Waar haal je die andere 900 dan vandaan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
we hebben het over een compleet nieuwe autoquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW
Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?
http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Je kan een typegoedkeuring krijgen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
leg eens uitquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4quote:
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen
de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwamquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!
volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaaldquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:
[..]
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald![]()
je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet![]()
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype![]()
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken![]()
Joh!!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.
Mijn advies: vraag het aan de RDW.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |