abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47642829
Ik denk dat ik The Ladykillers best leuk had gevonden, als ik niet eerder de Tom Hanksversie had gezien. Jammer, want van die grappige plotdingetjes moet deze film het juist hebben: wat rest is flauwe jaren vijftighumor. Gelukkig voelden ze zichzelf destijds nog niet verplicht een komedie minstens twee uur te laten voortkabbelen.

Silent Hill heeft de eer de eerste gameverfilming te zijn die ik een voldoende geef. Een fijn filmpje om een paar verloren uurtjes mee te vullen. Niets minder, wel een beetje meer.
Graag op anoniem
pi_47642846
Gisteren voro het eerst Cube gezien. Vond het een vage film, maar wel een goede.
Xbox Live: koenpijl
  zondag 25 maart 2007 @ 16:56:22 #253
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_47643664
Höstsonaten (Autumn Sonata) (1978)
In deze Bergman spelen Ingrid Bergman en Liv Ullmann respectievelijk een moeder en dochter, die elkaar 7 jaar niet meer gezien hebben. Als moeder dan weer eens op bezoek komt, is het natuurlijk duidelijk dat de relatie op gespannen voet staat. Al deze spanning komt tot uitbarsting in een nachtelijke confrontatie, waarin ze elkaar eens goed de waarheid vertellen. Om alles nog gecompliceerder te maken is er ook nog een gehandicapte dochter/zus.
Wederom een verschrikkelijk sterk drama van Bergman met sterk spel.
cijfer: 9
pi_47644434
Je hebt het tempo er lekker inzitten, Lonewolf .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 25 maart 2007 @ 17:19:30 #255
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_47644584
Ach, al deze Bergmans duren nog geen anderhalf uur. Dat schiet dus lekker op.
  zondag 25 maart 2007 @ 18:53:06 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_47647354
De laatste tijd vooral 250-spul gezien zodat ik als organisator van de survivalgame ook genoeg kan participiëren d'rin. Al mijn favorieten worden stelselmatig er snel uitgewerkt namelijk .

On the Waterfront

Marlon Brando top en het verhaal ook top . Die eindscene ! De overdadige tettermuziek van Bernstein was het enige minpunt. Cijfer: 8,5

Double Indemnity

Tof plot, alleen vanaf de eerste seconde had ik een hekel aan het kreng dat Phyllis Dietrichson speelt. Najah, kan gebeuren. Cijfer: 7,5

Shrek

Dit is eigenlijk helemaal geen kleine kinderenfilm, zoals ik altijd dacht eigenlijk. Best leuk om te zien en Eddie Murphy als ezel was op bepaalde momenten erg grappig. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 19:03:23 #257
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_47647658
Een hekel aan Barbara Stanwyck? Jij bent raar.
Sheridana +1
pi_47649710
Todo Sobre Mi Madre (Pedro Almodóvar, 1999)
Bijzonder aandoenlijke en liefdevolle film die kundig balanceert tussen drama en komedie. Het zijn de levendige, vaak wat aparte, maar altijd heel menselijke personages die deze film karakter geven. Samen met Hable con Ella de mooiste die ik van Almodóvar heb gezien. 4*

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_47650449
Hellboy - Blood and Iron (1007), animated film

Was wel grappig. Getekend in de stijl 'Batman The animated series'
Verhaal was wel 'zo-zo'. Countess Dracula zou zijn ingewijd in haar bloed-rituelen
door heksen-raven die samenplotten met een Egyptische Slangen-godin oid.

5je
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_47650886
Stranger than Paradise
Ik denk dat ik stiekem Jarmusch fan aan het worden ben. Niet één van zijn films die ik gezien heb (5 stuks) zal ik tot mijn favorieten gaan rekenen, maar ik beschouw het stuk voor stuk wel als enorm relaxte films waar het sfeertje altijd behoorlijk pakkend werkt. Stuk voor stuk hebben ze dat effect op me en zo ook Stranger than Paradise. Niet het verhaal doet er zozeer toe, maar vooral het algehele relaxte sfeertje blijkt meeslepender dan je op het eerste gezicht zou denken. Het enige echte nadeel bij zijn films vind ik wel dat je moeilijk kunt concretiseren wáárom ze zo leuk zijn. Want leuk zijn ze wat mij betreft stuk voor stuk. En zo ook Stranger than Paradise.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:01:09 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_47653582
Fanny och Alexander (1982)
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik vond hem iets wat telleurstellend. Er zaten veels te veel langdradige scené's in waarbij ik op mijn klok keek hoe ik in hemelsnaam deze 3 uur door ging komen. De film had beter alleen Alexander kunnen heten. Aangezien het een dik uur duurt voor het duidelijk was wie Fanny was. Welke bovendien bijna geen aandacht krijgt in de film.
Maar er waren ook pluspunten in de film zoals de oma en haar oude Joodse vriend Isak, oom Gustav Adolf en zijn gestoei met Maj, en de vreemde Ismael met zijn donkere krachten. Bovendien zag het er allemaal weer fantastisch uit en was het acteerwerk ook weer dik in orde.
cijfer: 7
  zondag 25 maart 2007 @ 22:11:52 #262
64792 Mryc
play me one more song
pi_47654093
http://www.imdb.com/title/tt0211941/

Beat, gekocht voor 2 euro
  maandag 26 maart 2007 @ 08:58:40 #263
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_47662746
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:11 schreef Mryc het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0211941/

Beat, gekocht voor 2 euro
Blokker?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:15:55 #264
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_47662979
The Transporter (2002)
Heerlijke autoachtervolging. Jason Statham is een echte actieheld.
Hij is transporteur van pakketjes zonder enig vragen. Als hij toch gaat kijken wat hij vervoert. Veranderd zijn leven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 6.2

The Transporter 2 (2005)
Statham is weer chaffeur alleen nu om een kind van huis naar school te brengen en viceversa. Als opgegeven moment dat kind op brute wijze ontvoerd wordt tijdens zijn watch. Gaat hij voor eigen rechter spelen.
Om eerlijk te zijn vond ik deel 1 leuker ook qua brute acties.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 5.5 / imdb 6.1

Harvey (1950)
James Stewart met zijn rabbit fantasievriend, een pooka. Waarbij zijn zus en haar dochter aardig freaked van raken. Proberen ze hem in een gekkenhuis te krijgen. Doordat meneer, mister niceguy is, onstaan er misverstanden. Iedereen die hij ontmoet wordt uitgenodigd voor een borrel of mag thuis langs komen voor een etentje. Stewart is briljant as usual.

cijfer 7.5 / imdb 8.1 #161
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:40:33 #265
67089 Gillingham
The horror...
pi_47670509
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fanny och Alexander (1982)
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik vond hem iets wat telleurstellend. Er zaten veels te veel langdradige scené's in waarbij ik op mijn klok keek hoe ik in hemelsnaam deze 3 uur door ging komen. De film had beter alleen Alexander kunnen heten. Aangezien het een dik uur duurt voor het duidelijk was wie Fanny was. Welke bovendien bijna geen aandacht krijgt in de film.
Maar er waren ook pluspunten in de film zoals de oma en haar oude Joodse vriend Isak, oom Gustav Adolf en zijn gestoei met Maj, en de vreemde Ismael met zijn donkere krachten. Bovendien zag het er allemaal weer fantastisch uit en was het acteerwerk ook weer dik in orde.
cijfer: 7
En ik heb de afgelopen week de 5-uur durende versie gekeken, moet je nagaan. Het verschil wellicht is dat ik 'm meer als miniserie gekeken heb en dus ook in verschillende delen. Dan maakt de tijd ineens niets meer uit en kabbelt de film heerlijk in een rustig tempo voort. Het 'Fanny'-gedeelte van de titel kwam wat mij betreft ook te weinig naar voren. Verder sterk.
What's it going to be then, eh?
  maandag 26 maart 2007 @ 14:16:42 #266
13148 Shogo
Psycho...
pi_47671666
Out of the Past (1947)
We zien een man een kleine stad doorrijden zoekend naar 'Jeff Bailey' (Robert Mitchum) als hij deze uiteindelijk vind komen we erachter dat Bailey een dubieus verleden heeft gehad. De film heeft een absoluut goede cast Robert Mitchum speelt fantastisch en de scherpe dialogen vliegen eruit. Het plot is gecompliceerd. Fantastische film-noir en nu klaar met de film-noir classic collection box.
  maandag 26 maart 2007 @ 14:17:41 #267
67089 Gillingham
The horror...
pi_47671702
Brick (2005) 8
Leuk, verfrissend en verrassend. Hoge verwachtingen wegens fok-hype die het net niet helemaal waar kan maken.

All the President's Men (1976) 7
Er zat wat meer in, hoewel het verhaal natuurlijk bekend is. Acteerwerk was o.k., maar daar bleef het een beetje bij. Verder heel redelijk.

Fanny och Alexander (1982) 8+
De lange versie dus. De duur was enigszins afschrikkend, maar vanwege mijn opsplitsingtactiek viel dat probleem weg. Veel eerder een mooi portret van een excentrieke aristocratische familie dan een verhaal over Fanny en Alexander. Zoals al gesteld is kwam Fanny niet zo goed naar voren. Het acteerwerk en camerawerk zijn respectievelijk simpelweg goed en mooi.

Driven (2001) 3,5
Testosteronvereisende bagger. Clichematig, overdreven en nep. En dan nog Stalone...

Jay and Silent Bob Strike Back (2001) 6-
Pas mijn tweede film van Kevin Smith, maar deze heeft mij toch een te groot Scary Movie-gehalte. Natuurlijk wel wat beter. Veel flauwe humor met zo nu en dan een hele geslaagde grap. De vele verwijzingen zijn niet altijd even geslaagd. Ik vond een aantal dingen nu al uitgemolken en dan moet ik Mallrats, Chasing Amy en Dogma nog zien.

Daarnaast Otto e Mezzo nog eens herzien. Ik heb het idee dat ik pas nu deze film op volledige waarde heb weten in te schatten. Wat een prachtige, interessante, naar-zichzelf-verwijzende topfilm is dit. Volledig terecht Fellini's meesterlijke meesterwerk te noemen.
pi_47682261
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:17 schreef Gillingham het volgende:
Jay and Silent Bob Strike Back (2001) 6-
Pas mijn tweede film van Kevin Smith (...). De vele verwijzingen zijn niet altijd even geslaagd.
Hoe kun je nu beoordelen of de vele verwijzingen geslaagd zijn als het pas je tweede Kevin Smith film was?
  maandag 26 maart 2007 @ 19:25:11 #269
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47682908
Die man maakt gewoon schijtfilms Morrigun. Dat is alles wat je hoeft te weten.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:26:48 #270
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_47682964
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Hoe kun je nu beoordelen of de vele verwijzingen geslaagd zijn als het pas je tweede Kevin Smith film was?
Ik denk dat Gillingham de verwijzingen naar films buiten het oevre van Smith bedoeld.
pi_47683497
vorige week nog gezien

It Happened One Night (Frank Capra, 1934) :: 8.3
Geweldige feel-good movie van Capra, heerlijke scherpe dialogen en prima acteerwerk.

Baisers volés (François Truffaut, 1968) :: 8.0
Heerlijke film van Truffaut, na The 400 Blows wederom genieten

Argent, L' (Robert Bresson, 1983) :: 7.5
goede film al had ik er iets meer van verwacht, misschien helpt een 2e keer mee.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:51:22 #272
167723 sanni
Acima de seu
pi_47684051

Eenenzestig jaar geleden troffen de Amerikaanse en Japanse legers elkaar op Iwo Jima.
Decennia later worden er honderden brieven opgegraven uit de kale grond van het eiland.
Die brieven bezorgen een gezicht en een stem aan de mannen die er vochten en de
uitzonderlijke generaal die het bevel over hen voerde.

De Japanse soldaten worden naar Iwo Jima gezonden met het besef dat ze heel waarschijnlijk
niet zullen terugkeren. Een van hen is Saigo (Kazunari Ninomiya), een bakker die slechts één
wens heeft: de missie overleven zodat hij het gezicht van zijn pasgeboren dochter kan zien.
Baron Nishi (Tsuyoshi Ihara), een Olympische kampioen in de ruitersport, die wereldwijd
bekend is om zijn talenten en zijn eer, is een lotgenoot. En dan is er nog Shimizu (Ryo Kase),
een jonge voormalige militaire politieagent wiens idealisme door de oorlog nog niet werd op de
proef gesteld en luitenant Ito (Shidou Nakamura), een strenge militair die liever zelfmoord pleegt
dan zich over te geven.

De verdedigingstroepen worden aangevoerd door luitenant-generaal Tadamichi Kuribayashi
(Ken Watanabe), die tijdens zijn reizen in Amerika niet alleen tot het inzicht is gekomen hoe
hopeloos de oorlog is, maar ook hoe hij de reusachtige Amerikaanse oorlogsvloot moet
aanpakken, die vanaf de Stille Zuidzee op hem af komt.

Generaal Kuribayashi beschikt voor de verdediging van het eiland over weinig meer dan de wilskracht van zijn troepen en de vulkanische rotsen van het eiland zelf, maar slaagt erin om
met zijn nooit eerder toegepaste tactiek een volgens de verwachtingen snelle en bloederige nederlaag om te vormen tot een veertig dagen durende heldhaftige en vindingrijke strijd.

Bijna 7.000 Amerikaanse soldaten lieten het leven op Ivo Jima; meer dan 20.000 Japanse
soldaten kwamen om. Het zwarte zand van Iwo Jima is besmeurd met hun bloed, maar hun opoffering, hun strijd, hun moed en hun mededogen leven voort in de brieven die zij naar huis stuurden.[/b]

zeer goeie film [b]
  maandag 26 maart 2007 @ 20:14:07 #273
67089 Gillingham
The horror...
pi_47685095
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Zoals Runerose al correct aangaf oordeel ik enkel over de verwijzingen naar andere films/series (zoals Starwars, American Pie, Dawson's Creek en Good WIll Hunting, enz.). Ik denk zelfs dat het enkel in het voordeel van de film (en mij) was dat ik de andere verwijzingen niet kon meekrijgen. Te veel verwijzingen maken mij moe. De film hoort op eigen poten te kunnen staan.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:03:09 #274
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_47687405
Haxan

8..4

[ Bericht 18% gewijzigd door dvdfreak op 27-03-2007 00:26:25 ]
  maandag 26 maart 2007 @ 22:41:39 #275
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_47692446
M'n moeder wilde graag dat ik film met haar keek, dus heb ik samen met haar Collateral gekeken. Dit was nu de vijfde keer ofzo, en hij blijft fantastisch.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:43:50 #276
13148 Shogo
Psycho...
pi_47695630
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:41 schreef RuneRose het volgende:
M'n moeder wilde graag dat ik film met haar keek, dus heb ik samen met haar Collateral gekeken. Dit was nu de vijfde keer ofzo, en hij blijft fantastisch.
Blijft inderdaad een zeer goede film, jammer wel dat SBS het in 4:3 uitzendt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:27:09 #277
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_47697380
Hot Fuzz(2007)

Net terug van de bioscoop en ik heb me gewoon enorm vermaakt met deze film.Nick Frost en Simon Pegg vormen ook in deze film weer 'n hilarisch duo.Overigens is er ook 'n leuke bijrol voor Timothy Dalton(wist niet eens dat hij nog leefde!)Ook deze film van Edgar Wright zit weer vol met de nodige Engelse humor.De film is overigens niet alleen maar lachen,gieren,brullen,want er zitten ook wat aardige actiescčnes in verwerkt.Ach en dat het verhaal eigenlijk niet veel voorsteld dat maakte me eigenlijk helemaal niks uit,het maakte de film eigenlijk alleen nog maar amusanter.Ik kijk nou al uit naar hun volgende samenwerking!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:31:35 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_47697513
Das Leben der Anderen(2006)
Idd een pracht film. Met sterk acteerwerk van Sebastian Koch, Ulrich Mühe en Martina Gedeck. Vooral het einde maakt de film helemaal sterk. Hoewel niet mijn persoonlijke keus, is die oscar niet onverdiend gebleken. En dat voor een debuut.
cijfer: 8.5
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:30:06 #279
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_47700803
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef Shogo het volgende:

[..]

Blijft inderdaad een zeer goede film, jammer wel dat SBS het in 4:3 uitzendt.
Hbe 'm dan ook DVD gekeken, kut reclames, en dat hart van Nederland.

Bad day at Black Rock - Brr. grijpt je vanaf aankomst in het dorpje Black Rock bij de keel, en blijft dan langzaam doordrukken. Aanrader voor de liefhebbers van A history of Violence.
pi_47701486
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef cwk het volgende:
Die man maakt gewoon schijtfilms Morrigun. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Nee, vind ik niet.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Das Leben der Anderen(2006)
Idd een pracht film. Met sterk acteerwerk van Sebastian Koch, Ulrich Mühe en Martina Gedeck. Vooral het einde maakt de film helemaal sterk. Hoewel niet mijn persoonlijke keus, is die oscar niet onverdiend gebleken. En dat voor een debuut.
cijfer: 8.5
Toevallig. Die heb ik gisteren ook gekeken. Helemaal met jouw mening eens. Alleen het einde (waarbij een paar keer behoorlijk stappen in de tijd genomen werden) vond ik een beetje te rommelig en lang duren. Een meer open einde had ik persoonlijk mooier gevonden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:20:53 #281
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_47707241
The Illusionist
Ik had deze een paar weken terug al eens gezien maar door alcohol en in slaap vallen niet alles van meegekregen. Gisteravond dus wel alles in zijn geheel gezien en ja. Wat moet ik ervan zeggen? Het is gewoon een leuke film. Leuke setting, leuke sfeer, maar nergens echt speciaal. Het is allemaal wel leuk en degelijk te noemen. Jah, meer kan ik er niet over zeggen. Een 7 voor zulke films.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:52:28 #282
13148 Shogo
Psycho...
pi_47708335
Children of Men (2006)
We maken kennis met een chaotische wereld het jaar is 2027 niemand kan meer kinderen krijgen. Oud-activist Theo Faron (Clive Owen) wordt gevraagd door oude vriendin Julian Taylor (Julianne Moore) een vrouw naar de zee te krijgen. Allereerst de sfeer is zeer goed, kreeg een chaotische/futuristische wereld gevoel en ik vond het in ieder geval realistisch ogen. Acteerwerk was ook zeer goed. Het verhaal is wel tof, maar ik vond bepaalde punten onafgemaakt. Afgezien van dat de film als geheel wel een verzorgde productie en is het wel een aanrader om te bekijken.
pi_47709941
The Good Shepherd is leuker dan verwacht, ondanks de twee uur en drie kwartier een zeer degelijke film. Vermakelijker en beter dan The Departed bijvoorbeeld, dat zich iets te veel beroept op het testosterongehalte van de kijker. Een andere leuke film is Stranger than Fiction, die al tof zou zijn geweest zonder, maar met al die bekende gezichten het kijkgenot nog groter maakt.
Graag op anoniem
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:57:11 #284
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_47710862
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:41 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb het al drie keer gezien en het is best een leuke film idd!
Maar ik heb het gisteren niet op SBS6 gezien met al dat reclame er tussendoor
Kwam Hart van Nederland er nog tussen?

Ik wil vanavond voor het eerst Jarhead kijken. Is het een leuke film or what?
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:25:38 #285
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_47711728
nieuw topicidee: Welke film ga jij vanavond/binnenkort en wat vinden de andere users ervan?
En jah, Jarhead is wel leuk
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:34:23 #286
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47712038
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:52 schreef Shogo het volgende:
Children of Men (2006)
We maken kennis met een chaotische wereld het jaar is 2027 niemand kan meer kinderen krijgen. Oud-activist Theo Faron (Clive Owen) wordt gevraagd door oude vriendin Julian Taylor (Julianne Moore) een vrouw naar de zee te krijgen. Allereerst de sfeer is zeer goed, kreeg een chaotische/futuristische wereld gevoel en ik vond het in ieder geval realistisch ogen. Acteerwerk was ook zeer goed. Het verhaal is wel tof, maar ik vond bepaalde punten onafgemaakt. Afgezien van dat de film als geheel wel een verzorgde productie en is het wel een aanrader om te bekijken.
[afbeelding]
Ik vond de film mooi in elkaar steken en goed geacteerd alleen het einde was gewoon totaal onbevredigend en een totale anticlimax.
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:38:11 #287
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_47712176
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:25 schreef hornage het volgende:
nieuw topicidee: Welke film ga jij vanavond/binnenkort en wat vinden de andere users ervan?
En jah, Jarhead is wel leuk
goed idee
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:15:51 #288
67089 Gillingham
The horror...
pi_47713588
Collateral (2004) 7
Ietwat tegenvallende film van Michael Mann. Stijl is zeker aanwezig, maar deze spreekt me in dit geval niet zo aan als in een aantal andere films van Mann. Cruise was cool, maar niet bijzonder. Het verhaal zelf is ook niet zo bijzonder. Niet meer dan aardige thriller dus.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:18:34 #289
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47713674
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:34 schreef lavAzza het volgende:
Ik vond de film mooi in elkaar steken en goed geacteerd alleen het einde was gewoon totaal onbevredigend en een totale anticlimax.
Dit hoor ik wel vaker over CoM. Ik vraag me af; wat had je dan in godsnaam verwacht dat ging gebeuren? Een grote veldslag met mutanten met lasepistolen?
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:23:27 #290
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_47713808
Sommige films werken naar een open einde toe, deze film gaf me de indruk gewoon midden in een scene op te houden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:24:48 #291
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_47713848
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:57 schreef JohannesPaulus het volgende:

Ik wil vanavond voor het eerst Jarhead kijken. Is het een leuke film or what?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:36:29 #292
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47714249
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sommige films werken naar een open einde toe, deze film gaf me de indruk gewoon midden in een scene op te houden.
Ik vind dat wel meevallen. Het ultieme doel is allang duidelijk, ze hebben schijnbaar het ergste overleefd. Ik vond het wel wat hebben, zo'n bootje dobberend in de mistmet aan boord de laatste hoop. De toekomst blijft ongewis. Ik zou zo ook niet echt kunnen bedenken wat ik er graag achteraan had gezien.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:45:09 #293
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47714616
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
SPOILER
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:02:13 #294
13148 Shogo
Psycho...
pi_47715242
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:18 schreef cwk het volgende:

[..]

Dit hoor ik wel vaker over CoM. Ik vraag me af; wat had je dan in godsnaam verwacht dat ging gebeuren? Een grote veldslag met mutanten met lasepistolen?
Het was wel lichtelijk voorspelbaar maar inderdaad wat had er anders nog moeten komen? Wel vind ik dat bepaalde dingen wel wat meer uitgelegd hadden mogen worden bijvoorbeeld zoals
SPOILER
en zo waren er nog wel wat dingen.

Ik vind het einde best logisch omdat
SPOILER
Wat wil je erna nog zien?
pi_47715269
300 gezien, toffe film!
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 17:27:32 #296
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_47718243
300 viel me eigenlijk mee. Natuurlijk is er een heel scala aan minpunten op te noemen, met de duidelijk minder boeiende koningin, de clowneske vertolking van Xerxes en de dubieuze strijdtactieken (als je dan een pas hebt, waarom ren je er steeds uit?) voorop, maar het is visueel in orde en kijkt lekker weg. In ieder geval een stuk lekkerder dan het suffige The 300 Spartans, wat vooral een belabberd einde heeft. Regisseur had duidelijk nog nooit een Kurosawa gezien.

Een positieve verrassing was I Soliti Ignoti. Ik wist niks van de film, maar het blijkt een erg leuke misdaadkomedie te zijn. Vlot verteld, leuke humor, mooie personages, Cardinale én Mastroianni.

Johnny Guitar was zeker origineel, maar ik had er wat meer van verwacht. Met name de rol van McCambridge vond ik beroerd; ze deed me de hele tijd denken aan zo'n stampend vijfjarig verwend rijkeluismeisje. Crawford en Hayden maken wel indruk, zoals altijd eigenlijk, en de setting is interessant.

Die Brücke, over een stel pubers die een onbelangrijke brug moeten verdedigen tegen de Amerikanen, begint veelbelovend. Zo vaak krijgen we geen kijkje in de Duitse kant van de oorlog. De climax deed het echter niet voor mij. Raar, overdreven, en vooral al het zoveelste huilende jongensgezicht was wat te veel van het goede.
Sheridana +1
pi_47736622
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:14 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Zoals Runerose al correct aangaf oordeel ik enkel over de verwijzingen naar andere films/series (zoals Starwars, American Pie, Dawson's Creek en Good WIll Hunting, enz.). Ik denk zelfs dat het enkel in het voordeel van de film (en mij) was dat ik de andere verwijzingen niet kon meekrijgen. Te veel verwijzingen maken mij moe. De film hoort op eigen poten te kunnen staan.
Dan hoef je iig geen andere Kevin Smith films meer te kijken, want die zitten allemaal tot de nok vol met verwijzingen.
pi_47737778
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:27 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Hot Fuzz(2007)

Net terug van de bioscoop en ik heb me gewoon enorm vermaakt met deze film.Nick Frost en Simon Pegg vormen ook in deze film weer 'n hilarisch duo.Overigens is er ook 'n leuke bijrol voor Timothy Dalton(wist niet eens dat hij nog leefde!)Ook deze film van Edgar Wright zit weer vol met de nodige Engelse humor.De film is overigens niet alleen maar lachen,gieren,brullen,want er zitten ook wat aardige actiescčnes in verwerkt.Ach en dat het verhaal eigenlijk niet veel voorsteld dat maakte me eigenlijk helemaal niks uit,het maakte de film eigenlijk alleen nog maar amusanter.Ik kijk nou al uit naar hun volgende samenwerking!
Heb hem gisteren ook gezien en ben het wel eens met deze recensie

Echt super gelachen
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:37:28 #299
67089 Gillingham
The horror...
pi_47747111
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 02:19 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dan hoef je iig geen andere Kevin Smith films meer te kijken, want die zitten allemaal tot de nok vol met verwijzingen.
hmm... Ik vond Clerks nog wel gaaf, maar toen kon ie natuurlijk ook nog niet naar zijn eigen films verwijzen. En er zat uiteraard geen enkele grote ster in.
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:43:36 #300
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_47747400
In Malratts valt het ook hartstikke mee. Jay and Silent Bob zit door zijn opzet natuurlijk al vol met verwijzingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')