Nou..dan tel je één bij één opquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:20 schreef Papabear het volgende:
Ja, hier hetzelfde (grootebroek). Een enorme knal, trillingen en een overvliegend vliegtuig.
dat zou heel goed kunnen,quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
>>TRU
Ik denk trouwens een vliegtuig door de barriere. Of 2 vliegtuigen.
wellicht een ongeïdentificeerd vliegtuig, die worden altijd met 2 straaljagers onderschept. De straaljagers zullen dan wel vanaf Leeuwarden komen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef 6liNes het volgende:
zelf zat ik te denken aan een straaljager die door de geluidbarriere ging, maar over het algemeen vliegen die hier niet....meen ik
dat zou zo maar kunnenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef Joppy het volgende:
[..]
wellicht een ongeïdentificeerd vliegtuig, die worden altijd met 2 straaljagers onderschept. De straaljagers zullen dan wel vanaf Leeuwarden komen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:23 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop toch dat het de dijken waren !
Valt wel mee hoor, het vliegtuig vliegt (relatief) hoog en snel, dan kan je een aardig gebied bereiken met een flinke knalquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:27 schreef -SL- het volgende:
IK hoorde ze ook (Zaandam, NH)
Mijn vriendin heeft ze ook waargenomen (De Goorn, NH)
Daar een vriendin van heeft ze ook vernomen (Hoorn, NH)
Vaag..
ik heb ze niet eens gehoord (Beverwijk)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij hoorden hier ook wat, in Heemskerk/Beverwijk.
Er ging een autoalarm over de rooie door de tweede knal...![]()
Hier was de eerste harder dan de tweede. Vluchtrichting was dus noord-zuid, wat bevestigd dat de vliegtuigen vanaf Leeuwarden zijn gekomen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:30 schreef _MaximuS_ het volgende:
Woon ook in purmerend, tweede explosie was harder dan de eerste.
Ik heb mensen gesproken in Amsterdam die hebben het ook gehoord.
Ramen trilden zelfs.
Ah toen stond ik onder de douche, vandaar dat ik hem niet gehoord hebquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef Feniks het volgende:
Hier in Castricum hoorde ik ook een doffe knal, circa 13.10-13.15 uur.
Ik liep toevallig buiten. Anders had ik ze vast ook niet gehoord, want ik ben in principe stokdoof...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb ze niet eens gehoord (Beverwijk)
1194 km/uurquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:35 schreef 7eVeNL het volgende:
Hoe hard moet zo'n toestel gaan om door de geluidsbariere te breken? ik zit nu via google eath het vliegverkeer te checken, maar het snelste vliegtuig wat ik kan zien vliegt met 660km/h, maar als het straaljagers zijn geweest dan heb ik er weinig aan
Denk dat ze dan best hoog gevlogen hebben...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:43 schreef Devano het volgende:
Ik heb de knallen ook gehoord, ik woon in Hoorn.
De grond trilde hier ook. Wel vreemd dat het in zo'n groot gebied hoor -en voelbaar is geweest.
Sinds 9-11 worden de vliegtuigen steeds regelmatiger gevolgd door F16's vanaf Leeuwarden. Tegenwoordig minstens 3 keer in de week.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:41 schreef 7eVeNL het volgende:
Maar waarom vlogen die krengen dan zo hard? achter een vliegtuig aan?
Waarom is dat sterk? Als de luchtmacht met twee F16's een vliegtuig wil onderscheppen dat zich niet wilt melden bij Schiphol en geen antwoord geeft is het toch juist handig dat ze daar snel bij zijn?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:41 schreef Freak187 het volgende:
Zelf heb ik weinig verstand van vliegtuigen maar lijkt me sterk dat een vliegtuig door de geluidsbariere vliegt, en dat 2 keer? Daar zullen de vliegtuigen van tegenwoordig toch wel op getest zijn?
Hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:35 schreef 7eVeNL het volgende:
ik zit nu via google eath het vliegverkeer te checken maar het snelste vliegtuig wat ik kan zien vliegt met 660kmh maar als het straaljagers zijn geweest dan heb ik er weinig aan
He, wat? Getest waarop? En waarom zou een straaljager niet door de barriere kunnen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:41 schreef Freak187 het volgende:
Zelf heb ik weinig verstand van vliegtuigen maar lijkt me sterk dat een vliegtuig door de geluidsbariere vliegt, en dat 2 keer? Daar zullen de vliegtuigen van tegenwoordig toch wel op getest zijn?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |