quote:Op maandag 12 maart 2007 22:56 schreef wonko het volgende:
[..]
Als dit waar is...wat ik betwijfel bij jou...dan is het triest...maar andersom waren die kinderen allang gedood.
quote:Op maandag 12 maart 2007 23:06 schreef Apropos het volgende:
Nu moet je mij eerst eens vertellen:
1)Waar iemand zijn goedkeuring aan die dingen hecht
2)Wat dit met Hezbollah te maken heeft
3)Waarom je alle eerdere vragen ontweken hebt
Wat ben jij nou voor een discussiepartnerquote:Op maandag 12 maart 2007 22:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Er wordt op dit moment geen honderden Joodse kinderen gegijzelt in Palestina of wel ??.
Het gaat hier om kinderen ( 400 ) kinderen die worden vastgehouden in Israelische strafkampen.
[..]
Het rapport toonde aan de Palestijnse kindgevangen het recht op onderwijs wordt ontzegd.
Naar de weg hoe jij het noemt wil ik absoluut ook. ik wil absoluut vrede.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:16 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat ben jij nou voor een discussiepartner![]()
Ik leg enkele kwesties voor en het enigste waar je mee aankomt is een insuniatie over een strafkamp van Israel. Als je je punt duidelijk wilt maken zul je ook de andere kant moeten zien anders is het wel erg eenzijdig discussieren.
Mn broer is in december naar Israel gegaan en heeft helemaal geen clash gezien tussen de Israeli's en de Palestijnen, ze leven gewoon op een normale manier met elkaar. Wel zijn er enkele steden (zoals Jeruzalem) waar je beter niet kan komen, dit zijn steden die op de scheidslijn van het Palestijnse gebied liggen en waar Palestijnen ook toeristen aanvallen. Maar dit zijn maar relatief kleine gebieden, over het algemeen leven de mensen op een normale manier met elkaar. Alle geloven op een kluitje dus.
Ik snap eigenlijk niet waarom je geen oplossing wilt, we zijn geen Israeli of Palestijn, waarom niet toewerken naar een oplossing voor die gasten daar? Waarom zo expliciet een partij kiezen? Natuurlijk kan je voorkeuren hebben maar uiteindelijk is het NIET ONS PAKKIE AN.
Lees het topic zelf nog eens door.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
Welke andere vragen heb ik ontweken . stel ze dan opnieuw
Jij wilt vrede...maar wel alle joden laten boeten...en de hamas...die wil alle joden dood. Ik denk niet dat het er in zit.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Naar de weg hoe jij het noemt wil ik absoluut ook. ik wil absoluut vrede.
Maar vrede kan nooit samengaan dat er 400 kinderen gegijzelt worden in Israel
Wie zegt dat ik alle Joden wil laten boeten ??.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:52 schreef wonko het volgende:
[..]
Jij wilt vrede...maar wel alle joden laten boeten...en de hamas...die wil alle joden dood. Ik denk niet dat het er in zit.
Hamas wil nog steeds vernietiging Israël
Was het maar zo simpel, we bevrijden de 400 jongeren en alles is pais en vree? Nee, de problemen in Israel liggen veel gecompliceerder. Waar was de handreiking van de Hamas toen Israel veel leden vrijzette? Die was er natuurlijk niet, dat komt omdat deze deze randverschijnselen niet de oorzaak zijn van het conflict en slecht secundair zijn van wat er echt mis is.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Naar de weg hoe jij het noemt wil ik absoluut ook. ik wil absoluut vrede.
Maar vrede kan nooit samengaan dat er 400 kinderen gegijzelt worden in Israel
So truequote:Op zondag 11 maart 2007 15:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Als je de posts van Meki leest word je het duidelijk dat vrede in de wereld onmogelijk is tenzij iedereen geschoold is.
Bron? Waarom vragen ze dan om de vrijlating van een kindermoordenaar? Dat heeft geen kans van slagen.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Hezbollah heeft die 2 bezetters ontvoerd omdat Israel honderden kinderen heeft ontvoerd.
Tuurlijk. Vervang ´´kinderen´´ de volgende keer door ´´Arabieren´´ of ´´Moslims´´, dat klinkt spectaculairder en misschien verbloem je zo dat je ordinair aan het lasteren bent.quote:Maar dat is zeker voor jou niet erg zeker he. het zijn toch maar kinderen.
En dan als antwoord ´´dat zeg ik´´ krijgen? Of ga je weer, wanneer ik een zin uit het door jou gebruikte nieuwsbericht citeer, ´´o wat zielig´´ roepen?quote:Welke andere vragen heb ik ontweken . stel ze dan opnieuw
Owja, Gijzelen he Meki !quote:Op maandag 12 maart 2007 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik alle Joden wil laten boeten ??.
Ik zeg alleen dat Israel nazi-achtig bezig is met het gijzelen van honderden kinderen die zonder enige vorm van proces hebben. ze zijn ziek maar dat Israel geen reet schelen.
Ze vroegen ook de vrijlating van de kinderen. de kindermoordenaar ( tevens Israel ) hadden ze gewoon daar moeten laten blijven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bron? Waarom vragen ze dan om de vrijlating van een kindermoordenaar? Dat heeft geen kans van slagen.
[..]
Tuurlijk. Vervang ´´kinderen´´ de volgende keer door ´´Arabieren´´ of ´´Moslims´´, dat klinkt spectaculairder en misschien verbloem je zo dat je ordinair aan het lasteren bent.
[..]
En dan als antwoord ´´dat zeg ik´´ krijgen? Of ga je weer, wanneer ik een zin uit het door jou gebruikte nieuwsbericht citeer, ´´o wat zielig´´ roepen?
Bron ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar de echte reden waarom Hezbollah de 2 misdadigers hebben ontvoerd is dat Israel weigert de 400 kinderen vrij te laten. dat is de reden.
Meki, waarom komen dingen zo beroerd uit je toetsenbord dat ik er niets mee kan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze vroegen ook de vrijlating van de kinderen. de kindermoordenaar ( tevens Israel ) hadden ze gewoon daar moeten laten blijven.
Maar de echte reden waarom Hezbollah de 2 misdadigers hebben ontvoerd is dat Israel weigert de 400 kinderen vrij te laten. dat is de reden. en omdat Israel waarde heeft aan misdadigers moesten ze de burgers verantwoordelijk houden.
Bron is voor jou zelf niet nodig. je doet alsnog nog een poging tot goedpraten/keurenquote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:03 schreef Thorical het volgende:
[..]
Meki, waarom komen dingen zo beroerd uit je toetsenbord dat ik er niets mee kan?
Wahaha...jij bent zeker zelf de bron en een weerwoord kun je niet hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron is voor jou zelf niet nodig. je doet alsnog nog een poging tot goedpraten/keuren
Beter gezegd, het meerendeel is oud genoeg en verdient het predikaat kind niet meer. De 14-17e jarige jongens en meisjes zijn veelal opgepakt in 2006 in Gaza, nadat velen daar tot de tand toe bewapend klem zijn gezet door de IDF en op dat moment niet meer zo heldhaftig waren als ze zouden willen zijn (beter gezegd, ze gaven zich over)quote:Op maandag 12 maart 2007 22:59 schreef Meki het volgende:
Leeftijd Aantal gevangenen
17 jaar 152
16 jaar 113
15 jaar 32
14 jaar 7
12-13 jaar 6
Totaal 310
Dan poepen ze maar op de grond en slapen ze gezellig samen in een bed. Wat een watjes zijn het toch geworden, die Arabieren.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:59 schreef Meki het volgende:
De omstandigehden in de voorzieningen van het Israëlische leger zijn moeilijk. In veel gevallen worden de gevangenen vastgehouden in tenten die geen beschutting bieden tegen extreme weersomstandigheden zoals extreme hitte of koude. De gevangenen klagen over het geringe aantal toiletten en douches. Er zijn er onvoldoende voor het aantal mensen die ze moeten gebruiken. De sanitaire voorzieningen in de toiletten en de douches zijn onvoldoende. Er is een gebrek aan warm water, minderwaardig en weinig voedsel, een gebrek aan kleren en aan warme kleren in de winter. Palestijnse gevangenen mogen geen gebruik maken van een telefoon; familiebezoek is enkel toegestaan onder zeer strenge voorwaarden; en er zijn gebieden binnen de bezette Palestijnse gebieden waar het de bewoners niet is toegestaan bezoeken af te leggen. Dat betekent dat er gevangenen zijn die al jaren hun familie niet meer gezien hebben. Dit alles doet de mentale gezondheid van de gevangenen er sterk op achteruitgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |