Christianne F. is uitquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:11 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je er van vind. Was ook erg gegrepen door 'de as van mijn moeder' vandaar dat ik 'de nieuwe wereld' er eigenlijk gelijk achteraan ben gaan lezen.
De Engelse titel is inderdaad mooier... Maar het is min of meer metaforisch bedoeld.
Er is geen vervolg, wel weet ik dat zij in Berlijn woont. Een ander deel dan toen en ze heeft een zoontje.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:26 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Christianne F. is uit [afbeelding] Wat een prachtig mooi boek. Beetje open einde had ik niet verwacht. Is er nog een soort vervolg van, dat iemand weet?
Vanavond maar eens aan 'de nieuwe wereld' beginnen. Hij ligt al klaar..
Thanks. Ik was inderdaad van plan om dit allemaal eens op te zoeken op internet!quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:50 schreef berney het volgende:
[..]
Er is geen vervolg, wel weet ik dat zij in Berlijn woont. Een ander deel dan toen en ze heeft een zoontje.
Verder geen idee.
2 weken later en ben net de 400 gepasseerdquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:02 schreef Reneuh het volgende:
Ik ben gewoon nog steeds bezig in The Name of the Rose
Ben nu bij pagina 300..Ben dus nog wel even bezig. In die tijd heb ik normaal al 3 boeken uitgelezen.
Volgens wiki is de situatie nu als volgt:quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:26 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Christianne F. is uit [afbeelding] Wat een prachtig mooi boek. Beetje open einde had ik niet verwacht. Is er nog een soort vervolg van, dat iemand weet?
Vanavond maar eens aan 'de nieuwe wereld' beginnen. Hij ligt al klaar..
quote:Na turbulente jaren in de Verenigde Staten en in Griekenland woont Christiane Felscherinow nu als boekbinder in Berlijn-Neukölln en schijnt weer regelmatig in contact te komen met de drugsscene. In een van de meest recente interviews met Christiane, vertrekt ze regelrecht naar metrostation Kottbusser Tor (een van de meest beruchte drugs ontmoetingsplaatsen van Berlijn) om daar "nog wat te regelen".
Ze heeft een zoon, Jan-Niklas (1996).
Christiane speelde in de film Neonstadt (1981), een film over het leven van eindexamenkandidaten aan de Münchener Film-hogeschool, en in Decoder (1983). Deze laatste film heeft als hoofdthema muziek en klank.
Hopelijk heb ik het niet voor je 'verpest' nu.quote:Op donderdag 31 mei 2007 02:15 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Thanks. Ik was inderdaad van plan om dit allemaal eens op te zoeken op internet!![]()
Nee hoor niet verpest. Ga er nog eens wat dieper induiken, vind het wel interessant. (ook bedankt: Buurvrouw_Rietman. Niet aangedacht om wiki te raadplegen...)quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:03 schreef berney het volgende:
[..]
Hopelijk heb ik het niet voor je 'verpest' nu.
Tip: kijk de film ook eens, echt een aanrader.
Ik lees altijd eerst het boek en dan de film pas. Zo moet ik kruistocht in spijkerbroek eerst nog lezen dan pas kijken dus.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:13 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Nee hoor niet verpest. Ga er nog eens wat dieper induiken, vind het wel interessant. (ook bedankt: Buurvrouw_Rietman. Niet aangedacht om wiki te raadplegen...)
De film heb ik gezien, jaren geleden. En nu net het boek gelezen. Boek is mooier vind ik.
Ik heb het boek ook ooit gelezen maar misschien dat ik hem nog een keer lees voor dat ik de film ga zien.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:37 schreef berney het volgende:
[..]
Ik lees altijd eerst het boek en dan de film pas. Zo moet ik kruistocht in spijkerbroek eerst nog lezen dan pas kijken dus.
Grunbergquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:17 schreef Gellius het volgende:
http://www.nnbh.com/base/43/images/9056377043.jpg.
Ah, die heb ik ook nog in de kast staan. Misschien volgend boek dat ik ga lezenquote:Op zondag 3 juni 2007 19:14 schreef the_mind het volgende:
Ik ben ook Nooit meer slapen aan het lezen. Prachtig hoe die Hermans de onhandigheid van zijn personages op papier weet te zetten.
Ik vond er bij vlagen interessante gedachten in staan.quote:
Die heb ik net uit, was inderdaad een erg goed boek.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:14 schreef the_mind het volgende:
Ik ben ook Nooit meer slapen aan het lezen. Prachtig hoe die Hermans de onhandigheid van zijn personages op papier weet te zetten.
Van Grunberg.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:16 schreef Gellius het volgende:
Van Weininger of van Grunberg?
Ik lees nu ook:quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:26 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
'Ik zoek een topic, maar ik ben het topic kwijt.'quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef Pino_666 het volgende:
Ik zoek eigenlijk een "Ik zoek een boek, maar ben de titel kwijt"-topic.
Is die er niet?
Mmm vaag... ik zag hem er niet tussen staan (ook niet onderaan).quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Ik zoek een topic, maar ik ben het topic kwijt.'
omg, hoe flauw!
[centraal] Ik zoek de titel van een boek
Ik ook niet, maar wel nadat ik 'Meer / minder topics' op 1 maand had gezet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:41 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Mmm vaag... ik zag hem er niet tussen staan (ook niet onderaan).
oh vertel dan ff hoe die was, ik zit al tijden te twijfelen om deze aan te schaffenquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:38 schreef DubzOne het volgende:
Vorige week gekocht en een dezer dagen aan beginnen:
[afbeelding]
Ik heb er zin in!![]()
Ik had een paar weken geleden alleen de inleiding gelezen en dat vond ik al voldoende om het boek aan te schaffen!quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
oh vertel dan ff hoe die was, ik zit al tijden te twijfelen om deze aan te schaffen
Ik haal m ook maar weer eens van zolder.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:47 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ik lees nu ook:
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo,
ik schiet er doorheen, wat een aangrijpend boek zeg...
Ik zat er ook al aan te denken.... maar eerst verder met Harry potterquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:42 schreef berney het volgende:
[..]
Ik haal m ook maar weer eens van zolder.
Is Sara al oud genoeg om voorgelezen te worden? Is nl. erg leuk, kan je stemmetjes doen. Hagrid praat bij mij plat Rotterdams, en van de stem van Dwaaloog Dolleman word ik heel schor na verloop van tijd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:02 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik zat er ook al aan te denken.... maar eerst verder met Harry potter
gekocht en begonnen (te zwaar om mee te nemen in de bus, dus thuis lees ik Een Kleine Geschiedenis en in de bus De Tweeling van Tessa de Looquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:38 schreef DubzOne het volgende:
Vorige week gekocht en een dezer dagen aan beginnen:
[afbeelding]
Ik heb er zin in!![]()
Die lees ik nu ookquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben vandaag begonnen in De Vliegeraar
Nee toch! Is het wat?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
De ontdekking van de hemel - Harry Mullisch
Heb jij die geillustreerde versie dan?! Ik heb gewoon een paperback- uitvoering die ik mee in de trein neem. Maar ik vind het ook zeker een interessant boek jaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
gekocht en begonnen (te zwaar om mee te nemen in de bus, dus thuis lees ik Een Kleine Geschiedenis en in de bus De Tweeling van Tessa de Loo)
het is tot nu toe best interessant
Vond de Vliegeraar ook een mooi boek. Hij kan mooi 'beschrijvend' vertellenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:11 schreef Serendips het volgende:
[afbeelding]
Na drie hoofdstukken kan ik al zeggen dat ik de schrijfstijl van Hosseini en het verhaal erg kan waarderen.
ik heb de geillustreerde versiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:46 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Heb jij die geillustreerde versie dan?! Ik heb gewoon een paperback- uitvoering die ik mee in de trein neem. Maar ik vind het ook zeker een interessant boek ja![]()
Ik denk dat de geillustreerde versie ook zeker een meerwaarde heeft bij dit boek, maar ik lees regelmatig in de trein en sjouw dus regelmatig boeken heen en weer. Vandaar dat ik gewoon de paperback editie heb gekocht (afgezien van de prijs van de geillustreerde versie)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik heb de geillustreerde versieik heb er lang over zitten twijfelen (ding is toch prijzig) maar zo'n boek wil 'mooi' hebben
paperback doet afbreuk naar mijn idee
nog steeds geen spijt van
ik kan me uitstekend voorstellen dat je dat boek in hard cover niet zo maar even meeneemt onderwegquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:46 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik denk dat de geillustreerde versie ook zeker een meerwaarde heeft bij dit boek, maar ik lees regelmatig in de trein en sjouw dus regelmatig boeken heen en weer. Vandaar dat ik gewoon de paperback editie heb gekocht (afgezien van de prijs van de geillustreerde versie)
Wat voor illustraties staan erin dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik heb de geillustreerde versieik heb er lang over zitten twijfelen (ding is toch prijzig) maar zo'n boek wil 'mooi' hebben
paperback doet afbreuk naar mijn idee
nog steeds geen spijt van
Hee, da's toevallig. Die heb ik ook net gelezen. Goed he?quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef jvr-joke het volgende:
Gas en kickdown in Peppelkamp - Schrijverscollectief
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:07 schreef komrad het volgende:
vorige week ook al gemeld, nog steeds bezig in misdaad en straf van dostojevski, vraag me af wat jullie van dat boek vinden?? of heeft niemand het ooit gelezen??
Dat leest lekker weg!quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef jvr-joke het volgende:
Gas en kickdown in Peppelkamp - Schrijverscollectief
hele mooie foto's (al dan niet echt) kleine cartoons, tekeningen, portretfoto's, uitvergrotingen van organismesquote:
quote:beschrijft de jeugd van een groep vrienden in de DDR in de jaren zeventig. Het bijzondere aan de Sonnenallee, de straat waarin zij wonen, is dat het ene deel in West- en het andere deel in Oost-Berlijn ligt. De vrienden zijn eigenlijk weinig bezig met wat er zich aan de andere kant van de Muur afspeelt. Er gebeurt immers genoeg in hun eigen levens.
Ben eraan bezig maar nu begin ik wel beetje in te zakken. Zit nu op pagina (check even)...180. Eerste tijd ging het prima totdat de hoofdpersoon in die tuin geraakte en met die vrouw in gesprek kwam. Echt...sindsdien is het zoo....braaf, truttig, suf. Ik ga het wel aflezen maar echt stukje bij beetje. Het is niet het type boek waar ik uuuuuren in kan lezen.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:24 schreef Guildwars het volgende:
De naam van de roos van Umberto Eco super boek!
Door dit boek ben ik niet heen gekomen. Ben geloof tot pagina...850 gegaan of iets. Maar kwam er werkelijk niet doorheen. Toen was ik het zat, heb er daarna doorheen zitten bladeren of er nog wat boeiends kwam, het einde gelezen en weggelegd. Echt, dit boek was gewoon té dik, té langdradig én er werd teveel in detail geschreven. Zo kan ik geen boeken uitlezen hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:56 schreef Commensaal het volgende:
'Het' van Stephen King. Best een saai boek eigenlijk, maar ik heb nu al 600 blz. gelezen dus dan maak ik het ook maar af. Kings verhalen zijn imo beter te consumeren als film dan in boekvorm.
Oh die is geniaal. Vooral wat ze allemaal eten onderweg:quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:31 schreef buachaille het volgende:
Redmond O'Hanlon tussen Orinnoco en Amazone
Ooit heb ik een keer over de river Manu (regenwoud Peru) gevaren toen er één langs kwam zwemmen. We hebben hem gewoon laten zwemmen maar ik had medelijden met het dier, het zwom voor zijn leven leek het wel. Had nog een fotootje op Fok! gezet: Userfoto's #224 Beeldende kunst. (niet van een capibara, maar van een typische redmond boom).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:09 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Oh die is geniaal. Vooral wat ze allemaal eten onderweg:
"Iedereen houdt van capibara"![]()
Heb je het hoofdstuk al gehad van die dronken amtenaar die al het huishoudgeld er doorheen gebrast heeft en noodgedongen een "groene kaart" heeft moeten halen voor zijn mooie blonde dochtertjequote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef superworm het volgende:
Dostojevski - Misdaad en straf
net uitquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef superworm het volgende:
Dostojevski - Misdaad en straf
Leuke foto!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ooit heb ik een keer over de river Manu (regenwoud Peru) gevaren toen er één langs kwam zwemmen. We hebben hem gewoon laten zwemmen maar ik had medelijden met het dier, het zwom voor zijn leven leek het wel. Had nog een fotootje op Fok! gezet: Userfoto's #224 Beeldende kunst. (niet van een capibara, maar van een typische redmond boom).
Leest idd lekker. Minstens ff goed als de film. The Rum Diary van Thompson is ook zeker een aanrader.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:08 schreef Kolkus het volgende:
Hunter S. Thompson - Fear & Loathing in Las Vegas
Genieten tot nu toe!
Die staat ook nog steeds op mijn lijstje!quote:Op zondag 24 juni 2007 13:08 schreef Kolkus het volgende:
Hunter S. Thompson - Fear & Loathing in Las Vegas
Genieten tot nu toe!
Ik heb ook Hell's Angels liggen, ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Leest idd lekker. Minstens ff goed als de film. The Rum Diary van Thompson is ook zeker een aanrader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |