Sinds een dag of twee.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:21 schreef vosss het volgende:
Hoe lang ligt ie er al?
Dat lijkt me nogal relevant gezien het vraagstuk dat je ons hier voor legt
Neen, het is ijskast. Net zo goed als het feit dat ik geen colbertjes of stropdassen draag, of bijvoorbeeld handige atributen aanschaf.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:22 schreef vosss het volgende:
De juiste benaming is trouwens koelkast en niet ijskast.
Een veel gemaakte fout, net zoiets als verkeerslichten en het vaak gebruikte stoplichten.
Lijkt me een bijzaak.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:25 schreef TwyLight het volgende:
Vraag je het nou omdat je dood wil, of omdat je nog wil blijven leven.
Lijkt me relevant.
Een graad of vijf schat ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
hoe koel is je ijskast?
Laten we dan maar van het heuglijke feit uitgaan dat ik in leven wil blijvenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:26 schreef TwyLight het volgende:
Nee want wanneer je dood wil zou ik eventueel tips kunnen geven om het handiger en efficiėnter op te lossen, en dan kan je mij moeite besparen op te zoeken hoelang diepvries pizza's over het algemeen houdbaar zijn.
Ah, analytisch zeer sterk en slordig van mijn kant.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:28 schreef Tinkepink het volgende:
Van het bewaren zelf ga je in ieder geval niet dood.
Niet te helder nadenken op mijn uitbrakdag graag. Ik zal eens kijken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:28 schreef Marsepein het volgende:
Heb je al op de doos gekeken, daar staat het gewoon op.
Nee een ijskast is geen vriezer natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:31 schreef Sapstengel het volgende:
Bedoel je met een ijskast een vriezer? Dan kan je hem wel een aantal jaar bewaren lijkt me.
Hoezo natuurlijk? De vriezer is de enige kast die ik ken waar je ijs in kan bewaren..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:33 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nee een ijskast is geen vriezer natuurlijk.
Er staat toch wel iets van: Maximaal drie dagen houdbaar in de koelkast of zo? Of, na ontdooien 2 dagen houdbaar in de koelkast. Niet opnieuw invriezen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:33 schreef Oosthoek het volgende:
Er staat alleen een houdbaarheidsdatum voor -18 graden Celsius op
Ja maar zo werkt het niet. Dat leg ik een andere keer wel uit. Ik ga eerst maar eens een potentiėle zelfmoord poging wagen met mijn Ristorante Pizza Salamequote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo natuurlijk? De vriezer is de enige kast die ik ken waar je ijs in kan bewaren..
Helaasch niet. Zie boven voor het merk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:37 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Er staat toch wel iets van: Maximaal drie dagen houdbaar in de koelkast of zo?
Merk en type Pizza?
Fout.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:22 schreef vosss het volgende:
Een veel gemaakte fout, net zoiets als verkeerslichten en het vaak gebruikte stoplichten.
Heb jij een voorraad met alle diepvriespizza's thuis?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef Marsepein het volgende:
Het staat er echt niet op.![]()
Wel een 0800 nummer
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:45 schreef Oosthoek het volgende:
Mocht ik sterven aan de eerste helft van mn pizza (ik heb een klein oventje)
Ik word er al genoeg mee gepest door mijn vrienden.quote:
nee, verkeersregelinstallatie (ookwel VRI genoemd)quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef TwyLight het volgende:
nee hoor, verkeerslicht.
krijg je ook bij brommer certificaat. als je dan stoplicht invult is het fout en het goede antwoord is verkeerslicht.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:56 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste hap genomen. Nu is het afwachten.
je weet maar nooit hoe snel zoiets effect heeft.quote:
haha stel je niet aan.. serieus, dr is niks mis met die pizza hoor.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:59 schreef Oosthoek het volgende:
Hij smaakt wel anders dan normaal. Maar ik functioneer nog.
Moet jij eens je tanden in die zompige bodem zetten, dan piep je wel anders. Ik ga overigens nu aan mijn tweede helft beginnen. Met welgemeende excuses aan autoliefhebbend Nederland dat ik het niet aan Koos kan nalaten.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
haha stel je niet aan.. serieus, dr is niks mis met die pizza hoor.
Ehm, het is wél de bedoeling dat je hem eerst nog in de oven schuift, toch?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Moet jij eens je tanden in die zompige bodem zetten, dan piep je wel anders.
Dan heb ik over 10 minuten weer honger natuurlijk...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:07 schreef Larissa het volgende:
Dan laat je de bodem staan en schraapt alleen de lekkere dingen eraf. Doe ik ook zo vaak.
Als ik hem er langer in laat zitten verbrandt mn kaas dus ik had weinig keus. Ik ben overigens een beroerde kok ja, als je dit koken mag noemen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:10 schreef charon het volgende:
Ehm, het is wél de bedoeling dat je hem eerst nog in de oven schuift, toch?
![]()
quote:
Salami is al bedorvenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
haha stel je niet aan.. serieus, dr is niks mis met die pizza hoor.
sowieso, salami bederft _NIET_ snel.
Nee, maar toevallig heb ik vanavond de mozarella pizza gegetenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:45 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Heb jij een voorraad met alle diepvriespizza's thuis?Mag ik je aanraken?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:21 schreef vosss het volgende:
Hoe lang ligt ie er al?
Dat lijkt me nogal relevant gezien het vraagstuk dat je ons hier voor legt
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:22 schreef vosss het volgende:
Temperatuurquote:Op zondag 11 maart 2007 00:07 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan is het toch geen ijskast, dombo
Dat is dan ook een Belgische site. Die zeggen ijskast, maar ook "shopping"quote:Op zondag 11 maart 2007 00:43 schreef bugeye1 het volgende:
[..]
Temperatuur
Hou voedsel ingevroren, koud of warm tot het gegeten wordt. Koop ingevroren en koel bewaard voedsel pas op het einde van uw shopping; hou het koel op de weg naar huis; plaats het zo vlug mogelijk in de diepvriezer of ijskast.
Hou de temperatuur van uw ijskast en diepvriezer in het oog :
0-5 °C voor ijskast,
-18°C voor diepvriezers.
BRON
Wie noem je dombo ?![]()
Ik leef nog, hoezee!quote:Op zondag 18 maart 2007 15:06 schreef charon het volgende:
En? Al weer beter?
Het juiste woord is koelkast, dat veel simpele zielen toch 'ijskast' gebruiken en dat van Dale zich daaraan wil conformeren doet daar niets aan af.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:28 schreef Larissa het volgende:
Nee hoor, volgens de Van Dale zijn ze synoniem, dus is er geen winnaar.
Ik wou vragen of iemand je nog heeft zien posten de afgelopen tijdquote:
Klik hier niet als je me wel gelooft.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is dan ook een Belgische site. Die zeggen ijskast, maar ook "shopping"![]()
Tijd voor een Google battle:
Resultaten 1 - 10 van circa 369.000 voor ijskast
Resultaten 1 - 10 van circa 4.790.000 voor koelkast
And the winner is.... Koelkast
Ja we zijn er nu wel uit dat ijskast=koelkast. Wat hij probeert te zeggen is dat 1 op de 11 mensen ijskast zegt en die persoon waarschijnlijk ook nog een belg isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:39 schreef bugeye1 het volgende:
[..]
Klik hier niet als je me wel gelooft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |