abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47051059
Okay, sommige mensen claimen geesten te hebben gezien. Helaas blijken geesten niet zo makkelijk te filmen te zijn. Nu is er een uiterst aannemlijk, testbare verklaring voor de ervaring die mensen op zo'n moment beleven:

Ze ervaarden Infrageluid.

Infrageluid is geluid dat wij niet kunnen horen, maar wel kunnen voelen, onder de 20Hz. Het is nog niet zo lang bekend dat geluid van 18.98 Hertz onze oogballen doet resoneren. Met als gevolg dat je een optische illusie ervaart...

Infrageluid kan door wind worden veroorzaakt, maar ook door aardbevingen en vergelijkbare natuurverschijnselen. Mocht je dus ooit een 'geest' zien, doe je oren dan eerst eens dicht... De geest zal dan waarschijnlijk verdwijnen. Spookt het in je huis? Meet eens het geluid daar, misschien is het slechts de wind.

Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:16:44 #2
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47053919
Dat is al heel lang bekend dat mensen zich ongemakkelijk voelen en 'ghost-like' ervaringen hebben door bepaalde geluidsfrequenties.

Zou het niet zo zijn dat je door bepaalde geluidsfrequenties gewoon ook een iets andere waarneming krijgt? dat je op een ander niveau kan kijken en voelen? Dat lijkt me een redelijk simpele verklaring.

Wat ook kan is dat dezelfde gevoelens en emoties opgeroepen worden die je ook hebt als je wel in aanraking komt met een echte geestverschijning.
(en geloof me, dat is echt wel anders als hier gesuggereerd wordt... )

Punt is gewoon: door die geluidsgolven creeer je een onprettig gevoel waar mensen dan weer bv een associatie doen met geesten maar geesten zien en voelen is in de praktijk toch echt meer dan alleen dat...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47054328
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?

Aan de andere kant:

Zou wel weer verklaren dat kinderen sneller geesten zien. Kinderen zijn namelijk veel gevoeliger voor geluid. Ze kunnen zelfs hoge tonen horen die volwassenen niet kunnen horen (denk maar aan die nieuwe ringtone).

Het zal altijd wel een vraag blijven.
pi_47054653
Als je oogballen gaan resoneren, heeft het dan zin om je oren dicht te doen?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_47054732

[ Bericht 100% gewijzigd door LostFormat op 08-03-2007 15:38:48 (Beter leren lezen.) ]
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_47056519
Hebben ze daar niet eens met opzet een "Spookhuis" voor gebouwd? Waarin ze deze frequenties door het huis lieten golven.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47077774
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:
Wel toevallig als die geestverschijning dan ook exact op een overleden dierbare lijkt. Bovendien hoe izt het dan met stemmen, en beeld. Want dat zou dus zeggen dat die geluidstoon een voorwaarde is voor die beelden. Maar sommigen horen ze alleen en weer anderen zien ze of voelen ze alleen maar. Wat is daar dan de verklaring voor?
Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.

Hier een stukje over infrageluid:

In 1998, Vic Tandy, experimental officer and part-time lecturer in the school of international studies and law at Coventry University, and Dr. Tony Lawrence of the psychology department wrote a paper called "Ghosts in the Machine" for the Journal of the Society for Psychical Research. They cited infrasound as the cause of apparitions seen by staff at a so-called haunted laboratory in Warwick.

Several years earlier, Tandy was working late in the "haunted" Warwick laboratory when he saw a gray thing coming for him. "I felt the hairs rise on the back of my neck," he said. "It seemed to be between me and the door, so the only thing I could do was turn and face it."* But the thing disappeared. However, it reappeared in a different form the next day when Tandy was doing some work on his fencing foil. "The handle was clamped in a vice on a workbench, yet the blade started vibrating like mad," he said. He wondered why the blade vibrated in one part of room but not in another. The explanation, he discovered, was that infrasound was coming from an extractor fan. "When we finally switched it off, it was as if a huge weight was lifted," he said. "It makes me think that one of the applications of this ongoing research could be a link between infrasound and sick-building syndrome." When he measured the infrasound in the laboratory, the showing was 18.98 hertz--the exact frequency at which a human eyeball starts resonating. The sound waves made his eyeballs resonate and produced an optical illusion: He saw a figure that didn't exist.*
pi_47081827
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hier is een eenvoudige psychologische verklaring voor. Als de geest echter niet lokatiegebonden is maar één persoon altijd lijkt te achtervolgen, dan gaat dit verhaal natuurlijk weer niet op. Dat kan dan eerder een gevalletje van psychose betreffen.

Hier een stukje over infrageluid:

In 1998, Vic Tandy, experimental officer and part-time lecturer in the school of international studies and law at Coventry University, and Dr. Tony Lawrence of the psychology department wrote a paper called "Ghosts in the Machine" for the Journal of the Society for Psychical Research. They cited infrasound as the cause of apparitions seen by staff at a so-called haunted laboratory in Warwick.

Several years earlier, Tandy was working late in the "haunted" Warwick laboratory when he saw a gray thing coming for him. "I felt the hairs rise on the back of my neck," he said. "It seemed to be between me and the door, so the only thing I could do was turn and face it."* But the thing disappeared. However, it reappeared in a different form the next day when Tandy was doing some work on his fencing foil. "The handle was clamped in a vice on a workbench, yet the blade started vibrating like mad," he said. He wondered why the blade vibrated in one part of room but not in another. The explanation, he discovered, was that infrasound was coming from an extractor fan. "When we finally switched it off, it was as if a huge weight was lifted," he said. "It makes me think that one of the applications of this ongoing research could be a link between infrasound and sick-building syndrome." When he measured the infrasound in the laboratory, the showing was 18.98 hertz--the exact frequency at which a human eyeball starts resonating. The sound waves made his eyeballs resonate and produced an optical illusion: He saw a figure that didn't exist.*
Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.
Ook ben ik een beetje bekend met spiritualiteit

Maar dit vind ik nogal kort door de bocht gaan.

De menselijke geest zit nog vol geheimen.
pi_47085986
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:52 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, ik ben bekend met psychologische verklaringen en ik weet wat psychoses zijn.
Ook ben ik een beetje bekend met spiritualiteit

Maar dit vind ik nogal kort door de bocht gaan.

De menselijke geest zit nog vol geheimen.
Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.
pi_47103954
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als een geestverschijning met een pilletje kan verdwijnen, dan lijkt het me meer dan bewezen dat het niets meer is dan een 'kortsluiting' in je hersenen. Neem nou dromen... we beleven dan ook een heleboel. Tot we ontwaken en ons realiseren dat het slechts een droom was.
Ik zal je een geheimpje verklappen....................

Deze verschijningen verdwijnen niet met een pilletje. Als jij een pilletje hebt die psychoses of geestverschijningen laat verdwijnen, moet je er meteen mee de markt op gaan, want dan ben je multi-miljonair.
pi_47105459
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:03 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje verklappen....................

Deze verschijningen verdwijnen niet met een pilletje. Als jij een pilletje hebt die psychoses of geestverschijningen laat verdwijnen, moet je er meteen mee de markt op gaan, want dan ben je multi-miljonair.
Dat geheimpje van je, eh...
http://www.psychoseplein.(...)edicijnen.rijtje.htm
pi_47131473
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:44 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat geheimpje van je, eh...
http://www.psychoseplein.(...)edicijnen.rijtje.htm
Hahaha

Het onderdrukt de symptomen, maar het is geen geneesmiddel schat.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:42:19 #13
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_47131764
Eerlijk gezegd geloof ik niet in geesten die naar mensen toe komen of "buitenaarse wezens" met interesses voor ons (ik geloof wel dat er meerdere planteten met leven is). Wanneer iemand sterft gaat de ziel terug naar God.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_47175346
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:33 schreef CarDani het volgende:

[..]

Hahaha

Het onderdrukt de symptomen, maar het is geen geneesmiddel schat.
Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'
pi_47180254
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:35 schreef onemangang het volgende:

[..]

Inderdaad, waaronder het symptoom 'zien van geesten'
Dat is niet waar

Ik heb veel cliënten gehad, die ze ondanks de medicatie nog steeds zien. Wel eens over nagedacht dat de cliënten vaak zeggen dat ze niets meer zien omdat ze bang zijn dat de medicatie verhoogd wordt? De medicatie geeft vaak nog meer bijverschijnselen zoals depressie, lusteloosheid e.d. En de cliënten weten dat.

Onlangs had ik een man die ervan overtuigd was dat er beestjes op zijn botten zaten te knabbelen. Hij kreeg medicijnen om de symptomen van zijn psychoses te onderdrukken. Hoewel hij aangaf er "geen last meer van te hebben" zag je hem op bepaalde delen van zijn lichaam drukken en nijpen. Hij probeerde dit onopvallend te doen.
Dit deed hij op een meer opvallende manier vóórdat hij de medicatie kreeg. Maar ondertussen probeerde hij, ondanks de medicatie, de beestjes nog steeds dood te drukken.

En zo heb ik meer praktijkverhalen.
  maandag 12 maart 2007 @ 08:57:57 #16
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47180486
He ik weet ook een verklaring voor geest verschijningen:

geesten
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 12 maart 2007 @ 09:09:25 #17
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47180663
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:38 schreef CarDani het volgende:

[..]

Dat is niet waar

Ik heb veel cliënten gehad, die ze ondanks de medicatie nog steeds zien. Wel eens over nagedacht dat de cliënten vaak zeggen dat ze niets meer zien omdat ze bang zijn dat de medicatie verhoogd wordt? De medicatie geeft vaak nog meer bijverschijnselen zoals depressie, lusteloosheid e.d. En de cliënten weten dat.

Onlangs had ik een man die ervan overtuigd was dat er beestjes op zijn botten zaten te knabbelen. Hij kreeg medicijnen om de symptomen van zijn psychoses te onderdrukken. Hoewel hij aangaf er "geen last meer van te hebben" zag je hem op bepaalde delen van zijn lichaam drukken en nijpen. Hij probeerde dit onopvallend te doen.
Dit deed hij op een meer opvallende manier vóórdat hij de medicatie kreeg. Maar ondertussen probeerde hij, ondanks de medicatie, de beestjes nog steeds dood te drukken.

En zo heb ik meer praktijkverhalen.
Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?
pi_47217261
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:09 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Maar het is dus wel minder geworden? Als de medicatie verhoogd wordt dan is de kans op depressie dus erg hoog. Hij/jij moet dan dus kiezen dus beestjes of depressie?
Of het minder is geworden is in veel gevallen niet duidelijk, omdat ja altijd rekening moet houden met het feit dat elke vorm en intensiteit van psychoses anders is en dat veel cliënten zo snel mogelijk met de behandeling "klaar" willen zijn.

Opvallend is wel dat veel cliënten aangeven erg veel last te hebben van de bijverschijnselen van de medicatie.
pi_47217995
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef CarDani het volgende:
Aan de ene kant:

Aan de andere kant:

Zou wel weer verklaren dat kinderen sneller geesten zien. Kinderen zijn namelijk veel gevoeliger voor geluid. Ze kunnen zelfs hoge tonen horen die volwassenen niet kunnen horen (denk maar aan die nieuwe ringtone).

Het zal altijd wel een vraag blijven.
Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.
pi_47220815
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek. Stond een artikel over in het questnr van februari dacht ik. Overigens zijn het niet alleen geluiden die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk kan gaan voelen, maar ook luchtstromen (warm-koud). Dit verklaart waarom mensen zich vaak 'akelig' voelen in oude gebouwen en daar ook vaak geesten worden waargenomen.
Dat kan. Ook je eigen voorstellingsvermogen kan heel veel doen, waardoor je iets als "echt" ervaart en dan in dusdanige manier dat je het ziet, ruikt, proeft, voelt...... kortom op al je zintuigen werkt.

Daarom is het ook zo moeilijk (zo niet onmogelijk) om geestverschijningen te onderscheiden van psychologische ervaringen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:21:32 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47234377
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:39 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Stemmen horen is laatst ook verklaard met een groot psychologisch en neurologisch onderzoek.
Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47238985
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar valt niet alles mee te verklaren natuurlijk.
Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
pi_47243612
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als je met medicatie stemmen kan laten zwijgen kan je wel stellen dat het geen stemmen van geesten zijn.
En dat zwijgen lukt ook niet altijd hoor. Dus dan zouden het wel geesten zijn?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:20:00 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47246082
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:31 schreef onemangang het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast ook wel spul wat ervoor zorgt dat je blind wordt, kan je dan ook stellen dat de wereld helemaal donker is?
Vrijheid
pi_47246284
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef unkki het volgende:

[..]

Nee, want je creeërt die stemmen in je eigen hoofd en ontvangt ze ook. Hierdoor is het ook gewoon echt, alleen geen boodschap van buitenaf
pi_47246466
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast ook wel spul wat ervoor zorgt dat je blind wordt, kan je dan ook stellen dat de wereld helemaal donker is?
Precies, het is denkbaar dat ieder mens evenveel zintuigen heeft, maar dat het ene zintuig bij de een beter is ontwikkeld dan de ander. Sommige mensen zijn mentaal meer onwikkeld, andere mensen weer meer op fysiek vlak. Zo kan je soorten zintuigen ook groeperen denk ik.

Met medicijnen kan je dan bepaalde functies onderdrukken, dus functies die afkomstig zijn van bepaalde zintuigen en/of zenuwstelsel. Dit verklaart misschien ook weer dat kinderen meer dingen horen/zien, omdat zij nog weinig gewoontes hebben. Het ontwikkelen van gewoontes tijens het volwassen worden kan sommige zintuigen doen uit- of inschakelen...
Klik hier als je weinig geduld hebt
pi_47249456
het was sl;echt een droom
als we niet echt een geest zijn
dan zal waardes als liefde goed en slecht geen betekenis hebben
dan is er geen goed en kwaad in ons dus kennen wij hte verschil ook niet, dit zie je terug in de mensen die zichzelf niet kennen, die gebruiken redenen voor hun handelen, dus daar is dit en dat gebeurd, dat gebruik ik als reden om hier aan te vallen, geen zuiver goed en kwaad kunnen onderscheiden maar denken in redenen, als jij ook zo ben, dan is er geen leven na de dood, begin je te leren zien dat het geen redenen zijn waardoor je je laat leiden, maar goed en kwaad, dan leer je die verschillen kennen en ook de dfat het geestelijk leven veel moooier is dan dit leven en al de negatieviteit die om ons heen hangt en die onze dagelijkse sleur zo vermoeiend maken
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
pi_47250352
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef unkki het volgende:

[..]

Dat kan je met een simpel testje onderzoeken: zet tien mensen naast elkaar die allemaal stemmen in hun hoofd horen. Als het werkelijk geesten zouden zijn, dan zouden meerdere mensen exact hetzelfde moeten horen, right? Alleen is het met hardnekkige 'stemmen in het hoofd' dat nooit het geval. Dus ook daarom kan je concluderen dat het allemaal tussen de oren zit.
pi_47254210
Wat is dat voor zwak argument! Hahahahahahaha.

Tien mensen dezelfde stemmen horen? Hahahaha...

Weet je wel hoe dat in elkaar zit? Die stemmen? Blijkbaar niet. Doe eerst maar eens onderzoek naar hoe stemmen van "entiteiten" bij jou terecht komen...

Trouwens, wist je dat zo'n 2.000.000 Nederlanders last heeft van stemmen in zijn hoofd? Dat is dus 1/8 deel van de bevolking.
pi_47255372
Onemangang is erg kort door de bocht.

Door zijn reactie kan je ook weer zien dat hij mijn voorgaande post niet heeft gelezen.
pi_47255508
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 07:02 schreef unkki het volgende:

Weet je wel hoe dat in elkaar zit? Die stemmen? Blijkbaar niet. Doe eerst maar eens onderzoek naar hoe stemmen van "entiteiten" bij jou terecht komen...

Trouwens, wist je dat zo'n 2.000.000 Nederlanders last heeft van stemmen in zijn hoofd? Dat is dus 1/8 deel van de bevolking.
Hier zou ik wel graag iets meer van willen lezen, mocht het zo zijn. Een bron? Bovendien is het niet netjes mensen uit te lachen tijdens een discussie.
pi_47255867
precies
Klik hier als je weinig geduld hebt
pi_47255993
omdat het "behoorlijk spookt" in mijn huis..... ...hebben we besloten om idd 's nachts het geluid op te nemen.....
aan de ene kant ben erg benieuwd.... ..maar aan de andere vind ik het toch een eetje eng.... ..maar er gebueren hier zulke vreemde dingen dat ik nou welens wil weten of ik echt met een geest te maken heb....
pi_47256204
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 07:02 schreef unkki het volgende:

Wat is hier zwak aan? Verklaar je nader. Waarom zou een onstoffelijke entiteit' niet meerdere mensen tegelijkertijd kunnen aanspreken? Is dat eigenlijk niet zelfs een eigenschap van onstoffelijkheid?
quote:
Er is nog nooit het bestaan van 'entiteiten' aangetoond, dus kom maar op met die entiteiten. Ik zou ze graag willen zien of horen. We kennen wel het bestaan van wanen en psychose.

Uiteindelijk zijn er twee 'soorten' geestverschijnselen.
  • plaatsgebonden geestverschijnselen:
    infrageluid (zie OP) kan een van de oorzaken hiervan zijn. Onderzoek de ruimte. Te voorkomen door geluidsbron uit te schakelen.
  • persoonsgebonden geestverschijnselen:
    psychose of wanen. Kunnen verdwijnen met medicijnen.

In beide gevallen kunnen de geestverschijnselen dus verdwijnen door een simpele ingreep. Als dat niet het gaval is, verder onderzoeken.
    quote:
    Dat is veel. Bron?
  • Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
      woensdag 14 maart 2007 @ 09:47:29 #35
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_47256320
    Maar stel, hypothetisch gezien.

Als er een stem in je hoofd zit die je van te voren waarschuwd dat je beter thuis kan blijven hè, en je luistert er niet naar maar het zit wel de hele avond in je hoofd en verteld het ook tegen je vrienden.

De avond gaat leuk en je houdt je er niet meer echt mee bezig maar aan het eind van de avond lig je dus op de grond bij de BK en het eerste wat je hoort is 'Oh, de ambulance hoeft niet te komen, hij is alweer wakker' en een vriend staat over je heen gebogen.

Die stem die je gehoord hebt is ervoor én erna nooit meer terug gekomen, zou dat eventueel indirect bewijs kunnen zijn dat er misschien iets anders is dan een chemisch onbalans?
    Vrijheid
    pi_47256351
    quote:
    We kennen wel het bestaan van wanen en psychose.
    hoe verklaar jij dan dat jassen bij mij "spontaan" op de grond vallen, dat lichten "spontaan" aangaan, dat er 's nachts op de trap gelopen wordt, dat we duidelijk stemen horen....
    lekker makkelijk om het af te schuiven op wanen en psychose.... ....
      woensdag 14 maart 2007 @ 09:53:13 #37
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_47256498
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 09:48 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

hoe verklaar jij dan dat jassen bij mij "spontaan" op de grond vallen, dat lichten "spontaan" aangaan, dat er 's nachts op de trap gelopen wordt, dat we duidelijk stemen horen....
    En je hebt nog nooit een camera erop kunnen richten, of het geluid op kunnen nemen, want dan gebeurt het zeker niet ?
    Lijkt me toch een van de eerste dingen die ik zou doen
    zzz
    pi_47256603
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 09:53 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

En je hebt nog nooit een camera erop kunnen richten, of het geluid op kunnen nemen, want dan gebeurt het zeker niet ?
    Lijkt me toch een van de eerste dingen die ik zou doen
    ik woon hier net een half jaar, dit allemaal is zo'n 3 maanden an de gang... ...en eerst dacht ik dat het allemaal te verklaren was...maar ja.... ...dus nu gaan we het ff proberen...ik hoop dat we iets kunnen zien... ...of iig iets horen..
      woensdag 14 maart 2007 @ 09:59:25 #39
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_47256656
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 09:57 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik woon hier net een half jaar, dit allemaal is zo'n 3 maanden an de gang... ...en eerst dacht ik dat het allemaal te verklaren was...maar ja.... ...dus nu gaan we het ff proberen...ik hoop dat we iets kunnen zien... ...of iig iets horen..
    Cool, laat maar weten als het gelukt is !
    En als het niet lukt, tja, dan zou je toch kunnen gaan twijfelen aan je eigen waarnemingen he
    zzz
    pi_47256745
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 09:59 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Cool, laat maar weten als het gelukt is !
    En als het niet lukt, tja, dan zou je toch kunnen gaan twijfelen aan je eigen waarnemingen he
    ...ik hou je op de hoogte... ...maar ja als ik nou de enige was die dit alles zag/hoorde dan zou ik meteen aan mezelf twijfelen... ...maar mijn dochter van 16 en een goede vriendin hebben het ook meegemaakt.... ...dan moet er toch "iets" zijn....
    pi_47256809
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 09:48 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

Als meerdere mensen dat tegelijkertijd waarnemen dan kan er iets anders aan de hand zijn. Overigens vallen bij mij ook wel eens jassen op de grond (slecht haakje) of gaat er een licht spontaan aan (werkt met afstandbediening, hebben buren kennelijk ook of er is sprake van een storing op die golflengte). Mensen zijn snel geneigd om verbanden te leggen die er niet zijn. Wat stemmen betreft, tja, ik zou eerst op zoek gaan naar zaken die geluid over lange afstanden kunnen dragen, zoals buizen achter een airco. (denk aan blikje-touwtje-blikje effect).
    pi_47256966
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 10:04 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als meerdere mensen dat tegelijkertijd waarnemen dan kan er iets anders aan de hand zijn. Overigens vallen bij mij ook wel eens jassen op de grond (slecht haakje) of gaat er een licht spontaan aan (werkt met afstandbediening, hebben buren kennelijk ook of er is sprake van een storing op die golflengte). Mensen zijn snel geneigd om verbanden te leggen die er niet zijn. Wat stemmen betreft, tja, ik zou eerst op zoek gaan naar zaken die geluid over lange afstanden kunnen dragen, zoals buizen achter een airco. (denk aan blikje-touwtje-blikje effect).
    kijk...dat er één jas spontaan valt...ok.maar als het nou 6 zijn met een "tussen pauze" ... ..is het toch wat vreemd... ...mijn lichten werken niet met afstandsbediening, ik heb van die ouderwets schakelaars waaropje echt op moet drukken. Over de stemmen, heb ik natuurlijk in eerste instantie gedacht dat het iets anders kon zijn, als mijn buren bijvoorbeeld...maar midden in de nacht kon het wat moeilijker....en mijn zoontje vertelde me en keer dat hij "iemand" duidelijk had horen praten (zeg maar alsof ie in de gang was) terwijl iedereen sliep. hij is toen zelfs naar mijn toe gekomen omdat "het" hem allerlei dingen vroeg.... ....en trouwens...hoe verklaar je dat mijn bed "spontaan" gaat trillen... (en nee...niet als eractie te beleven valt...maar als ik alleen slaap...)
    pi_47264167
    Er zijn bewijzen genoeg hoor, dat er geesten zijn. En dat er meer is na de dood.

Ik heb het zelf ook mogen ervaren.
    pi_47264193
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:58 schreef CarDani het volgende:
    Er zijn bewijzen genoeg hoor, dat er geesten zijn. En dat er meer is na de dood.

hehe ..eindelijk iemand die er open voor staat..... ...vertel!!!!
    pi_47264658
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:58 schreef CarDani het volgende:

Verlicht ons
    pi_47265257
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:59 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

hehe ..eindelijk iemand die er open voor staat..... ...vertel!!!!
    's-nachts had ik onverwachts bezoek gekregen van mijn oma. Ik schrok toen ze mij over mijn wang wilde aaien en toen was ze ineens weg.

De volgende ochtend toen de telefoon ging wist ik dat het mijn moeder was die mij zou gaan vertellen dat mijn oma overleden was. Ze hoefde het niet te vertellen want dat deed ik al.

Ik wist zelfs wat ze aan had, want dat had ik 's-nachts al gezien.

Het was een heel bijzondere ervaring.
    pi_47265372
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 14:30 schreef CarDani het volgende:

[..]

's-nachts had ik onverwachts bezoek gekregen van mijn oma. Ik schrok toen ze mij over mijn wang wilde aaien en toen was ze ineens weg.

De volgende ochtend toen de telefoon ging wist ik dat het mijn moeder was die mij zou gaan vertellen dat mijn oma overleden was. Ze hoefde het niet te vertellen want dat deed ik al.

Ik wist zelfs wat ze aan had, want dat had ik 's-nachts al gezien.

Het was een heel bijzondere ervaring.
    mijn ex- schoonvader kwam mij ook opzoeken één nacht nadat hij overleden was...hij zei tegen mij: "het is goed zo"...ik vond het niet eng, maar heb me altijd afgevraagd waarom hij bij mij kwam en niet bj zijn zoon die naast me lag....
    pi_47268801
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 14:34 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

mijn ex- schoonvader kwam mij ook opzoeken één nacht nadat hij overleden was...hij zei tegen mij: "het is goed zo"...ik vond het niet eng, maar heb me altijd afgevraagd waarom hij bij mij kwam en niet bj zijn zoon die naast me lag....
    Ja het is heel bijzonder.

Jammer dat je op zo'n moment niets kan vragen. Je bent dan zo overrompeld.
    pi_47268881
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 16:12 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja het is heel bijzonder.

Jammer dat je op zo'n moment niets kan vragen. Je bent dan zo overrompeld.
    idd...en ook erg jammer dat je er met weinig mensen erover kan praten.... ..ze kijken je heel snel heel raar aan... ...gelukkig heeft mijn dochter (toen 5) dat opa aan haar bed was gekomen en haar even had geaaid.. ...heel ontroerend.... ...nu, 11 jaar later, kunnen we er samen over praten...
      woensdag 14 maart 2007 @ 16:19:40 #50
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_47269006
    Damn als dat zo zou zijn met die geluidsfrequenties, dan zou je hele coole muziek kunnen componeren. Muziek die je niet voelt maar letterlijk ervaart.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')