abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 12:45:17 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45434122
Vol verbazing constateerde ik dat er helemaal nog geen huiskamerplanten topic is

Nu dus wel

Hier kan dus alles over huiskamerplanten, foto's, tips, opmerkingen, problemen, kortom alles

TS begint:

Een ficus benjaminus:

Een olifantenpoot (nolina beaucornea):

Een vetplant, kreeg hem heel klein, mensen noemen het wel eens een geldboompje (Crassula portulacea forma monstruosa):

Ik heb op de vensterbank een aantal palm zaailingen die uiteindelijk de tuin in gaan:

Dwergbanaan (musa nana), Ik heb een hele tijd last gehad van spint in mijn planten, de grote plant is dood gegaan maar de stekjes heb ik nu volgens mij spintvrij, rotbeestjes :

Sinaasappeltje, hij heeft een slechte periode gehad, de kinderen hebben gewoon een sinaasappelpitje in een potje gedaan, met dit resultaat:

Een hangplant, weet niet precies hoe hij heet, 's zomers kleuren zijn blaadjes heel mooi roze :

En dan mijn nieuwe trots, mijn monstera deliciosa of wel gatenplant:

We hebben net verbouwing (gedeeltelijk gehad) waardoor ik een hoop planten heb weg gedaan wegens ruimtegebrek (vanwege de verbouwing is het ook een beetje een zootje ).
Ik kreeg tuindeuren en daardoor viel er een vensterbank weg.

Wie volgt?

[ Bericht 4% gewijzigd door senesta op 20-01-2007 17:17:39 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45434436

Dit is de enige (levende) plant die wij hebben, hij staat in de keuken op de magnetron.
Geen idee wat voor plant het is (iemand enig idee hoe hij heet?), ik weet wel dat hij erg sterk is want we hebben hem sinds oktober 2002, we kregen hem voor ons trouwen en hij doet het nu nog steeds hetgeen erg uitzonderlijk is omdat wij geen groene vingers hebben en onze katten graag aan onze planten zaten/zitten. (Daarom hebben we er nu dus slechts nog maar 1)

Soms komt er zelfs een soort spriet met een soort 'bloem' aan deze plant, wij denken als dank voor onze goede zorg

Verder heb ik nepplanten staan, die kunnen de katten gewoon omgooien zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze er een zootje van maken en de planten of de potten stuk gaan
#geen
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 13:01:40 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45434581
Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden voor je.
pi_45440113
Wij hebben gisteren mijn enorme ficus die de tuinkamer opleukte weggemieterd.
Daarmee een soort tijdsperk weggegooid, ik kocht hem toen ik bij de vader van mijn kids wegging, en ik 3/4 jaar in een bezemhok heb gewoond

Bleef uitvallen (nee geen herfst), volgepiest inmiddels door poeslief Zag er niet meer uit. RIP dus

Staat inmiddels een nieuw versch ficusje

Palm doet het prima, 1 nieuw blad per half jaar ongeveer :

Kweetniethoehijheetplant, ik heb van 2 planten 1 gemaakt

Verder heb ik al eens eerder in F&F een foto geplaatst van vetplanten die enorm gegroeid zijn, die ga ik ff zoeken

[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 17-01-2007 16:00:46 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 23:27:25 #5
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45493518
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:56 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]

Dit is de enige (levende) plant die wij hebben, hij staat in de keuken op de magnetron.
Geen idee wat voor plant het is (iemand enig idee hoe hij heet?), ik weet wel dat hij erg sterk is want we hebben hem sinds oktober 2002, we kregen hem voor ons trouwen en hij doet het nu nog steeds hetgeen erg uitzonderlijk is omdat wij geen groene vingers hebben en onze katten graag aan onze planten zaten/zitten. (Daarom hebben we er nu dus slechts nog maar 1)

Soms komt er zelfs een soort spriet met een soort 'bloem' aan deze plant, wij denken als dank voor onze goede zorg

