Ik had een moderator hoger ingeschat. Je ontwijkt pontificaal elke discussie en iedereen die een andere mening toegedaan kan volgens jou blijkbaar enkel in hokjes denken, is racist, wantrouwt de autoriteiten en draait de wereld omquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We hebben tot zover:
- iedereen is antisemiet
- de media is partijdig
- de palestijnen bedriegen de wereld
- Israel doet alleen aan zelfverdediging
- ...
Omdat?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:46 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Ik had een moderator hoger ingeschat.
Ja en de VS brengt democratie in het Midden Oosten.quote:Israel doet overigens inderdaad alleen aan zelfverdediging.
Omdat een moderator meer aanzien & status heeft dan een normale poster, wellicht?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat?
[..]
Ja en de VS brengt democratie in het Midden Oosten.
Je hebt het door!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat?
[..]
Ja en de VS brengt democratie in het Midden Oosten.
Hard, maar waar. Een Knessetlid van de Likud zei ooit: ''“You can’t teach a monkey to speak and you can’t teach an Arab to be democratic. ''quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt het door!![]()
Israel en de VS brengen democratie in het Midden Oosten. er zijn vier democratieen in het Midden Oosten.
Israel
Libanon
Irak
Palestijnse Authoriteit
Met uitzondering van Libanon zijn die landen democratisch door de VS en/of Israel.
Dat ze vervolgens niet weten met democratie om te gaan en liever elkaar afmaken is niet de schuld van Israel en de VS.
Jij vindt dat ik meer status en aanzien heb dan jij?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:16 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Omdat een moderator meer aanzien & status heeft dan een normale poster, wellicht?
Ik denk niet dat ik feiten hoef te presenteren voor jou om mijn argument te onderbouwen, open google, typ America, Iraq en je hebt het al. Overigens was het geen 'valse vergelijking' maar een retorische replyquote:En gebruik eens feiten om je stelling te beargumenteren, aan die valse vergelijking heb ik toch helemaal niets?
Ik raad je zéér aan om niet op de man te spelen, op niemand niet. Ik ben er niet van gediend en FOK! al helemaal niet, overigens is het onzin wat je nu zegt wat er heeft zich van mijn kant geen weerlegging geuit, of een inhoudelijk counter-reactie met betrekking tot jouw Israël verdedigingen. Dus weet waar je het over hebt voor je op de man speelt of woorden in mijn mond legt.quote:Feit is dat Israel Gaza binnenviel vanwege de Qassambarrage op Sderot & kibbutzim, die tot op de dag van vandaag doorgaat en Israel pas binnenviel nadat Gilad Shalit door Hamasfundies gekidnapt was( hij is blijkbaar 1000 Palestijnen waard, dat is wat ze willen voor m)
Feit is, dat Israel Libanon binnenviel vanwege de Katusyabarrage op Noord-Israel, in 6 jaar tijd 2000 raketten. Welk land had dat toegestaan??? 6 jaar. 6 JAAR LANG heeft Israel de fundies van Hezbollah genegeerd in de hoop op vrede. Maar na de ontvoering van Eldad Regev en Ehud Goldwasser had Israel geen andere keus dan kei en keihard terug te slaan op de zogenaamde helden, die zich verschansden achter vrouwen, kinderen en bejaarden en hun raketten gericht op civiele doelen afschoten.
Feit is ook dat Hezbollah zich weer aan het herbewapenen is, door Iran via Syrië en dat de volgende clash aankomende zomer aanstaande is. Dan begint de cyclus weer van voor af aan en komen de mensen met oogkleppen op zoals jij, NorthernStar en Meki weer aan hun trekken, want Israel is immers altijd de schuldige, ongeacht prelude & aftermath.
Zo naïef, zo cutequote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt het door!![]()
Israel en de VS brengen democratie in het Midden Oosten. er zijn vier democratieen in het Midden Oosten.
Israel
Libanon
Irak
Palestijnse Authoriteit
Met uitzondering van Libanon zijn die landen democratisch door de VS en/of Israel.
Dat ze vervolgens niet weten met democratie om te gaan en liever elkaar afmaken is niet de schuld van Israel en de VS.
Sinds wanneer valt het noemen van een naam onder ''op de man spelen''. Met op de man spelen worden de argumenten bedoeld die je aanvoert die niets met het onderwerp te maken hebben maar wel schadelijk zijn voor de tegenspeler en daarom wel van invloed zijn op de discussiequote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij vindt dat ik meer status en aanzien heb dan jij?
Of je bent gewoon nieuw op FOK!?
[..]
Ik denk niet dat ik feiten hoef te presenteren voor jou om mijn argument te onderbouwen, open google, typ America, Iraq en je hebt het al. Overigens was het geen 'valse vergelijking' maar een retorische reply
[..]
Ik raad je zéér aan om niet op de man te spelen, op niemand niet. Ik ben er niet van gediend en FOK! al helemaal niet, overigens is het onzin wat je nu zegt wat er heeft zich van mijn kant geen weerlegging geuit, of een inhoudelijk counter-reactie met betrekking tot jouw Israël verdedigingen. Dus weet waar je het over hebt voor je op de man speelt of woorden in mijn mond legt.
De Islamitische fundi's moeten zeker aangepakt worden, maar denken dat Israël enkel uit verdediging handelt is wel erg naïef.![]()
Als je het hebt over een user(s) met 'kleppen voor het oog' dan is het al aardig een beoordeling van persoon, zonder dat het veel toevoegt aan je argumenten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:35 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt het noemen van een naam onder ''op de man spelen''. Met op de man spelen worden de argumenten bedoeld die je aanvoert die niets met het onderwerp te maken hebben maar wel schadelijk zijn voor de tegenspeler en daarom wel van invloed zijn op de discussie
Zeer overtrokken reactie
Okquote:Nee, ik ben niet nieuw op fok, maar kom er niet vaak.![]()
Nee, dus echt niet héquote:En ja, als moderator ben je hoger in de hierarchie, meer ,macht betekent meer status.
Het zijn jouw argumenten Konlewicz, niet de mijne. Ik herhaal ze enkel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:46 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Ik had een moderator hoger ingeschat. Je ontwijkt pontificaal elke discussie en iedereen die een andere mening toegedaan kan volgens jou blijkbaar enkel in hokjes denken, is racist, wantrouwt de autoriteiten en draait de wereld om
Jij zegt het.quote:Een beetje triest. Eigenlijk heel erg triest.![]()
![]()
Israel is een bezetter, dat is het probleem.quote:Israel doet overigens inderdaad alleen aan zelfverdediging. Geen overbodige oorlogen in de Filipijnen, Irak of Afghanistan, maar oorlogen om de bevolking te beschermen.
Bedankt, kan nog leuk worden!quote:
Noem een ding in mijn post dat niet waar is.quote:
Nou, dat ook Turkije een democratie is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Noem een ding in mijn post dat niet waar is.
Ze mogen best regeren. Er is geen coup gepleegd tegen Hamas ofzo. Alleen zolang ze een deel hun geld besteden aan bomgordels en qassam raketten blijven uitgeven krijgen ze geen geld van de VS en de EU, en zullen ze zelf hun financiering moeten regelen. De VS en de EU weigeren bij te dragen aan het kopen van wapens voor terrorisme, en terecht.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:07 schreef Kees22 het volgende:
Bijvoorbeeld dat de democratisch gekozen meerderheid in het Palestijnse parlement niet MAG regeren van Israel en de VS. Hoezo, democratie?
ssssssssssssst, dadelijk beseffen ze het nog.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:07 schreef Kees22 het volgende:
Bijvoorbeeld dat de democratisch gekozen meerderheid in het Palestijnse parlement niet MAG regeren van Israel en de VS. Hoezo, democratie?
Nieuwe reactie: de vraag is niet eens of Abraham/Ibrahim en zijn nazaten ook echt bestaan hebben. Maar de verhalen over hen nemen vorm aan in de hoofden van de bevolking en daardoor worden ze waar.quote:
Je hebt gelijk wat betreft Turkije. De beste bondgenoot van Israel in de regio.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, dat ook Turkije een democratie is.
Irak is een excuus democratie.
(Oprichting van de ) Palestijnse democratie heeft ook niet veel met VS te maken.
Dit is gezever!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ze mogen best regeren.
en erkent dat er daar vijf miljoen Joden wonen die ook recht hebben op leven, dan gaan we daar trouwens wel gewoon mee door.
exact.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wat betreft Turkije. De beste bondgenoot van Israel in de regio.
Geen disrespect jegens de onschuldigen, maar de semiburgeroorlog die in Irak woedt zegt wat mij betreft dat het niet een alom geaccepteerd regering is van het volk, dan wel dat de meerderheids mening wordt uitgevoerd, feit is dat Shieten en soenieten strijden tegen de VS en onderling.quote:Ik vind het wel een diep gebrek aan respect voor de miljoenen Irakis die terrorisme trotseerden om te gaan stemmen dat je het een excuusdemocratie vind. Het werkt niet, maar dat ligt meer aan het geweld van extremisten dan aan de verkiezingen. Die waren de eerlijkste die Irak ooit gezien heeft.
Palestina riep al de democratie uit in 1988 in Tunesië als ik me niet vergis, de VS is samen als kwartet bemiddelaar geweest (danwel geprobeerd) om de issues diplomatiek op te lossen, wat zeker niet zoveel vruchten heeft geoogst als de bedoeling was, beeld van Verenigde Staten van een democratisch Palestina is niet wat het volk van Palestina kiest, maar wat de VS kiest, anders hadden ze natuurlijk nooit tegoeden van Hamas laten bevriezen en financieel hulp stop zetten, Politiek partij Hamas (gekozen partij, niet extremistische tak) heeft namelijk al geweld afgezworen en zei dat geen geweld zal gebruiken om haar doelen te bereiken. Dus nee, de VS heeft er niet zo veel mee te maken, niet specifiek zo kan je het net zo goed over het midden oosten 'kwartet' verspreidenquote:De Palestijnse democratie was er zonder de Madrid conferentie, georganiseerd door George H.W. Bush,en de druk die de VS sindsdien op Israel heeft uitgeoefend, nooit geweest. Camp David overeenkomst? Niets met de VS te maken?
Omdat Hamas er wapens van koopt, om Israel mee aan te vallen. Van jou moeten de Joden de raketten en bommen kopen waarmee ze worden gedood?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is gezever!
Israel houdt rechtmatige inkomsten uit Palestijnse export achter.
Wat de VS en de EU doen is inderdaad ook schandelijk, maar laat ik niet op Israel wegen. Overigens krijgt Israel ook hulp uit de VS ten bedrage van de defensiebegroting.
De vernietiging van de haven ben ik het ook niet mee eens. Sinds de bouw van de veiligheidsmuur is het in Israel een stuk veiliger, dus je praat onzin. Als dat democratische land zes jaar lang raketten op jouw steden afvuurt vind ik het zeer moedig, en een teken van zoeken naar vrede, dat je zes jaar lang niet terugslaat. Maar eens is het genoeg.quote:Je moet het spel gewoon eerlijk spelen! Niet "doorlaatposten" zeggen als je daar alleen maar mensen tegenhoudt. Geen "veiligheidsmuur"zeggen als je gewoon "Ijzeren Gordijn" bedoelt. Niet zonder een enkele reden een half-aangelegde haven aan puin bulldozeren. Geen democratisch land naar de Filistijnen bombarderen en dan de rest van de wereld oproepen om bij de wederopbouw te helpen.
Ergens geboren zijn, of ergens land kopen. Het betalen van de huur inderdaad ook.quote:En je laatste opmerking brengt me op een fundamentele vraag: Wat geeft iemand het recht om ergens te wonen? Het betalen van de huur? Het grootste geweer? De oudste familie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |