Had je er wel wijn bij gedaan dan? Want in principe staat het altijd onder en kan aanbakken eigenlijk niet...quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:14 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
als de pan na 1 uur al aangebrand is, ga ik niet nog is 5 uur laten koken hoor -_-
roomboterquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:45 schreef SHE het volgende:
[..]
dan stond je vuur veel te hoog.
Het moet sudderen, niet bakken.
Oh ja; ik heb ook geen roomboter gebruikt, dan vind ik smerig.
En er ging meer wijn in dan 2 glazen![]()
Je kunt de champignons ook apart bakken in wat boter/olie en dan bij het serveren pas mengen met de saus. Naar mijn idee zijn ze dan wat 'krokanter', en smakelijker.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:27 schreef positiveseduction het volgende:
Ik ga die ashwin saus ook maken.. maar ik houd van een saus met een "bite" met bijv stukken champignons en paprika..
wanneer zouden jullie die dan toevoegen?? In het laatse 1,5 uurtje sudderen bijv?
Ik ga zometeen naar de groenteman voor me spulletjes.. ik heb er nu al trek in!
En jouw recept is?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat de saus van Aschwin een beetje tegenvalt, ik vind hem gewoon 'uit de pan' niet zo lekker. Ik heb twee grote lepels gemixt met bouillon, pakje tomato frito en hamblokjes en zo was ie wel lekker, de pepers overheersen dan niet meer zo en dan is ie prima te eten. Ik blijf voortaan dus toch maar bij mijn eigen recept
en hoe is het met de dame verlopen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef positiveseduction het volgende:
Ja ik ga de champi's later apart bakken en dan pas toevoegen.. bedankt voor de tip!
Nou met onderstaande moet het wel lukken denk ik :
Biologische groenten : pommodori's, uien ook 2 rode , bosuitjes, paprika's, champi's , rode pepers, knoflook. verse krijden rozemarijn,oregano, salie, tijm laurierblaadjes en wat gedroogde foulie
Gehakt van de slager, een rood wijntje (murari valpolicella) van de slijter..
Ik liep nog even met de gedachten om zelf de pasta te gaan maken maar dat gaat me niet meer lukken i.v.m tijdsgebrek.
(Ik krijg vanavond een leuke dame te eten dus..wish me luck
)
Edit! : Jeetje...dat was echt lekker eten! Nou voor mij dus NOOIT meer wat uit een pot op pasta gebied!![]()
1 tip: de italiaanse keuken is eigenlijk beroemd om de eenvoud. Niet teveel meuk erin gooien, gaat de pure italiaanse smaak weg.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef positiveseduction het volgende:
Ja ik ga de champi's later apart bakken en dan pas toevoegen.. bedankt voor de tip!
Nou met onderstaande moet het wel lukken denk ik :
Biologische groenten : pommodori's, uien ook 2 rode , bosuitjes, paprika's, champi's , rode pepers, knoflook. verse krijden rozemarijn,oregano, salie, tijm laurierblaadjes en wat gedroogde foulie
Gehakt van de slager, een rood wijntje (murari valpolicella) van de slijter..
Ik liep nog even met de gedachten om zelf de pasta te gaan maken maar dat gaat me niet meer lukken i.v.m tijdsgebrek.
(Ik krijg vanavond een leuke dame te eten dus..wish me luck
)
Edit! : Jeetje...dat was echt lekker eten! Nou voor mij dus NOOIT meer wat uit een pot op pasta gebied!![]()
hangt er maar vanaf. Er is een enorm verschil tussen de soms machtige noordelijke keuken (bologna) en de zuidelijke eenvoud.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:09 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
1 tip: de italiaanse keuken is eigenlijk beroemd om de eenvoud. Niet teveel meuk erin gooien, gaat de pure italiaanse smaak weg.
Precies mijn ervaring. Zo uit de ketel miste hij 'body', dus ik heb er zelf ook nog vanalles aan toegevoegd. Ik blijf van nu af aan ook bij m'n oude recept. Heb alweer 2 kilo tomaten gekocht om een ketel te maken en daar gaat als gewoonlijk in: uien, gehakt, ontbijtspek, knoflook, winterwortel, bleekselderij, tomaten, kippen-bouillon, rode wijn en kruiden. Tomaten deze keer gewoon weer ontvellen, vooral geen chili-pepers meer erin en misschien op smaak brengen met een beetje suiker of een klein blikje tomaten-puree. Vond ik toch veel lekkerder dan het hier zoveel geprezen recept, maar smaken verschillen...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat de saus van Aschwin een beetje tegenvalt, ik vind hem gewoon 'uit de pan' niet zo lekker. Ik heb twee grote lepels gemixt met bouillon, pakje tomato frito en hamblokjes en zo was ie wel lekker, de pepers overheersen dan niet meer zo en dan is ie prima te eten. Ik blijf voortaan dus toch maar bij mijn eigen recept
iedere saus is in iedere streek anders.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef David het volgende:
[..]
hangt er maar vanaf. Er is een enorm verschil tussen de soms machtige noordelijke keuken (bologna) en de zuidelijke eenvoud.
de 'pure italiaanse smaak' bestaat dus sowieso eigenlijk niet, en een bolognesesaus is nu eenmaal vrij machtig.
Tis ook heel erg een basissaus, eenvoudig, Zuid-Italiaans, die je zelf kan gaan uitbouwen naar wat je lekker vindt. Ik ga deze, hier beroemde, ook eens uitproberen en dan uitbouwen naar een saus op mijn smaak. Moet ik de basis natuurlijk wel lekker vindenquote:Op maandag 16 juli 2007 16:33 schreef NutKees het volgende:
[..]
Precies mijn ervaring. Zo uit de ketel miste hij 'body', dus ik heb er zelf ook nog vanalles aan toegevoegd. Ik blijf van nu af aan ook bij m'n oude recept. Heb alweer 2 kilo tomaten gekocht om een ketel te maken en daar gaat als gewoonlijk in: uien, gehakt, ontbijtspek, knoflook, winterwortel, bleekselderij, tomaten, kippen-bouillon, rode wijn en kruiden. Tomaten deze keer gewoon weer ontvellen, vooral geen chili-pepers meer erin en misschien op smaak brengen met een beetje suiker of een klein blikje tomaten-puree. Vond ik toch veel lekkerder dan het hier zoveel geprezen recept, maar smaken verschillen...
Vraagje, is jouw schoonfamilie toevallig Siciliaans of iig zuidelijk? Want zowel deze saus als het tomaten opkopen en voorraad saus voor de winter maken is een typisch Siciliaans gebruik...quote:
Hij kan prima uitgebouwd worden hoor, dat wel, maar hij deed me gewoon meer aan een slechte chili denken dan aan een goede pastaquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tis ook heel erg een basissaus, eenvoudig, Zuid-Italiaans, die je zelf kan gaan uitbouwen naar wat je lekker vindt. Ik ga deze, hier beroemde, ook eens uitproberen en dan uitbouwen naar een saus op mijn smaak. Moet ik de basis natuurlijk wel lekker vinden.
Ik ga hem binnenkort even uitproberen en dan horen jullie het wel in welke categorie hij bij mij valt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij kan prima uitgebouwd worden hoor, dat wel, maar hij deed me gewoon meer aan een slechte chili denken dan aan een goede pasta.
De chili-pepers geven inderdaad dikke vellen. Maar de pittigheid is (voor mij) heerlijjk. Maar die kun je ook op andere manieren verkrijgenquote:Op donderdag 19 juli 2007 00:02 schreef NutKees het volgende:
Geloof me: laat die chili-pepers eruit, en doe er winter-wortel, bleekselderij, ontbijtspek en kippenboullion in. En als wijn een lekkere Chianti... ga je geen spijt van krijgen. Erg jammer dat ik met zo'n enorme ketel zat die ik helemaal niet zo lekker vond.
Deksel van de pan gelaten? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog veel vocht over blijft na 8 uur...quote:Op donderdag 19 juli 2007 07:40 schreef Heufje het volgende:
Heb de saus van Aschwin ook gemaakt. In totaal heeft de saus iets van 8 uur opgestaan, maar was nog altijd niet echt gebonden. Was nu een hele dunne saus (waterig/vettig) met een losse gehakt massa, het was niet echt één geheel. Heb er 4 porties van gemaakt en die ingevroren, ben er vanaf het 2e portie wel gezeefde tomaten bij gaan doen, maar echt één geheel werd het helaas niet meer.
Inderdaad deksel er af gelaten, misschien te laag opgezet. Weet het niet. Na de vakantie ga ik het weer eens proberen. Dan ook met minder pepertjes, was net iets te pittig.quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:27 schreef NutKees het volgende:
[..]
Deksel van de pan gelaten? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog veel vocht over blijft na 8 uur...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |