quote:Auf meinem Kopf einen Strumpf von Palmers
Stehe ich vor der Bank und sage "Überfallen wir's!"
Mit dem Finger im Mantel statt einer Puffen
Ich kann kein Blut sehen, darum muß ich bluffen.
Ich schreie: "Hände hoch, das ist ein Überfall,
Und seid ihr nicht willig, dann gibt's ein Krawall!"
Eine Oma dreht sich um und sagt, "Junger Mann, und
Stellen Sie sich gefälligst hinten an!"
Ba-Ba- ...![]()
Das Böse ist immer und überall.
Auch nein...Schadequote:Op donderdag 8 maart 2007 16:03 schreef Licko het volgende:
die Ärzte?
Auch soquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
keine ahnung, aber doch ein tvp
Moest even pinnen vanmiddag en dan komt op de een of andere manier altijd dat suffe lied in me op...quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:16 schreef MadMaster het volgende:
Bankuberfall van Erste Algemeine Verunsicherung
(altijd goed die Apres Ski Cd's...)
Buster, great train robbery?quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:51 schreef MadMaster het volgende:
Wel het goede muziekgenre, niet de juiste band en titel...
Does this ring a bell?
[afbeelding]
Nou, ik ben benieuwd of-ie goed isquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:45 schreef bigshadow het volgende:
Is dit een hint of mag ik gewoon nog galaxie 500 zeggen?
Close enough denk ik. 't is Galaxie 500quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:45 schreef bigshadow het volgende:
Is dit een hint of mag ik gewoon nog galaxy 500 zeggen?
Om eerlijk te zijn wist ik het ook niet, maar ik wilde het nummer per sé hebben (de Veronica jingles waren altijd top en deze geeft me dat typische oude Veronica-gevoel...) en heb het gisteren met veel pijn en moeite gevonden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:26 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Volgens mij weet ik wel welke je bedoelt, maar ik ken die titel niet...
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:35 schreef Berkery het volgende:
Iets van de B B & Q band?
Nee, dat was de vorige vraag...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:58 schreef Licko het volgende:
galaxy?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:19 schreef bartrid het volgende:
was dat niet biscaya van james last?
Heb ik zelfs nog een vraag over gesteld in een van de jubileum-topics.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:13 schreef MadMaster het volgende:
Morgen weer, moeders staat in de rij bij de GWK voor kaarten voor The Police (het is zeer rustig, ze is nummer 4 in de 'rij') en dus kan ik er hier een vraag in gooien:
Welk nummer van wie werd gebruikt als jingle/filler bij het opnoemen van de voorgaande 10 platen in de Top 40 bij Veronica?
Mocht BigShadow opduiken dan parkeer ik mijn vraag wel...
Ah toe....mag ik mee?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:25 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Heb ik zelfs nog een vraag over gesteld in een van de jubileum-topics.
Mar ik heb wel veldkaarten![]()
quote:It was Mills who suggested that Dorsey change his name to the well-nigh unforgettable, after the 19th century Austrian composer who adapted Hansel and Gretel into an opera.
quote:
Dat is echt te toevallig, ik ga morgen naar die opera en zat al op een vraag over de naam te broeden.quote:
De laatste was al weer een tijdje geleden...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:25 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Heb ik zelfs nog een vraag over gesteld in een van de jubileum-topics.
Idem en Peaceman ook las ik net...quote:Mar ik heb wel veldkaarten![]()
Peaceman had het deels goed, maar haar echte naam is idd Jopie Vogelvang..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:48 schreef MadMaster het volgende:
Jopie Vogelvang
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is echt te toevallig, ik ga morgen naar die opera en zat al op een vraag over de naam te broeden.
Sorry Iggy, hoewel Lawina voor de hand ligt in dit genre, moest die ene 'a' een 'o' zijn...quote:
Geef een goed antwoord en je bent 'In Control'...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:22 schreef n0r het volgende:
Aub, minder tiroller-jodel vragen
of The Shuffle van Van McCoyquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:19 schreef bartrid het volgende:
was dat niet biscaya van james last?
yep, dat is hem, al eerder gezien? belsen +1quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:35 schreef belsen het volgende:
Take a walk on the wild side van Lou Reed.
ubergrappig.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
But she never lost her head
even when she was giving head,
she said:
"Hhmmffws mjjnn thugga mjwol uwnge wwailnsaingg!"
Zo wordt het gespeeld, maar wat is de truc.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:50 schreef MadMaster het volgende:
Geen idee hoe dat heet, maar de tonen worden afwisselend van hoog naar laag en v.v. gespeeld door je hand over de hals van de bas te verplaatsen terwijl een noot gespeeld wordt.
Welks???quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:21 schreef bigshadow het volgende:
Wanken?
Nee, het is meer een productioneel foefje op een bepaalde wijze uitgevoerd.quote:
Nee, het is combinatie van twee factoren (en geluidssoorten).quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:51 schreef Bimmel het volgende:
Pitch aanpassen?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:21 schreef bigshadow het volgende:
Wanken?
Ze hebben het dubbel opgenomen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het is combinatie van twee factoren (en geluidssoorten).
Nee dus.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:11 schreef Licko het volgende:
2 basgitaren?
dubbel afgespeeld/gedubd/gelaagd/gewanked/genogwat...quote:
Johann waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:22 schreef Bimmel het volgende:
Straks krijgen we nog vragen over de naam van de kat van wiens darmen de snaren van de viool van Andre Rieux gemaakt zijn ....![]()
Geen basgitaren?? Het zijn stiekem blokfluiten?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:27 schreef belsen het volgende:
Toch issie wel logisch als het geluid hoort. Het zijn geen twee basgitaren, maar...
3 basgitarenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:27 schreef belsen het volgende:
Toch issie wel logisch als het geluid hoort. Het zijn geen twee basgitaren, maar...
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:29 schreef Licko het volgende:
een contrabas?
Zo moeilijk was het toch niet...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Een electrische bas EN een contrabas?
17 pondquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:50 schreef belsen het volgende:
[..]
maar gelukkig bleek er toch nog ergens een potje geld te zijn.
newbiedoobiedoo +1
quote:The famous bass line was played by a session musician named Herbie Flowers. He was paid 17 Pounds for his work.
Da's dan toch 8,5 pond per sessie.quote:
schaap001 + 1quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:05 schreef schaap001 het volgende:
Thank God It's Friday
Met die rottige soundtrack, waar de koopjesbakken van de Free Record Shop mee overlaaaaaden waren midden jarig 80....quote:
... Don't Do It!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:21 schreef Mark het volgende:
Relax
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:27 schreef Mark het volgende:
* Mark heeft toendertijd de dubbelelpee weer verkocht
Ik ook niet, maar ik hoop er op dat iemand het wel kanquote:
Yep, heb ook nog maxi's van Two Tribes en Relax.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:31 schreef peaceman het volgende:
Ik heb 2 verschillende maxi-singles van Two Tribes![]()
Laatste woord is goedquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:38 schreef Bimmel het volgende:
boer daar ligt een kip in't water ?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:40 schreef schaap001 het volgende:
Bridge Over Troubled Water?
De begincursus voor elke gitaristquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:49 schreef MadMaster het volgende:
Smoke On The Water
belsen +1quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:14 schreef belsen het volgende:Prince - Walk-don't walk Lou Reed - Walk on the wild side Dire Straits - Walk of life Aerosmith - Walk this way Franz Ferdinand - Walk away Mando Diao - How we walk Johnny Cash - I walk the line The Hives - Walk idiot walk Paul Weller - Walk on gilded splinters Hasil Adkins - Chicken walk
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:13 schreef Lipton-Anubis het volgende:
The Doors?
Vervolgvraag, dus geen Tommy James.quote:
TSE is heftig aan de Johnnie Walker?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:20 schreef belsen het volgende:
[..]
TheSilentEnigma wordt erg blij van de muziek van de zanger van deze band.
Scott Walker.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
TSE is heftig aan de Johnnie Walker?![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:53 schreef ranja het volgende:
Er is geen openstaande vraag, die ga ik ook niet stellen want ik om alleen even melden dat ik tot en met Zondag in Londen zit. Vanavond Kristin Hersh aanschouwenen verder vermaak ik me vast ook wel.
Berkery +1quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:00 schreef Berkery het volgende:
Sonic Youth - Scooter & Jinx
Ik heb de CD, maar jaren niet meer gedraaid![]()
(De stem van Bart van Leeuwen moet je er zelf bij denken)quote:Het is koud en grijs buiten. Binnen is het al niet veel beter. In mijn oude, kale huis bladdert de verf van de muren als ik er alleen maar naar kíjk.
Ik kijk door het raam naar buiten, en zie daar een vreemde man staan. Hij draagt een lange jas, een grijze hoed en hij rookt een sigaret. ‘Wat moet die man daar?’, vraag ik me af.
Het wordt langzaam donker. In de schemering kan ik de man bijna niet meer zien. Ik staar voor me uit en vraag me af wat ik hier eigenlijk nog doe. Wat voor nut heeft het, om zo in m’n eentje in dit kale huis te zitten. Nou ja, ik kan in ieder geval een beetje tot mezelf komen. Wat nadenken over wat er is gebeurd. Al die dingetjes en probleempjes die ik nog altijd niet begrijp. Dingetjes waar jij zoveel last van had, en waardoor je me in de steek hebt gelaten. Een leugentje om bestwil hier, een rare opmerking daar. Je zag er meer kwaad in dan ik.
Terwijl ik dit allemaal overdenk, klopt er iemand op de deur. In een flits denk ik even dat jij het misschien wel zou kunnen zijn. Maar als ik de deur opendoe, ben jij het niet. Het is die man, een vage vriend die ik eerder nog de deur had gewezen, maar nu weer op de stoep staat. Ik laat hem maar binnen en bied hem een stoel aan.
Maar wat heb ik er aan? Vage vrienden die me niks zeggen, daar schiet ik niets mee op. Alsof het robots zijn die voorgeprogrammeerde zinnetjes zeggen om te informeren hoe het met me is. Maar mijn robots lijken wel last te hebben van kortsluiting, want zelfs die standaardtelefoontjes en zogenaamd goedbedoelde schouderklopjes blijven achterwege.
Die vriend vertelt me waarom hij is gekomen. Hij zegt sorry omdat hij de laatste tijd niets van zich heeft laten horen. Ik hoor het aan, maar ik zeg niets. Het doet me pijn nu iedereen mij in de steek laat.
Waarom laat iedereen mij zo alleen? Zelfs vrienden heb ik niet meer. Ach, waren het maar échte robots, die zogenaamde vrienden van me. Dan wist ik in ieder geval wat ik aan ze had. Dat kun je van m’n vrienden van vlees en bloed niet zeggen...
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:33 schreef knars het volgende:
gary numan - are friends electric?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:57 schreef belsen het volgende:
Marilyn Manson.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:06 schreef belsen het volgende:
Ik weet niet hoe ik erop kom, maar Turbonegro???
En toch ken ik die foto.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:50 schreef bartrid het volgende:
Het lezen van rock sound heeft zo z'n voordelen. Matige band trouwens....
quote:The drum'n'bass trio taggedmolds something sophisticated and complex and their hypnotic break beats took their native U.K. by storm at the close of the '90s. Fronted by Welsh-born singer/songwriter Sian Evans and Bristol dance natives Darren Decoder and Markee Substance,
's meeting arrived in 1998.
jazeker. Catch you vond ik altijd best leuk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
kosheen ?
bigshadow +1quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:18 schreef bigshadow het volgende:
Nou, opgezwolle/ghostface?, kubus en bangbang? Dacht alleen dat kubus een rotterdammer was
Ik kan me ook vergissen hoor.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:19 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
bigshadow +1
Ik heb het gewoon van de 3voor12-site geplukt, dus ach.
'Even' douchen, sorry.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:16 schreef Neleos het volgende:
Het is gezongen in het Frans en Nederlands?
Ik ga deze gewoon goed rekenen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:
felix da housecat - silver screen/shower scene
MIA - sunshowers
bitty mclean - it's raining
radiohead - you never wash up after yourself
tool - aenima
atlantic ocean - waterfall
tlc - waterfalls
outkast - so fresh so clean
melissa etheridge - i need to wake up
2 unlimited - nothing like the rain
quote:No other electronic dance act made so many recordings in such a wide range of styles (and with such impressive results) as the duo of Mark Pritchard and Tom Middleton. After coming together in 1991, the pair began recording music whose range spanned all of electronic dance music, though many were recorded under aliases — industrial techno as Reload, electro-funk as Jedi Knights, progressive house as Link, jungle as the Chameleon, and most famously, ambient and house as. Their 1994 LP 76:14, recorded as
, was a notable high point of the early-'90s ambient house movement.
beredeneerd, maar niet goed.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:52 schreef belsen het volgende:
The Grid?
quote:
Ja diequote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:50 schreef Neleos het volgende:
Global Communication?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:50 schreef Neleos het volgende:
Global Communication?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |