Ik zeg niet dat ik er per sé een probleem mee heb, maar ik heb wel een probleem met het feit dat ik meteen een nazi ben als ik een Nederlandse vlag op hang maar een turk dat maar lekker moet doen zonder allerhande commentaar over zich heen te krijgen.quote:Wacht even, dat is toch die "achterlijke cultuur" waar mensen met een dubbele loyaliteit vandaan komen? Ik vind dat altijd zo ontzettend dubbel - en in het geheel niet lberaal/libertarisch - eerst afgeven op die achterlijke moslims en daarna komen met een "hullie-zullie" bak die er op neer komt dat "zij het toch ook doen"...
Ja, in België moet je namelijk daadwerkelijk iets weten en je niet alleen maar uit een situatie lullen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lessysteem in België is heel anders. Dat scheelt nogal.
Da's heel mooi natuurlijk maar als er jaarlijks meer dan 150.000 hooggeschoolden hun biezen pakken mag men toch wel eens afvragen waarom.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:32 schreef du_ke het volgende:
Ik zou geen land weten waar ik momenteel liever zou willen wonen.
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid belood wordt
En dat is belangrijk, omdat???quote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vraag me af of al die zgn. jonge hoog-opgeleiden die hier massaal het land verlaten ook hun Nederlandse paspoort houden als ze zich in een ander land vestigen!
Omdat met name die hoog-opgeleide jongeren die het hardste roepen dat ze weg willen uit Nederland het vaak hoog in hun bol hebben, en menen af te moeten geven op het feit dat ze belasting moeten betalen, of op alles dat 'minder' is dan henzelf, onder andere op zogenaamde 'profiteurs' en moslims, en de laatste tijd is er zo'n ophef over allochtonen in Nederland met een dubbel paspoort.quote:
Volgens mij klets je maar wat en ken je helemaal niemand die vertrokken is uit Nederland. Meestal zijn dat juist de mensen met veel initiatief, mensen die je nodig hebt om de economie draaiende houden. En dat laatste kun je van al die dubbele-nationaliteit-paupers die Nederland rijk is bepaald niet zeggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat met name die hoog-opgeleide jongeren het vaak hoog in hun bol hebben, en menen af te moeten geven op alles dat 'minder' is dan henzelf, onder andere op zogenaamde 'profiteurs' en moslims, en de discussie die zo actueel is omtrent de dubbele paspoorten.
Ik vindt de mensen die vertrekken uit Nederland, om wat voor reden dan ook, vaak onwijs hypocriet.
Nou ja, ik ken wel een aantal mensen die zijn vertrokken uit Nederland, maar die zijn om hele andere redenen vertrokken uit Nederland.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij klets je maar wat en ken je helemaal niemand die vertrokken is uit Nederland. Meestal zijn dat juist de mensen met veel initiatief, mensen die je nodig hebt om de economie draaiende houden. En dat laatste kun je van al die dubbele-nationaliteit-paupers die Nederland rijk is bepaald niet zeggen.
In mijn geval doe ik daar niet aan. Zodra ik de kans krijg, word ik Amerikaan. Persoonlijk vind een dubbele nationaliteit grote onzin. Of je nu trouwt, emigreert of wat dan ook, je maakt maar een keuze: als immigrant/echtgeno(o)t(e) in een land blijven wonen zonder dat paspoort aan te vragen, of je oude nationaliteit opgeven en een nieuwe aanvragen. Maar niet beide. Een paspoort aanvragen is een bewuste keuze - om dan je oude te willen behouden, is onzin. Ik zou je hard uitlachen als ik de persoon was die paspoorten uitdeelde: kom maar terug als je zeker van je zaak bent, of houd lekker je oude paspoort.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vraag me af of al die zgn. jonge hoog-opgeleiden die hier massaal het land verlaten ook hun Nederlandse paspoort houden als ze zich in een ander land vestigen!
Andere landen doen meestal niet zo moeilijk over dubbelenationaliteit als je kennis komt brengenquote:Op maandag 12 maart 2007 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Le-zenquote:Op maandag 12 maart 2007 01:50 schreef ErikN het volgende:
Klinkt allemaal reuze interessant hoor.
Maar...
Kan iemand bedragen noemen? Waar is het goedkoper leven? En hoeveel goedkoper?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Tsja, waarom niet? Laat ik een vergelijking maken...
Huis in Nederland: 250K euro (en dan heb je niet eens een vrijstaand model)
Huis in Amerika, Australie, Canada o.i.d.: 125K euro
Huis in Duitsland of Belgie: 150K euro
Salaris HBO'er/WO'er in NL op 35-jarige leeftijd: 37K euro
Salaris HBO'er/WO'er in Amerika op 35-jarige leeftijd: 60K euro
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
Belasting VS: 6% BTW, 25% loonbelasting
Kosten auto in NL: 25K euro
Kosten diezelfde auto in de VS: 12K
Nederland: plat, nat, koud en lelijk
Andere landen: mooi weer, ruimte, prachtige natuur
Nederland: chagrijnige mensen die als ratten op elkaar leven en dus agressief zijn
Andere landen: vriendelijke, fatsoenlijke mensen
Nederland: overrompeld door niet-westerse figuren die de welvaartsstaat leegzuigen en niets bijdragen
Andere landen: nog niet overrompeld door die groep, omdat er een beter toelatingsbeleid is
Enz.
Het enige voordeel aan NL is dat je er goedkoop naar school kunt. Dus: studeer iets zinnigs, en pak daarna je biezen en vertrek
Je kunt er lacherig over doen en het wegwuiven, maar vergeet niet dat de groep emigranten juist de mensen zijn van wie een land het moet hebben: met initiatief, hoogopgeleid en met lef. Als er daar jaarlijks heel veel van vertrekken, dan is dat GEEN goede zaak voor de achterblijvers!
StefanP, de oppervlakkige.
Misschien dat je een universitaire studie doet, ook om jezelf geestelijk, analytisch en wetenschappelijk te ontwikkelen? Er is meer in het leven dan geld.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:03 schreef Corelli het volgende:
Ik erger me er ook zo aan dat je als pas afgestudeerde het zelfde salaris hebt als iemand die al een paar jaar niet al te hoog geschool werk doet. Ik snap het echt niet. Ik doe die universitaire opleiding toch niet voor niets. Kan me hier echt boos om maken. Alles moet maar gelijk zijn
En waarom kun je in Nederland geen geld verdienen? Weet je wel hoeveel mensen er in Nederland wonen die een riant salaris hebben?quote:Op maandag 12 maart 2007 01:32 schreef TE-61 het volgende:
Ik krijg wel het idee dat velen hier een soort wraak willen nemen. Het is een gedachte van: dit land is vervelend met regels, veel allochtone nietsnutten die zometeen van mijn geld gaan leven, belastingen waar je gek van wordt en ik niet wil betalen, lage(re) lonen, altijd regen, benauwd gevoel... Weet je wat ik doe? Ik ga lekker emigreren met me HBO> diploma'tje op zak, laat ze allemaal maar de tering krijgen. Ik kom nooit meer terug, en jullie zullen mij gaan missen....en ik hoop dat iedere hooggeschoolde persoon dit doet zodat jullie ooit nog... etc etc
Maar ik ben het opzich wel met een dergelijke gedachtengang eens. Ik mag zelf niet klagen want thuis heb ik het prima, en Nederland is echt geen slecht land om in te leven. Maar wil je geld verdienen, ruimte, en geen bepaalde volkeren om je heen... tja, dan moet je maar emigreren.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Foto van de auto van TS. Leuk huisje trouwens, niet? Ietsje beter dan het gemiddelde grijze rijtjeshuis in NL... oh, en er is geen BPM betaald over die auto.
dat huis is trouwens niet van mij, maar het ligt wel in mijn bereik mocht ik het willen
Life is good als eigen verantwoordelijkheid beloond wordt
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...quote:Op maandag 12 maart 2007 08:43 schreef SCH het volgende:
Het toenemende racisme en het populistische klimaat is ook voor veel jonge mensen een reden om eens na te denken over Nederland, merk ik om me heen. Als zo'n Wilders echt oprukt dan zie ik nog wel een beweging ontstaan.
Inderdaad, het is een soort van paniekreactie. Ook op fora van verschillende actualiteitenprogramma's zie je vaak dat naar aanleiding van één of ander negatief bericht over Nederland, mensen kreten beginnen uit te kramen als:quote:Op maandag 12 maart 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het zijn vooral naieve mensen met weinig ervaring in het buitenland die denken dat dergelijke zaken in andere landen beter liggen dan in Nederland...
Je zat (in je schotelbuurtje) te wachten op iemand die je kon overtuigen.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sjezus Stefan, je maakt zelfs mij enthousiast zo!
Krijg lekker allemaal de beriberi in dit middelmatige kutland met je middelmatige prutopleidinkjes en je middelmatige prutsalarisjes, kromliggend voor figuren die er de kantjes vanaf lopen! Ik ga naar Amerika!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |