abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47128511
stel ik heb een auto ontworpen en wil deze in productie brengen

der zijn 3 bedrijven die deze auto willen gaan verkopen

en de fabriek kan maximaal 15 autos per jaar aan

moet ik dan met die 15 autos elke keer naar de rdw scheuren voor een kenteken of zijn daar speciaale regels voor???
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47128978
Je hebt je roeping gevonden?
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_47129088
Elke auto moet sowieso een keuring ondergaan bij de RDW.
pi_47129089
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129098
tvp
pi_47129212
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
Waar haal je die andere 900 dan vandaan?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:05:06 #7
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47129217
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Klaar?
Ik niet!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:07:51 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47129289
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47129360
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
we hebben het over een compleet nieuwe auto
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:11:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47129379
laat eens iets zien
Huilen dan.
pi_47129442
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
Je kan een typegoedkeuring krijgen.
Dan geldt het voor de hele serie.
pi_47129463
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:07 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
pi_47129471
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
pi_47129517
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
leg eens uit
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129703
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:16 schreef senseo_ het volgende:

[..]

leg eens uit
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4

Je laat je auto in Engeland keuren dan krijg je een kenteken en dan kan je de auto importeren in NL
er zitten wel een paar haken en ogen aan je moet een adres in Engeland hebben en in NL moet je BPM betalen over een nieuwe auto als je die importeert
pi_47129875
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130157
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130263
Als je zelf het antwoord op deze vragen niet weet, hoe zorg ga je er dan ooit voor zorgen dat je een typegoedkeuring krijgt?
pi_47130325
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130474
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:

[..]

het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130595
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwen

en sinsdien heeft een autodealer in de buurt veel intressen getoond en hebben we veel gesprekken gehad en nu na 1 jaar gesprekken gaan we hem samen produceren

deze vragen had ik ook aan die dealer kunnen vragen ja maar dan had ik waarschijnlijk mijn deal verkloot

ik ben maar een simpel iemand die een eigen auto heeft gebouwd en die de juiste persoon tegen gekomen is
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:28:33 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_47131328
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Joh!!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 19:43:51 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47131817
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47136159
Anders deel je ook meteen ff wat foto's of iets van hoe de auto er uit gaat zien, draagt een beetje bij aan je reputatie...
pi_47136356
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:

a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten

Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.

Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')