Zo. Ook weer terug uit Londen.
Vrijdag al vroeg naar de O2 gegaan (deur open 18u), niet echt nodig omdat iedereen natuurlijk aangewezen plaatsen heeft. Na het controleren van je kaartje krijg je meteen "Planet Earth" mee, simpel kartonnen hoesje (niet zoals ie hier in de winkel ligt met hologram hoesje). Drinken/eten mag niet mee, ook een flesje water niet, die mag je dan weer NA de ingangscontrole kopen
Plaatsen opgezocht (BK102 row N), goed zicht op het podium ongeveer ter hoogte van de "krul" van het symbol. Concert begon rond 20.45, beetje vreemde opening met "down by the riverside" (zonder prince),
de blazerssectie kwam vanuit de zaal het podium oplopen (beetje havenzangers idee -> daar bij de waterkant...) Nou ligt 't O2 natuurlijk aan het water... Tja... Daarna kwam Prince 't podium op en begon met "Satisfied", vond ik ook raar. Het grootste deel van het publiek komt toch voor de hits, en zo'n langzame opener werkte ook niet echt. Eigenlijk was het hele concert een beetje rommelig. Prince verdween redelijk vaak, deed dan weer een "encore" en verdween dan weer na 1 a 2 nummers. Lang wachten ook tussen de encores, hele band het podium af en weer weg door de zaal. Dat haalde behoorlijk de vaart uit het concert. Bij het eerste deel van het concert was het geluid ook niet echt best, soms verstond je niet wat hij zong, later werd het wel iets beter, maar verre van ideaal (das misschien het probleem van zo'n stage in het midden, speakers naar alle kanten gericht, dat gaat wel lekker galmen..)
Al met al toch wel weer leuk natuurlijk
Setlist 3 aug (gepikt van prince.org)
01. Down By The Riverside
02. Satisfied
03. Cream
04. U Got The Look
05. Musicology
06. Play That Funky Music
07. Wonderful World
08. Joy In Repetition
09. Anotherloverholenyohead (feat. Rock Lobster)
10. Peach
11. Lolita
12. Black Sweat
13. Kiss
14. I Feel For You
15. Controversy (feat. Housequake chant)
Encore 1
16. Purple Rain
Encore 2
17. Crazy (feat. One Nation Under A Groove chant)
18. Let's Go Crazy
Encore 3
19. Take Me With U
20. Guitar.
Zaterdag later naar de O2 gegaan. Voorprogramma van Nikka Costa bijna helemaal gemist, maargoed, eten was ook belangrijk :-) Dit keer hadden we floor tickets. Nog even snel gescored 2 dagen voordat we vertrokken (er komen in de dagen voor de concerten steeds (goede!) kaartjes vrij!) Ditmaal Blok C2 rij Q Wij nog zoeken ergens halverwege blok C2, bleek dat rij P & Q VOOR rij A te zijn geplaatst. We zaten dus op de 2de rij, recht voor de punt van het symbol. Leuk natuurlijk, voor 31.21 pond nog dichter bij het podium dan de VIP tickets a 235 pond. Concert nu dus van een hele andere kant gezien, en Prince die regelmatig op 2m van je neus een gitaarsolo weggeeft
Dit concert zat een beter in elkaar dan het concert van vrijdag. Betere opbouw en veel minder rustpunten waardoor de energie in de zaal behoorlijk hoog bleef.
Setlist 4 aug (gepikt van prince.org)
01. Let's Go Grazy
02. Take Me With You
03. Guitar
04. Shhh!
05. Musicology
06. Prince and the Band
07. Pass The Peas
08. Play That Funky Music
09. Sexy Dancer ("Le Freak")
10. I Feel 4 U
11. Controversy
12. What A Wonderful World
13. Cream
14. U Got The Look
15. If I Was Your Girlfriend
16. Pink Cashmere
17. Lolita
18. Black Sweat
19. Kiss
20. Purple Rain
Encore 1
21. Little Red Corvette
22. Raspberry Beret
23. Sometimes It Snows In April
Encore 2
24. Crazy
25. Nothing Compares 2 U
Bij de eerste encore kwam Prince alleen terug het pobium op, die drie nummers deed hij in z'n eentje op z'n gitaar. Erg cool. 't geluid was ook beter op zaterdag, misschien omdat we zowat IN de speakers stonden.
Al met al weer 2 leuke Prince concerten gezien, zaterdag vond ik duidelijk beter dan vrijdag, de setlist in deze volgorde werkt vele malen beter, merkte je ook aan het publiek.. Al zijn het wel behoorlijk wat "casual" concertgangers die eigenlijk alleen z'n grootste hits kennen, de sfeer is dan ook anders dan ik gewend ben van Nederlandse concerten. Veel geklaag dus op de plee dat Prince zo weinig hits speelt.
"... yeah, there was cream.. there was kiss.. o yeah, and purple rain of course, but i didn't know the rest..."
"...when he started with let's go crazy, i thought, this is gonna be f*cking awesome, but after that...."
Boeit mij dan weer niet, hoe minder hits hoe beter
![]()
Overigens beide "aftershows" geskipped. Had geen zin om na het concert nog 3 uur opgepropt te staan om Prince MOGELIJK te zien optreden. Achteraf goede beslissing want vrijdag heeft hij z'n gezicht helemaal niet laten zien. En zaterdag maar 5 minuten (wel een show van Nikka Costa)..
Veel plezier voor iedereen die nog gaat... Misschien toch nog een keer in September....