abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:21:46 #226
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50917633
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:14 schreef Kersje86 het volgende:

[..]

als de pan na 1 uur al aangebrand is, ga ik niet nog is 5 uur laten koken hoor -_-
Had je er wel wijn bij gedaan dan? Want in principe staat het altijd onder en kan aanbakken eigenlijk niet...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:27:00 #227
132866 positiveseduction
...most of the time...
pi_50927267
Ik ga die ashwin saus ook maken.. maar ik houd van een saus met een "bite" met bijv stukken champignons en paprika..
wanneer zouden jullie die dan toevoegen?? In het laatse 1,5 uurtje sudderen bijv?

Ik ga zometeen naar de groenteman voor me spulletjes.. ik heb er nu al trek in!
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:41:05 #228
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50927398
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:45 schreef SHE het volgende:

[..]

dan stond je vuur veel te hoog.
Het moet sudderen, niet bakken.

Oh ja; ik heb ook geen roomboter gebruikt, dan vind ik smerig.
En er ging meer wijn in dan 2 glazen
roomboter

twee glazen wijn is voor pussy's en de knoflook heb ik ook zo'n beetje verdubbeld geloof ik

maar je recept klinkt idd super. Waar kan ik dat vegeta kopen? ik heb geen idee wat het is nl.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:42:41 #229
3869 David
Drum the drums
pi_50927410
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:27 schreef positiveseduction het volgende:
Ik ga die ashwin saus ook maken.. maar ik houd van een saus met een "bite" met bijv stukken champignons en paprika..
wanneer zouden jullie die dan toevoegen?? In het laatse 1,5 uurtje sudderen bijv?

Ik ga zometeen naar de groenteman voor me spulletjes.. ik heb er nu al trek in!
Je kunt de champignons ook apart bakken in wat boter/olie en dan bij het serveren pas mengen met de saus. Naar mijn idee zijn ze dan wat 'krokanter', en smakelijker.

Paprika's kun je er volgens mij al van het begin indoen, maar een uurtje sudderen zal zeker wel genoeg zijn om ze gaar te maken.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:39:50 #230
132866 positiveseduction
...most of the time...
pi_50931944
Ja ik ga de champi's later apart bakken en dan pas toevoegen.. bedankt voor de tip!

Nou met onderstaande moet het wel lukken denk ik :

Biologische groenten : pommodori's, uien ook 2 rode , bosuitjes, paprika's, champi's , rode pepers, knoflook. verse krijden rozemarijn,oregano, salie, tijm laurierblaadjes en wat gedroogde foulie
Gehakt van de slager, een rood wijntje (murari valpolicella) van de slijter..
Ik liep nog even met de gedachten om zelf de pasta te gaan maken maar dat gaat me niet meer lukken i.v.m tijdsgebrek.

(Ik krijg vanavond een leuke dame te eten dus.. wish me luck )

Edit! : Jeetje...dat was echt lekker eten! Nou voor mij dus NOOIT meer wat uit een pot op pasta gebied!

[ Bericht 6% gewijzigd door positiveseduction op 28-06-2007 23:19:22 ]
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2007 @ 23:30:44 #231
43556 miss_dynastie
pi_51015423
Ik moet heel eerlijk toegeven dat de saus van Aschwin een beetje tegenvalt, ik vind hem gewoon 'uit de pan' niet zo lekker. Ik heb twee grote lepels gemixt met bouillon, pakje tomato frito en hamblokjes en zo was ie wel lekker, de pepers overheersen dan niet meer zo en dan is ie prima te eten. Ik blijf voortaan dus toch maar bij mijn eigen recept
pi_51050132
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat de saus van Aschwin een beetje tegenvalt, ik vind hem gewoon 'uit de pan' niet zo lekker. Ik heb twee grote lepels gemixt met bouillon, pakje tomato frito en hamblokjes en zo was ie wel lekker, de pepers overheersen dan niet meer zo en dan is ie prima te eten. Ik blijf voortaan dus toch maar bij mijn eigen recept
En jouw recept is?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:59:10 #233
3869 David
Drum the drums
pi_51096786
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef positiveseduction het volgende:
Ja ik ga de champi's later apart bakken en dan pas toevoegen.. bedankt voor de tip!

Biologische groenten : pommodori's, uien ook 2 rode , bosuitjes, paprika's, champi's , rode pepers, knoflook. verse krijden rozemarijn,oregano, salie, tijm laurierblaadjes en wat gedroogde foulie
Ik liep nog even met de gedachten om zelf de pasta te gaan maken maar dat gaat me niet meer lukken i.v.m tijdsgebrek.

Edit! : Jeetje...dat was echt lekker eten! Nou voor mij dus NOOIT meer wat uit een pot op pasta gebied!
en hoe is het met de dame verlopen?
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 15:59:55 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_51096817
spinazie+creme fresh+ham

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_51125062
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef positiveseduction het volgende:

1 tip: de italiaanse keuken is eigenlijk beroemd om de eenvoud. Niet teveel meuk erin gooien, gaat de pure italiaanse smaak weg.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:38:04 #236
3869 David
Drum the drums
pi_51128516
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:09 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

1 tip: de italiaanse keuken is eigenlijk beroemd om de eenvoud. Niet teveel meuk erin gooien, gaat de pure italiaanse smaak weg.
hangt er maar vanaf. Er is een enorm verschil tussen de soms machtige noordelijke keuken (bologna) en de zuidelijke eenvoud.

de 'pure italiaanse smaak' bestaat dus sowieso eigenlijk niet, en een bolognesesaus is nu eenmaal vrij machtig.
pi_51525963
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Precies mijn ervaring. Zo uit de ketel miste hij 'body', dus ik heb er zelf ook nog vanalles aan toegevoegd. Ik blijf van nu af aan ook bij m'n oude recept. Heb alweer 2 kilo tomaten gekocht om een ketel te maken en daar gaat als gewoonlijk in: uien, gehakt, ontbijtspek, knoflook, winterwortel, bleekselderij, tomaten, kippen-bouillon, rode wijn en kruiden. Tomaten deze keer gewoon weer ontvellen, vooral geen chili-pepers meer erin en misschien op smaak brengen met een beetje suiker of een klein blikje tomaten-puree. Vond ik toch veel lekkerder dan het hier zoveel geprezen recept, maar smaken verschillen...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 juli 2007 @ 16:32:11 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51562935
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef David het volgende:

[..]

hangt er maar vanaf. Er is een enorm verschil tussen de soms machtige noordelijke keuken (bologna) en de zuidelijke eenvoud.

de 'pure italiaanse smaak' bestaat dus sowieso eigenlijk niet, en een bolognesesaus is nu eenmaal vrij machtig.
iedere saus is in iedere streek anders.

Mijn pastasaus bestaat ongeveer wat hierboven staat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51597787
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:33 schreef NutKees het volgende:

[..]

Precies mijn ervaring. Zo uit de ketel miste hij 'body', dus ik heb er zelf ook nog vanalles aan toegevoegd. Ik blijf van nu af aan ook bij m'n oude recept. Heb alweer 2 kilo tomaten gekocht om een ketel te maken en daar gaat als gewoonlijk in: uien, gehakt, ontbijtspek, knoflook, winterwortel, bleekselderij, tomaten, kippen-bouillon, rode wijn en kruiden. Tomaten deze keer gewoon weer ontvellen, vooral geen chili-pepers meer erin en misschien op smaak brengen met een beetje suiker of een klein blikje tomaten-puree. Vond ik toch veel lekkerder dan het hier zoveel geprezen recept, maar smaken verschillen...
Tis ook heel erg een basissaus, eenvoudig, Zuid-Italiaans, die je zelf kan gaan uitbouwen naar wat je lekker vindt. Ik ga deze, hier beroemde, ook eens uitproberen en dan uitbouwen naar een saus op mijn smaak. Moet ik de basis natuurlijk wel lekker vinden .
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_51598672
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:48 schreef Marty het volgende:
De lekkerste saus

[...]
Vraagje, is jouw schoonfamilie toevallig Siciliaans of iig zuidelijk? Want zowel deze saus als het tomaten opkopen en voorraad saus voor de winter maken is een typisch Siciliaans gebruik...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 17:37:49 #241
43556 miss_dynastie
pi_51599563
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:39 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Tis ook heel erg een basissaus, eenvoudig, Zuid-Italiaans, die je zelf kan gaan uitbouwen naar wat je lekker vindt. Ik ga deze, hier beroemde, ook eens uitproberen en dan uitbouwen naar een saus op mijn smaak. Moet ik de basis natuurlijk wel lekker vinden .
Hij kan prima uitgebouwd worden hoor, dat wel, maar hij deed me gewoon meer aan een slechte chili denken dan aan een goede pasta .
pi_51604658
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hij kan prima uitgebouwd worden hoor, dat wel, maar hij deed me gewoon meer aan een slechte chili denken dan aan een goede pasta .
Ik ga hem binnenkort even uitproberen en dan horen jullie het wel in welke categorie hij bij mij valt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_51612347
Geloof me: laat die chili-pepers eruit, en doe er winter-wortel, bleekselderij, ontbijtspek en kippenboullion in. En als wijn een lekkere Chianti... ga je geen spijt van krijgen. Erg jammer dat ik met zo'n enorme ketel zat die ik helemaal niet zo lekker vond.
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:30:21 #244
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51614317
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:02 schreef NutKees het volgende:
Geloof me: laat die chili-pepers eruit, en doe er winter-wortel, bleekselderij, ontbijtspek en kippenboullion in. En als wijn een lekkere Chianti... ga je geen spijt van krijgen. Erg jammer dat ik met zo'n enorme ketel zat die ik helemaal niet zo lekker vond.
De chili-pepers geven inderdaad dikke vellen. Maar de pittigheid is (voor mij) heerlijjk. Maar die kun je ook op andere manieren verkrijgen

Wortel, bleekselderij doe ik er ook altijd tussendoor nu
En een groot laurierblad.

Ik heb verscheidene wijnen gebruikt maar veel "goede" wijnen die voor mij meegenomen waren bleken echt bagger om mee te koken.

Het beste resultaat heb ik behaald met de C1000 huiswijn. Zo'n klein flesje, rood. "Rond en fruitig" staat erop.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51617455
Heb de saus van Aschwin ook gemaakt. In totaal heeft de saus iets van 8 uur opgestaan, maar was nog altijd niet echt gebonden. Was nu een hele dunne saus (waterig/vettig) met een losse gehakt massa, het was niet echt één geheel. Heb er 4 porties van gemaakt en die ingevroren, ben er vanaf het 2e portie wel gezeefde tomaten bij gaan doen, maar echt één geheel werd het helaas niet meer.
  donderdag 19 juli 2007 @ 07:48:04 #246
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51617499
dan kan je het toch binden met aardappelzetmeel of maizena?
pi_51617552
tijd voor pastasaus
pi_51617765
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:40 schreef Heufje het volgende:
Heb de saus van Aschwin ook gemaakt. In totaal heeft de saus iets van 8 uur opgestaan, maar was nog altijd niet echt gebonden. Was nu een hele dunne saus (waterig/vettig) met een losse gehakt massa, het was niet echt één geheel. Heb er 4 porties van gemaakt en die ingevroren, ben er vanaf het 2e portie wel gezeefde tomaten bij gaan doen, maar echt één geheel werd het helaas niet meer.
Deksel van de pan gelaten? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog veel vocht over blijft na 8 uur...
pi_51628472
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:27 schreef NutKees het volgende:

[..]

Deksel van de pan gelaten? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog veel vocht over blijft na 8 uur...
Inderdaad deksel er af gelaten, misschien te laag opgezet. Weet het niet. Na de vakantie ga ik het weer eens proberen. Dan ook met minder pepertjes, was net iets te pittig.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 15:48:05 #250
43556 miss_dynastie
pi_51629212
Huh? Wel apart Heufje. Overigens had ik hem ook heel erg laag staan (1 van 12, dus lager kan niet), maar dat ging wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')