nee, je wilde een goede reden geven, die helaas nergens op sloeg.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk het is maar een VOORBEELD, ik geef zowiezo mijn organen niet aan onbekende mensen dat wil ik ermee duidelijk maken.
Geen idee, dat soort extreme argumenten zijn volkomen onzinnig.quote:Zou jij je organen beschikbaar stellen als je wist dat diegene een crimineel was?
Nou, vertel op.quote:Weet jij wat er met de lichamen gebeurt als mensen ze voor de wetenschap na hun dood beschikbaar stellen?
Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
quote:IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef RTB het volgende:
[..]
Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?
Juist, dat dacht ik al.
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
Ik moet antwoord geven op de vraag of ik zou kiezen om degene die mijn dochter verkracht heeft (quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf.
Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:54 schreef kless het volgende:
[..]
Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.
In levende lijve doneren weet ik zo niet
Hier maar vandaag btje druk ik reageer morgen op alles wel . tot zo ver dat kanquote:
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef 61neorej het volgende:
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.
Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.
Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
Dat we daar dus ook wel topic over kunnen openen en een discussie over starten hoewel dat compleet zinloos is omdat ze toch vinden dat ze goed handelen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen? We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.quote:Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!quote:Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Niets, behalve als je het verkeerde beslistquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef BobbyB het volgende:
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen?
Vind ik wel.quote:We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niets, behalve als je het verkeerde beslist.
Hij is niet degene die als het ware eist van iemand zijn organen af te staan omdat je anders als asociaal wordt bestempeld. Eerst even goed lezen want hij heeft wel degelijk een punt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!
Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef covie het volgende:
[..]
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.
En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
Even informeren bij een medisch onderlegd persoon.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Klopt dit en moet ik nu iets met mijn pasje doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |