Forza Twente Ole, Ole, Olequote:Op woensdag 7 maart 2007 11:27 schreef Roycoooooo het volgende:
Goeiedag, wordt nog mooi een Twentse enclave hier!
Ach.. je krijgt al snel het stempel boer als je in een dialect spreekt, of buiten de grote stad woontquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Roycoooooo het volgende:
Laten we dat maar niet gaan doen, krijg je gelijk hier weer een stempel van boeren op je gedrukt!
Gewoon ABN typen![]()
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Roycoooooo het volgende:
Laten we dat maar niet gaan doen, krijg je gelijk hier weer een stempel van boeren op je gedrukt!
Gewoon ABN typen![]()
Al is er een groot verschil tussen 'accent' en 'dialect'quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:43 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ach.. je krijgt al snel het stempel boer als je in een dialect spreekt, of buiten de grote stad woont![]()
denk dat de rest zich niet druk maakt om de verkiezingen, of ze zijn er niet omdat ze niet 'plat kunt proat'n'quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Damzkieee het volgende:
We hebben de rest al weggejaagd? Is iedereen vrij ofzo?
ac·cent (het ~, ~en)quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Al is er een groot verschil tussen 'accent' en 'dialect'
Ja, oke.. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hooren voor de rest wat PieterBas zegt
heel goed, als je zegt dat je uit Twente/Achterhoek komt of je praat een beetje 'plat' (letters inslikken enzo) dan wordt je gelijk bestempeld als boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ja, oke.. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik!
kon t niet beter verwoordenquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:50 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
heel goed, als je zegt dat je uit Twente/Achterhoek komt of je praat een beetje 'plat' (letters inslikken enzo) dan wordt je gelijk bestempeld als boerwaarbij dus aangenomen wordt dat je op een boerderij woont zoals iedereen, dat je op klompen loopt, een overal draagt en lomp bent
![]()
Join!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef Teije het volgende:
spammers ={
ik zal oe met de piele teg'n de boks ansloan, dat oe de titt'n overend goat stoanquote:
Is t niet kuiert?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:52 schreef ReMcOrE het volgende:
voor de geinteresseerden (en voor mensen die met wilt kuier'n) zie: http://www.mijnwoordenboek.nl/regio/Twents
* ReMcOrE koeert mangs onmeunig völle
(lees: ReMcOrE praat vaak onzettend veel)
dat dacht ik ook, maar volgens dat woordenboek (die link) is praten in het Twents koeernquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:57 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Is t niet kuiert?
ff wat eten, honger als een beer!
Ik woon dan in een streek waar de agrarisch sector bestaat uit (glas-)tuinbouw vlak onder Den Haag.. en zij noemen ons al boeren.. terwijl er een groot verschil is tussen een tuiner en een boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hooren voor de rest wat PieterBas zegt
juist, heb ook een hekel aan die generalisatie, een tuinier beoefent een heel ander beroep als een boer. mijn vriendin woont ook op een boerderij (vader is dus boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:01 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik woon dan in een streek waar de agrarisch sector bestaat uit (glas-)tuinbouw vlak onder Den Haag.. en zij noemen ons al boeren.. terwijl er een groot verschil is tussen een tuiner en een boer
Als er weer lacherig wordt gedaan over tuinders/boeren zegt ik altijd.. "Ja, jullie stadse lui zijn zelf te lui om je eigen eten te verbouwen"...quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
juist, heb ook een hekel aan die generalisatie, een tuinier beoefent een heel ander beroep als een boer. mijn vriendin woont ook op een boerderij (vader is dus boer) zoals een boerderij voorgesteld wordt: huis met stallen erachter, trekkers in de schuren, koeien en varkens, stro in de schuur en die 'bijbehorende' geur...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |