Blokker?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:11 schreef Mryc het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0211941/
Beat, gekocht voor 2 euro
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.2
The Transporter 2 (2005)
Statham is weer chaffeur alleen nu om een kind van huis naar school te brengen en viceversa. Als opgegeven moment dat kind op brute wijze ontvoerd wordt tijdens zijn watch. Gaat hij voor eigen rechter spelen.
Om eerlijk te zijn vond ik deel 1 leuker ook qua brute acties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.5 / imdb 6.1
Harvey (1950)
James Stewart met zijn rabbit fantasievriend, een pooka. Waarbij zijn zus en haar dochter aardig freaked van raken. Proberen ze hem in een gekkenhuis te krijgen. Doordat meneer, mister niceguy is, onstaan er misverstanden. Iedereen die hij ontmoet wordt uitgenodigd voor een borrel of mag thuis langs komen voor een etentje. Stewart is briljant as usual.
cijfer 7.5 / imdb 8.1 #161Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En ik heb de afgelopen week de 5-uur durende versie gekeken, moet je nagaan. Het verschil wellicht is dat ik 'm meer als miniserie gekeken heb en dus ook in verschillende delen. Dan maakt de tijd ineens niets meer uit en kabbelt de film heerlijk in een rustig tempo voort. Het 'Fanny'-gedeelte van de titel kwam wat mij betreft ook te weinig naar voren. Verder sterk.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fanny och Alexander (1982)
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik vond hem iets wat telleurstellend. Er zaten veels te veel langdradige scené's in waarbij ik op mijn klok keek hoe ik in hemelsnaam deze 3 uur door ging komen. De film had beter alleen Alexander kunnen heten. Aangezien het een dik uur duurt voor het duidelijk was wie Fanny was. Welke bovendien bijna geen aandacht krijgt in de film.
Maar er waren ook pluspunten in de film zoals de oma en haar oude Joodse vriend Isak, oom Gustav Adolf en zijn gestoei met Maj, en de vreemde Ismael met zijn donkere krachten. Bovendien zag het er allemaal weer fantastisch uit en was het acteerwerk ook weer dik in orde.
cijfer: 7
Hoe kun je nu beoordelen of de vele verwijzingen geslaagd zijn als het pas je tweede Kevin Smith film was?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:17 schreef Gillingham het volgende:
Jay and Silent Bob Strike Back (2001) 6-
Pas mijn tweede film van Kevin Smith (...). De vele verwijzingen zijn niet altijd even geslaagd.
Ik denk dat Gillingham de verwijzingen naar films buiten het oevre van Smith bedoeld.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu beoordelen of de vele verwijzingen geslaagd zijn als het pas je tweede Kevin Smith film was?
Zoals Runerose al correct aangaf oordeel ik enkel over de verwijzingen naar andere films/series (zoals Starwars, American Pie, Dawson's Creek en Good WIll Hunting, enz.). Ik denk zelfs dat het enkel in het voordeel van de film (en mij) was dat ik de andere verwijzingen niet kon meekrijgen. Te veel verwijzingen maken mij moe. De film hoort op eigen poten te kunnen staan.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu beoordelen of de vele verwijzingen geslaagd zijn als het pas je tweede Kevin Smith film was?
Blijft inderdaad een zeer goede film, jammer wel dat SBS het in 4:3 uitzendt.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:41 schreef RuneRose het volgende:
M'n moeder wilde graag dat ik film met haar keek, dus heb ik samen met haar Collateral gekeken. Dit was nu de vijfde keer ofzo, en hij blijft fantastisch.
Hbe 'm dan ook DVD gekeken, kut reclames, en dat hart van Nederland.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef Shogo het volgende:
[..]
Blijft inderdaad een zeer goede film, jammer wel dat SBS het in 4:3 uitzendt.![]()
Nee, vind ik niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef cwk het volgende:
Die man maakt gewoon schijtfilms Morrigun. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Toevallig. Die heb ik gisteren ook gekeken. Helemaal met jouw mening eens. Alleen het einde (waarbij een paar keer behoorlijk stappen in de tijd genomen werden) vond ik een beetje te rommelig en lang duren. Een meer open einde had ik persoonlijk mooier gevonden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Das Leben der Anderen(2006)
Idd een pracht film. Met sterk acteerwerk van Sebastian Koch, Ulrich Mühe en Martina Gedeck. Vooral het einde maakt de film helemaal sterk. Hoewel niet mijn persoonlijke keus, is die oscar niet onverdiend gebleken. En dat voor een debuut.
cijfer: 8.5
Ik heb het al drie keer gezien en het is best een leuke film idd!quote:Op maandag 26 maart 2007 22:41 schreef RuneRose het volgende:
M'n moeder wilde graag dat ik film met haar keek, dus heb ik samen met haar Collateral gekeken. Dit was nu de vijfde keer ofzo, en hij blijft fantastisch.
Ik vond de film mooi in elkaar steken en goed geacteerd alleen het einde was gewoon totaal onbevredigend en een totale anticlimax.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:52 schreef Shogo het volgende:
Children of Men (2006)
We maken kennis met een chaotische wereld het jaar is 2027 niemand kan meer kinderen krijgen. Oud-activist Theo Faron (Clive Owen) wordt gevraagd door oude vriendin Julian Taylor (Julianne Moore) een vrouw naar de zee te krijgen. Allereerst de sfeer is zeer goed, kreeg een chaotische/futuristische wereld gevoel en ik vond het in ieder geval realistisch ogen. Acteerwerk was ook zeer goed. Het verhaal is wel tof, maar ik vond bepaalde punten onafgemaakt. Afgezien van dat de film als geheel wel een verzorgde productie en is het wel een aanrader om te bekijken.
[afbeelding]
goed ideequote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:25 schreef hornage het volgende:
nieuw topicidee: Welke film ga jij vanavond/binnenkort en wat vinden de andere users ervan?
En jah, Jarhead is wel leuk
Dit hoor ik wel vaker over CoM. Ik vraag me af; wat had je dan in godsnaam verwacht dat ging gebeuren? Een grote veldslag met mutanten met lasepistolen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:34 schreef lavAzza het volgende:
Ik vond de film mooi in elkaar steken en goed geacteerd alleen het einde was gewoon totaal onbevredigend en een totale anticlimax.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:57 schreef JohannesPaulus het volgende:
Ik wil vanavond voor het eerst Jarhead kijken. Is het een leuke film or what?
Ik vind dat wel meevallen. Het ultieme doel is allang duidelijk, ze hebben schijnbaar het ergste overleefd. Ik vond het wel wat hebben, zo'n bootje dobberend in de mistmet aan boord de laatste hoop. De toekomst blijft ongewis. Ik zou zo ook niet echt kunnen bedenken wat ik er graag achteraan had gezien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sommige films werken naar een open einde toe, deze film gaf me de indruk gewoon midden in een scene op te houden.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sommige films werken naar een open einde toe, deze film gaf me de indruk gewoon midden in een scene op te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lichtelijk voorspelbaar maar inderdaad wat had er anders nog moeten komen? Wel vind ik dat bepaalde dingen wel wat meer uitgelegd hadden mogen worden bijvoorbeeld zoalsquote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:18 schreef cwk het volgende:
[..]
Dit hoor ik wel vaker over CoM. Ik vraag me af; wat had je dan in godsnaam verwacht dat ging gebeuren? Een grote veldslag met mutanten met lasepistolen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en zo waren er nog wel wat dingen.
Ik vind het einde best logisch omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wat wil je erna nog zien?
Dan hoef je iig geen andere Kevin Smith films meer te kijken, want die zitten allemaal tot de nok vol met verwijzingen.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zoals Runerose al correct aangaf oordeel ik enkel over de verwijzingen naar andere films/series (zoals Starwars, American Pie, Dawson's Creek en Good WIll Hunting, enz.). Ik denk zelfs dat het enkel in het voordeel van de film (en mij) was dat ik de andere verwijzingen niet kon meekrijgen. Te veel verwijzingen maken mij moe. De film hoort op eigen poten te kunnen staan.
Heb hem gisteren ook gezien en ben het wel eens met deze recensiequote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:27 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Hot Fuzz(2007)
Net terug van de bioscoop en ik heb me gewoon enorm vermaakt met deze film.Nick Frost en Simon Pegg vormen ook in deze film weer 'n hilarisch duo.Overigens is er ook 'n leuke bijrol voor Timothy Dalton(wist niet eens dat hij nog leefde!)Ook deze film van Edgar Wright zit weer vol met de nodige Engelse humor.De film is overigens niet alleen maar lachen,gieren,brullen,want er zitten ook wat aardige actiescčnes in verwerkt.Ach en dat het verhaal eigenlijk niet veel voorsteld dat maakte me eigenlijk helemaal niks uit,het maakte de film eigenlijk alleen nog maar amusanter.Ik kijk nou al uit naar hun volgende samenwerking!![]()
hmm... Ik vond Clerks nog wel gaaf, maar toen kon ie natuurlijk ook nog niet naar zijn eigen films verwijzen. En er zat uiteraard geen enkele grote ster in.quote:Op woensdag 28 maart 2007 02:19 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan hoef je iig geen andere Kevin Smith films meer te kijken, want die zitten allemaal tot de nok vol met verwijzingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |