abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:16:34 #101
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47353151
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:19:18 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47353248
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:14 schreef beefcake het volgende:
Herkenbaar E.T.! Quinten doet het ook regelmatig en ik denk inderdaad dat het nog een kwestie van wennen is. Wel een zielig gezicht, zijn gezicht helemaal rood en betraande ogen en dan zo piepend proberen lucht te happen
Idd een heel zielig gezicht en hij moet ook altijd even heel hard huilen als ie weer lucht heeft

Maar ik vind 't best eng, de eerste paar keer dacht ik echt dat het de laatste voeding was
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47353783
ET, Ronja had dat ook erg en bij ons hielp blokvoeden goed (gedurende drie of vier uur een kant laten drinken en dat afwisselen).
pi_47353858
Jep, Fons ook, kweet nog dat je dat toen zei van Ronja en hier komt het intussen idd ook bijna niet meer voor.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:37:28 #105
3011 E.T.
pi_47353863
Dat doe ik ook regelmatig, owlet
Alleen als hij niet genoeg heeft aan 1 kant dan krijgt hij de andere kant ook nog. Maar dat is meestal maar 2 voedingen per dag (meestal de 2 nachtvoedingen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47355392
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:16 schreef ralphk het volgende:
Hoi Mammietje,

Waarom drinkt Tinka maar 1x overdag? Wil ze niet vaker of krijgt ze ander drinken aangeboden? Hoelang drinkt ze al zo vaak tussen 20.00 en 7.30 uur? Zit daar een patroon in of is dit iets van de laatste tijd? Krijgt ze veel bijvoeding?En zo ja, wat dan precies?

Misschien kan iets doen met haar ritme? Het ziet er nu naaruit dat zij haar dag en nachtritme door elkaar heeft gegooid.

Ik weet trouwens helemaal niet of jij er een probleem mee hebt dat zij zo drinkt. Maar wellicht dat een kleine aanpassing haar schema verbetert. Zowel voor haar als voor jou? De meeste kindjes willen toch zo'n 500 cc aan mm binnenkrijgen. Tinka doet dat, naar mijn idee, 's nachts...

liefs Nen
Tinka is vanaf dag 1 al een moeilijke drinker, is snel afgeleid (heb ook nog een peuter lopen), is na de tsr meestal al tevreden en daarna ook niet meer tot drinken aan te zetten en drinkt het het best (half) slapend. Daarbij is ze een erg moeilijke slaper (sliep binnen een paar weken al niet meer dan 2 keer een half uur per dag, nu tegenwoordig smiddags 2 uur met tussenvoeding) en heeft veel mamahonger, slaapt het best door als ze tegen mama aan ligt. (Dit scheelt zelfs smiddags minimaal een uur!) Omdat het altijd zo'n gevecht was en het voeden 'op verzoek' overdag alleen op mijn verzoek was, ben ik dat op een gegeven moment op gaan geven, mede in de hoop dat ze dan beter door zou drinken. (Ze groeide overigens altijd nét te weinig de eerste maanden.) Vanaf dat ze ongeveer 5 maanden oud was is hierdoor dit patroon ontstaan, ze is nu 11 maanden. Het lijkt er idd op dat ze dag en nachtritme omgegooid heeft, maar aangezien ze nogal 'ahum'... KARAKTER heeft, ben ik bang dat ze overdag zal blijven weigeren (zoals ze ook doet als we weg zijn), en mijn bv terug gaat lopen.
Haar voedingsschema:
9.30 pap van kunstmelk, 70 ml. hooguit.
11.00 koekje of doosje rozijntjes soms
12.15 flesje kunstmelk, 30 ml. hooguit.
12.30 broodje met boter, klein stukje fruit
daarna slapen, 14.00 borst tussendoor, 15.00 de andere borst
16.00 soms fruithapje, soms koekje, soms slokje ranja (als ze dat wil)
16.45 honger: dus potje babyvoer (neemt ze hooguit 1/3 van)
18.00 met de pot mee, half aardappeltje, eetlepeltje groente en stukjes fruit + hooguit 100 ml. vla
19.15 pap van kunstmelk, hooguit 70 ml, meestal gevolgd door borst op bed.
En dan dus: 22.00, 12.30, 2.30, 5.00 en 7.00 bv, en als ze niet helemaal lekker in haar vel zit, nog vaker.

Heb ik hier problemen mee? Eh... ja en nee. Vaak val ik in slaap tijdens het voeden en slapen we fijn samen verder, wel knus ook. (Ze is nou nog klein tenslotte!) Aan de andere kant hebben we ook van die nachten dat ze vaker komt (zoals de afgelopen 2 nachten) en beginnen de onderbroken nachten me toch aardig op te breken. Het lijkt soms ook wel alsof het niet om de melk gaat, maar om tegen me aan te slapen. En het irriteert me ook als ze een klein slokje drinkt om vervolgens niet meer te willen en een uurtje later me weer wakker te janken. En last maar zeker niet least.... de reacties van de buitenwereld die vindt dat ze snachts door hoort te slapen. (Mijn oudste deed dat overigens ook pas met 6 maanden.) En natuurlijk had ik dat ook het liefst, dat ze me gewoon mjn nachtrust gunt en zelf lekker doorslaapt, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ze overdag voldoende drinkt... Voorlopig ben ik -omdat ze iedere fles weigert op die paar ml. na, wat ik er ook instop- alléén verantwoordelijk voor haar vochthuishouding en dat maakt het erg moeilijk om haar te laten huilen....
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:08:12 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47362628
Mammietje, wat lijkt me dat moeilijk zeg. Aan de ene kant wil je graag dat ze 's nachts ook lekker slaapt. (Ze groeien immers als ze slapen). En aan de andere kant ben je bang dat ze te weinig binnenkrijgt qua vocht. Moeilijke situatie. Ik heb geen oplossing. En kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Misschien dat anderen wel tips hebben. Laten huilen lijkt me het zwaarste wat er is.
pi_47363761
Quinten wil meestal ook maar een borst, maar daardoor zit de andere wel weer erg vol bij de volgende voeding en komt het er weer zo hard uitzetten. Halverwege van borst wisselen helpt meestal niet, hij is dan suffig en hapt niet meer (maar komt een uur later wel weer omdat ie te weinig gedronken heeft). Als ik hem laat hangen aan de eerste borst dan drinkt hij wel door en drinkt dan ook genoeg om een paar uur op te teren.

Mammietje wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts! Helemaal als ze dan ook nog bijna niets drinkt, ik zou gek worden denk ik Helpt het niet om haar overdag aan te leggen ipv de kunstvoeding te geven? Of werk je, dat is dan helemaal erg met die gebroken nachten! Succes in ieder geval
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:22:38 #109
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47378907
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47379156
Oei, een moeilijk moment voor je YPPY. Ik hoop dat het de productie gewoon ok blijft. Moet toch wel kunnen met kolven?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:05:24 #111
3011 E.T.
pi_47380434
ik hoop dat je productie er niet onder te lijden heeft, Yppy

mammietje, wat lastig dat Tinka zo vaak komt 's nachts..

Hier hebben we een gevalletje jong geleerd...
pi_47380469
Om teruglopen van je productie tegen te gaan kan je ook kolven in die 'foute' 8 uur en die opbrengst weggooien. Of doe je dat al, dan begrijp ik het verkeerd Succes in ieder geval, hopelijk hebben jullie er veel baat bij
pi_47380486
Saskia
  Jubileum moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 21:07:22 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47380497
Geweldige foto ET
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47381813
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 20:22 schreef YPPY het volgende:
Dat blijft moeilijk Mammietje. Ik heb geen idee wat je er nog aan kunt doen.

Anna heeft vanavond voor het eerst een flesje kv gehad. Dat was echt moeilijk, vooral omdat ze er echt op aanviel en het supersnel leeg dronk. Ik denk wel dat ik nu opnieuw moet gaan rekenen ivm de medicijnen en mijn productie. Ze heeft rond 18 uur voor het laatst bij mij gedronken. om 20 uur heb ik gekolfd en om 22 uur doe ik dat weer. Daarna zit ik vast aan de 8 uur geen voeding ivm de medicijnen. Er zit dan wel erg lang tussen de live voedingen. Ik vind dat wel lastig, het zou jammer zijn als mijn productie te ver terug ging lopen. Wat een gereken.
Kun je in die 8 uur niet kolven en de melk weggooien? Dan houdt je de productie makkelijker op peil?

Edit: Ah, was al gezegd
  zondag 18 maart 2007 @ 12:54:02 #116
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47394471
Ik ben weer een beetje opgeknapt. Productie is wat teruggelopen inderdaad en ik ben ook bijna door mijn voorraadje heen... We zien wel hoe dit af gaat lopen weer...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47396296
die foto
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47399849
Jammer Neuk! (Niet dat je opgeknapt bent natuurlijk, dat is fijn! ) Brent extra vaak aanleggen is goed natuurlijk, maar als je nog ziekig bent heb je daar niet altijd zin in lijkt me Succes!
  zondag 18 maart 2007 @ 17:35:19 #119
167723 sanni
Acima de seu
pi_47405186
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
  zondag 18 maart 2007 @ 17:49:11 #120
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_47405624
Sanni, ik begrijp je vraag niet helemaal......... Ik denk dat het erotische forum met sexverhalen, fantasieverhalen een heel ander deel van dit forum is. Misschien kan je daar terecht. Borstvoeding geven staat hier geheel los van. Dat is gewoon het voeden van je kind. Want uiteindelijk wil iedereen het beste voor zijn/haar kind (of dat nou kv of bv is). En dit mag totaal geen pijn doen.

Ik heb gezien in je profiel dat je een man bent........loopt de borstvoeding niet goed???? Doet het bij jou pijn dan?? (misschien geeft je vrouw bv, wil je niet kwetsen, maar je vraag (die ik niet begrijp) komt raar over.

Wat is je vraag???
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_47408739
Hoi,

Ik heb een eigen account aangemaakt. Hoef ik niet meer onder manlief zijn account in te loggen....

gr Nen
  zondag 18 maart 2007 @ 19:46:11 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47409798
Leuke foto van Saskia.

Natuurlijk kan ik kolven in die 8 uur, maar dat betekent dat ik alsnog rond 3 uur 's nachts op moet staan, dus ik ga het eerst zo proberen.

Sanni zag dit topic vast toevallig in z'n AT lijst staan en ging meteen doordenken. Maar om antwoord te geven: als het goed gaat, doet borstvoeding normaal gesproken geen pijn. Het kan wel zijn dat je kloofjes hebt bijvoorbeeld, of spruw en dat het dan wel pijn gaat doen. Of een baby met tandjes, maar in principe kun je daar wat tegen doen. Dan doet het geen pijn meer.
Het is voor mij totaal anders dan wanneer mijn man bezig is. Dat kan ik niet vergelijken, ik vind er dan ook niks erotisch aan en mijn man ook niet. Hij reageert echt heel anders wanneer ik Anna drinken geef dan wanneer ik dat niet doe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 maart 2007 @ 19:47:42 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47409859
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:35 schreef sanni het volgende:
Even iets heel anders: Borstvoeding, dat doet toch pijn voor elke moeder? Of is
hetzelfde wanneer de man met haar erotisch bezig is?
Nee, het doet geen pijn en nee het is niet erotisch.
Succes met je verdere onderzoek.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47426001
Weten jullie of je je kindje kan overvoeden met bv? In de avonduren wil Elise alleen maar drinken en ze was in 1 week 400 gram aangekomen wat toch wel erg veel is dacht ik. Of moet ik niet toegeven aan haar drink-drang in de avond? Dat lijkt me maar zielig (ook voor ons! zo'n huilend hummeltje is ook niks he).
pi_47427161
Volgens mij kan dat niet Sidn3y! Ze zeggen juist altijd dat kindjes van bv zoveel mogen als ze willen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')