Als het alleen voor het avondeten/diner is is 3 ons pp niet bepaald weinig....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:29 schreef beelz het volgende:
Een kilo vlees voor 3 personen is weinig...
bij de griek misschien, maar thuis is dat zelfs vrij veel.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:29 schreef beelz het volgende:
Een kilo vlees voor 3 personen is weinig...
Ik eet bijna elke avond een halve kilo vlees.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:39 schreef Weird- het volgende:
[..]
Als het alleen voor het avondeten/diner is is 3 ons pp niet bepaald weinig....
ikke duizendmiljoenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:46 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik eet bijna elke avond een halve kilo vlees.
Bron?quote:Voor rood vlees, dus inc varkensvlees geld dit, alles boven de 100 gram per dag is echt serieus SLECHT voor je (zeg maar gewoon de zoogdieren).
Daar lees ik dat het niet ontraden hoeft te worden.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:20 schreef erodome het volgende:
Oa hier : http://www.voedingscentru(...)ondheid+en+vlees.htm
Maar wel op meer plekken, zoekt en gij zult vinden...
Is niets slecht aan vlees eten. Sommige hippies en hippieinstellingen vinden vlees eten verkeerd en willen daarom het normaal denkende deel van de mensheid indoctrineren.quote:
Ja hallo, houden wij wel eiwitten en vetten goed van elkaar gescheiden? Lekker handig om dat allemaal op 1 hoop te gooien en er dan een ongefundeerde statement ertegenaan te gooien.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:20 schreef erodome het volgende:
Oa hier : http://www.voedingscentru(...)ondheid+en+vlees.htm
Maar wel op meer plekken, zoekt en gij zult vinden...
Maar een kilo "mager" vlees levert ook een hoop vet opquote:Op maandag 12 maart 2007 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
er bestaat ook zoiets als mager vlees hoor.![]()
Daarom zeg ik ook, specificeer waar je/men over praat als je het over "vlees is slecht" hebt, dan kunnen we tenminste kijken wat er dan zo slecht is en in welke hoeveelheden.quote:Maar een kilo "mager" vlees levert ook een hoop vet op
Vegatariërs generaliseren altijdquote:
Boude. Boute doe je de volgende dag als je je vlees verteerd hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja hallo, houden wij wel eiwitten en vetten goed van elkaar gescheiden? Lekker handig om dat allemaal op 1 hoop te gooien en er dan een ongefundeerde statement ertegenaan te gooien.Bovendien lees ik nergens dat vlees slecht voor je is op die pagina: de helft van de pagina gaat over vetten: er bestaat ook zoiets als mager vlees hoor.
![]()
Onderbouw dus waar je het over hebt: eiwitten of vetten.
En wat een onzin dat *wij* dan moeten zoeken als jij zo'n boute statement maakt. Onderbouw dat maar eens.
Ik vind vlees eten niet verkeerd, mag het graag eten zelfs, maar het is NIET gezond in grotere mate.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:39 schreef beelz het volgende:
[..]
Is niets slecht aan vlees eten. Sommige hippies en hippieinstellingen vinden vlees eten verkeerd en willen daarom het normaal denkende deel van de mensheid indoctrineren.
quote:Rood vlees verhoogt kans op borstkanker
Jongere vrouwen [tot 45 jaar] die dagelijks rood vlees eten, hebben een grotere kans op het krijgen van borstkanker dan vrouwen die slechts 2 à 3 keer per week rood vlees eten. Dat blijkt uit een onderzoek van de Harvard-universiteit onder meer dan 90.000 premenopausale vrouwen. Het onderzoek richtte zich op een hormoongevoelige vorm van borstkanker.
De onderzoekers benadrukken dat er nog veel onderzoek nodig is, maar dat nu al geadviseerd kan worden om de consumptie van rood vlees te beperken. Dit vlees is ook al eerder in verband gebracht met de ontwikkeling van darmkanker. Mogelijk komen er bij de bereiding van rood vlees kankerverwekkende stoffen vrij of komen groeihormonen in het rundvlees vrij in het menselijk lichaam.
Bron: Gezondheid.be
Die eerste 2 links zijn vegosites... Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Sowieso is te veel van iets nooit goed. Vlees is wel goed. Er bestaat niet zoiets als te veel vlees. Dat we pas na de 2e wereldoorlog vlees zijn gaan eten wil niet zeggen dat het slecht voor je is. We zijn ook pas na de 2e wereldoorlog naar de maan geweest, naar de maan gaan is ook niet slecht voor je.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind vlees eten niet verkeerd, mag het graag eten zelfs, maar het is NIET gezond in grotere mate.
Men vergeet nogal snel dat de hoeveelheden die nu gegeten worden zo gebruikelijk nog niet zijn, pas na de 2de wereld oorlog is vlees een massaproduct geworden en kwam er dagelijks vlees op tafel, voor die tijd was vlees een luxe dingetje voor de zondag enzo...
Vlees is een geldmakend product en niet zo'n klein beetje ook, de wereldgezondheidsraad wilde graag een waarschuwing op vlees net als op tabak, dat is tegengehouden door de vleeslobby, die waarschuwing die ze erop wilde hebben komt niet uit de lucht vallen.
Kijk bv de volgende links maar eens door:
http://www.wakkerdier.nl/bioindustrie/mens_vleesengezondheid.html
http://www.lekkerplantaardig.net/gezondhe.htm
http://users.telenet.be/m(...)zondheid/kanker.html
http://users.telenet.be/m(...)/research/vlees.html
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2937
[..]
CO2 veroorzaakr ook geen broeikas effect. Mensen proberen je een oor aan te naaien. Zoals: Melk is gezond (NOT)quote:Op maandag 12 maart 2007 16:51 schreef beelz het volgende:
[..]
Die eerste 2 links zijn vegosites... Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Sowieso is te veel van iets nooit goed. Vlees is wel goed. Er bestaat niet zoiets als te veel vlees. Dat we pas na de 2e wereldoorlog vlees zijn gaan eten wil niet zeggen dat het slecht voor je is. We zijn ook pas na de 2e wereldoorlog naar de maan geweest, naar de maan gaan is ook niet slecht voor je.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:46 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik eet bijna elke avond een halve kilo vlees.
Je moet goede grappen niet uit gaan leggenquote:Op maandag 12 maart 2007 16:45 schreef Uhmmie het volgende:
"generaliseren en gegeneraliseerd worden"
mensen doen namelijk OVER vegetariers ook weinig anders dan generaliseren *grin*
Ben jij in staat emoticons te interpreteren?quote:
Ja en dat het vega sites zijn, staat gewoon betrouwbare info op hoor, info die je nog kan nazoeken ook als je wil.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:51 schreef beelz het volgende:
[..]
Die eerste 2 links zijn vegosites... Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Sowieso is te veel van iets nooit goed. Vlees is wel goed. Er bestaat niet zoiets als te veel vlees. Dat we pas na de 2e wereldoorlog vlees zijn gaan eten wil niet zeggen dat het slecht voor je is. We zijn ook pas na de 2e wereldoorlog naar de maan geweest, naar de maan gaan is ook niet slecht voor je.
Beri beri komt door het eten van vrijwel alleen geslepen rijst...quote:Op maandag 12 maart 2007 17:12 schreef Ps2K het volgende:
[..]
CO2 veroorzaakr ook geen broeikas effect. Mensen proberen je een oor aan te naaien. Zoals: Melk is gezond (NOT)
Eet wat je wilt, hoeveel je wilt zolang je maar gezond en op gewicht blijft. En als je er dan toch kanker of biri biri van krijgt kun je tenminste zeggen dat je er van genoten hebt.
Correctie het is Beri beri en wordt o.a. veroorzaakt door het eten van te weinig vlees
Ik loop voor mijn studie rond in een academisch ziekenhuis en sta ingeschreven bij een faculteit geneeskunde, en ik heb nog nooit zo'n ongefundeerde bullshit gehoord dat vlees slecht voor je zou zijn.quote:Je zou je kunnen verdiepen in de materie ipv hier
Onzin, nergens wetenschappelijk onomstotelijk bewezen, absoluut geen meerderheid in de wetenschappelijke wereld, medici, bodybuilders, dietisten voor deze stelling van max 100 gram. Misschien 1 of 2 onderzoeksgroepen die gelobbied zijn door de vega-beweging.quote:Er bestaat wel teveel vlees, serieus, het max. is 100 gram per dag, alles daarboven wordt slecht voor je.
Vega-jihad? Mensen eten nu eenmaal vlees, dat vinden we lekker, en het is voedzaam.quote:Als je kijkt naar behoefte dan zou je zonder kunnen, met gemak, het is NIET waar dat je vlees nodig hebt, niet voor ons iig, dat kan met gemak allemaal vervangen worden door plantaarig voedsel.
Daar ga je weer, vanuit je heupen schieten op alles wat los en vast zit, dingen door elkaar halend. Te weinig vezels betekent niet dat je een speklaag krijgt, het betekent dat je moeite krijgt met poepen. Daarnaast hoeft veel vlees niet te betekenen dat je te weinig vezels binnen krijgt, dat is nonsens en niet met elkaar gerelateerd.quote:Vlees heeft dan ook wat nadelen, teveel vlees, te weinig vezels betekend een gore speklaag in je darmen van heb ik jou daar, wat problemen op kan leveren.
quote:In vlees zitten vaak bacterieen, er gaan heel wat mensen per jaar dood aan vlees eten, een veelvoud wordt ernstig ziek.
Onzin dat je je dan moet beperken tot 100 gram, wat jouw stelling is. 2 kg van welk vlees per dag is niet goed, maar vega-extremisme moet je niet verwarren met de studies die een 1% stijging aan kans op kanker hebben gevonden in een niet-gerandomiseerd klinische trial.quote:Teveel vlees geeft een bewezen verhoogde kans op hart en vaat ziekten, een verhoging op de kans op een heel aantal kanker soorten en nog meer gedoe.
LE-ZEN! Waar staat 100 gram maximum? Het staat als GEMIDDELDE. Jij met je maximum en 'meer is echt niet goed voor je' .quote:Zucht, de gezondheidsraad zelf geeft als max 100 gram aan, voedingscentrum doet hetzelfde
Artsen en dietisten geven mij als biomedisch ingenieur de verantwoordelijkheid om een beademings-apparaat te ontwikkelen die bij comateuze patienten precies kan meten welke voedingsstoffen ze aan het verbranden zijn, en hoeveel er aan koolhydraten, vetten en eiwitten aan sondevoeding moet worden gegeven. En jij? Jij leest wel eens medisch-populaire websites?quote:ga je eens verdiepen in de materie, dat je in een ziekenhuis loopt betekend niet dat je ineens de kennisgod van voedsel bent.
Mensen worden ook ziek van verrot fruit en groente. Wat is je punt?quote:Ik haal geen dingen door elkaar, ik noem wat verschillende punten, dat bacterieen niet het vlees zelf zijn weet een koe ook nog wel, maar dat het voorkomt dat mensen er hier ziek van worden is een feit, vele malen per jaar, is een reden waarom vlees niet helemaal goed is.
Oh, ik wist niet dat vet zich alleen ophoopt rond de darmen, intelligent vet hoor.quote:Die speklaag zit IN je darmen schat, niet op je lijf,
Nog eenmaal: je wordt niet dik van vlees of van welk ander voedsel dan ook!!!!! Je wordt dik als je meer energie binnenkrijgt in welke vorm dan ook, dan dat je verbrandt!quote:ja je kan dik worden van vlees,
Ja, als je 2kg vet vlees naar binnen werkt per dag, dan heb je een mooie kans op atherosclerose ja als je wat ouder wordt. Maar dat is het punt nietquote:Aangetoond is dat teveel vlees hart en vaatziekten kan veroorzaken en de kans op vele kankersoorten kan verhogen, dat jij dat niet weet betekend niet dat dat niet zo is.
Ik ben bang dat jij zonder speciale account niet op Pubmed en andere wetenschappelijk-medische sites kan komen om de artikels te downloaden.quote:Het staat verdomme zelfs op medische site's
300 gram kipfilet is zo ongeveer 300 kcal (klik). Een mens heeft per dag tussen de 2000-2500 kcal aan energie nodig. Lijkt me dat er MEER dan genoeg speelruimte is voor ander voedsel.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:38 schreef klaarover het volgende:Bovendien: als je elke dag zoveel vlees naar binnen schuift, is er geen plaats meer voor andere nodige dingen zoals vezels en koolhydraten en vitamines en weetikveel
Ik geloof ook zeer zeker dat teveel (dierlijke) eiwitten niet goed voor je zou zijn en wellicht zelfs carcinogeen wordt boven een bepaalde grens, maar om een grens van 100 gram per dag te noemen ben je niet goed snik.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou, er zijn wel aanwijzingen dat te veel vlees niet goed is, niet alleen vanwege t vet, maar ook teveel dierlijke eiwitten zou niet goed zijn. Was iets met methyonine en homocysteïne enzo, moet je maar ff nazoeken op PubMed of Google Scholar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |