Xenaquote:Op donderdag 26 april 2007 18:18 schreef Bluezz het volgende:
Heerlijke verhalen nonneke![]()
Xena vangt ook kikkers, die onze tuin oversteken kennelijk.
Ze speelt ermee, en dat krijsen is vreselijk, als ik het zie pak ik hem af uiteraard, en zet hem buiten haar bereik
Zij blijft dan uuuuuuren zoeken naar iets wat er niet meer is![]()
Bluezz, Feli met Xena!!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:14 schreef Bluezz het volgende:
Lady wrklippans wat goed te horen
Doerakkie
Nu nog je zomerkleren vinden
Ik was vanavond bij de intratuin en zag daar ook allerlei kleine palmpjes vanaf 10 euroquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:41 schreef Nonneke het volgende:
oh senesta je palmwij zijn al een tijd opzoek naar een mooie palm voor op het schildpadden strand, maar hier verkopen ze alleen maar twijgjes en dan moeten ze ook nog goud opbrengen
![]()
Dus vorig jaar hebben we maar een Aloe Vera plant op het strand gepland voor een beetje schaduw, jammer alleen dat ze de winter niet overleven en het nu snot is
![]()
Volgende week wordt Asterix (cavia) gecastereerd, en dan nog 6 weken en dannnnnnnnnnn krijgt hij zijn harem*trappelt van ongeduld*
quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:26 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar is die brugmansia niet vreselijk giftig?
tis familie van de nachtschade namelijk.
ik zou er in elk geval geen cavia bij in de buurt laten.
Bron: http://www.tuin-wiki.nl/Main/Brugmansiaquote:De Brugmansia behoort tot de familie der nachtschades, net als de aardappel, tomaat en talrijke andere tuin- en huisplanten. Net als de andere nachtschadegewassen is de Brugmansia giftig. Hij bevat stoffen als hyoscyamine, scopolamine en atropine. Zuid-Amerikaanse indianen gebruikten de plant om de hallucineerde werking. Geheel ongevaarlijk is dit niet: het verschil tussen een tijdelijke en eeuwige trip is niet zo groot. Van overleden tuinders is weinig bekend, maar wel schijn je traanogen te kunnen krijgen als het sap in je ogen komt.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:26 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar is die brugmansia niet vreselijk giftig?
tis familie van de nachtschade namelijk.
ik zou er in elk geval geen cavia bij in de buurt laten.
Waar ben je heen geweest?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:15 schreef Rewimo het volgende:
*even voorbij scharrelt*
Weer thuis na een week vakantie. Katten en huis lijken het allemaal overleefd te hebben. Bedankt mam
Klinkt heerlijkquote:Op zondag 6 mei 2007 17:05 schreef Rewimo het volgende:
Naar Duitsland, het was heerlijk, prachtig weer natuurlijkEn ik heb een egel gezien
toen we 's avonds aan het wandelen waren.
Ik heb een oogje in het zeil gehouden met langsfietsenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:15 schreef Rewimo het volgende:
*even voorbij scharrelt*
Weer thuis na een week vakantie. Katten en huis lijken het allemaal overleefd te hebben. Bedankt mam
Bij navraag is dat inderdaad de reden geweest dat alles nog staatquote:Op zondag 6 mei 2007 18:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een oogje in het zeil gehouden met langsfietsen
Sinds we hier wonen, en Xien mag de tuin in, heeft ze ook vlooienquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:38 schreef lady-wrb het volgende:
doerak heeft trouwens vreselijke last van vlooien en ik krijg ze maar niet uitgeroeid.
nou had ik vorige week een potje vlooienpoeder van bolfo gekocht. (ik dacht dat dat niet meer bestond) en gisteren heb ik dr eens flink ingepoederd en in een handdoek verpakt.
het resultaat was echt verbluffendde handdoek zat naderhand vol met dooie vlooien en vanochtend vond ik nog dode exemplaren. ik heb er geen meer gezien toen ik vanochtend kamde.
en nu ligt ze weer in de tuin
kan ik morgen weer opnieuw beginnen
Jij hebt toch ook wel eens gewoon zomaar jeuk ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Sinds we hier wonen, en Xien mag de tuin in, heeft ze ook vlooien
Eens in de maand druppelen we in haar nekkie, toch blijft ze zo af en toe krabben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |