Als iedereen geconcentreerd is en doet wat ie moet doen, dan is Newcastle een eitje voor AZ. Ik ben totaal niet onder de indruk geraakt van Newcastle gister, alleen van de individuele klasse van Martins. Hij zal dan ook het enige probleem zijn.
Het probleem gister bij AZ was dat het tempo net 1 tikkeltje te laag was, waardoor Newcastle de duels aan kon gaan op het fysiek zwakke middenveld van AZ. De verdediging van Newcastle was niet super, AZ kwam er enorm makkelijk doorheen als ze eenmaal het middenveld door waren gekomen. Centraal staat twee stereotype bonenstaken, Solano op rechts is opbouwend sterk, maar verdedigend toch minder. En Carr had Jenner telkens buitenom moeten passeren gezien zijn zwakke linkervoet. Maar dat gebeurde niet. In Alkmaar zal daar wel een linkspoot staan denk ik.
Ik denk dat AZ zeker wel door kan komen, zelfs met ruime cijfers kan winnen. Maar een absolute voorwaarde moet wel zijn dat ze opperst geconcentreerd en gemotiveerd zijn, waardoor ze met een hoog tempo de duels kunnen ontwijken. Anders zijn ze net zo kansloos als in Engeland.
Boukhari is een speler die enorm goede met enorm slechte wedstrijden afwisselt. Je kon hem er na een kwartier al afhalen, omdat je wist dat het toch niks ging worden. Maar dat gebeurde helaas niet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg