Ja idd! En vaak zie ik dan dat die lui die hier komen om te werken en een goed leven willen opbouwen hier, dat die t land uit worden gezet. Alleen omdat er misschien iets mis ging met de verblijfspapieren. Maar nee, een criminele antiliaan wordt hier in de cel gezet ipv over de grens. En daarna loopt ie hier in ons land weer op vrije voeten. Die moeten ze t land uitkicken!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef Tim_G het volgende:
Dat is het hele probleem niet....het gaat niet om de buitenlanders in het algemeen. Het gaat om de buitenlanders die hier lopen te kloten. Denk wanneer we die kwijt zijn dat je daar 100% zeker weten beter mee af bent......
Welke hetze?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:53 schreef sammienl het volgende:
De hetze die de laatste tijd wordt gevoerd tegen 'buitenlanders'is buiten proporties. Er is niks met gezonde rechtse geluiden binnen het politieke stelsel zolang men op een beschaafde wijze met elkaar omgaat maar helaas is er steeds minder sprake van. Stel je voor als Nederland vanaf morgen 2 miljoen allochtonen armer was, zou het dan beter aan toe gaan.
Ps mensen die gaan zeiken om een poll, ik weet niet hoe je een moet aanmaken![]()
Nee!quote:Is Nederland beter af zonder 'buitenlanders'?
Daar is natuurlijk wel degelijk sprake van. Naast een goede portie onwetendheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:52 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Welke hetze?
het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne
Dat is inderdaad hartverscheurend. Zoals dat kleine somalische negertje die toen bij het programma "taxi" zat. Prima ventje met een positieve instelling iets van het leven te maken. Liever 20.000 van dat soort ventjes, dan 1 bontkraag.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja idd! En vaak zie ik dan dat die lui die hier komen om te werken en een goed leven willen opbouwen hier, dat die t land uit worden gezet. Alleen omdat er misschien iets mis ging met de verblijfspapieren. Maar nee, een criminele antiliaan wordt hier in de cel gezet ipv over de grens. En daarna loopt ie hier in ons land weer op vrije voeten. Die moeten ze t land uitkicken!![]()
Idd en dat is nou het probleem wat er nu aan de hand is, er wordt richting de wel geslaagde 'buitenlanders' met de vinger gewezen. En wanner zal men die buitenlanders eindelijk aanzien voor Nederlanders met een andere afkomst en niet meer als buitenlanders.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef LENUS het volgende:
Ja en Nee
Ja: alle rel-antillianen en kut-marokkanen kunnen we missen als kiespijn. Zij vormen een grote groep die voor veel problemen in Nederland zorgen.
Nee: er zijn gelukkig ook veel buitenlanders die zich positief profileren in Nederland en die zie ik niet graag vertrekken.
En wat doen we met alle kut-Nederlanders? Een crimineel Nederlandse Marokkaan die hier geboren is heeft recht op dezelfde behandeling als een criminele autochtoon. Gelijke rechten en plichten, dat ontbreekt er in dit land vooral.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef LENUS het volgende:
Ja en Nee
Ja: alle rel-antillianen en kut-marokkanen kunnen we missen als kiespijn. Zij vormen een grote groep die voor veel problemen in Nederland zorgen.
Nee: er zijn gelukkig ook veel buitenlanders die zich positief profileren in Nederland en die zie ik niet graag vertrekken.
Dat zal verdwijnen wanneer de moslimgemeenschap of de antilliaanse gemeenschap afstand neemt van hun "rotte appels. In plaats daarvan zie ik ze de criminaliteit in hun gemeenschap baggataliseren en de schuld in de schoenen van de maatschappij schuiven.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:06 schreef sammienl het volgende:
[..]
Idd en dat is nou het probleem wat er nu aan de hand is, er wordt richting de wel geslaagde 'buitenlanders' met de vinger gewezen. En wanner zal men die buitenlanders eindelijk aanzien voor Nederlanders met een andere afkomst en niet meer als buitenlanders.
En hoe krijgen ze dat dan voor elkaar? We zijn individuen, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:10 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat zal verdwijnen wanneer de moslimgemeenschap of de antilliaanse gemeenschap afstand neemt van hun "rotte appels. In plaats daarvan zie ik ze de criminaliteit in hun gemeenschap baggataliseren en de schuld in de schoenen van de maatschappij schuiven.
1. dit topic gaat over buitenlanders, ik zeg overigens liever allochtonen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:08 schreef sammienl het volgende:
[..]
En wat doen we met alle kut-Nederlanders? Een crimineel Nederlandse Marokkaan die hier geboren is heeft recht op dezelfde behandeling als een criminele autochtoon. Gelijke rechten en plichten, dat ontbreekt er in dit land vooral.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:10 schreef SunChaser het volgende:
Wie moeten dan onze wc's schoonmaken?
Hoe ze dat voor elkaar krijgen? Nou er zijn genoeg opinieleiders binnen beide gemeenschappen. Ik heb het Aboutaleb het eens zien doen en hij werd direct bedreigt vanuit zijn eigen gemeenschap. Dat Ahmed zo goed als alleen staat is tekenend.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:14 schreef sammienl het volgende:
[..]
En hoe krijgen ze dat dan voor elkaar? We zijn individuen, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden.
