Best een goede analyse.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik heb familie in de USA en in Canada, en de ouders van mijn vrouw zijn oorspronkelijk Canadezen die naar de USA zijn verhuisd. En ik kan je verzekering dat er ontzettend grote overeenkomsten zijn tussen Canadezen en Amerikanen, ZEKER als je gaat kijken naar "Het Canadese gezin" en "Het Amerikaanse gezin".
Canadezen houden meer van ijshockey, Amerikanen meer van American football, Canadezen vieren Thanksgiving op een andere dag, en ze moeten weinig hebben van de Amerikaanse president momenteel. (Wat overigens ook geld voor een merendeel van de Amerikanen hoor)
Maar ik kom met regelmaat in Canada, en wij krijgen met regelmaat Canadezen over de vloer. En als je eens gaat kijken naar de mentaliteit, de geloofsovertuigingen, de manier van leven, de wijze waarop men met elkaar omgaat, het culturele aspect, de internationale kennis (dus buiten Canada en de VS), dan zijn Amerikanen en Canadezen voor 90% aan elkaar gelijk.
De geschiedenis is ook voor een groot deel hetzelfde, ze hebben veel van dezelfde immigrantengroepen uit het oude Europa, en genetisch gesproken is de "melting pot" van Canadezen en Amerikanen eigenlijk nagenoeg gelijk, wellicht met de uitzondering dat in de laatste 50 jaar de meeste Latino's kiezen voor de VS, en dat Canada een grote immigratie heeft uit India en Pakistan. Maar in Toronto heb je net als in Boston en New York een Italiaanse, Griekse, en Ierse buurt bijvoorbeeld.
Alleen de Franse Canadezen van Quebeq..... die zijn anders. Maar die willen zich ook nog altijd onderscheiden van de Engels sprekende Canadezen natuurlijk.
Daar leeft het anti-Amerikanisme op FOK! voor een groot deel van. Goedkope vergelijkingen van mensen die nooit langer dan een 3-weekse vakantie met Disneyland en Universal Studios in de VS zijn geweest, en middels TV en Media denken het land te kennen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:12 schreef Hexagon het volgende:
Een beetje een goedkope vergelijking niet?
Er is inderdaad weinig verschil tussen Canadezen en Amerikanen. Als je geblinddoekt in Canada gedropt zou worden, en je zou niet naar de kentekenplaten van auto's kijken, dan zou je denken dat je in de VS bent (en andersom).quote:
Ik zie in mij glazen bol een lange en succesvolle fokcarriere voor deze user.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:05 schreef KutMarokkanen het volgende:
het zijn vooral kut marokkanen en hippies die anti amerika zijn
Voor zover ik het kan zien: Vind ik ook.quote:
Leuk, dat rediculiseren, ik ga mee met popolon.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:30 schreef KutMarokkanen het volgende:
[..]
nee snoepreisjes naar de sahara is doeltreffend om het gespuis te stoppen met hun criminele, fundamentele en terroristische activiteiten.
We hebben het in dit topic dan ook niet over die 'Klote Arabieren' Maar over Amerika, de VS zoals u wilt...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef KutMarokkanen het volgende:
[..]
is maar een greep uit het assortiment.
en daar kunnen we niet echt van spreken als we naar afrika gaan of het middenoosten met die klote arabieren daar die alleen maar kunnen mekkeren.
He kloon (of compleet achterlijke noob), ga eens een topic zoeken waar wel mensen zitten te wachten op je volstrekt nutteloze bijdragen. Lutser!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:30 schreef KutMarokkanen het volgende:
[..]
nee snoepreisjes naar de sahara is doeltreffend om het gespuis te stoppen met hun criminele, fundamentele en terroristische activiteiten.
Ze kunnen natuurlijk ook hun handen laten binden door regeltjes en rustig toekijken terwijl hun eigen burgers sterven, dat is heel goed voor de grondrechten van die mensen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Leuk, dat rediculiseren, ik ga mee met popolon.
Maargoed... Hoe kun je met droge ogen democratie en recht prediken (opleggen) over de Wereld terwijl je zelf de grondrechten van de mens schendt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |