abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47081432
Ik loop er al een tijdje mee, want ik verwachtte dat de oplossing vanzelf wel langs zou komen maar ik weet nu toch even niks anders te doen dan het maar te vragen op dit subforum. Misschien zijn hier mensen die antwoord hebben.
Als dit subforum hier niet voor bedoeld is dat hoor ik het vast wel.

Ik heb een paar maanden geleden een gouden ring gekregen. Iemand gaf het me na het overlijden van zijn vrouw.
Het is een groot gebaar vol mooie symboliek enzo en het is een eer waar ik dankbaar voor ben maar het lastige is dat het goud zo 'vol' zit. De gestorven vrouw in kwestie heeft het lang gedragen. Ze had een moeilijk leven maar vooral totaal anders dan het mijne. Heel andere persoonlijkheid enzo had ze.
Om een lang verhaal kort te maken, deze ring is me te zwaar maar ik wil hem ook niet afdoen.
Is er iemand die weet hoe je goud 'schoon' kan maken?
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:35:34 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47081614
zwaargedragen goud? leg uit
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47081877
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:35 schreef LENUS het volgende:
zwaargedragen goud? leg uit
Dat ringetje zit gewoon vol met die dame die hem zolang gedragen heeft. Hij is topzwaar aan m'n vinger.
Ik denk een beetje op de manier waarom je (half)edelstenen van een ander niet altijd zomaar moet dragen.
Of dat sommige huizen waar je naar verhuisd ook maar beter eerst gereinigd kunnen worden voor je erin trekt omdat de oude bewoners of histories er op niet-fysieke wijze nog te veel aanwezig zijn.
Ik weet wel enkele manieren om een huis te reinigen, maar edelsteen of edelmetaal heb ik geen idee van.
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:07:38 #4
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_47082010
alleen in het vuur van mordor kan deze ring gebroken worden

zuiver de ring. gebruik bergkristal en laat de ring er enkele uren op rusten.
of bouw een energiepyramide waarin de ring geladen kan worden met positieve energiën.
¡ Experience Everything !
pi_47082247
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:07 schreef RickySway het volgende:
alleen in het vuur van mordor kan deze ring gebroken worden

zuiver de ring. gebruik bergkristal en laat de ring er enkele uren op rusten.
of bouw een energiepyramide waarin de ring geladen kan worden met positieve energiën.
hehe

That's all? Bergkristal is wel binnen m'n bereik. Een paar uurtjes is al genoeg? Dat zou mooi zijn zo eenvoudig en zo snel
Dank RickySway
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 09:24:25 #6
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:42:40 #7
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_47082638
Wat een onzin. Tenzij de persoon in kwestie een spirituele hub was (wat ik ten zeerste betwijfel) blijft er geen spirituele energie van belang aan het voorwerp kleven.

/edit; berkkristal
Doet me denken aan die biostabielonzin.
I mean no harm
pi_47082677
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:21 schreef Causa het volgende:

[..]

hehe

That's all? Bergkristal is wel binnen m'n bereik. Een paar uurtjes is al genoeg? Dat zou mooi zijn zo eenvoudig en zo snel
Dank RickySway
Dat had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47082718
"Alles is energie."
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:47:51 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47082747
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:16 schreef Causa het volgende:
Is er iemand die weet hoe je goud 'schoon' kan maken?
Wat zoek je? Voodoo? Meer dan een psychisch iets is het toch niet? Het goud is niet vies, het is simpelweg het "idee" dat het van iemand anders geweest is. Daar kan je alleen maar mee leren leven denk ik.
censuur :O
pi_47082804
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.
Dan had ik het niet gevraagd
pi_47082810
Weeg de ring voordat je hem in de bergkristallen energiepiramide legt en weeg hem dan na de zuiveringsprocedure nog een keer.
Je zult zien dat de ring 21 gram lichter is geworden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47082899
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat zoek je? Voodoo? Meer dan een psychisch iets is het toch niet? Het goud is niet vies, het is simpelweg het "idee" dat het van iemand anders geweest is. Daar kan je alleen maar mee leren leven denk ik.
Ja dat is bijzonder belangrijk erin. Maar na al die tijd kan ik niks anders meer bedenken dan maar te proberen via zuivering. Ik wil hem niet afdoen alleen maar omdat hij me te zwaar is.
pi_47083133
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:24 schreef lady-wrb het volgende:
ben je surinaams?
Nee nederlands.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:06:21 #15
2004 sunshine
Still shining!
pi_47083160
Kun je het goud niet hetzelfde reinigen als lstenen?
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_47083166
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:50 schreef Biancavia het volgende:
Weeg de ring voordat je hem in de bergkristallen energiepiramide legt en weeg hem dan na de zuiveringsprocedure nog een keer.
Je zult zien dat de ring 21 gram lichter is geworden.

Dan valt ie meteen niet meer te verkopen.
maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling van een erfenis
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:07:02 #17
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_47083180
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:55 schreef CAMUS het volgende:

[..]

Goede tip, Bianca. En als er minder dan 21 gram van het gewicht af is gegaan, moet je hem even schillen met je astrale zwaard om de laatste restjes van het spiritueel geneuzel eraf te krabben.
21 gram, doet me denken aan deie bullshit film 21 grams.
Alleen jammer dat die theorie onderuit is gehaald (bij dood ontsnapt de lucht uit de longen en laat die nou ent gemiddels 21 gram zijn )
De menselijke geest is echt, de bullshit die er omheen is gebouwd door levende mensen is nep.
I mean no harm
pi_47083337
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:06 schreef sunshine het volgende:
Geen idee. Ik heb me in geen jaren in dit soort dingen verdiept en zoveel mogelijk vermeden. Voel me dan ook een beetje voor het blok gezet met deze erfenis.
Moet nog even uitzoeken dan wat Istenen zijn.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:24:36 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_47083656
heb je t' al met zeep geprobeerd ?
zzz
pi_47083818
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:06 schreef sunshine het volgende:
Ik heb die term in de zoekmachines niet kunnen vinden.
Als je een tikfoutje maakte en gewoon (edel?)stenen bedoelde, ook dat heb ik nooit geleerd hoe aan te pakken.
Nooit ergens voor nodig gehad.
pi_47083865
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
heb je t' al met zeep geprobeerd ?
Ik kom veel in aanraking met zeep, shampoo en schoonmaakmiddelen.
Dat maakte geen verschil helaas.
pi_47083993
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vind je? zolang niet bewezen is dat zoiets niet bestaat, is het voor mij niet onmogelijk.
Je kunt veel meer verzinnen dan je kunt bewijzen.
Dat betekent dus dat niet alles wat jij kunt verzinnen automatisch waar is totdat anderen zich hebben ingespannen om het tegendeel te bewijzen.
Het betekent gewoon dat jij recht hebt op je verzinsels maar dat die fantasieen van jou niets met de echte wereld te maken hebben totdat het tegendeel is bewezen.

Wat TS eigenlijk bedoelt is: Ze is niet gewend aan die ring en daarom merkt ze hem op. Dat is het, en er zit geen geest in en geen lijden en hij hoeft niet gereinigd te worden.
Maar als TS er blij mee van wordt als ze dat ding drie dagen onder de volle maan op een bergkristal legt; dan doet ze dat toch gewoon.
pi_47084841
quote:
Alleen jammer dat die theorie onderuit is gehaald (bij dood ontsnapt de lucht uit de longen en laat die nou ent gemiddels 21 gram zijn )
helaas was deze theorie net zulk grote bullshit als de theorie dat je ziel 21 gram weegt. Lucht weegt per liter namelijk maar 1,29 gram/L op zeeniveau. Dus tenzij de gemiddelde dode een longinhoud heeft va 16 liter klopt dit dus niet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:11:24 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_47084994
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:07 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

helaas was deze theorie net zulk grote bullshit als de theorie dat je ziel 21 gram weegt. Lucht weegt per liter namelijk maar 1,29 gram/L op zeeniveau. Dus tenzij de gemiddelde dode een longinhoud heeft va 16 liter klopt dit dus niet.
Er was meer wat verloren ging dan alleen longinhoud. De theorie klopt, in die zin dat het niet alleen lucht is wat verdwijnt tijdens overlijden.
Iig was overtuigend bewezen dat de 21 gram die verloren gaat met overlijden geen ziel was, end at bedoelde ik ermee.
(houd er ook even mee rekening dat de laatste ademtocht een grote is en de menselijke longen een inhoud hebben van 5 tot 7 liter. 16 is dus idd veel, maar van de verloren 21 gram is zowiezo bijna 10 gram van de longinhoud.

/edit; de rest zal wel te maken hebben met ontlasting ofzo en andere, meer logische zaken dan de ziel.

[ Bericht 9% gewijzigd door pomtiedom op 09-03-2007 11:17:36 ]
I mean no harm
pi_47085053
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:07 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

...Waarmee dus wetenschappelijk is aangetoond dat de ziel te meten is met een weegschaal .
pi_47085328
quote:
...Waarmee dus wetenschappelijk is aangetoond dat de ziel te meten is met een weegschaal .
Je weet best wat ik bedoel Ik wilde alleen maar even die onzin theorie onderuit schoppen. Je verliest namelijk helemaal geen gewicht op het moment dat je dood gaat. Mochten wij al een ziel hebben, waarom zou die dan gewicht hebben?
pi_47086464
Nog een tip voor het reinigen: een nacht in volle maan laten liggen (ik ben serieus <.<) Ik zou ook zeggen in zout water leggen voor een dag maar ik weet niet of dat zo goed is voor het goud :S
Ik zeg wat ik denk, ik zeg wat ik voel, ik zeg wat ik bedoel. Maar uiteindelijk heb ook ik de waarheid niet in pacht.
Kus
Nijn
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:01:12 #28
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_47086641
Om gouden of zilveren voorwerpen te reinigen gebruikten de oude germanen reeds de volgende methode: Leg de ring op een bed van verse maretak (de overlevering leert niet hoeveel maretak in een bed moet, maar neem voor de zekerheid een stuk of tien plantjes) gedurende nieuwe maan. Vervolgens neemt men een voorwerp op de vlakke handen, van het zelfde materiaal (of het evenveel karaats moet zijn leert de overlevering wederom niet, maar daar ga ik niet van uit) en knieldanst (ik neem aan de algemeen bekende versie zoals die ook in Wikka wordt toegepast) driemaal rond het te reinigen voorwerp. Daarna wast men het voorwerp in een tobbe melk (koemelk zal mogelijk voldoen, hoewel meestal geiten of ezelsmelk werdgebruikt.) Daaran is het voorwerp vrij van alle lasten die het heeft meegedragen, totdat het in contact komt met een direkt familielid van de vorige bezitter.
Rescuer of the distressed damsel
pi_47086741
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:01 schreef Dungeonmaster het volgende:
Om gouden of zilveren voorwerpen te reinigen gebruikten de oude germanen reeds de volgende methode: Leg de ring op een bed van verse maretak (de overlevering leert niet hoeveel maretak in een bed moet, maar neem voor de zekerheid een stuk of tien plantjes) gedurende nieuwe maan. Vervolgens neemt men een voorwerp op de vlakke handen, van het zelfde materiaal (of het evenveel karaats moet zijn leert de overlevering wederom niet, maar daar ga ik niet van uit) en knieldanst (ik neem aan de algemeen bekende versie zoals die ook in Wikka wordt toegepast) driemaal rond het te reinigen voorwerp. Daarna wast men het voorwerp in een tobbe melk (koemelk zal mogelijk voldoen, hoewel meestal geiten of ezelsmelk werdgebruikt.) Daaran is het voorwerp vrij van alle lasten die het heeft meegedragen, totdat het in contact komt met een direkt familielid van de vorige bezitter.
, , .
"The absurd is the essential concept and the first truth"
"Always go too far, because that's where you'll find the truth."
pi_47088225
Dank Monienijntje en Dungeonmaster
Blij te merken dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Het lijkt erop dat het meest subtiele van m'n probleem nog het eenvoudigst te beinvloeden zou kunnen zijn.
Eigenlijk komt me dat wel bekend voor van vroegah. Hoe gauw en hoeveel een mens vergeet zeg

Anders dan wat b.v. mgerben in de 2e alinea weet aan te geven:
quote:
Wat TS eigenlijk bedoelt is: Ze is niet gewend aan die ring en daarom merkt ze hem op. Dat is het, en er zit geen geest in en geen lijden en hij hoeft niet gereinigd te worden.
Maar als TS er blij mee van wordt als ze dat ding drie dagen onder de volle maan op een bergkristal legt; dan doet ze dat toch gewoon.
Zal inderdaad meer werk hebben aan het psychologische hoofdstuk. Dat staat nog veel dichter bij uiteraard.
Wel denk ik dat als ik hem niet zuiver dat dan de psychologische last niet opgelost gaat worden want daarmee te beginnen, dus wennen aan zo'n stuk goud aan m'n calvinistische vinger die groter is dan m'n trouwring en het bewust-zijn van waar hij vandaan komt heb ik al geprobeert. Nu maar met het nog subtielere eerst dan.
We denken er niet tot in de details hetzelfde over mgerben, je hebt er iig een relaxte, aardig volwassen houding bij.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:03:53 #31
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47088324
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:00 schreef Causa het volgende:
Eigenlijk komt me dat wel bekend voor van vroegah. Hoe gauw en hoeveel een mens vergeet zeg
In je vorige leven hetzelfde probleem een keer gehad? Of iemand uit jouw zielengroep?
Lang leve mij! *O*
pi_47089090
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:03 schreef Echo99 het volgende:

[..]

In je vorige leven hetzelfde probleem een keer gehad? Of iemand uit jouw zielengroep?
Weet ik niet. Ik heb vorige levens nooit iets gevonden om naar om te kijken.
Vroeger duidt op lang geleden, voor ik koos niet met spiritualiteit enzo om te gaan (behalve de lieve Heer zelf dan)
Deze zaak weet ik niks beters voor, ik hou danook meteen weer op als ik succes heb
het ding in alle rust te kunnen dragen.
pi_47089858
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:00 schreef Causa het volgende:
Dank Monienijntje en Dungeonmaster
Blij te merken dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Het lijkt erop dat het meest subtiele van m'n probleem nog het eenvoudigst te beinvloeden zou kunnen zijn.

Anders dan wat b.v. mgerben in de 2e alinea weet aan te geven:
[..]

Zal inderdaad meer werk hebben aan het psychologische hoofdstuk. Dat staat nog veel dichter bij uiteraard.
Wel denk ik dat als ik hem niet zuiver dat dan de psychologische last niet opgelost gaat worden want daarmee te beginnen, dus wennen aan zo'n stuk goud aan m'n calvinistische vinger die groter is dan m'n trouwring en het bewust-zijn van waar hij vandaan komt heb ik al geprobeert. Nu maar met het nog subtielere eerst dan.
We denken er niet tot in de details hetzelfde over mgerben, je hebt er iig een relaxte, aardig volwassen houding bij.
Geen probleem en het antwoord is heel vaak makkelijker dan je had verwacht Des te complexer je gaat denken des te verder je van je antwoord/hulp af komt te staan maar goei

Veel succes!
Ik zeg wat ik denk, ik zeg wat ik voel, ik zeg wat ik bedoel. Maar uiteindelijk heb ook ik de waarheid niet in pacht.
Kus
Nijn
pi_47097526
Opruimslotje.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_47097887
Zo, opgeruimd.

Alle onzin mag naar ONZ en op bagger zitten we ook niet te wachten.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:53:00 #36
2004 sunshine
Still shining!
pi_47107898
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:31 schreef Causa het volgende:

[..]

Ik heb die term in de zoekmachines niet kunnen vinden.
Als je een tikfoutje maakte en gewoon (edel?)stenen bedoelde, ook dat heb ik nooit geleerd hoe aan te pakken.
Nooit ergens voor nodig gehad.
Ik bedoelde inderdaad edelstenen.
Ik reinig die door ze een tijdje onder stromend water te leggen. Een bepaalde tijd heb ik daar niet voor. Op de een of andere manier voel ik wanneer ze 'schoon' zijn.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_47117028
Je kunt het beter aan Frodo geven, dan draagt hij het wel voor je
  zaterdag 10 maart 2007 @ 04:00:24 #38
65918 IBAZ
broeinest
pi_47117054
Stel je vraag even bij astro tv. Die gasten hebben werkelijk binnen 15 seconden een antwoord op elke vraag.
pi_47119886
ik legde mn amethist altijd voor 24 uur in water en als er veel bubbeltjes af kwamen ververste ik het water regelmatig
misschien werkt dit ook wel voor jou ring.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:54:50 #40
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_47121328
Het lijkt me goed dat je de oplossing zoekt in je eigen geest, of spiritualiteit of wat voor naam je er aan geeft. De wereldse, tastbare oplossingen die je zoekt werken toch alleen maar als je er zelf geloof aan hecht. Maar je klinkt redelijk naief, dus ik zou gewoon dat bergkristal proberen.

Wel, laat jezelf overtuigen zoals Dombo dat deed met z'n veertje of zoek een écht praktische oplossing; uit je bezwaren tegen degene van wie je de ring hebt, koop iets wat er op lijkt en draag dat, etc. Waar jij je lekker bij voelt.

Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_47128060
De vraag is, wil je wel van de herinneren af die in die ring verborgen zitten? Je kan de ring ook op een plek ergens laten liggen als aandenken als hij te zwaar word toch.
pi_47135749
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:07 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

De menselijke geest is echt, de bullshit die er omheen is gebouwd door levende mensen is nep.
De lucht in de longen mag dan wel gewicht hebben maar als je op een nauwkeurige weegschaal staat en je zuigt je longen vol met lucht dan verandert de aanwijzing niet.
De reden is dat als je 21 gram lucht in je longen neemt de opwaartse kracht van de omringende lucht ook 21 gram meer wordt omdat je borstkas uitzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')