De kern va het probleem is het gebrek aan opvoeding. De ouders moeten nagewezen worden op hun plichten![]()
Daar ben ik wel met je eens. Ik sta niet achter de bedreigingen van politici en ik vind zelf persoonlijk dat ieder die een hekel heeft aan de Nederlandse maatschappij op mag rotten. Met rotte appels zitten we al opgeschept daar is een ander aanpak voor nodig. Veel harder dan we nu gewend zijn. Een probleem die al tientalen jaren voortleeft kan je niet in 4 jaar oplossen. Het is moeilijk maar we komen wel tenminste als er steeds minder gebagalitiseert zal worden want voordat we weten zijn alle ' goeie allochtonen' het land uit vrijwillig vertrokken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:18 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hoe ze dat voor elkaar krijgen? Nou er zijn genoeg opinieleiders binnen beide gemeenschappen. Ik heb het Aboutaleb het eens zien doen en hij werd direct bedreigt vanuit zijn eigen gemeenschap. Dat Ahmed zo goed als alleen staat is tekenend.
Welke leugens worden dan allemaal verkondigt over buitenlanders? Ik heb namelijk een hekel aan leugens?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk wel degelijk sprake van. Naast een goede portie onwetendheid.
Misschien is de eerste stap om ze eindelijk niet aan te zien voor mensen die eigenlijk anders zijn en niet horen bij de Nederlandse maatschappij.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Welke leugens worden dan allemaal verkondigt over buitenlanders? Ik heb namelijk een hekel aan leugens?
We hadden het over voorbeelden van de hetze oftewel het verspreiden van leugens. Dit is daar geen voorbeeld van, dus graag alsnog een voorbeeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:41 schreef sammienl het volgende:
[..]
Misschien is de eerste stap om ze eindelijk niet aan te zien voor mensen die eigenlijk anders zijn en niet horen bij de Nederlandse maatschappij.
Aboutaleb heeft behalve een Nederlands paspoort een paspoort van zijn vaderland Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt onderdanen hun paspoort op te geven, maar volgens PVV-fractieleider Geert Wilders moet Aboutaleb dat probleem dan maar in Marokko oplossenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:43 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
We hadden het over voorbeelden van de hetze oftewel het verspreiden van leugens. Dit is daar geen voorbeeld van, dus graag alsnog een voorbeeld.
Inderdaad. Volstaat het 'weghalen' van buitenlanders uit Nederland wel om het gevoel van veiligheid te creëren dat een acceptabele niveau bereikt (waar er geen angsten meer bestaan)?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:31 schreef Grimm het volgende:
D'r is wel meer mis met NL dan de "buitenlanders"
Een onderdeel van de hetze is bijvoorbeeld het twijfelen aan de loyaliteit en integriteit van diverse kamerleden en bewindslieden enkel op basis van een hen toegekende nationaliteit.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Welke leugens worden dan allemaal verkondigt over buitenlanders? Ik heb namelijk een hekel aan leugens?
Je hebt ook niet werkende Nederlandersquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef Grimm het volgende:
Verander de stelling dan in "Is Nederland beter af zonder Niet werkende buitenlanders"
Daarmee beschrijf je de 'leugens' allerminst.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een onderdeel van de hetze is bijvoorbeeld het twijfelen aan de loyaliteit en integriteit van diverse kamerleden en bewindslieden enkel op basis van een hen toegekende nationaliteit.
En leg je oor eens te luister op een verjaardag of borrel dan kom je ook veel tegen wat niet echt op waarheid is gebaseerd.
Dat gaat de strekking van deze topic niet over.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef sammienl het volgende:
[..]
Je hebt ook niet werkende Nederlanders![]()
Maar dat zijn nederlandersquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:51 schreef sammienl het volgende:
[..]
Je hebt ook niet werkende Nederlanders![]()
Echter wel ophitsing en zeker lastercampagne.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daarmee beschrijf je de 'leugens' allerminst.
En dat is het probleem in dit land. Dubbel moraal, jammer genoeg. Wel gelijke plichten maar rechten ho maarquote:
Ik ben van mening dat de term hetze, in deze, gechargeerd is. Ik mis de explicitete (en categorische) leugens daarvoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter wel ophitsing en zeker lastercampagne.
Ophitsing en laster zijn net zo goed factoren om te bepalen of het een hetze is lijkt me.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de term hetze, in deze, gechargeerd is. Ik mis de explicitete (en categorische) leugens daarvoor.
Die mensen en ouders hebben dit land opgebouwd, die mogen d'r wel wat voor terug krijgen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:56 schreef sammienl het volgende:
[..]
En dat is het probleem in dit land. Dubbel moraal, jammer genoeg. Wel gelijke plichten maar rechten ho maar
Ja, dat klopt. Het betreft in elk geval geen leugens, tenminste niet die jij kan aangeven.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ophitsing en laster zijn net zo goed factoren om te bepalen of het een hetze is lijkt me.
Ik ben het ook eens met het commentaar van Bas van der Vlies: Wilders had volgens hem best de procedure over dubbele functies op de agenda mogen zetten, maar geen Kamerlid op de korrel moeten nemen die juridisch gezien niets fout doet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef du_ke het volgende:
Ik kwam ook niet aan met de term hetze. Maar hoe omgegaan wordt met enkele onze volksvertegenwoordigers vind ik wel een vorm van ophitsing.
En zeker van lasterend gedrag.
Juist zo had hij het kunnen en moeten aanpakken. Nu ging het puur om het zwartmaken van bepaalde personen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:24 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik ben het ook eens met het commentaar van Bas van der Vlies: Wilders had volgens hem best de procedure over dubbele functies op de agenda mogen zetten, maar geen Kamerlid op de korrel moeten nemen die juridisch gezien niets fout doet.
Heb je dan iets anders verwacht van Wilders?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist zo had hij het kunnen en moeten aanpakken. Nu ging het puur om het zwartmaken van bepaalde personen.
Neequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef sammienl het volgende:
[..]
Heb je dan iets anders verwacht van Wilders?
Ja, dat hij iets aan het integratievraagstuk zou doen, of immigratie. Daar hebben zijn stemmers tenminste wat aan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef sammienl het volgende:
[..]
Heb je dan iets anders verwacht van Wilders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |