Nee. Toch wel van mijn no-claim. Ik dacht dat die 31 zoveel ergens anders voor was, maar had het misquote:
Eigenlijk split ik in een relatie nooit zo de kosten. Als we bijvoobeeld wat gaan drinken of eten betaalt de ene keer hij en de andere keer ik. Ik heb geen zin om moeilijk te doen over geld. De pil betaal ik dan ook gewoon zelf. Het is ook maar 11 euro voor een half jaar, dus ik ga me daar echt niet druk om maken. Alles bij elkaar zullen we wel ongeveer evenveel betalen namelijk.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:07 schreef innovative het volgende:
Ja, als ik het zelf zou moeten betalen (aanvullend verzekerd, dus hoeft niet), dan betaalt hij mee. Reden? We willen beiden geen kinderen nu. We willen allebei wel seks. Dan moet er iets gebeuren om dat te voorkomen. Uit alle mogelijke middelen heb ik ooit de pil gekozen en gezien de hoge betrouwbaarheid staat hij daar voor de volle honderd % achter. Zouden we voor condooms kiezen dan zou ik ook (mee-)betalen. vind eigenlijk dat er geen sprake is van "mee" betalen, aangezien het dan lijkt alsof het zijn kosten zijn en dat vind ik 't niet.
Het zijn eigenlijk de "kosten van de relatie", en aangezien we die relatie samen hebben, zijn de kosten ook voor beiden. Het heeft voor mij niks te maken met "onafhankelijk willen zijn" ofzo, het heeft puur te maken met het feit dat we willen genieten van ons seksleven zonder het risico te lopen dat ik heel snel zwanger ben.
Aan scharrels doe ik niet, in dat geval zou de pil voor mijn rekening zijn ('t is niet alsof hij moet betalen voor die ene neukbeurt) en condooms zou ik voor de zekerheid ook in huis hebben, omdat ik nu eenmaal niet zo geloof ik in de verdere traditionele rolverdeling.
11 euro inderdaad voor een half jaar. Ik ga dan ook echt niet aan m'n vriend 5,5 euro vragenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:57 schreef Larissa het volgende:
Oh, gaat dit om 11 euro, of is dat de helft al?
Ik krijg dit jaar eindelijk ook eens een no claim (ik was altijd particulier verzekerd)!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:00 schreef Copycat het volgende:
Nee. Toch wel van mijn no-claim. Ik dacht dat die 31 zoveel ergens anders voor was, maar had het mis.
God, waar gáát dit dan nog over?? In "mijn tijd" was de pil volgens mij veel duurder.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:59 schreef Soempie het volgende:
11 euro inderdaad voor een half jaar. Ik ga dan ook echt niet aan m'n vriend 5,5 euro vragen![]()
Ja, dat vroeg ik me ook af.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Larissa het volgende:
[..]
God, waar gáát dit dan nog over?? In "mijn tijd" was de pil volgens mij veel duurder.
Die prijzen zijn dan ook de richtprijzen per 1 januari 2004 dus nog van voor de nieuwe zorgverzekering, en net als met alle andere onderdelen van de zorg zullen deze prijzen inmiddels ook gewijzigd zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:11 schreef Soempie het volgende:
http://www.anticonceptie-online.nl/prijzen.htm
De prijzen verschillen..
Vreemd, volgens de tabel had ik ongeveer 16 euro moeten betalen. Misschien verschilt het ook wel per apotheek![]()
![]()
Ah, okequote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die prijzen zijn dan ook de richtprijzen per 1 januari 2004 dus nog van voor de nieuwe zorgverzekering, en net als met alle andere onderdelen van de zorg zullen deze prijzen inmiddels ook gewijzigd zijn![]()
De hoogte van je eigen bijdrage zal overigens vooral van je aanvullende verzekering afhangen.
Uhm, kleine correctie, niet iedere vrouw heeft een hoge kans op baarmoederhalskanker. Deze vorm van kanker wordt in verreweg de meeste gevallen veroorzaakt door HPV, een seksueel overdraagbaar virus. 80% van de vrouwen is hiermee besmet. De overige 20% van de vrouwen heeft die verhoogde kans dus níét.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:40 schreef gofast het volgende:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Je om de zoveel tijd laten testen op baarmoederkanker is zeker een noodzaak. Als je symptomen van baarmoederkanker hebt, dan zit je vaak al in een van de zwaarste stadia (pap4 of pap5). Iedere vrouw loopt kans op baarmoederkanker, een behoorlijke hoge kans ook nog, en de laatste tijd zijn de vrouwen die het krijgen steeds jonger. Om je dan iedere 5 jaar te laten controleren om het zo voortijdig op te speuren, zodat het nog gemakkelijk weggehaald kan worden en je in de toekomst nog kinderen kan krijgen, niet vroegtijdig in de overgang komt enz enz is dan echt niet ridicuul, maar zeer noodzakelijk voor je eigen gezondheid.
Zolang we allebei student zijn, keihard werken voor ons geld en ons best moeten doen om uit te komen, splitten we. Dat vind ik niet moeilijk doen, maar in dit geval de meest eerlijke situatie. Ruzie zouden we krijgen als we alles om en om zouden betalen. Ik ben zuiniger, drink veel minder en ben dus ook eigenlijk altijd minder kwijt dan hij. Aangezien ik ook gewoon elke maand de huur moet betalen en mijn prioriteiten anders liggen, zou ik daar momenteel behoorlijk op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:07 schreef Soempie het volgende:
Eigenlijk split ik in een relatie nooit zo de kosten. Als we bijvoobeeld wat gaan drinken of eten betaalt de ene keer hij en de andere keer ik. Ik heb geen zin om moeilijk te doen over geld. De pil betaal ik dan ook gewoon zelf. Het is ook maar 11 euro voor een half jaar, dus ik ga me daar echt niet druk om maken. Alles bij elkaar zullen we wel ongeveer evenveel betalen namelijk.![]()
18 euro hier voor 4 maanden (ik slik nogal vaak door). En wat mij betreft gaat het niet om geld, maar om het principe. Condooms koop ik óók, bijvoorbeeld. We neuken samen, dus zijn de lasten daarvan ook voor beiden. Een kind zou toch ook niet alleen mijn pakkie an zijn? Hij wil toch ook dat ik dat ding slik? Maar goed, ik ben sowieso aanvullend verzekerd...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:02 schreef Larissa het volgende:
God, waar gáát dit dan nog over?? In "mijn tijd" was de pil volgens mij veel duurder.
Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk. En het werkt voor jullie: primaquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef innovative het volgende:
Zolang we allebei student zijn, keihard werken voor ons geld en ons best moeten doen om uit te komen, splitten we. Dat vind ik niet moeilijk doen, maar in dit geval de meest eerlijke situatie. Ruzie zouden we krijgen als we alles om en om zouden betalen. Ik ben zuiniger, drink veel minder en ben dus ook eigenlijk altijd minder kwijt dan hij. Aangezien ik ook gewoon elke maand de huur moet betalen en mijn prioriteiten anders liggen, zou ik daar momenteel behoorlijk op achteruit gaan.
Gaan we ooit samenwonen dan is het anders, dan heb ik zoiets van "we delen samen de lusten en dus ook de lasten van dit leven" en dan hoeft er wat mij betreft niks meer te worden gescheiden. Maar zolang we bewust geen zin hebben in verplichtingen en samen leven, wil ik een eerlijke verdeling zien.
[..]
dankjewel voor de aanvulling/correctiequote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef innovative het volgende:
Uhm, kleine correctie, niet iedere vrouw heeft een hoge kans op baarmoederhalskanker. Deze vorm van kanker wordt in verreweg de meeste gevallen veroorzaakt door HPV, een seksueel overdraagbaar virus. 80% van de vrouwen is hiermee besmet. De overige 20% van de vrouwen heeft die verhoogde kans dus níét.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |