te schrijven, reload ie ben ik m'n post weer kwijt.
Ik ook, maar moet je niet vergeten om elk topic in een apart tabblad te openenquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef crossover het volgende:
Ik gebruik dat altijd alleen voor myAT. Kan je gewoon per tabblad instellen.
Dat doe ik sowiesoquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ook, maar moet je niet vergeten om elk topic in een apart tabblad te openen.
Ja klopt, alleen het is irritant als je het vergeetquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:18 schreef crossover het volgende:
Dat doe ik sowieso
Maar dat is toch een kwestie van even wennen?
Waarom is het zo belangrijk dat die minibalk weg kan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:08 schreef -Evert- het volgende:
Weet iemand het antwoord op mijn post?
Niet belangrijk, ik vind het alleen stukken fijner. In mijn Thunderbird (screenshot is niet van mijquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk dat die minibalk weg kan?
Druk eens op F7quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:05 schreef Sanderrrr het volgende:
Pas kwam er bij mij een venster met een vraag of ik iets wilde inschakelen, heb maar op ja geklikt. Ben alleen vergeten hoe die functie heet. Als ik nu op een website tussen tekst klik komt er zo'n knipperende | zodat ik met het toetsenbord tekst op het internet kan selecteren. Weet iemand hoe deze functie heet en hoe ik deze weer kan uitzetten?
http://www.triplesix.nl/ff_extensions/fullquickreply/ deze al geprobeerd?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik begin echt een FF aanhanger te worden. Nooit verdiept in addons maar nu ik me er wel ff mee bezig gehouden heb, heb ik er gelijk 4, plus nog 2 woordenboeken
.
FF![]()
Tijdens de zoektoch zag ik ook dat er alphaversies zijn van FF3, wat zijn de grootste voordelen tov FF2?
Thanxquote:[b]Op vrijdag 22 juni 2007 13:24 schreef deze al geprobeerd?
Dit is die van whoops die omgebouwd en uitgebreid isquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Thanx, ik had de oude (van whoops) maar deze werkt beter
.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:18 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Druk eens op F7('t heet cursornavigatie)
Iemand een idee?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:32 schreef -Evert- het volgende:
[afbeelding]
Weet iemand hoe ik dat rood gekleurde balkje kan verwijderen?
Vanaf Windows 2000 kun je iedereen een eigen account met met wachtwoord geven en kan je het zo oplossen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 03:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik zat net even in m'n Firefox voorkeuren te snuffelen, en tot mijn verbazing kan ik onder het kopje Beveiliging -> Wachtwoorden tonen zonder problemen al mijn wachtwoorden zien.
Dus ik dacht dan stel ik een hoofdwachtwoord in, zodat ik alleen bij m'n wachtwoorden kan als ik die invoer, blijkt dat die een andere functie heeft.
Iemand een idee hoe je dat wel kan regelen, want zo kan iedereen die deze computer gebruikt dus m'n pw's zien..
Ik heb een Mac, en 't zou echt totale onzin zijn om alleen hiervoor met accounts te gaan werken. Dit moet toch eigenlijk gewoon standaard vanuit Firefox kunnen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 04:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vanaf Windows 2000 kun je iedereen een eigen account met met wachtwoord geven en kan je het zo oplossen.
Bij Tools-Options-Security kan je met Show passwords de passwords achter je usernames onzichtbaar maken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 03:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik zat net even in m'n Firefox voorkeuren te snuffelen, en tot mijn verbazing kan ik onder het kopje Beveiliging -> Wachtwoorden tonen zonder problemen al mijn wachtwoorden zien.
Dus ik dacht dan stel ik een hoofdwachtwoord in, zodat ik alleen bij m'n wachtwoorden kan als ik die invoer, blijkt dat die een andere functie heeft.
Iemand een idee hoe je dat wel kan regelen, want zo kan iedereen die deze computer gebruikt dus m'n pw's zien..
nee dat weet niemand want je verteld verder helemaal geen info over wat je hebt gedaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:18 schreef dvdfreak het volgende:
weet iemand hoe ik mijn bookmarks weer kan krijgen
In deze folder:quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:18 schreef dvdfreak het volgende:
weet iemand hoe ik mijn bookmarks weer kan krijgen
Hoe kunnen wij dat nou voor jou bepalen?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zijn jullie leukste, handigste en/of beste plugins voor FF?
Volgens mij werkt het vooral psychologischquote:Op zondag 1 juli 2007 12:33 schreef crossover het volgende:
Werkt dat Fasterfox eigenlijk?
Maar ik vroeg ook niet welke voor mij het beste zijnquote:Op zondag 1 juli 2007 12:16 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dat nou voor jou bepalen?
Dat is geheel afhankelijk van je internetgebruik.
Er zijn speciale Fok! plugins van Whoops: http://www.triplesix.nl/ff_extensions/fullquickreply/
Kijk anders eens in het topic: Firefox gebruiken, waarom zou je? of gewoon op de site van Mozilla bij de popular extensions: https://addons.mozilla.or(...)cat:all/sort:popular
Sorry, verkeerd gelezen....quote:Op zondag 1 juli 2007 13:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar ik vroeg ook niet welke voor mij het beste zijnIk werk zelf ook met FF met verschillende addons maar ik vroeg me af wat voor JULLIE persoonlijk de leukste, makkelijkste, beste addons zijn
Tsja wie stelt hier nou de domme vragen. Ik zal nog een keer een vraag voor je opzoekenquote:Op zondag 1 juli 2007 15:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
dan kunnen we half Fok dichtgooien als overal het antwoord "Google" op is
Heb je een downloadextensie? En heb je je opties nageken (extra --> opties --> algemeen)?quote:Op zondag 1 juli 2007 18:20 schreef RobertVH het volgende:
Om een of andere reden opent FF download venster niet meer als ik ene download start, ook als ik het handmatig start zie ik nergens mijn downloads... nogal klote![]()
http://zoeken.fok.nl/index.php?q=firefox+download+niet&match=&ts=&sort=rel&type=alle&van=&tot=quote:Op zondag 1 juli 2007 18:20 schreef RobertVH het volgende:
Om een of andere reden opent FF download venster niet meer als ik ene download start, ook als ik het handmatig start zie ik nergens mijn downloads... nogal klote![]()
Een van die beschrijvingen had ik al geprobeerd, maar ik kon de hele map niet vinden.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:37 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
http://zoeken.fok.nl/index.php?q=firefox+download+niet&match=&ts=&sort=rel&type=alle&van=&tot=
daar staat ergens het antwoord tussen, deze vraag komt best vaak voorbij.
quote:Op zondag 1 juli 2007 15:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Tsja wie stelt hier nou de domme vragen. Ik zal nog een keer een vraag voor je opzoeken.
Zeer puicke plugin inderdaad! Voor als je een beetje bezig bent met sites bouwen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef JortK het volgende:
http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/
Deze is toch wel erg handig
Vooral het CSS verhaal is ernstig handigquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Zeer puicke plugin inderdaad! Voor als je een beetje bezig bent met sites bouwen.
De onderste link in je sign doet het nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef JortK het volgende:
http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/
Deze is toch wel erg handig
Deze kan ik niet installerenquote:Op zondag 1 juli 2007 12:16 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dat nou voor jou bepalen?
Dat is geheel afhankelijk van je internetgebruik.
Er zijn speciale Fok! plugins van Whoops: http://www.triplesix.nl/ff_extensions/fullquickreply/
Kijk anders eens in het topic: Firefox gebruiken, waarom zou je? of gewoon op de site van Mozilla bij de popular extensions: https://addons.mozilla.or(...)cat:all/sort:popular
is 2 niet pas net uit?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:31 schreef Treveo het volgende:
Weet iemand wanneer Firefox 3 officieel uitkomt?
browser.tabs.closeButtons op een andere waarde zettenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:31 schreef Messenga het volgende:
Hoe kon je het tabbladen sluiten knopje ook alweer naar rechts verplaatsen, in plaats van 1 per keer?
FF2 is in oktober of november vorig jaar uitgekomen, als ik me niet vergis...quote:
Langer dan 3 maandan dan, héquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:54 schreef whoops het volgende:
[..]
FF2 is in oktober of november vorig jaar uitgekomen, als ik me niet vergis...
1. zoals ik op msn al probeerde uit te leggen, de knop zelf nog even de werkbalk inslepen uit het 'customize' vensterquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:06 schreef Autoreply het volgende:
Twee vragen:
Hoe krijg je het symbooltje bij IE Tab naar een van de werkbalken boven? Ik heb alle vinkjes ongeveer geprobeerd, maar versleept krijg ik 'm niet.
Hoe migreer je alle instellingen en extensies van FF portable naar FF. Mozbackup is een geweldig stukje software, maar hij kan mijn FF portable niet vinden![]()
Bedoel je versie 2?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:47 schreef Renesite het volgende:
Die nieuwe thunderbird is best flex!
2.0.0.6 heb ik nu. De net wat meer vista achtige look (Gestyled enzo)quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:52 schreef mcDavid het volgende:
1. zoals ik op msn al probeerde uit te leggen, de knop zelf nog even de werkbalk inslepen uit het 'customize' venster
Dat dus...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:06 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb alle vinkjes ongeveer geprobeerd, maar versleept krijg ik 'm niet.
quote:
Naar 2 ja, 3 is nog in beta en raad ik niet aan. Ik vind 2 veel fijner en beter werken dan 1quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik zit nog steeds op ff1 is het aan te raden om op 3 (2) over te stappen ?
Dat valt bij mij wel mee, 2 heeft tov 1 alleen wat mooiere knoppen enzo, verder is ie wel ongeveer zelfde.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
2.0.0.6 heb ik nu. De net wat meer vista achtige look (Gestyled enzo)
Ook vanwege veiligheid is 2 wel handig denk ik.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik zit nog steeds op ff1 is het aan te raden om op 3 (2) over te stappen ?
ook de veiligheid is inderdaad verbeterd. En het gebruiksgemak op sommige puntjes (niet dat daar nog veel aan te verbeteren viel). Maar vooral het geheugengebruik is flink teruggedraaid.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:14 schreef Treveo het volgende:
[..]
Dat valt bij mij wel mee, 2 heeft tov 1 alleen wat mooiere knoppen enzo, verder is ie wel ongeveer zelfde.
True, wij hadden alleen over de GUIquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:14 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ook de veiligheid is inderdaad verbeterd. En het gebruiksgemak op sommige puntjes (niet dat daar nog veel aan te verbeteren viel). Maar vooral het geheugengebruik is flink teruggedraaid.
Welke versie draai je?quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:39 schreef LordNemephis het volgende:
Even een vraag over Thunderbird: Ik gebruik het nu een paar maand en ben er op zich tevreden over, echter het ding blijft vaak hangen en neemt dan een bats geheugen in gebruik dat het niet leuk meer is. Is het iemand bekend of daar een oplossing voor is?
De nieuwste, Thunderbird 2.0.0.6quote:
wanneer ik 'm in safe mode opstart is er niets aan het handje loopt ie dus net zo hard vast, maar ik heb verder geen addons of plugins geïnstalleerd .. ikke niet snapquote:Op maandag 20 augustus 2007 10:52 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
De nieuwste, Thunderbird 2.0.0.6
nah al geprobeerd... toch maar es op zoek naar een andere mailclient ben ik bang (jammer, op zich is het wel een fijn programma)quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:04 schreef JortK het volgende:
FF helemaal opnieuw installeren een idee?
dat is mooi want hij gebruikt soms wel meer dan 100mb aan ramquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:14 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ook de veiligheid is inderdaad verbeterd. En het gebruiksgemak op sommige puntjes (niet dat daar nog veel aan te verbeteren viel). Maar vooral het geheugengebruik is flink teruggedraaid.
Dat is vreemd, ik use TB best lang en kwam nooit boven 50 MB ondanks dat ik hem constant aan heb staan met 5000+ mails in mijn boxquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is mooi want hij gebruikt soms wel meer dan 100mb aan ram
nu ook weer 7 tabs open staanquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:15 schreef Treveo het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ik use TB best lang en kwam nooit boven 50 MB ondanks dat ik hem constant aan heb staan met 5000+ mails in mijn box
Das gek, dat heb ik nou nooitquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:51 schreef Autoreply het volgende:
Ik zit nu op 480 MB. Naja, soit, ik heb geheugen zat, maar een beetje overdreven is 't wel...
Ik vind 't wat overdreven. Had daarnet iets van 30 tabbladen open waarvan ongeveer de helft op Fok (maar wel 300 posts/pagina) Tel daar nog wat Ebay-pagina's en wat mail e.d. bij op en dan heb je het dus over 15 mb per pagina. Absurd me dunkt...quote:
Ook met 8 tabbladen met wat normale sites trekt hij nog steeds belachelijk veel geheugenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
das heul niet gek als je ziet wat AR allemaal tegelijk open zet met die arme browsert!
firefox even helemaal afsluiten en weer opstarten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:53 schreef escape_nl het volgende:
ik zit met een probleempje.
Ik heb een mooie bladwijzerbalk gemaakt met behulp van "smart bookmarks bar" maar als ik op een link klik en de pagina opent in een ander venster krijg ik niet die bladwijzerbalk. De optie bij "beeld" staat aangevinkt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
bij mij valt het anders best mee met iets soortgelijks open:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:30 schreef Autoreply het volgende:
Ter illustratie. Belachelijk![]()
[img=578xnull]http://www.jarnonieuwenhuize.nl/temp/geheugen.jpg[/img]
Het is een verse install met alleen IE-tab geinstalleerdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:37 schreef Treveo het volgende:
Ik heb dan rond 54 MB, misschien ligt het aan je add-ons?
Strange, ik heb 54 MB met wat add-ons...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Het is een verse install met alleen IE-tab geinstalleerd
Dat is zeker zo... FF laat dingen gewoon in het geheugen zitten omdat die sneller geladen kunnen worden, dus echt erg is het toch niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef Autoreply het volgende:
Wellicht speelt het mee dat FF al een paar dagen nonstop open staan en dat het geheugen niet goed wordt "opgeruimd"
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:52 schreef WEST het volgende:
ik heb een probleem
ik heb firefox versie 2.0.0.6 en daarvan krijg ik een melding als ik ergens iets wil bekijken "De ondersteuning voor JavaScript in uw webbrowser is uitgeschakeld.
Schakel het uitvoeren van JavaScript in en herlaad de pagina
om deze toepassing te kunnen gebruiken."
nu heb ik javaScript ingeschakeld en nog krijg ik dat, waar kan dat aan liggen?
Zelfde probleem heb ik ook hier op het forum, met die header boven in waar o.a my active topics staan die is wit zodat ik die hele regel niet kan zien.![]()
ram eens op "prive-gegevens opruimen" (ctrl+shift+del). dat scheelt vaak al een hoop.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef Autoreply het volgende:
Wellicht speelt het mee dat FF al een paar dagen nonstop open staan en dat het geheugen niet goed wordt "opgeruimd"
Fx opnieuw opstarten werkt niet blijft zelfde probleem en opnieuw installeren ook al gedaan maakt ook geen verschil.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Klinkt als een bug... Fx opnieuw opstarten? desnoods opnieuw installeren?
Ook na de-installatie de firefox-map verwijderd uit program files? Daar blijft behoorlijk wat zooi instaan namelijk!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 06:26 schreef WEST het volgende:
[..]
Fx opnieuw opstarten werkt niet blijft zelfde probleem en opnieuw installeren ook al gedaan maakt ook geen verschil.![]()
met IE6 heb ik ook dat probleem
heb ik allemaal gedaanquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:14 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ook na de-installatie de firefox-map verwijderd uit program files? Daar blijft behoorlijk wat zooi instaan namelijk!
vergeet niet ff je bookmarks te backuppen![]()
probeer Firefox eens te de-installeren en opnieuw te installeren. wel back up maken van je favo'squote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:14 schreef Treveo het volgende:
Huh, ik heb nu opeens hetzelfde probleem als WEST:
Zelfde probleem heb ik ook hier op het forum, met die header boven in waar o.a my active topics staan die is wit zodat ik die hele regel niet kan zien.
Ik heb JavaScript enabled, geen Norton, heb niet eens een antivirus of wat dan ook... :/
Ik weet het probleem al, het ligt aan Adblock Plus... enige oplossing is om hem forum.fok.nl te laten toestaanquote:Op zondag 26 augustus 2007 10:47 schreef WEST het volgende:
[..]
probeer Firefox eens te de-installeren en opnieuw te installeren. wel back up maken van je favo'sen ook de map van je pc af halen.
je catch leeg gooien. Wil dat niet moet je ff naar tweakers gaan en daar eens zoeken. Daar kwam ik mijn oplossing tegen.![]()
jammer dan voor hemquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Adblockers zijn sowieso verboden op FOK! want stel je voor dat danny inkomsten misloopt doordat mensen de banners niet zien!
niet te hard roepen dan krijg je een ban!quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:02 schreef WEST het volgende:
[..]
jammer dan voor hemik hoef die irritante dingen niet te zien dus ik block ze
Normaal gesproken (instellingen op default)quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:23 schreef Canisfire het volgende:
krijg ik dat vanzelf in een venstertje vermeld als ik Firefox opstart op een morgen ?
Jep, ABP uitschakelen op FOK!. Anders lees je ff 10 posts terug ofzoquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:58 schreef roburt het volgende:
als ik adblock plus installeer en de 4 subscri die erbij zitten gebruik werkt alles prima alleen op fok krijg ik bovenin een heel onduidelijk beeld. kan ik dit uitzetten?
[afbeelding]
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voeg de volgende regel toe als uitzonderingsregel:hoe werkt dat precies? ik ben op die site geweest maar daar wordt ik niet echt wijs van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt bij mij perfect. Ik gebruik adblock plus met Filterset.G [www.pierceive.com] als filter.
ik denk dat dit het is
http://www.pierceive.com/filtersetg/2007-06-02a-MERGED.txt maar met een txt werkt het niet.
en waar vul je de uitzondering in?"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
Adblock installeren, die regel van Pietjepuk toevoegen als te blokken site en het werktquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:25 schreef roburt het volgende:
[..]
Werkt bij mij perfect. Ik gebruik adblock plus met Filterset.G [www.pierceive.com] als filter.
[/spoiler]
hoe werkt dat precies? ik ben op die site geweest maar daar wordt ik niet echt wijs van.
ik denk dat dit het is
http://www.pierceive.com/filtersetg/2007-06-02a-MERGED.txt maar met een txt werkt het niet.
en waar vul je de uitzondering in?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:06 schreef roburt het volgende:
waarom lukt mij dat nooit
ik heb Filterset.G [www.pierceive.com] en www.pierceive.com geprobeerd, maar bij allebei heb ik overal nog popups.
[afbeelding]
Klopt, heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:10 schreef mcDavid het volgende:
het makkelijkst (n00bpoofst) is die update-extensie even installeren, dan gaat alles vanzelf!
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1136
ik heb ook de volgende filters:quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:15 schreef roburt het volgende:
ik had eerst Filterset.G [www.pierceive.com] gedaan en toen probeerde ik maar die site ja
ik heb een restart gedaan en met Filterset.G [www.pierceive.com] zijn redelijk wat dingen weg maar niet alles.
Linksonder... "add filter"quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:26 schreef roburt het volgende:
oke ik heb de update gedaan, nu ik een hele lijst met geblockte images, maar de regel van pietjepuk zijn post staat er niet tussen, en ik kan nergens een optie vinden op een uitzonderingsregel in te stellen.
(maar dat FOK scherm is nog wel geblokkeerd.)
Die moet je ook zelf toevoegenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:26 schreef roburt het volgende:
maar de regel van pietjepuk zijn post staat er niet tussen
Via menu, voorkeuren krijg je een lijst en daarbij kan je het toevoegen.quote:en ik kan nergens een optie vinden op een uitzonderingsregel in te stellen.
nou sorry maar die kan ik niet vinden hoor.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Die moet je ook zelf toevoegen.
[..]
Via menu, voorkeuren krijg je een lijst en daarbij kan je het toevoegen.
Gewoon in het hoofdvenster van ABP op "add filter" klikken, en dan die regel van pietjepuk007 invoeren werkt ook. Scheelt c.a. 3 stappenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:53 schreef roburt het volgende:
ah zo, dankje voor de duidelijk uitleg.
Dan snappen ze nog niet hoe de addon werken, komen ze hier morgen weerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:01 schreef mcDavid het volgende:
Gewoon in het hoofdvenster van ABP op "add filter" klikken, en dan die regel van pietjepuk007 invoeren werkt ook. Scheelt c.a. 3 stappen
browser.search.openintabquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:20 schreef crossover het volgende:
Hoe kan ik in about:config instellen dat mijn zoekopdracht in die balk rechtsboven in een nieuw venster opent?
Kan het maar nergens vinden...
Twee posts voor jou stelde ik dezelfde vraagquote:Op donderdag 13 september 2007 21:53 schreef KarelMartel het volgende:
Mijn pa gebruikt nu outlook, maar dat zuigt (traag, errors, etc) en ik moet er steeds heen om te helpen, dus nu dacht ik eraan om thunderbird te installeren.. inmiddels draait hij, maar ik ben nog op zoek naar 1 functie, namelijk het automatisch resizen van images..
m'n pa (een n00b) wil nog wel eens foto's mailen, en als hij dan 30 foto's van gemiddeld 3 mb gaat versturen, gaat het fout... het zou handig zijn als thunderbird automatisch de foto's kan resizen bij verzenden (net als outlook), is dit mogelijk?
nope, bij jou ging het om het bekijken van ontvangen foto's, bij mij gaat het om het verkleinen van foto's die je verstuurtquote:Op donderdag 13 september 2007 21:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Twee posts voor jou stelde ik dezelfde vraag
V.
Dat kopieer programma (ff googelen of zoeken in de op) werkt perfect zolang je geen portable versie gebruiktquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:11 schreef Litso het volgende:
Even een vraagje, ik wil graag firefox zoals ik 'm thuis heb, met dezelfde bladwijzers, extensies, searchplugins en alles in 1 keer kopiëren naar mijn laptop. Door een verse install te doen en vervolgens de map in program files volledig te vervangen door die van mijn pc werte het iig niet. Iemand een idee?
Twee posts boven jequote:Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef crossover het volgende:
Is er een manier om de configuratie (settings, about:config), add-ons, bookmarks etc op te slaan? Misschien een plugin die alles exporteert naar een bestand?
quote:
Ik zou zeggen, leer je pa dat hij foto's vanuit picasa moet mailen!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:53 schreef KarelMartel het volgende:
Mijn pa gebruikt nu outlook, maar dat zuigt (traag, errors, etc) en ik moet er steeds heen om te helpen, dus nu dacht ik eraan om thunderbird te installeren.. inmiddels draait hij, maar ik ben nog op zoek naar 1 functie, namelijk het automatisch resizen van images..
m'n pa (een n00b) wil nog wel eens foto's mailen, en als hij dan 30 foto's van gemiddeld 3 mb gaat versturen, gaat het fout... het zou handig zijn als thunderbird automatisch de foto's kan resizen bij verzenden (net als outlook), is dit mogelijk?
Weet je het zeker?quote:Op zondag 9 september 2007 11:07 schreef Devrim het volgende:
Help anyone?
Als ik mijn extensions probeer te update werkt Firefox opeens niet meer (geen één pagina word geladen)
Als ik FireFox opnieuw start werkt alles weer helemaal perfect (Maar extensions worden niét geupdate)
Ik heb tot nu toe nergens last van.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ben ik de enige met problemen met Firefox na die update van gister/vandaag? Ik heb de hele tijd met vastlopers te maken. Alles is veel slomer enzo.
Ik ook niet, blijft bloedsnel op Vistaquote:Op woensdag 19 september 2007 19:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nergens last van.
sta ik op de ignore ofzo?quote:Op woensdag 19 september 2007 08:44 schreef MadMarine het volgende:
Helluuup, thunderbird doet het niet goed meer!
Situatie: ik heb verschillende webmail accounts (hotmail/livemail en gmail) evenals een pop3 account, die ik allen ophaal met thunderbird. Sinds kort werden emails met middelmatig grote bijlagen (vanaf 2 a 3 Mb) niet meer opgehaald door thundebird. Thunderbird loopt dan redelijk vast, en geeft na een hele tijd wachten de "wachttijd voor server localhost verlopen" melding.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: emailscanner aan/uit, opnieuw installeren van thunderbird. Ik heb zelfs heel windows xp opnieuw geïnstalleerd, maar deze error blijft
Het vreemde is ook dat thunderbird het altijd normaal gedaan heeft, en dat ik niks actief veranderd heb wat de foutmelding zou kunnen veroorzaken.
Is er iemand die nog ideeën heeft wat het zou kunnen zijn, of tips wat ik nog zou kunnen doen?
ohja, ik heb thunderbird 2.0.0.6 en de add-ons webmail 1.2.4, webmail gmail 0.5.9 en webmail hotmail 1.2.9.
quote:"De gevraagde actie kon niet worden uitgevoerd omdat de geldigheid niet kon worden geverifieerd. Ga terug en probeer het opnieuw."
Geen problemen mee?quote:Op zondag 30 september 2007 20:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
Na de FOK! update (replique 0.3.3) werkt de quickpreview niet meer.
[..]
quote:Op zondag 30 september 2007 20:22 schreef mcDavid het volgende:
-edit-
ohwacht, de preview! Ja idd wel problemen mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |