abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:05:31 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47014477


Stats:

Geboren: 28 januari 1977

Geboorteplaats: Tokio

Nationaliteit: Japanse

Debuut in F1: 3 maart 2002 (Jordan-Honda)

Teams: Jordan (2002), British American Racing (2003-2005), Super Aguri (2006-2007)

Aantal GP's gereden: 71

Takuma Sato is pas op late leeftijd begonnen aan zijn autosport carriere. In eerste instantie droomde hij van een carriere als professioneel wielrenner, totdat hij met karten in aanraking kwam. Hij boekte al vrij snel resultaten en werd in zijn tweede jaar reeds Japans kartkampioen. Tevens nam hij deel aan de Honda Racing School. In 1998 verhuisd de Japanner naar Europa, om daar zijn carriere voort te zetten. Vooral in de beginfase ging dat niet van een leien dakje. Hij reedt onder andere in de Engels Formule Opel Winter Series, het Engels Formule Vauxhall Junior-kampioenschap en de EFDA Euroseries, maar spraakmakende prestaties boekte hij niet. In 2000 werd hij derde in het Engelse Formule 3-kampioenschap en won hij de Korean Formula 3 Grand Prix. In 2001 beleefde de Japanner zijn beste jaar tot nog toe. Maar liefst vier kampioenschappen wist Takuma Sato op zijn naam te schrijven. Hij wist het Engels F3 kampioenschap, de F3 International Invitation Challange, de Marlboro Masters of F3 en de Macau F3 Grand Prix te winnen. Genoeg om Eddie Jordan te overtuigen. Sato kreeg een F1 test, mede dankzij motorenpartner Honda.

Takuma Sato in de F3


Deels omdat Honda een Japanner in de Formule 1 wilde stond vond Sato voor 2002 een stoeltje bij Jordan. Het zou echter geen gelukkig seizoen worden. Sato had de naam onbesuisd te zijn, en dat bleek vooral in het begin van het seizoen. De Japanner wist alleen de laatste race in de punten te finishen, hij werd knap vijfde na een goede zevende kwalificatietijd. Dieptepunt van het seizoen is het ongeluk met Nick Heidfeld, die hem op volle snelheid raakt waarna de Japanner even buiten bewustzijn raakt. Sato wordt naar het ziekenhuis vervoert waar hij de na een dag ontslagen wordt. Hij wordt uiteindelijk vijftiende in het kampioenschap.

Sato in de Jordan tijdens een test in Barcelona


In 2003 mag de Japanner plaats nemen als testcoureur bij British American Racing, waar Honda de motorenleverancier wordt. Omdat Jacques Villeneuve het na de race in de Verenigde Staten voor gezien houdt mag Sato de laatste race rijden. Hij weet de race, voor eigen publiek, op een zesde plaats te finishen. Hij wordt hierdoor achttiende in het kampioenschap.

Sato tijdens zijn invalbeurt in Japan voor het BAR-Honda team


In 2004 mag Sato bij B.A.R.-Honda plaatsnemen als racecoureur. Het zou een goed jaar worden voor het team en Sato wist daarvan uitstekend te profiteren. In de eerste drie races rijdt de Japanner vooraan mee. De daaropvolgende drie races valt Sato uit met een opgeblazen motor, maar de rest van het seizoen presteert de Japanner uitstekend. Tijdens de GP van Indianapolis weet de Japanner zijn eerste podium te scoren. Hij wordt achtste in het kampioenschap met 34 punten.

Sato viert zijn eerste podiumplek uitbundig


Ook in 2005 is Sato racecoureur bij het B.A.R.-Honda-team. Het zal echter geen gelukkig jaar worden voor Sato. Al tijdens de eerste race wordt hij getroffen door pech als hij door de verregende kwalificatie achteraan moet beginnen. De daaropvolgende race is de Japanner ziek en wordt hij vervangen door Anthony Davidson. Hij kampt diverse malen met onwillige remmen en valt daardoor uit. Ook wordt het B.A.R.-Honda-team voor twee wedstrijden gediskwalificeerd nadat is gebleken dat ze een illegale tankinstallatie gebruikten. Ook is hij twee keer betrokken bij ongevallen met andere coureurs, waarvan één hem een diskalificatie oplevert. Hij weet slechts één punt te scoren en wordt hiermee drieëntwintigste in het kampioenschap. Nog achter beide Minardi-coureurs.

Sato rijdt ook in 2005 bij Honda


In 2006 was er voor Sato geen plek meer bij het fabrieksteam van Honda, zoals het voormalige B.A.R. inmiddels is gedoopt. Hij vind zijn heil bij het nieuwe Super Aguri-team. Het Japanse team, aangedreven door Honda-motoren, begint het seizoen met een paar jaar oud Arrows-chassis. Het team moest helemaal vanaf nul opgebouwd worden. Sato was hierin de ervaren rot, maar kon met de oude bolide geen potten breken. Na het inzetten van de nieuwe Super Aguri gaat het beter. De bolide is gedurende het seizoen ontworpen en wordt ingezet als wapenfeit voor 2006. Het blijkt een grote verbetering en Sato weet een tiende plaats te scoren in Brazilië, het beste resultaat voor het team tot dusver.

Sato tijdens tests voor het Super Aguri-team


Ook in 2007 zal de Japanner rijden voor Super Aguri. Het is nog maar de vraag of het team kan starten met een nieuwe bolide, maar de verwachting is dat het team een flinke stap kan maken in de rangorde.

Sato en Super Aguri waren ook aanwezig bij de testsessie in Bahrein
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47015022
Waarom krijgt deze matige rijder een eigen topic??
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:30:55 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47015487
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:19 schreef kriele het volgende:
Waarom krijgt deze matige rijder een eigen topic??
Omdat iedere coureur een eigen topic verdient....en hij wel altijd voor actie op de baan zorgt

je hoeft hier niet per se te reageren hoor
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47015512
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:19 schreef kriele het volgende:
Waarom krijgt deze matige rijder een eigen topic??
Omdat Sato-san gewoon cool is
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_47016396
Okay, ik bedoelde het verder niet lullig.
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:02:00 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47016669
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:53 schreef kriele het volgende:
Okay, ik bedoelde het verder niet lullig.
Geeft ook niet. In het nieuwe seizoen kan al het nieuws over Taku-san in dit topic gepost worden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:30:18 #7
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47089304
de leukste actie was met Taku op Spa toen met Schumi
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:36:54 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47089561
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:30 schreef WEST het volgende:
de leukste actie was met Taku op Spa toen met Schumi
Hij heeft wel meer leuke acties gehad hoor !
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:38:03 #9
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47089598
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij heeft wel meer leuke acties gehad hoor !
maar met schumi was wel 1 van de mooiste
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:48:56 #10
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47089995
In 2004 reed hij bij vlagen fantastisch, met als hoogtepunt het podium op Indianapolis. Hij kan het dus wel, maar het jaar daarop was hij te onrustig, hij wilde te veel. Dat zorgde voor veel onnodige fouten. Als hij zijn koppie d'r bij houdt hoort hij zeker thuis in de F1.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 11 maart 2007 @ 17:14:49 #11
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47160114
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef 4-elements het volgende:
In 2004 reed hij bij vlagen fantastisch, met als hoogtepunt het podium op Indianapolis. Hij kan het dus wel, maar het jaar daarop was hij te onrustig, hij wilde te veel. Dat zorgde voor veel onnodige fouten. Als hij zijn koppie d'r bij houdt hoort hij zeker thuis in de F1.
zo zijn er meer coureurs.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_47160231
Takuma Sato is een idioot, zijn inhaalacties zijn vaak kamikaze acties
Nee wat mij betreft hoort hij absoluut niet thuis in de F1.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:03:51 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47219851
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:18 schreef _Administr8or_ het volgende:
Takuma Sato is een idioot, zijn inhaalacties zijn vaak kamikaze acties
Nee wat mij betreft hoort hij absoluut niet thuis in de F1.
Heb je afgelopen seizoen niet goed opgelet? Met name in de laatste fase van het seizoen waarin Sato regelmatig goede runs liet zien.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47220560
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:18 schreef _Administr8or_ het volgende:
Takuma Sato is een idioot, zijn inhaalacties zijn vaak kamikaze acties
Nee wat mij betreft hoort hij absoluut niet thuis in de F1.
Ik zou juist zeggen, meer van deze "idioten"
Meer actie, hardere gevechten en dus ook veel meer spanning.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:06:24 #15
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47469213
Sato baalt van lichtjes op het stuur
quote:
Na afloop van de Grand Prix van Australie was er veel te doen over het aan de kant gaan van achterblijvers. McLaren-teambaas Ron Dennis en zijn collega van Renault Flavio Briatore beklaagden zich dat achterliggers niet snel genoeg aan de kant gingen als ze op een ronde gezet werden. Volgens Super Aguri-coureur Takuma Sato heeft dat in ieder geval niet aan hemzelf gelegen.

"Wij hadden een elektronisch probleem dus de waarschuwingslichten op het stuur werkten niet. Ik moest volledig vertrouwen op de signalen van de marshalls en die kwamen steeds vrij laat met de blauwe vlag. Maar volgens mij wordt het ook wel erg overdreven, ik denk niet dat we de leiders heel erg hebben opgehouden."

Daar was Briatore het niet mee eens. De Italiaan was zondag na de race furieus op de langzamere deelnemers. "Deze mensen negeren de blauwe vlaggen gewoon en volgens mij reageren ze op geen enkele vlag. Je hebt een geweer nodig om deze coureurs aan de kant te krijgen."

Nieuw voor dit jaar zijn de waarschuwingslichten op het stuur van de coureurs. Het zou duidelijker moeten zijn wanneer een coureur op een ronde wordt gezet of voorzichtig aan moet doen vanwege een gele vlag, maar als het systeem niet werkt levert dat blijkbaar meteen problemen op.
bron
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_47750443
Interessante coureur om te volgen!

tvp'tje dus!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 10 juni 2007 @ 20:46:42 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_50309032
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 10 juni 2007 @ 20:48:25 #18
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_50309108
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_50309120
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:50:27 #20
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_50309202
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  Voormalig Sport Koningin zondag 10 juni 2007 @ 20:50:58 #21
35237 Nuongirl
pi_50309217
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zondag 10 juni 2007 @ 20:51:02 #22
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_50309224
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 10 juni 2007 @ 20:52:28 #23
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_50309283
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zondag 10 juni 2007 @ 20:52:52 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 10 juni 2007 @ 20:53:27 #25
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_50309318
Takumo "Kamikaze" Sato
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')