abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47108491
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
En vergeet daarmee meer dan de helft van de menselijke, nee, zelfs van de 'beschaafde', geschiedenis.

Toch is het leuk om te zien dat mensen zich er over opwinden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:09:08 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108506
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:07 schreef GertvanderVolk het volgende:
Schuld van de buitenlanders
Dat moet haast wel, van 99% van de wereld is toch buitenlander?
[KNE]-Mod
pi_47108514
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef knowall het volgende:
De belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: welke overheid kan hier voor al deze ellende de schuld gegeven worden? Werd slavernij gesubsidieerd? Moesten de arme blanken zoveel belasting betalen dat ze geen andere keus hadden dan mensen onbetaald 'in dienst te nemen'? De conclusie is er i.i.g. alvast, nu nog wat argumenten verzinnen.
Wat is de conclusie? Dat bij ontstentenis van overheden die niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden? Feit is, dat toen de kapitaalstromen door uitbuiting van niet-blanken goed op gang kwamen, overheden ontstonden. Blanke natie-staten. Die, zoals bekend, als concept, in Afrika onherstelbare schade aanrichtten en aanrichten.
Maar niettemin succesvol de hele wereld als standaard opgedrongen zijn. Geen overheid = geen bescherming. Bescherming waartegen? Tegen de blanke die een bordje [CLAIM] in uw grond slaat, en dat het dan rechtmatig van hem is, omdat diens overheid dat zegt..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47108521
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:02 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika... . Oceanie is bevolkt vanuit de West Melanesia (Molukken, Papua ook deel van Oceania trouwens), WM vanuit Z-O Azie, Z-O-Azie vanuit Midden Oosten en dat weer vanuit Afrika.

Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd.

En dan nog iets: Dat toen 'wij' daar aankwamen ... Toen jullie daar aankwamen om 'ons' uit te moorden dus.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47108588
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik denk niet dat "ze" zo bewust te werk zijn gegaan.
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:12:09 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108623
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:

Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld. Ik wil alleen maar zeggen dat lang niet alle "oorspronkelijke" volken, ook niet in de richting van die eilanden groepjes de eerste settleaars waren.

Zoals trouwens in Europa ook flink wat afverhuist is... Niemand woont meer waar het volk eerst zat hoor.
[KNE]-Mod
pi_47108714
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld.
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven, want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:14:15 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108730
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Ja, tell me about it. Wij als Hongaren zijn afstammelingen van de Hunnen heh, dus maak je borst maar nat.

*zadelt paard*
[KNE]-Mod
pi_47108733
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:

[..]

En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika... .
Mooi kaartje: Map of Human Migrations
pi_47108742
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een wartaal.
pi_47108754
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:

lang verhaal
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef Chewie het volgende:
Dat is uiterst dubieus, India is een prima voorbeeld hoe moslims hebben huisgehouden en overheerst en daar kan geen enkele kruistocht tegenop bijvoorbeeld.
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughal
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:17:35 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108864
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven,
Nee, maar jij staaft het ook niet echt he.
Maar als je kijkt naar waar Azië verbrokkelt en richting eialdnen gaat , Maleisië en Indonesië en zo verder zie het al een beetje. Aborginalvolken zaten alleen nog maar in Nieuw-Guinea en AustraliË heh. (En een zooi kleine eilanden.)

Ik heb nu niet alle boeken bij de hand die ik er ooit eens over gelezen heb maar er zijn verschillende theoriën over verschillende eilanden. sommige zijn "oorspronkelijlk" andere een stuk minder...
quote:
Want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
Ja elk "volk" denkt dat het heel puur en onafhankelijk is ja.

Sommige "indianen" geloven ook de blanke sprookjes dat ze allemaal heel dicht bij de natuur leefden. Grote Indianensteden en de legers die Cortéz tegenkwam doen toch anders vermoeden. Maar we gaan van het spoor hier.
[KNE]-Mod
pi_47109005
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Wat een wartaal.
Nee hoor , gewoon onderdeel van de Heidelberger Catechismus , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
quote:
Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja ; tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden.
Als jij de blanke cultuur wartaal wil noemen, tsja, dan ben ik het wel met je eens, eigenlijk .
pi_47109044
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor , gewoon onderdeel van de , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
[..]
Juist, wartaal.
pi_47109070
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:21 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Juist, wartaal.
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hersteld .
pi_47109173
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Sorry, linkje viel weg, zie edit: hesteld .
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
pi_47109192
Joehoe Tante Sigme..... Waar is Floripas nou?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47109344
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:24 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
pi_47109447
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
Dat kan.
pi_47109501
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:

[..]

En waarvan is dat dan, volgens jou, hun analyse?
pi_47109559
Naar bed, naar bed, zei Duimelot. Met de groeten van TS.
pi_47109625
Slaap Lekker Sigme

weet iemand anders dan waar Floripas is?? Ze bleek toch niet ook een kerel te wezen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47111657
quote:
Ah, argumentum ad blog obscuram.

zucht.
pi_47115873
Ik hou niet van cultuurabsolutisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')