abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47086346
De hetze die de laatste tijd wordt gevoerd tegen 'buitenlanders'is buiten proporties. Er is niks met gezonde rechtse geluiden binnen het politieke stelsel zolang men op een beschaafde wijze met elkaar omgaat maar helaas is er steeds minder sprake van. Stel je voor als Nederland vanaf morgen 2 miljoen allochtonen armer was, zou het dan beter aan toe gaan.
Ps mensen die gaan zeiken om een poll, ik weet niet hoe je een moet aanmaken
Girl Power Forever yoehoe
pi_47086702
Dat is het hele probleem niet....het gaat niet om de buitenlanders in het algemeen. Het gaat om de buitenlanders die hier lopen te kloten. Denk wanneer we die kwijt zijn dat je daar 100% zeker weten beter mee af bent......
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_47087874
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef Tim_G het volgende:
Dat is het hele probleem niet....het gaat niet om de buitenlanders in het algemeen. Het gaat om de buitenlanders die hier lopen te kloten. Denk wanneer we die kwijt zijn dat je daar 100% zeker weten beter mee af bent......
Ja idd! En vaak zie ik dan dat die lui die hier komen om te werken en een goed leven willen opbouwen hier, dat die t land uit worden gezet. Alleen omdat er misschien iets mis ging met de verblijfspapieren. Maar nee, een criminele antiliaan wordt hier in de cel gezet ipv over de grens. En daarna loopt ie hier in ons land weer op vrije voeten. Die moeten ze t land uitkicken!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_47087937
Om het even kort door de bocht te zeggen: Nee.
pi_47089587
Denk het niet inderdaad.

2 miljoen mensen minder waaronder een groot aantal expats en veel mensen die "sociaal weinig aantrekkelijk werk" doen. Dat geeft de economie zo'n grote opdonder daar is de crisis uit de jaren dertig niks bij volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:52:07 #6
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47090125
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:53 schreef sammienl het volgende:
De hetze die de laatste tijd wordt gevoerd tegen 'buitenlanders'is buiten proporties. Er is niks met gezonde rechtse geluiden binnen het politieke stelsel zolang men op een beschaafde wijze met elkaar omgaat maar helaas is er steeds minder sprake van. Stel je voor als Nederland vanaf morgen 2 miljoen allochtonen armer was, zou het dan beter aan toe gaan.
Ps mensen die gaan zeiken om een poll, ik weet niet hoe je een moet aanmaken
Welke hetze?

het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47090150
quote:
Is Nederland beter af zonder 'buitenlanders'?
Nee!

Nederland is beter af zonder figuren als Wilders..

Moet er niet aan denken als je geen shoarma of chinees meer kan bestellen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47090361
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:52 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Welke hetze?

het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne
Daar is natuurlijk wel degelijk sprake van. Naast een goede portie onwetendheid.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:02:06 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47090519
Ja en Nee

Ja: alle rel-antillianen en kut-marokkanen kunnen we missen als kiespijn. Zij vormen een grote groep die voor veel problemen in Nederland zorgen.

Nee: er zijn gelukkig ook veel buitenlanders die zich positief profileren in Nederland en die zie ik niet graag vertrekken.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:05:10 #10
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_47090663
Nee.
Is Nederland beter af zonder asociale nietsnutten? Ja.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:06:04 #11
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47090715
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:49 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ja idd! En vaak zie ik dan dat die lui die hier komen om te werken en een goed leven willen opbouwen hier, dat die t land uit worden gezet. Alleen omdat er misschien iets mis ging met de verblijfspapieren. Maar nee, een criminele antiliaan wordt hier in de cel gezet ipv over de grens. En daarna loopt ie hier in ons land weer op vrije voeten. Die moeten ze t land uitkicken!
Dat is inderdaad hartverscheurend. Zoals dat kleine somalische negertje die toen bij het programma "taxi" zat. Prima ventje met een positieve instelling iets van het leven te maken. Liever 20.000 van dat soort ventjes, dan 1 bontkraag.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47090719
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef LENUS het volgende:
Ja en Nee

Ja: alle rel-antillianen en kut-marokkanen kunnen we missen als kiespijn. Zij vormen een grote groep die voor veel problemen in Nederland zorgen.

Nee: er zijn gelukkig ook veel buitenlanders die zich positief profileren in Nederland en die zie ik niet graag vertrekken.
Idd en dat is nou het probleem wat er nu aan de hand is, er wordt richting de wel geslaagde 'buitenlanders' met de vinger gewezen. En wanner zal men die buitenlanders eindelijk aanzien voor Nederlanders met een andere afkomst en niet meer als buitenlanders.
pi_47090817
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef LENUS het volgende:
Ja en Nee

En wat doen we met alle kut-Nederlanders? Een crimineel Nederlandse Marokkaan die hier geboren is heeft recht op dezelfde behandeling als een criminele autochtoon. Gelijke rechten en plichten, dat ontbreekt er in dit land vooral.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 maart 2007 @ 14:10:11 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_47090885
Wie moeten dan onze wc's schoonmaken?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:10:25 #15
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47090892
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:06 schreef sammienl het volgende:

[..]

Idd en dat is nou het probleem wat er nu aan de hand is, er wordt richting de wel geslaagde 'buitenlanders' met de vinger gewezen. En wanner zal men die buitenlanders eindelijk aanzien voor Nederlanders met een andere afkomst en niet meer als buitenlanders.
Dat zal verdwijnen wanneer de moslimgemeenschap of de antilliaanse gemeenschap afstand neemt van hun "rotte appels. In plaats daarvan zie ik ze de criminaliteit in hun gemeenschap baggataliseren en de schuld in de schoenen van de maatschappij schuiven.
pi_47091066
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dat zal verdwijnen wanneer de moslimgemeenschap of de antilliaanse gemeenschap afstand neemt van hun "rotte appels. In plaats daarvan zie ik ze de criminaliteit in hun gemeenschap baggataliseren en de schuld in de schoenen van de maatschappij schuiven.
En hoe krijgen ze dat dan voor elkaar? We zijn individuen, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.
De kern va het probleem is het gebrek aan opvoeding. De ouders moeten nagewezen worden op hun plichten
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:14:29 #17
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47091081
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:08 schreef sammienl het volgende:

[..]

En wat doen we met alle kut-Nederlanders? Een crimineel Nederlandse Marokkaan die hier geboren is heeft recht op dezelfde behandeling als een criminele autochtoon. Gelijke rechten en plichten, dat ontbreekt er in dit land vooral.
1. dit topic gaat over buitenlanders, ik zeg overigens liever allochtonen.

2. marokkanen en antillianen onderscheiden zich momenteel met het plegen van strafbare feiten. Want op dat gebied is er geen kut-nederlander, kut-chinees, kut-duitser, kut-belg, kut-japanner, kut-indo die ze dat nadoet.
pi_47091132
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:10 schreef SunChaser het volgende:
Wie moeten dan onze wc's schoonmaken?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:18:32 #19
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47091264
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:14 schreef sammienl het volgende:

[..]

En hoe krijgen ze dat dan voor elkaar? We zijn individuen, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.
De kern va het probleem is het gebrek aan opvoeding. De ouders moeten nagewezen worden op hun plichten
Hoe ze dat voor elkaar krijgen? Nou er zijn genoeg opinieleiders binnen beide gemeenschappen. Ik heb het Aboutaleb het eens zien doen en hij werd direct bedreigt vanuit zijn eigen gemeenschap. Dat Ahmed zo goed als alleen staat is tekenend.
pi_47091604
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:18 schreef LENUS het volgende:

[..]

Hoe ze dat voor elkaar krijgen? Nou er zijn genoeg opinieleiders binnen beide gemeenschappen. Ik heb het Aboutaleb het eens zien doen en hij werd direct bedreigt vanuit zijn eigen gemeenschap. Dat Ahmed zo goed als alleen staat is tekenend.
Daar ben ik wel met je eens. Ik sta niet achter de bedreigingen van politici en ik vind zelf persoonlijk dat ieder die een hekel heeft aan de Nederlandse maatschappij op mag rotten. Met rotte appels zitten we al opgeschept daar is een ander aanpak voor nodig. Veel harder dan we nu gewend zijn. Een probleem die al tientalen jaren voortleeft kan je niet in 4 jaar oplossen. Het is moeilijk maar we komen wel tenminste als er steeds minder gebagalitiseert zal worden want voordat we weten zijn alle ' goeie allochtonen' het land uit vrijwillig vertrokken.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:31:44 #21
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_47091799
D'r is wel meer mis met NL dan de "buitenlanders"
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:39:35 #22
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47092099
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar is natuurlijk wel degelijk sprake van. Naast een goede portie onwetendheid.
Welke leugens worden dan allemaal verkondigt over buitenlanders? Ik heb namelijk een hekel aan leugens?
pi_47092175
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Welke leugens worden dan allemaal verkondigt over buitenlanders? Ik heb namelijk een hekel aan leugens?
Misschien is de eerste stap om ze eindelijk niet aan te zien voor mensen die eigenlijk anders zijn en niet horen bij de Nederlandse maatschappij.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:43:18 #24
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47092247
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:41 schreef sammienl het volgende:

[..]

Misschien is de eerste stap om ze eindelijk niet aan te zien voor mensen die eigenlijk anders zijn en niet horen bij de Nederlandse maatschappij.
We hadden het over voorbeelden van de hetze oftewel het verspreiden van leugens. Dit is daar geen voorbeeld van, dus graag alsnog een voorbeeld.
pi_47092476
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:43 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

We hadden het over voorbeelden van de hetze oftewel het verspreiden van leugens. Dit is daar geen voorbeeld van, dus graag alsnog een voorbeeld.
Aboutaleb heeft behalve een Nederlands paspoort een paspoort van zijn vaderland Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt onderdanen hun paspoort op te geven, maar volgens PVV-fractieleider Geert Wilders moet Aboutaleb dat probleem dan maar in Marokko oplossen
Lijkt me een heel goed signaal richting alle goed geintegreerde allochtonen dat ze aan het eind van de dag toch niet meetellen. Wilders ideen zijn gewoon schandalig te noemen, met elkaar afschieten en haaks tegenover elkaar staan en op gespannen voet met elkaar staan lossen we niks op.
We leven in een democratie dus ook hij heeft recht op zijn mening, het gaat me niet zozeer om het verkondigen van zijn mening dat ik jammer vind, ik vind het veel meer jammer dat hij zo een immense aanhang heeft. Dat baart me zorgen, het gaat niet goed met dit land. Hij gaat gewoon te ver en ik denk dat hij zelf niet inziet en echt geloof dat hij op deze manier intergratie kan vorderen. Maar zo werkt het niet, hij werkt integratie juist alleen maar tegen. belemmert het juist.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:51:10 #26
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_47092519
Verander de stelling dan in "Is Nederland beter af zonder Niet werkende buitenlanders"
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:51:32 #27
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47092535
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:31 schreef Grimm het volgende:
D'r is wel meer mis met NL dan de "buitenlanders"
Inderdaad. Volstaat het 'weghalen' van buitenlanders uit Nederland wel om het gevoel van veiligheid te creëren dat een acceptabele niveau bereikt (waar er geen angsten meer bestaan)?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47092537
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Een onderdeel van de hetze is bijvoorbeeld het twijfelen aan de loyaliteit en integriteit van diverse kamerleden en bewindslieden enkel op basis van een hen toegekende nationaliteit.

En leg je oor eens te luister op een verjaardag of borrel dan kom je ook veel tegen wat niet echt op waarheid is gebaseerd.
pi_47092547
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef Grimm het volgende:
Verander de stelling dan in "Is Nederland beter af zonder Niet werkende buitenlanders"
Je hebt ook niet werkende Nederlanders
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:53:26 #30
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47092608
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een onderdeel van de hetze is bijvoorbeeld het twijfelen aan de loyaliteit en integriteit van diverse kamerleden en bewindslieden enkel op basis van een hen toegekende nationaliteit.

En leg je oor eens te luister op een verjaardag of borrel dan kom je ook veel tegen wat niet echt op waarheid is gebaseerd.
Daarmee beschrijf je de 'leugens' allerminst.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:54:16 #31
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47092642
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef sammienl het volgende:

[..]

Dat gaat de strekking van deze topic niet over.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:54:40 #32
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_47092657
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef sammienl het volgende:

[..]

Maar dat zijn nederlanders
pi_47092659
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daarmee beschrijf je de 'leugens' allerminst.
Echter wel ophitsing en zeker lastercampagne.
pi_47092736
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:54 schreef Grimm het volgende:

[..]

Maar dat zijn nederlanders
En dat is het probleem in dit land. Dubbel moraal, jammer genoeg. Wel gelijke plichten maar rechten ho maar
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:58:14 #35
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47092784
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter wel ophitsing en zeker lastercampagne.
Ik ben van mening dat de term hetze, in deze, gechargeerd is. Ik mis de explicitete (en categorische) leugens daarvoor.
pi_47092855
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de term hetze, in deze, gechargeerd is. Ik mis de explicitete (en categorische) leugens daarvoor.
Ophitsing en laster zijn net zo goed factoren om te bepalen of het een hetze is lijkt me.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:04:23 #37
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_47093008
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:56 schreef sammienl het volgende:

[..]

En dat is het probleem in dit land. Dubbel moraal, jammer genoeg. Wel gelijke plichten maar rechten ho maar
Die mensen en ouders hebben dit land opgebouwd, die mogen d'r wel wat voor terug krijgen.
Ik vind het juist erg vreemd dat wij altijd maar zo gastvrij etc. moeten zijn, kom n's in een arabisch land daar word je ook niet met een uitkering opgewacht en een huisje.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:12:24 #38
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47093278
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ophitsing en laster zijn net zo goed factoren om te bepalen of het een hetze is lijkt me.
Ja, dat klopt. Het betreft in elk geval geen leugens, tenminste niet die jij kan aangeven.
Ik sta nog steeds achter mijn mening, dat de term hetze overdreven is.
Bijvoorbeeld;
Wat bedoel je met ophitsing? Waaruit blijkt dat men is opgehitst en waarmee?
pi_47093358
Ze moeten het land uit!
pi_47093369
Ik kwam ook niet aan met de term hetze . Maar hoe omgegaan wordt met enkele onze volksvertegenwoordigers vind ik wel een vorm van ophitsing.
En zeker van lasterend gedrag.
pi_47093377
Ik denk dat een zeker percentage aan minderheidsgroeperingen in een land een gunstige invloed kan hebben op de cultuur en de economie van een land. Het houdt een land flexibel, progressief en liberaal, belangrijke pijlers van de Westerse democratie. Zodra de minderheidsgroeperingen echter te groot worden of de meerderheid en de minderheden cultureel te ver van elkaar afstaan, heeft het een ongezonde uitwerking op de economie en de cultuur.
Ik denk dat in Nederland het aantal 'buitenlanders' wel op een goed niveau zit, echter de wederzijdse integratie en acceptatie is onvoldoende.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:17:12 #42
170509 Baret
The world is yours
pi_47093470
Jullie zeggen altijd dat die kutbuitenlanders die awhoeren mogen opfikkeren, ik zeg niet dat het niet klopt ofzo. Maar die teringsjonnies met hun kut aso gedrag moeten dan ook opflikkeren. Flikker eens op met het over een kam scheren van een bepaalde groep. Zijn genoeg andere nederlanders die ergere dingen doen.
I'll make him an offer he can't refuse
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:20:33 #43
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47093620
Dat weet ik du_ke, maar jij kwam vervolgens wel met de bewering dat er weldegelijk sprake van is.
Een 'vorm van ophitsing' is geen synoniem met de term hetze. De term hetze is té zwaar om dit te koppelen aan recente politieke gebeurtenissen.
Het gebruiken van deze en andere termen (in dit verband) is simpelweg een vorm van populisme.
pi_47093770
Opruiing, ophitsing en laster dat lijkt me toch voldoende om het een hetze te kunnen noemen? Zo zwaar is die term nu ook niet weer .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:24:53 #45
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47093805
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef du_ke het volgende:
Ik kwam ook niet aan met de term hetze . Maar hoe omgegaan wordt met enkele onze volksvertegenwoordigers vind ik wel een vorm van ophitsing.
En zeker van lasterend gedrag.
Ik ben het ook eens met het commentaar van Bas van der Vlies: Wilders had volgens hem best de procedure over dubbele functies op de agenda mogen zetten, maar geen Kamerlid op de korrel moeten nemen die juridisch gezien niets fout doet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:27:09 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47093893
Wat een bijzonder vreemd topic...
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47093963
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:24 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens met het commentaar van Bas van der Vlies: Wilders had volgens hem best de procedure over dubbele functies op de agenda mogen zetten, maar geen Kamerlid op de korrel moeten nemen die juridisch gezien niets fout doet.
Juist zo had hij het kunnen en moeten aanpakken. Nu ging het puur om het zwartmaken van bepaalde personen.
pi_47094136
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist zo had hij het kunnen en moeten aanpakken. Nu ging het puur om het zwartmaken van bepaalde personen.
Heb je dan iets anders verwacht van Wilders?
pi_47094248
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef sammienl het volgende:

[..]

Nee .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:35:20 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47094249
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef sammienl het volgende:

[..]

Ja, dat hij iets aan het integratievraagstuk zou doen, of immigratie. Daar hebben zijn stemmers tenminste wat aan.

Nu zit hij al wekenlang te emmeren over de integriteit van tweede kamerleden, alsof die het grote probleem zijn in de probleemwijken . Het is a) ontieglijk dom, b) kiezersbedrog en c) ziekelijk naar aandacht vragen.

Ik had hem toch minimaal een beetje hoger ingeschat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')