abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:29:36 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47309139
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik heb familie in de USA en in Canada, en de ouders van mijn vrouw zijn oorspronkelijk Canadezen die naar de USA zijn verhuisd. En ik kan je verzekering dat er ontzettend grote overeenkomsten zijn tussen Canadezen en Amerikanen, ZEKER als je gaat kijken naar "Het Canadese gezin" en "Het Amerikaanse gezin".

Canadezen houden meer van ijshockey, Amerikanen meer van American football, Canadezen vieren Thanksgiving op een andere dag, en ze moeten weinig hebben van de Amerikaanse president momenteel. (Wat overigens ook geld voor een merendeel van de Amerikanen hoor)

Maar ik kom met regelmaat in Canada, en wij krijgen met regelmaat Canadezen over de vloer. En als je eens gaat kijken naar de mentaliteit, de geloofsovertuigingen, de manier van leven, de wijze waarop men met elkaar omgaat, het culturele aspect, de internationale kennis (dus buiten Canada en de VS), dan zijn Amerikanen en Canadezen voor 90% aan elkaar gelijk.

De geschiedenis is ook voor een groot deel hetzelfde, ze hebben veel van dezelfde immigrantengroepen uit het oude Europa, en genetisch gesproken is de "melting pot" van Canadezen en Amerikanen eigenlijk nagenoeg gelijk, wellicht met de uitzondering dat in de laatste 50 jaar de meeste Latino's kiezen voor de VS, en dat Canada een grote immigratie heeft uit India en Pakistan. Maar in Toronto heb je net als in Boston en New York een Italiaanse, Griekse, en Ierse buurt bijvoorbeeld.

Alleen de Franse Canadezen van Quebeq..... die zijn anders. Maar die willen zich ook nog altijd onderscheiden van de Engels sprekende Canadezen natuurlijk.
Best een goede analyse.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:29:50 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47309148
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:12 schreef Hexagon het volgende:
Een beetje een goedkope vergelijking niet?
Daar leeft het anti-Amerikanisme op FOK! voor een groot deel van. Goedkope vergelijkingen van mensen die nooit langer dan een 3-weekse vakantie met Disneyland en Universal Studios in de VS zijn geweest, en middels TV en Media denken het land te kennen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47313661
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Best een goede analyse.
Er is inderdaad weinig verschil tussen Canadezen en Amerikanen. Als je geblinddoekt in Canada gedropt zou worden, en je zou niet naar de kentekenplaten van auto's kijken, dan zou je denken dat je in de VS bent (en andersom).

Er is echter weldegelijk een verschil in het politieke systeem en alles wat daaruit voort komt. Zo heb je in Canada lange wachtlijsten in de gezondheidszorg. Daar zijn de Canadezen apetrots op, omdat zij gezondheidszorg voor iedereen hebben, terwijl het Amerikaanse systeem er slechts is voor de rijken. Als je hier een tijdje gewoond hebt, dan weet je dat het wat genuanceerder ligt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:09:30 #204
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_47333748
Waarom? bezoek de zuidelijke staten binnen de VS (zoals alabama en texas) en je zult merken hoe achterlijk sommige amerikanen zullen zijn.
Verder spelen ze overduidelijk de baas in de wereld. Overal commentaar op. Toch wel wat handiger als ze eerst eens naar hunzelf kijken. En vooral hun kinderen wat beter opvoeden, er lopen daar al genoeg Nathaly Holliways rond die zo achterlijk zijn om met hun dronken kop met iedereen mee te gaan
Ver-amerikanisering, jippie
Drugs are good mkay?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:12:47 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47336328
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:05 schreef KutMarokkanen het volgende:
het zijn vooral kut marokkanen en hippies die anti amerika zijn
Ik zie in mij glazen bol een lange en succesvolle fokcarriere voor deze user.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:14:55 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47336395
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Best een goede analyse.
Voor zover ik het kan zien: Vind ik ook.

Maar ik heb ook alleen maar familie in Vancouver en omgeving Toronto. En daar kan die post van Maarten aardig mee door.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:23:14 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47336683
Guantanamo Bay is voor mij genoeg om de VS te verachten om hun politiek.
pi_47336984
Anti-Amerikanisme is een trend.

Ik haat trends.
Hier is slechts de weg voor de bocht, en voor de bocht
Is er de weg zonder enige bocht.
pi_47337013
De Verenigde Staten zijn heel een machtig land met de grootste economie ter wereld, met de beste universiteiten, niet voor niets komen bijna alle high tech vindingen op medisch, militair, wetenschappelijk, economisch gebied uit de VS, helemaal de laatste jaren.
Verder hebben zijn de economische belangen van de VS in de hele wereld heel groot, ook in Nederland zijn veel bedrijven in Amerikaanse handen (bijvoorbeeld Daf, organon, enz. zo is een groot deel van de netwerken van onze nutsvoorzieningen in Amerikaanse handen.)
In ons dagelijkse leven hebben we veel met Amerikaanse producten te maken: Intel of AMD processors, Cisco netwerken, Microsoft Windows besturingssysteem, of we rijden in een Amerikaanse auto zoals Opel, Volvo, Ford, Saab, Chevrolet, Landrover, Mazda, Suzuki, jaguar (allemaal automerken die behoren tot General Motors en Ford Motor Company.
Kortom de Verenigde Staten worden met een jaloerse blik benaderd. Net zoals mijn buurman ging klagen bij de gemeente over mijn bedrijf in de week dat ik een nieuwe auto voor de deur had staan.

De Verenigde Staten zijn ook de meest open democratie in de wereld en er wonen gewoon hele vriendelijke mensen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:41:20 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47337328
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:30 schreef KutMarokkanen het volgende:

[..]

nee snoepreisjes naar de sahara is doeltreffend om het gespuis te stoppen met hun criminele, fundamentele en terroristische activiteiten.
Leuk, dat rediculiseren, ik ga mee met popolon.

Maargoed... Hoe kun je met droge ogen democratie en recht prediken (opleggen) over de Wereld terwijl je zelf de grondrechten van de mens schendt?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:42:15 #211
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47337364
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef KutMarokkanen het volgende:

[..]

is maar een greep uit het assortiment.

en daar kunnen we niet echt van spreken als we naar afrika gaan of het middenoosten met die klote arabieren daar die alleen maar kunnen mekkeren.
We hebben het in dit topic dan ook niet over die 'Klote Arabieren' Maar over Amerika, de VS zoals u wilt...
pi_47342012
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:30 schreef KutMarokkanen het volgende:

[..]

nee snoepreisjes naar de sahara is doeltreffend om het gespuis te stoppen met hun criminele, fundamentele en terroristische activiteiten.
He kloon (of compleet achterlijke noob), ga eens een topic zoeken waar wel mensen zitten te wachten op je volstrekt nutteloze bijdragen. Lutser!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2007 16:59:39 ]
pi_47345839
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Leuk, dat rediculiseren, ik ga mee met popolon.

Maargoed... Hoe kun je met droge ogen democratie en recht prediken (opleggen) over de Wereld terwijl je zelf de grondrechten van de mens schendt?
Ze kunnen natuurlijk ook hun handen laten binden door regeltjes en rustig toekijken terwijl hun eigen burgers sterven, dat is heel goed voor de grondrechten van die mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')