Verder heb ik nepplanten staan, die kunnen de katten gewoon omgooien zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze er een zootje van maken en de planten of de potten stuk gaan
Ik weet niet hoe die heet, weet wel dat je hem veel water moet geven, soort van moerasplant. Om te vermeerderen moet je hem scheuren. Bloem is een goed teken.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 12:06:31 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45502445
Mooie palm Bluezz!
pi_45519027
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:27 schreef bima het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die heet, weet wel dat je hem veel water moet geven, soort van moerasplant. Om te vermeerderen moet je hem scheuren. Bloem is een goed teken.
Thanks voor de uitleg. Ook leuk om te weten hoe ik hem kan stekken (of heet dat in dit geval anders?)

PS wat een snoepies van honden in je fobo
#geen
pi_45519463
hoi, ik heb me vandaag een olifantspoot ofzoiets gekocht maar ik zou bij god niet weten hoe ik hem moet verzorgen, ik heb helemaal geen groene vingers en toch blijf ik maar planten kopen.
Op dat kartonnetje wat in de grond zit, staat niets duidelijks op. Alleen dat ik hem water moet geven (tekentje van een gietertje halfvol), een zon, een zon die half verduisterd is en 20C. Weet iemand raad/hulp???
Ik heb ook een andere plant, ik weet niet wat voor een, doet het al jaren (wat een wonder is), een dik uitgelopen in drie takken met lange puntige/sprieterige bladeren. De katten eten er graag aan, maar voor de rest doet ie het goed. Mijn bananenboom deed het ook heel goed (bladeren van 70 cm tot een meter) tot de bak/pot te klein werd en toen deedie het nie meer.
Verder vetplantjes want die gaan niet snel kapot zeggen ze.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_45519499
Sieske doe es een foto posten? Is dat een plant met van die grote bladeren?
#geen
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 22:17:17 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45519606
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:12 schreef sieske het volgende:
hoi, ik heb me vandaag een olifantspoot ofzoiets gekocht maar ik zou bij god niet weten hoe ik hem moet verzorgen, ik heb helemaal geen groene vingers en toch blijf ik maar planten kopen.
Op dat kartonnetje wat in de grond zit, staat niets duidelijks op. Alleen dat ik hem water moet geven (tekentje van een gietertje halfvol), een zon, een zon die half verduisterd is en 20C. Weet iemand raad/hulp???
Ik heb ook een andere plant, ik weet niet wat voor een, doet het al jaren (wat een wonder is), een dik uitgelopen in drie takken met lange puntige/sprieterige bladeren. De katten eten er graag aan, maar voor de rest doet ie het goed. Mijn bananenboom deed het ook heel goed (bladeren van 70 cm tot een meter) tot de bak/pot te klein werd en toen deedie het nie meer.
Verder vetplantjes want die gaan niet snel kapot zeggen ze.
Leuk!
Olifantenpoot heb ik niet in de volle zon staan, niet teveel water en een niet te grote bak.
Bananenplantjes heb ik zwak voor, ik moet weer een nieuwe halen want mijn oude was kapot gegroeid tegen mijn plafond.
pi_45520517
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Leuk!
Olifantenpoot heb ik niet in de volle zon staan, niet teveel water en een niet te grote bak.
Bananenplantjes heb ik zwak voor, ik moet weer een nieuwe halen want mijn oude was kapot gegroeid tegen mijn plafond.
Kan een bananenplant in de tuin of overleeft-ie dat niet?
#geen
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 22:51:47 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45520605
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:48 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Kan een bananenplant in de tuin of overleeft-ie dat niet?
Nee, de gewone bananenplant overleeft dat niet, die kan niet tegen de kou.

Er zijn wel soorten die in ons klimaat buiten kunnen
pi_45533081
nou, dit zijn mijn planten en ik ben er trots op!!

ik weet niet zeker of het lukt, ik zal het meteen uitproberen. En ik weet niet of het url-bestandjes moeten zijn of img-bestandjes dus ik heb ze maar allebei erop gezet.

[ Bericht 44% gewijzigd door senesta op 20-01-2007 15:00:27 ]
pi_45533100
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, de gewone bananenplant overleeft dat niet, die kan niet tegen de kou.

Er zijn wel soorten die in ons klimaat buiten kunnen
Welke zijn dat?
#geen
pi_45533115
he, mijn plaatje staat er meteen op. En ik had drie foto's geupload dacht ik. Nou ja, dan nog maar eens.
pi_45533118
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:44 schreef sieske het volgende:
nou, dit zijn mijn planten en ik ben er trots op!!
http://i1.tinypic.com/2m3n23o.jpg [[url=http://i1.tinypic.com/2m3n23o.jpg[/IMG
http://i16.tinypic.com/2z9fmme.jpg [IMG]http://i16.tinypic.com/2z9fmme.jpg[/IMG
http://i18.tinypic.com/40ktrmg.jpg [IMG]http://i18.tinypic.com/40ktrmg.jpg]afbeelding[/url]]

ik weet niet zeker of het lukt, ik zal het meteen uitproberen. En ik weet niet of het url-bestandjes moeten zijn of img-bestandjes dus ik heb ze maar allebei erop gezet.
Is dit nou zo'n olifantenpoot?
#geen
pi_45533148
Hehehe ik zie een nijntje
#geen
pi_45533157
hé, ze staan er wel alledrie op. Die middelste is de olifantspoot of olifantenpoot. Die eerste weet ik niet en de derde is een bosje tulpen dat ik gisteren gekocht heb met een van mijn schatjes erachter op de bank.
pi_45533183
die foto's hier op de site zetten gaat keimakkelijk man, alleen geen staande foto's meer nemen of ze eerst rechtop zetten voor ik ze post.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 14:50:29 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45533228

Dit was mijn banaan voor hij kapot groeide.
pi_45533286
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:50 schreef senesta het volgende:
[afbeelding]

Dit was mijn banaan voor hij kapot groeide.
Mexico

Mooi hoor!
#geen
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 14:54:31 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45533322
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:45 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Welke zijn dat?
Ehm, ik heb een musa basjoo, die kun je inpakken 's winters.
Als je het niet doet dat sterft hij af tot aan de grond en komt hij in het voorjaar weer op.
Andere zijn de Musa Sikkemensis en Musella Lasiocarpa.
Meer zou ik er zo niet weten.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 15:01:42 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45533443
Sieske, ik heb je plantjes even goed gezet, ik hoop dat je het niet erg vind.
Mooie planten hoor.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 15:23:11 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45533813
Ik word hier gek van, ik kijk net bij mijn lavapalmpje, en zie dat ik toch weer spint in mijn plant heb.
Hij had het al eerder en ik kreeg het niet weg, ik heb mijn planten gewassen, ingespoten, zelfs al zijn bladeren al een keer verwijdert, kozijnen uitgesopt, gordijnen steeds gewassen en het wil gewoon niet weg (ik dacht toch even dat ik gewonnen had)
Ik heb al drie spuitbussen met milieuvriendelijke verdelgingsmiddel gebruikt.
Veilig voor kinderen en andere dieren is namelijk ook een vereiste.
Dat verdelgingsspul kost best een hoop en en die spint kost me me mijn planten, ik heb al een dwergbanaan weg kunnen gooien en mijn palmpje lijkt het ook te gaan verliezen.
Iemand een goede tip?

pi_45534797
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Ehm, ik heb een musa basjoo, die kun je inpakken 's winters.
Als je het niet doet dat sterft hij af tot aan de grond en komt hij in het voorjaar weer op.
Andere zijn de Musa Sikkemensis en Musella Lasiocarpa.
Meer zou ik er zo niet weten.
Heb je er mss een foto van?
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')