quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:51 schreef zwambtenaar het volgende:[..]
Dwaas, je weet helemaal niets van mij. Ik ben academisch geschoold en heb een goede baan, een goed salaris en net als jij regel ik mijn zaakjes voor de oude dag allemaal zelf. Ik ben daarentegen niet zo'n lafbek, dat ik mijn land de rug toekeer als het even wat minder gaat. In dit soort situaties onderscheiden de ware trouwe gabbers zich van de laffe angsthazen. Dat is het enige waar ik op wijs.
[..]
'Mijn land'
![]()
Kerel, ik heb helemaal niets met Nederland. Niets. Mijn loyaliteit lig bij mezelf. Alles wat Nederland ooit voor mij gedaan heeft, heb ik ruim en breed terugbetaald in de vorm van belachelijke belastingen gedurende 5 jaar tijd. Alsof ik enige trots zou moeten hebben op een land dat niet eens trots op zichzelf is. Alsof ik dankbaar zou moeten zijn voor een land waar je uitgezogen wordt
![]()
Als ik het over de grens beter heb, dan ben ik weg. Ik heb niets met dat koude, natte kutland vol chagrijnige mensen, ambtenaartjes in de berm en bemoeizieke bestuurders. Maar goed, jij ontleent je geluk natuurlijk aan het feit dat je weet dat je met je 'ware trouwe gabbers' (lees: kutmarokkanen, luilakken en zogenaamd zieken) achterblijft.
[quote]
En welke garanties denk je nu werkelijk te hebben met dit soort regelingen? Ik zie het vooral zo, dat je nogal een naïef vertrouwen hebt in particuliere pensioenverzekeraars
![]()
! Ik zou zeggen, stuur jij mij maar een kaartje, wanneer je door allerlei dubieuze voorwaarden helemaal geen aanspraak kunt maken op je pensioenuitkering
![]()
!
Ik heb alles zwart op wit op papier, in tegenstelling tot die uitgeholde collectieve regelingen waar jij -verplicht, natuurlijk, en zonder enige inspraak- gebruik van maakt. Dus we zullen zien wie er het laatst lacht - ik weet het wel.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn