abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 14:53:06 #51
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47191201
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:18 schreef _The_General_ het volgende:
Het grote demoniseren is weer begonnen. Het is wachten tot ook Dhr. Wilders dood op straat ligt!
Gezien de grote hoeveelheid bodyguards is veiligheid op zich niet zo'n groot probleem, dat is op zijn ergst erg onaangenaam.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:21:37 #52
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_47192260
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:18 schreef _The_General_ het volgende:
Het grote demoniseren is weer begonnen. Het is wachten tot ook Dhr. Wilders dood op straat ligt!
Lul toch niet... als er de laatste weken IEMAND op de persoon aan het spelen is, is het Wilders wel. Maar dan horen we Generalissimo en zijn bruinhemdjes niet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_47192845
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Lul toch niet... als er de laatste weken IEMAND op de persoon aan het spelen is, is het Wilders wel. Maar dan horen we Generalissimo en zijn bruinhemdjes niet

V.
Jaaa maaaaaaar dat is heel anders .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:05:21 #54
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47203131
Overigens is dit geen demoniseren. De Hitlervergelijkingen en de zinloze verwijzingen zijn nergens te vinden. En Geert Wilders? Ach, zolang het CDA en de VVD nog het multiculturele beginsel onderschrijven en er geen afstand van doen voel ik mij gedwongen mijn keuze tot de PVV te beperken.
pi_47203492
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je wijst nu op een correlatie. Daaruit volgt niet automatisch dat er ook een causaal verband is. Als de populatie ooievaars toeneemt met het aantal geboortes van kinderen, kun je daar ook niet uit afleiden dat het een veroorzaakt wordt door het ander.
ooiveraars hebben dan ook helemaal niets te maken met de menselijke voortplanting, religies daarentegen hebben directe invloed op de psyche van mensen, de waarden en normen. Waarden en normen tot op zekere hoogte dan, afhankelijk tot in welke mate mensen de waarden en normen van de eigen religie wensen om te zetten in daden, en hoe meer dat het geval is, hoe ellendiger de maatschappij.
Overigens zou ik ook mijn moeder als ervaringsdeskndige kunnen opvoeren, de akeligste problemen op een grote scholengemeenschap waarmee zij te maken kreeg vonden in meerderheid hun oorsprong in een klein groepje kinderen uit een religieus conservatieve omgeving. Communicatie met dergelijke mensen blijkt ook buitengewoon lastig te zijn.

Ik durf zonder aarzeling de stelling te poneren dat het christelijk geloof en de islam tot geweldadig gedrag en mistanden leidt. Zeker als de personages van dezen een voorbeeldfunctie moeten vervullen.

Overigens kun je inderdaad niet geloof als directe oorzaak van de opmerkelijke oververtegenvoordiging van gelovers in Amerikaanse gevangenissen bestempelen. Tussen intelligentie en atheisme bestaat ook een positieve correlatie, en tussen intelligentie en criminaliteit een negatieve correlatie. Ik vermoed echter dat deze invalshoek ook niet gewaardeerd zal worden.
pi_47204006
religies bepalen zelfs hoe mensen zich kleden, wat ze wel of niet eten, hoe ze hun tijd indelen, hoe ze neuken (en met wie/wat), of er gerukt mag worden, en wie er "ongelovig is", wie zondig en wat er met dat soort mensen moet gebeuren ... etc etc ..

de infantiliteit blijft me verbazen

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 12-03-2007 20:42:17 ]
pi_47204053
ow, en natuurlijk die baarden

mijn god, wat een apen

[ Bericht 4% gewijzigd door Godslasteraar op 12-03-2007 20:42:44 ]
pi_47207444
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ooiveraars hebben dan ook helemaal niets te maken met de menselijke voortplanting, religies daarentegen hebben directe invloed op de psyche van mensen, de waarden en normen. Waarden en normen tot op zekere hoogte dan, afhankelijk tot in welke mate mensen de waarden en normen van de eigen religie wensen om te zetten in daden, en hoe meer dat het geval is, hoe ellendiger de maatschappij.
Overigens zou ik ook mijn moeder als ervaringsdeskndige kunnen opvoeren, de akeligste problemen op een grote scholengemeenschap waarmee zij te maken kreeg vonden in meerderheid hun oorsprong in een klein groepje kinderen uit een religieus conservatieve omgeving. Communicatie met dergelijke mensen blijkt ook buitengewoon lastig te zijn.

Ik durf zonder aarzeling de stelling te poneren dat het christelijk geloof en de islam tot geweldadig gedrag en mistanden leidt. Zeker als de personages van dezen een voorbeeldfunctie moeten vervullen.
Het blijft natuurlijk een interessante stelling. Je hebt er echter geen enkele onderbouwing voor, behalve die statistieken die - zoals ik net al aangaf - voor interpretatie vatbaar zijn en zonder verdere argumentatie dus geheel waardeloos zijn.

Beroep op autoriteit (het voorbeeld van je moeder) is overigens een drogreden, dus die argumentatie gaat niet op.
quote:
Overigens kun je inderdaad niet geloof als directe oorzaak van de opmerkelijke oververtegenvoordiging van gelovers in Amerikaanse gevangenissen bestempelen. Tussen intelligentie en atheisme bestaat ook een positieve correlatie, en tussen intelligentie en criminaliteit een negatieve correlatie. Ik vermoed echter dat deze invalshoek ook niet gewaardeerd zal worden.
Dat is ook een drogreden. Uit de stelling dat de bovenstaande zaken correleren (wat ik overigens ook nog ter discussie zou willen stellen, want ook al zouden de meeste atheisten intelligent zijn, volgt daaruit nog niet dat de meeste intelligente mensen atheist zijn) volgt nog steeds niet dat er een correlatie is tussen iemands geloof en iemands neiging tot criminaliteit. Je vergelijkt dingen die niets met elkaar te maken hebben.

Een alternatieve hypothese is bijvoorbeeld dat mensen die in een Amerikaanse gevangenis zitten sneller geneigd zijn gelovig te worden, omdat ze niets anders hebben om aan vast te houden. Toon eerst maar eens aan dat die hypothese ongeldig is, en die van jou de juiste, zou ik zeggen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')