abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:35:43 #1
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011452
Vorige topic: Mensen die geen donor zijn

en verder:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:

Kijk het is maar een VOORBEELD, ik geef zowiezo mijn organen niet aan onbekende mensen dat wil ik ermee duidelijk maken.
nee, je wilde een goede reden geven, die helaas nergens op sloeg.
quote:
Zou jij je organen beschikbaar stellen als je wist dat diegene een crimineel was?
Geen idee, dat soort extreme argumenten zijn volkomen onzinnig.
quote:
Weet jij wat er met de lichamen gebeurt als mensen ze voor de wetenschap na hun dood beschikbaar stellen?
Nou, vertel op.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:38:03 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011530
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.
En bovendien iets wat beter vanuit een overheid gedaan kan worden om het zo te bundelen en doelgerichter in te zetten.
In tegensteling tot donor zijn, wat wel op individuele basis MOET gebeuren.
quote:
IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
. Dat mag ook hoor.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:39:03 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011555
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef RTB het volgende:

[..]

Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?

Juist, dat dacht ik al.
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:39:52 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011575
En waar is paultjuhhh .
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:40:28 #5
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47011591
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.

Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.

Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
silence can say more than thousand words
pi_47011825
Ik ben het ook niet....
pi_47011865
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_47011917
Geen donor zijn, opzich prima. Maar dan ook nooit een donororgaan ontvangen als je het nodig hebt. Wel zo eerlijk dunkt me.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:53:01 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011975
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?

Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:54:42 #10
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47012018
quote:

[..]

Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.

In levende lijve doneren weet ik zo niet
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:55:36 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012052
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf.
Ik moet antwoord geven op de vraag of ik zou kiezen om degene die mijn dochter verkracht heeft ( ) een orgaan te schenken na mijn dood. .

Ehm.. nou, nee dat lijkt me niet zo tof.

En nu? Is dat nu HET argument tegen organen doneren?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:56:09 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012071
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:54 schreef kless het volgende:

[..]

Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.

In levende lijve doneren weet ik zo niet
Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 7 maart 2007 @ 12:59:07 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47012157
quote:
En waar is paultjuhhh .
Hier maar vandaag btje druk ik reageer morgen op alles wel . tot zo ver dat kan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47012175
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef 61neorej het volgende:
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.

Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.

Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.

En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
pi_47012178
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?
Dat we daar dus ook wel topic over kunnen openen en een discussie over starten hoewel dat compleet zinloos is omdat ze toch vinden dat ze goed handelen.
quote:
Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen? We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:00:03 #16
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_47012184
Nee, ik doneer niet, en nee, ik wens ook geen donororganen te ontvangen.
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_47012203
quote:
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!

Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_47012207
orgaandonatie terwijl je nog leeft gaat toch (bijna) altijd om familie die bv je nier nodig hebben. Dan zullen ze het wel doen denk ik.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:01:45 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012227
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef BobbyB het volgende:

En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen?
Niets, behalve als je het verkeerde beslist .
quote:
We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
Vind ik wel.
pi_47012249
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niets, behalve als je het verkeerde beslist .
Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
pi_47012250
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!

Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
Hij is niet degene die als het ware eist van iemand zijn organen af te staan omdat je anders als asociaal wordt bestempeld. Eerst even goed lezen want hij heeft wel degelijk een punt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:04 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012266
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef covie het volgende:

[..]

Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.

En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:37 #23
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_47012285
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Klopt dit en moet ik nu iets met mijn pasje doen?
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:38 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012287
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:04:04 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012298
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Klopt dit en moet ik nu iets met mijn pasje doen?
Even informeren bij een medisch onderlegd persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')